Kretynizmy... (by³o DPF)

Data: 2015-03-29 16:21:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kretynizmy... (by³o DPF)
Hello Marek,

Sunday, March 29, 2015, 12:39:05 PM, you wrote:

[...]

Ja mogê dodaæ:
- manualna skrzynia biegów. Kretynizm na si³ê "utrzymywany" jeszcze w ró¿nych miejscach na ¶wiecie bo jaka¶ lokalna grupa (przepraszam za to, naprawdê) niespe³nionych organistów ko¶cielnych "lubi" deptaæ peda³y i przek³adaæ biegi.

Leniwy t³uku (przepraszam za to, naprawdê), nie potrafi±cy ogarn±æ jednego
dr±¿ka i peda³u, nie zabieraj innym PRZYJEMNO¦CI z decydowania o tym,
w jaki sposób chc± jechaæ.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-03-29 16:54:58
Autor: Marek
Kretynizmy... (było DPF)
On Sun, 29 Mar 2015 16:21:48 +0200, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Leniwy tłuku (przepraszam za to, naprawdę), nie potrafiący ogarnąć
jednego
drążka i pedału, nie zabieraj innym PRZYJEMNOŚCI z decydowania o
tym,
w jaki sposób chcą jechać.

Patrz Roman, a miaÅ‚em CiÄ™ za inteligentnego goÅ›cia :). W życiu bym nie podejrzewaÅ‚, że przekÅ‚adanie biegów to takie fascynujÄ…ce i przyjemne. A ofpalanie z korby też praktykujesz? MyÅ›lÄ™, że korzystanie z niej też może dać jakÄ…Å› przyjemność,  mam chyba jeszcze takÄ… od Robura i drugÄ… (krótszÄ…) od starego diesla z Andorii od motopompy, mogÄ™ Ci dać jak nie masz:-).

--
Marek

Data: 2015-03-29 12:03:47
Autor: WS
Kretynizmy... (by³o DPF)
W dniu niedziela, 29 marca 2015 16:55:00 UTC+2 u¿ytkownik Marek napisa³:

Patrz Roman, a mia³em Ciê za inteligentnego go¶cia :). W ¿yciu bym nie podejrzewa³, ¿e przek³adanie biegów to takie fascynuj±ce i przyjemne.

Ja jakos z motocykla na skuter z automatem bym sie nie przesiadl ;)

A ofpalanie z korby te¿ praktykujesz? My¶lê, ¿e korzystanie z niej te¿ mo¿e daæ jak±¶ przyjemno¶æ,

O! Dokladnie , moja WRka ma rozrusznik, ale czesto kopka odpalam... ;)

WS

PS. a samochodu z automatem raczej przed emerytura nie planuje, chyba, ze wyboru nie bedzie... :(

Data: 2015-03-30 10:48:37
Autor: Marcin N
Kretynizmy... (by³o DPF)
W dniu 2015-03-29 o 21:03, WS pisze:
Ja jakos z motocykla na skuter z automatem bym sie nie przesiadl;)

A ja na motocykl z automatem - z rozkosz±. Niestety te¿ ka¿± sobie za to p³aciæ ekstra wiêc mêczê siê z biegami w motorze.

*pisz±c "motor" mam na my¶li motocykl

--
MN

Data: 2015-03-30 02:38:06
Autor: Iguan_007
Kretynizmy... (by³o DPF)
On Monday, March 30, 2015 at 6:48:38 PM UTC+10, Marcin N wrote:

A ja na motocykl z automatem - z rozkosz±. Niestety te¿ ka¿± sobie za to p³aciæ ekstra wiêc mêczê siê z biegami w motorze.

Hmmm....Ale zdajesz sobie sprawe, ze operujac gazem w zakrecie (na odpowiednim biegu) kontrolujesz zachowanie motocykla (http://www.sportrider.com/sportbike-riding/riding-skills-series-throttle-control-0 )? Jak wyobrazasz sobie jazde na motocyklu z automatem? Bedziesz 100 m przed ostrym zakretem hamowal do 50km/h zeby automat na ta 1-2 zmienil? I tak pyrkal przez ten zakret zeby automat nic po drodze nie wymysli?

Pozdrawiam,
Iguan   --
Iguan007   https://picasaweb.google.com/iguan007

Data: 2015-03-30 11:43:58
Autor: Marcin N
Kretynizmy... (by³o DPF)
W dniu 2015-03-30 o 11:38, Iguan_007 pisze:
[...]

Poczytaj o motocyklowych automatach.
Wszystko dopracowali.
Czysta przyjemno¶æ z jazdy.

--
MN

Data: 2015-03-30 02:49:54
Autor: Iguan_007
Kretynizmy... (by³o DPF)
On Monday, March 30, 2015 at 7:44:05 PM UTC+10, Marcin N wrote:

> Hmmm....Ale zdajesz sobie sprawe, ze operujac gazem w zakrecie (na odpowiednim biegu) kontrolujesz zachowanie motocykla (http://www.sportrider.com/sportbike-riding/riding-skills-series-throttle-control-0 )? Jak wyobrazasz sobie jazde na motocyklu z automatem? Bedziesz 100 m przed ostrym zakretem hamowal do 50km/h zeby automat na ta 1-2 zmienil? I tak pyrkal przez ten zakret zeby automat nic po drodze nie wymysli?

> [...]

Moglbyc podac jakis przyklad? Jak rozwiazali reducje przed ostrym zakretem? Jezdziles czyms takim?

Data: 2015-03-30 03:08:14
Autor: WS
Kretynizmy... (by³o DPF)
W dniu poniedzia³ek, 30 marca 2015 11:49:56 UTC+2 u¿ytkownik Iguan_007 napisa³:

Moglbyc podac jakis przyklad? Jak rozwiazali reducje przed ostrym zakretem?

"Honda sprzedaje w Europie cztery modele z opcjonalnym DCT: VFR1200F, NC700X, NC700S i Crosstourera. W system ten wyposa¿ony jest tak¿e skuter Integra, jednak tam DCT oferowany jest w standardzie."

+ Jeszcze sa "skuterowe" przekladnie bezstopniowe

WS

Data: 2015-03-30 11:57:25
Autor: Marek
Kretynizmy... (było DPF)
On Mon, 30 Mar 2015 02:49:54 -0700 (PDT), Iguan_007 <iguan007@gmail.com> wrote:
Moglbyc podac jakis przyklad? Jak rozwiazali reducje przed ostrym
zakretem?=
 Jezdziles czyms takim?

Nowa Honda VFR 1200, podobno cudo jeśli chodzi o biegi. Jestem umówiony na jazdę próbną w kwietniu, nie mogę się doczekać :-)

--
Marek

Data: 2015-03-30 03:12:34
Autor: Iguan_007
Kretynizmy... (by³o DPF)
On Monday, March 30, 2015 at 7:57:27 PM UTC+10, Marek wrote:

Nowa Honda VFR 1200, podobno cudo je¶li chodzi o biegi. Jestem umówiony na jazdê próbn± w kwietniu, nie mogê siê doczekaæ :-)

OK, ale to nadal ma opcje recznego zmieniania biegow. I pewnie jednak w ciekawszej (kretej) trasie z tego bedzie trzeba korzystac (bo to automat i nie patrzy do przodu). Ale moze rzeczywiscie przy spokojnej jezdzie takim turystykiem to sie sprawdzi.

Data: 2015-03-30 22:14:33
Autor: Marvin
Kretynizmy... (było DPF)
W dniu 2015-03-29 o 16:54, Marek pisze:
[...]

Patrz Roman, a miałem Cię za inteligentnego gościa :). W życiu bym nie
podejrzewał, że przekładanie biegów to takie fascynujące i przyjemne. A
ofpalanie z korby też praktykujesz? Myślę, że korzystanie z niej też
może dać jakÄ…Å› przyjemność,  mam chyba jeszcze takÄ… od Robura i drugÄ…
(krótszą) od starego diesla z Andorii od motopompy, mogę Ci dać jak nie
masz:-).

Pewnie też nie ma pralki automatycznej i pierze gacie w ręku. Bo przecież automat to dyshonor :)
Tak samo nie korzysta ze zmywarki, bo po co kupować automat, jak zmywakiem da się wyszorować....

W domu też nie ma pewnie sterownika CO, bo przecież to takie pedalskie aby mieć temperaturę wody ustawioną przez automat.

itd.

M.

Data: 2015-04-03 10:22:25
Autor: T.
Kretynizmy... (było DPF)
W dniu 2015-03-30 o 22:14, Marvin pisze:
[...]

Od tego to ma pewnie żonę :-)
T.

Data: 2015-03-29 16:56:51
Autor: Tomasz Wójtowicz
Kretynizmy... (by³o DPF)
[...]

Przyjemno¶æ z deptania sprzêg³a? W korku ?!? W automacie tylko wciskasz hamulec, który dzia³a l¿ej bo ma serwo. Serwa w pedale sprzêg³a w samochodach osobowych jeszcze nie spotka³em.

Bo na trasie, jak zapniesz pi±tkê, to nie zmieniasz przez d³ugi czas wiêc w zasadzie nie ma ró¿nicy auto-manual.

Natomiast w korku cholery mo¿na dostaæ: sprzêg³o-hamulec-sprzêg³o-hamulec itd. Kiedy¶ proponowa³em, ¿eby skonstruowaæ tak± skrzyniê manualn±, ¿eby 1 i R przechodzi³y przez przetwornik hydrokinetyczny. Wówczas w korku by³oby jak na automacie, a na wy¿szych biegach jak w manualu.

Data: 2015-03-29 17:50:53
Autor: dddddddd
Kretynizmy... (by³o DPF)
W dniu 2015-03-29 o 16:56, Tomasz Wójtowicz pisze:
[...]

skoro wiêkszo¶æ aut u nas to manuale, to jednak raczej ty jeste¶ w jakiej¶ lokalnej grupie (przepraszam za to, naprawdê) niespe³nionych weteranów czy te¿ saperów.
Dla niektórych auto to nie tylko rzecz do przemieszczania z punktu A do punktu B

[...]

to tylko w korku siê je¼dzi?

  W automacie tylko wciskasz
hamulec, który dzia³a l¿ej bo ma serwo. Serwa w pedale sprzêg³a w
samochodach osobowych jeszcze nie spotka³em.

ja mam steptronic'a i przy ruszaniu czy wyprzedzaniu zastanawia siê d³u¿ej ni¿ mój 80-letni ojciec

Bo na trasie, jak zapniesz pi±tkê, to nie zmieniasz przez d³ugi czas
wiêc w zasadzie nie ma ró¿nicy auto-manual.

nienaturalnie wcze¶niej wci¶nij gaz jak chcesz przyspieszyæ, a w ogóle nienaturalnie wcze¶niej depnij jak chcesz polecieæ bokiem. Jak nie ma ró¿nicy to po co przep³acaæ za co¶ gorszego :)

Natomiast w korku cholery mo¿na dostaæ:

nie ka¿dy je¼dzi g³ównie w korkach.

£ukasz

Data: 2015-03-29 21:20:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kretynizmy... (by³o DPF)
Hello dddddddd,

Sunday, March 29, 2015, 5:50:53 PM, you wrote:

[...]

dr±¿ka i peda³u, nie zabieraj innym PRZYJEMNO¦CI z decydowania o tym,
w jaki sposób chc± jechaæ.
Przyjemno¶æ z deptania sprzêg³a? W korku ?!?
to tylko w korku siê je¼dzi?

W korkach siê stoi a nie je¼dzi.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-03-29 18:03:14
Autor: Marek
Kretynizmy... (było DPF)
On Sun, 29 Mar 2015 16:56:51 +0200, Tomasz Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
Kiedyś proponowałem, żeby skonstruować taką skrzynię manualną, żeby 1 i R przechodziły przez przetwornik hydrokinetyczny. Wówczas w korku byłoby jak na
automacie, a
na wyższych biegach jak w manualu.

Proszę, nie prowokuj bo jeszcze faktycznie to zaczną implementować jako kolejne rozwiązywanie nieistniejących problemów...;(

A pytanie do czerpiących przyjemność z przekładania - czy kompromis w postaci tiptronic czy inny mający +- uznają czy to też niekoszerne?

--
Marek

Data: 2015-03-29 21:58:46
Autor: J.F.
Kretynizmy... (by³o DPF)
Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:03:14 +0200, Marek napisa³(a):
[...]

Proszê, nie prowokuj bo jeszcze faktycznie to zaczn± implementowaæ jako kolejne rozwi±zywanie nieistniej±cych problemów...;(

Dlaczego nieistniejacych ? Troche by ulatwilo. Dziwne ze nikt tego nie zrobil.

A pytanie do czerpi±cych przyjemno¶æ z przek³adania - czy kompromis w postaci tiptronic czy inny maj±cy +- uznaj± czy to te¿ niekoszerne?

trzeba by pojezdzic, ale wiesz - reka wytrenowanym ruchem idzie do
dzwigni ... a tam ukradli :-)

Przyszlosc prawdopodobnie nalezy do DSG. Albo do elektrykow :-)

J.

Data: 2015-03-29 13:03:02
Autor: WS
Kretynizmy... (by³o DPF)
W dniu niedziela, 29 marca 2015 21:58:47 UTC+2 u¿ytkownik J.F. napisa³:

Przyszlosc prawdopodobnie nalezy do DSG. Albo do elektrykow :-)

Obawiam sie, ze raczej do automatycznych kierowcow... pewnie za ~15-20lat bedzie juzw UE zakaz samodzielnego kierowania - kolega Marek bedzie szczesliwy, bo po co kierownica krecic lub jeszcze jakis dziwny gaz wciskac? ;)

WS

Data: 2015-04-12 20:28:47
Autor: Przyjazny
Kretynizmy... (było DPF)
On 2015-03-29 19:58, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

U niektórych producentów by³o sterowanie +- t± sam± d¼wigni± co wybór
RND w tradycyjnym miejscu ga³ki. Problem z tiptronicami jest taki, ¿e to zazwyczaj ma czas reakcji jak
automat, ale niew±tpliwie da siê zrobiæ porz±dnie. No i brak sprzêg³a
jednak boli, nawet przy g³upim doje¿d¿aniu do ¶wiate³. Brak hamowania
silnikiem te¿.

Data: 2015-03-29 21:23:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kretynizmy... (by³o DPF)
Hello Tomasz,

Sunday, March 29, 2015, 4:56:51 PM, you wrote:

[...]

dr±¿ka i peda³u, nie zabieraj innym PRZYJEMNO¦CI z decydowania o tym,
w jaki sposób chc± jechaæ.
Przyjemno¶æ z deptania sprzêg³a? W korku ?!?

Ale po co staæ w korkach, skoro dla przyjemno¶ci siê je¼dzi tam, gdzie
nie ma korków?

W automacie tylko wciskasz hamulec, który dzia³a l¿ej bo ma serwo.
Serwa w pedale sprzêg³a w samochodach osobowych jeszcze nie
spotka³em.

Ale po co? Mam do¶æ niesprawn± lew± nogê i dajê radê. Masz jakie¶
niedow³ady, ¿e potrzebujesz wspomagania sprzêg³a?

Bo na trasie, jak zapniesz pi±tkê, to nie zmieniasz przez d³ugi czas wiêc w zasadzie nie ma ró¿nicy auto-manual.

Aha, nizinny...

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-03-30 11:52:16
Autor: Axel
Kretynizmy... (by³o DPF)
"Tomasz Wójtowicz"  wrote in message news:mf93rj$j6p$1node1.news.atman.pl...

[...]

A po co stoisz w korku? Bo ja spêdzam "w korku" jakie¶ 5 minut dziennie... My¶lisz, ¿e mnie rusza naciskanie sprzêg³a?

W automacie tylko wciskasz hamulec, który dzia³a l¿ej bo ma serwo. Serwa w pedale sprzêg³a w samochodach osobowych jeszcze nie spotka³em.

Bo po co? Napraw sprzêg³o i bêdzie git. Wiem, co mówiê, bo niedawno robi³em sprzêg³o w 16-letniej Nubirze (nam j± od nowo¶ci, córka teraz je¼dzi) i za pierwszym naci¶niêciem po naprawie my¶la³em, ¿e siê linka urwa³a, bo mi noga wpad³a zupe³nie bez oporu...

Bo na trasie, jak zapniesz pi±tkê, to nie zmieniasz przez d³ugi czas wiêc w zasadzie nie ma ró¿nicy auto-manual.

Po pierwsze, to mam skrzyniê sze¶ciobiegow±, a po drugie, nie zawsze je¿d¿ê autostrad± po p³askim, ¿eby biegów nie zmieniaæ. Za to codziennie je¿d¿ê "na szóstce" w mie¶cie :-P

--
Axel

Data: 2015-03-30 12:06:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kretynizmy... (by³o DPF)
Hello Axel,

Monday, March 30, 2015, 11:52:16 AM, you wrote:

[...]

[...]

Linka sprzêg³a w Nubirze? Tam powinien byæ si³ownik hydrauliczny...

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-03-30 13:29:56
Autor: J.F.
Kretynizmy... (by³o DPF)
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa³ w wiadomo¶ci
Hello Axel,
[...]
[...]

Ja tam nie wiem co jest, ale fakt ze jak sie przesiadalem po dluzszej trasie z nubiry do sierry to bylo podobnie "alez ta sierra toporna, wszystko tu tak ciezko chodzi".

Co nie zmienia faktu ze nubiry w koncu nie kupilem, a sierra jezdzilem dlugo i z zadowoleniem :-)

J.

Data: 2015-03-30 22:33:21
Autor: Axel
Kretynizmy... (by³o DPF)
"RoMan Mandziejewicz"  wrote in message news:7756388859$20150330120644squadack.com...

[...]

Mia³em wra¿enie, jakby siê linka urwa³a - teraz dobrze? :-P
Nie wiem, od jakiego¶ czasu nie grzebiê przy samochodach, bo nie mam czasu. W warsztacie te¿ nie stojê podczas naprawy z tego samego powodu...

--
Axel

Kretynizmy... (by³o DPF)