Data: 2015-03-29 16:21:48 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
Hello Marek,
Sunday, March 29, 2015, 12:39:05 PM, you wrote: [...] Ja mogê dodaæ: Leniwy t³uku (przepraszam za to, naprawdê), nie potrafi±cy ogarn±æ jednego dr±¿ka i peda³u, nie zabieraj innym PRZYJEMNO¦CI z decydowania o tym, w jaki sposób chc± jechaæ. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-03-29 16:54:58 | |
Autor: Marek | |
Kretynizmy... (było DPF) | |
On Sun, 29 Mar 2015 16:21:48 +0200, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Leniwy tłuku (przepraszam za to, naprawdę), nie potrafiący ogarnąćjednego drążka i pedału, nie zabieraj innym PRZYJEMNOŚCI z decydowania otym, w jaki sposób chcą jechać. Patrz Roman, a miałem Cię za inteligentnego gościa :). W życiu bym nie podejrzewał, że przekładanie biegów to takie fascynujące i przyjemne. A ofpalanie z korby też praktykujesz? Myślę, że korzystanie z niej też może dać jakąś przyjemność, mam chyba jeszcze taką od Robura i drugą (krótszą) od starego diesla z Andorii od motopompy, mogę Ci dać jak nie masz:-). -- Marek |
|
Data: 2015-03-29 12:03:47 | |
Autor: WS | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
W dniu niedziela, 29 marca 2015 16:55:00 UTC+2 u¿ytkownik Marek napisa³:
Patrz Roman, a mia³em Ciê za inteligentnego go¶cia :). W ¿yciu bym nie podejrzewa³, ¿e przek³adanie biegów to takie fascynuj±ce i przyjemne. Ja jakos z motocykla na skuter z automatem bym sie nie przesiadl ;) A ofpalanie z korby te¿ praktykujesz? My¶lê, ¿e korzystanie z niej te¿ mo¿e daæ jak±¶ przyjemno¶æ, O! Dokladnie , moja WRka ma rozrusznik, ale czesto kopka odpalam... ;) WS PS. a samochodu z automatem raczej przed emerytura nie planuje, chyba, ze wyboru nie bedzie... :( |
|
Data: 2015-03-30 10:48:37 | |
Autor: Marcin N | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
W dniu 2015-03-29 o 21:03, WS pisze:
Ja jakos z motocykla na skuter z automatem bym sie nie przesiadl;) A ja na motocykl z automatem - z rozkosz±. Niestety te¿ ka¿± sobie za to p³aciæ ekstra wiêc mêczê siê z biegami w motorze. *pisz±c "motor" mam na my¶li motocykl -- MN |
|
Data: 2015-03-30 02:38:06 | |
Autor: Iguan_007 | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
On Monday, March 30, 2015 at 6:48:38 PM UTC+10, Marcin N wrote:
A ja na motocykl z automatem - z rozkosz±. Niestety te¿ ka¿± sobie za to p³aciæ ekstra wiêc mêczê siê z biegami w motorze. Hmmm....Ale zdajesz sobie sprawe, ze operujac gazem w zakrecie (na odpowiednim biegu) kontrolujesz zachowanie motocykla (http://www.sportrider.com/sportbike-riding/riding-skills-series-throttle-control-0 )? Jak wyobrazasz sobie jazde na motocyklu z automatem? Bedziesz 100 m przed ostrym zakretem hamowal do 50km/h zeby automat na ta 1-2 zmienil? I tak pyrkal przez ten zakret zeby automat nic po drodze nie wymysli? Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 https://picasaweb.google.com/iguan007 |
|
Data: 2015-03-30 11:43:58 | |
Autor: Marcin N | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
W dniu 2015-03-30 o 11:38, Iguan_007 pisze:
On Monday, March 30, 2015 at 6:48:38 PM UTC+10, Marcin N wrote: Poczytaj o motocyklowych automatach. Wszystko dopracowali. Czysta przyjemno¶æ z jazdy. -- MN |
|
Data: 2015-03-30 02:49:54 | |
Autor: Iguan_007 | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
On Monday, March 30, 2015 at 7:44:05 PM UTC+10, Marcin N wrote:
W dniu 2015-03-30 o 11:38, Iguan_007 pisze: Moglbyc podac jakis przyklad? Jak rozwiazali reducje przed ostrym zakretem? Jezdziles czyms takim? Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 https://picasaweb.google.com/iguan007 |
|
Data: 2015-03-30 03:08:14 | |
Autor: WS | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
W dniu poniedzia³ek, 30 marca 2015 11:49:56 UTC+2 u¿ytkownik Iguan_007 napisa³:
Moglbyc podac jakis przyklad? Jak rozwiazali reducje przed ostrym zakretem? "Honda sprzedaje w Europie cztery modele z opcjonalnym DCT: VFR1200F, NC700X, NC700S i Crosstourera. W system ten wyposa¿ony jest tak¿e skuter Integra, jednak tam DCT oferowany jest w standardzie." + Jeszcze sa "skuterowe" przekladnie bezstopniowe WS |
|
Data: 2015-03-30 11:57:25 | |
Autor: Marek | |
Kretynizmy... (było DPF) | |
On Mon, 30 Mar 2015 02:49:54 -0700 (PDT), Iguan_007 <iguan007@gmail.com> wrote:
Moglbyc podac jakis przyklad? Jak rozwiazali reducje przed ostrymzakretem?= Jezdziles czyms takim? Nowa Honda VFR 1200, podobno cudo jeśli chodzi o biegi. Jestem umówiony na jazdę próbną w kwietniu, nie mogę się doczekać :-) -- Marek |
|
Data: 2015-03-30 03:12:34 | |
Autor: Iguan_007 | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
On Monday, March 30, 2015 at 7:57:27 PM UTC+10, Marek wrote:
Nowa Honda VFR 1200, podobno cudo je¶li chodzi o biegi. Jestem umówiony na jazdê próbn± w kwietniu, nie mogê siê doczekaæ :-) OK, ale to nadal ma opcje recznego zmieniania biegow. I pewnie jednak w ciekawszej (kretej) trasie z tego bedzie trzeba korzystac (bo to automat i nie patrzy do przodu). Ale moze rzeczywiscie przy spokojnej jezdzie takim turystykiem to sie sprawdzi. Pozdrawiam, Iguan -- Iguan007 https://picasaweb.google.com/iguan007 |
|
Data: 2015-03-30 22:14:33 | |
Autor: Marvin | |
Kretynizmy... (było DPF) | |
W dniu 2015-03-29 o 16:54, Marek pisze:
On Sun, 29 Mar 2015 16:21:48 +0200, RoMan Mandziejewicz Pewnie też nie ma pralki automatycznej i pierze gacie w ręku. Bo przecież automat to dyshonor :) Tak samo nie korzysta ze zmywarki, bo po co kupować automat, jak zmywakiem da się wyszorować.... W domu też nie ma pewnie sterownika CO, bo przecież to takie pedalskie aby mieć temperaturę wody ustawioną przez automat. itd. M. |
|
Data: 2015-04-03 10:22:25 | |
Autor: T. | |
Kretynizmy... (było DPF) | |
W dniu 2015-03-30 o 22:14, Marvin pisze:
W dniu 2015-03-29 o 16:54, Marek pisze: Od tego to ma pewnie żonę :-) T. |
|
Data: 2015-04-03 16:46:46 | |
Autor: Cavallino | |
Kretynizmy... (było DPF) | |
Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: Pewnie też nie ma pralki automatycznej i pierze gacie w ręku. Bo Tnij cytaty. |
|
Data: 2015-03-29 16:56:51 | |
Autor: Tomasz Wójtowicz | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
W dniu 2015-03-29 o 16:21, RoMan Mandziejewicz pisze:
Hello Marek, Przyjemno¶æ z deptania sprzêg³a? W korku ?!? W automacie tylko wciskasz hamulec, który dzia³a l¿ej bo ma serwo. Serwa w pedale sprzêg³a w samochodach osobowych jeszcze nie spotka³em. Bo na trasie, jak zapniesz pi±tkê, to nie zmieniasz przez d³ugi czas wiêc w zasadzie nie ma ró¿nicy auto-manual. Natomiast w korku cholery mo¿na dostaæ: sprzêg³o-hamulec-sprzêg³o-hamulec itd. Kiedy¶ proponowa³em, ¿eby skonstruowaæ tak± skrzyniê manualn±, ¿eby 1 i R przechodzi³y przez przetwornik hydrokinetyczny. Wówczas w korku by³oby jak na automacie, a na wy¿szych biegach jak w manualu. |
|
Data: 2015-03-29 17:50:53 | |
Autor: dddddddd | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
W dniu 2015-03-29 o 16:56, Tomasz Wójtowicz pisze:
W dniu 2015-03-29 o 16:21, RoMan Mandziejewicz pisze: skoro wiêkszo¶æ aut u nas to manuale, to jednak raczej ty jeste¶ w jakiej¶ lokalnej grupie (przepraszam za to, naprawdê) niespe³nionych weteranów czy te¿ saperów. Dla niektórych auto to nie tylko rzecz do przemieszczania z punktu A do punktu B
to tylko w korku siê je¼dzi? W automacie tylko wciskasz hamulec, który dzia³a l¿ej bo ma serwo. Serwa w pedale sprzêg³a w ja mam steptronic'a i przy ruszaniu czy wyprzedzaniu zastanawia siê d³u¿ej ni¿ mój 80-letni ojciec
nienaturalnie wcze¶niej wci¶nij gaz jak chcesz przyspieszyæ, a w ogóle nienaturalnie wcze¶niej depnij jak chcesz polecieæ bokiem. Jak nie ma ró¿nicy to po co przep³acaæ za co¶ gorszego :)
nie ka¿dy je¼dzi g³ównie w korkach. -- Pozdrawiam £ukasz |
|
Data: 2015-03-29 21:20:41 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
Hello dddddddd,
Sunday, March 29, 2015, 5:50:53 PM, you wrote: [...] to tylko w korku siê je¼dzi?dr±¿ka i peda³u, nie zabieraj innym PRZYJEMNO¦CI z decydowania o tym,Przyjemno¶æ z deptania sprzêg³a? W korku ?!? W korkach siê stoi a nie je¼dzi. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-03-29 18:03:14 | |
Autor: Marek | |
Kretynizmy... (było DPF) | |
On Sun, 29 Mar 2015 16:56:51 +0200, Tomasz Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote:
Kiedyś proponowałem, żeby skonstruować taką skrzynię manualną, żeby 1 i R przechodziły przez przetwornik hydrokinetyczny. Wówczas w korku byłoby jak naautomacie, a na wyższych biegach jak w manualu. Proszę, nie prowokuj bo jeszcze faktycznie to zaczną implementować jako kolejne rozwiązywanie nieistniejących problemów...;( A pytanie do czerpiących przyjemność z przekładania - czy kompromis w postaci tiptronic czy inny mający +- uznają czy to też niekoszerne? -- Marek |
|
Data: 2015-03-29 21:58:46 | |
Autor: J.F. | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:03:14 +0200, Marek napisa³(a):
On Sun, 29 Mar 2015 16:56:51 +0200, Tomasz Wójtowicz<spam@spam.spam.spam.com> wrote: Dlaczego nieistniejacych ? Troche by ulatwilo. Dziwne ze nikt tego nie zrobil. A pytanie do czerpi±cych przyjemno¶æ z przek³adania - czy kompromis w postaci tiptronic czy inny maj±cy +- uznaj± czy to te¿ niekoszerne? trzeba by pojezdzic, ale wiesz - reka wytrenowanym ruchem idzie do dzwigni ... a tam ukradli :-) Przyszlosc prawdopodobnie nalezy do DSG. Albo do elektrykow :-) J. |
|
Data: 2015-03-29 13:03:02 | |
Autor: WS | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
W dniu niedziela, 29 marca 2015 21:58:47 UTC+2 u¿ytkownik J.F. napisa³:
Przyszlosc prawdopodobnie nalezy do DSG. Albo do elektrykow :-) Obawiam sie, ze raczej do automatycznych kierowcow... pewnie za ~15-20lat bedzie juzw UE zakaz samodzielnego kierowania - kolega Marek bedzie szczesliwy, bo po co kierownica krecic lub jeszcze jakis dziwny gaz wciskac? ;) WS |
|
Data: 2015-04-12 20:28:47 | |
Autor: Przyjazny | |
Kretynizmy... (było DPF) | |
On 2015-03-29 19:58, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:03:14 +0200, Marek napisa³(a): U niektórych producentów by³o sterowanie +- t± sam± d¼wigni± co wybór RND w tradycyjnym miejscu ga³ki. Problem z tiptronicami jest taki, ¿e to zazwyczaj ma czas reakcji jak automat, ale niew±tpliwie da siê zrobiæ porz±dnie. No i brak sprzêg³a jednak boli, nawet przy g³upim doje¿d¿aniu do ¶wiate³. Brak hamowania silnikiem te¿. |
|
Data: 2015-03-29 21:23:19 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
Hello Tomasz,
Sunday, March 29, 2015, 4:56:51 PM, you wrote: [...] dr±¿ka i peda³u, nie zabieraj innym PRZYJEMNO¦CI z decydowania o tym,Przyjemno¶æ z deptania sprzêg³a? W korku ?!? Ale po co staæ w korkach, skoro dla przyjemno¶ci siê je¼dzi tam, gdzie nie ma korków? W automacie tylko wciskasz hamulec, który dzia³a l¿ej bo ma serwo. Ale po co? Mam do¶æ niesprawn± lew± nogê i dajê radê. Masz jakie¶ niedow³ady, ¿e potrzebujesz wspomagania sprzêg³a? Bo na trasie, jak zapniesz pi±tkê, to nie zmieniasz przez d³ugi czas wiêc w zasadzie nie ma ró¿nicy auto-manual. Aha, nizinny... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-03-30 11:52:16 | |
Autor: Axel | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
"Tomasz Wójtowicz" wrote in message news:mf93rj$j6p$1node1.news.atman.pl...
Leniwy t³uku (przepraszam za to, naprawdê), nie potrafi±cy ogarn±æ jednego Przyjemno¶æ z deptania sprzêg³a? W korku ?!? A po co stoisz w korku? Bo ja spêdzam "w korku" jakie¶ 5 minut dziennie... My¶lisz, ¿e mnie rusza naciskanie sprzêg³a? W automacie tylko wciskasz hamulec, który dzia³a l¿ej bo ma serwo. Serwa w pedale sprzêg³a w samochodach osobowych jeszcze nie spotka³em. Bo po co? Napraw sprzêg³o i bêdzie git. Wiem, co mówiê, bo niedawno robi³em sprzêg³o w 16-letniej Nubirze (nam j± od nowo¶ci, córka teraz je¼dzi) i za pierwszym naci¶niêciem po naprawie my¶la³em, ¿e siê linka urwa³a, bo mi noga wpad³a zupe³nie bez oporu... Bo na trasie, jak zapniesz pi±tkê, to nie zmieniasz przez d³ugi czas wiêc w zasadzie nie ma ró¿nicy auto-manual. Po pierwsze, to mam skrzyniê sze¶ciobiegow±, a po drugie, nie zawsze je¿d¿ê autostrad± po p³askim, ¿eby biegów nie zmieniaæ. Za to codziennie je¿d¿ê "na szóstce" w mie¶cie :-P -- Axel |
|
Data: 2015-03-30 12:06:44 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
Hello Axel,
Monday, March 30, 2015, 11:52:16 AM, you wrote: [...] Bo po co? Napraw sprzêg³o i bêdzie git. Wiem, co mówiê, bo niedawno robi³em Linka sprzêg³a w Nubirze? Tam powinien byæ si³ownik hydrauliczny... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-03-30 13:29:56 | |
Autor: J.F. | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
U¿ytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa³ w wiadomo¶ci
Hello Axel, [...] Bo po co? Napraw sprzêg³o i bêdzie git. Wiem, co mówiê, bo niedawno robi³emLinka sprzêg³a w Nubirze? Tam powinien byæ si³ownik hydrauliczny... Ja tam nie wiem co jest, ale fakt ze jak sie przesiadalem po dluzszej trasie z nubiry do sierry to bylo podobnie "alez ta sierra toporna, wszystko tu tak ciezko chodzi". Co nie zmienia faktu ze nubiry w koncu nie kupilem, a sierra jezdzilem dlugo i z zadowoleniem :-) J. |
|
Data: 2015-03-30 22:33:21 | |
Autor: Axel | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
"RoMan Mandziejewicz" wrote in message news:7756388859$20150330120644squadack.com...
Hello Axel, Monday, March 30, 2015, 11:52:16 AM, you wrote: [...] Bo po co? Napraw sprzêg³o i bêdzie git. Wiem, co mówiê, bo niedawno robi³em Linka sprzêg³a w Nubirze? Tam powinien byæ si³ownik hydrauliczny... Mia³em wra¿enie, jakby siê linka urwa³a - teraz dobrze? :-P Nie wiem, od jakiego¶ czasu nie grzebiê przy samochodach, bo nie mam czasu. W warsztacie te¿ nie stojê podczas naprawy z tego samego powodu... -- Axel |