[Cross] Krew, pot i numer 112, czyli wypadek na ?mieszce rowerowej

Data: 2009-08-18 09:56:46
Autor: Budzik
[Cross] Krew, pot i numer 112, czyli wypadek na ?mieszce rowerowej
Osobnik posiadaj±cy mail rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Zadzwoniłem na 112 (przynajmniej jeszcze jedna osoba dzwoniła również, z miernym skutkiem). Po kilkuminutowym wiszeniu na słuchawce odebrała kobita. Powiedziałem o co chodzi, podałem dokładne namiary na miejsce wypadku, nazwisko, wiek poszkodowanej i masę innych danych, bo pytała o to. Po czym pani rezolutnie stwierdziła, że dodzwoniłem się (już nie pamiętam dokładnie niestety) na policję albo straż miejską i ona przyjęła zgłoszenie, ale musi mnie przełączyć na pogotowie. Ręce mi opadły, bo po cholerę czas marnuje (wiedziała, że jest duże krwawienie) na zbieranie niepotrzebnych w tej chwili danych. Po kolejnych długich minutach odebrała w końcu dyspozytorka pogotowia. Przyjęła zgłoszenie i kazała wypatrywać karetki.

IMO popełniłes bład.
Ja bym sie po tym tekscie o przeł±czaniu rozł±czył po krótkiej informacji dla dyspozytorki ze jak karetka nie przyjedzie to ona znajdzie sie w Wiadomosciach.
Oczywiscie probowałbym sie dalej dodzwonic bezposrednio na pogotowie, niemniej moze by sie głupia kurwa nauczyła...

"Obelgi to argumenty tych, którzy nie maj± argumentów"
Jan Jakub Rousseau

Data: 2009-08-18 12:07:11
Autor: Rafał Wawrzycki
[Cross] Krew, pot i numer 112, czyli wypadek na ?mieszce rowerowej
Dnia 18 sie 2009 w liście
[news:18082009.351EA912budzik61.poznan.pl] Budzik
[budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj] napisał(a):
IMO popełniłes bład.
Ja bym sie po tym tekscie o przeł±czaniu rozł±czył po krótkiej
informacji dla dyspozytorki ze jak karetka nie przyjedzie to ona
znajdzie sie w Wiadomosciach.

Miałem do wyboru: rzucić słuchawką i zacząć wybierać samemu numer pogotowia albo czekać na przełączenie, licząc że będzie szybciej. Potem żeby dowiedzieć się dlaczego karetki ciągle nie ma, dzwoniłem dwukrotnie bezpośrednio na pogotowie.

--
Pozdrawiam,
Rafał Wawrzycki

http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

Data: 2009-08-18 12:11:45
Autor: Budzik
[...]

Miałem do wyboru: rzucić słuchawką i zacząć wybierać samemu numer pogotowia albo czekać na przełączenie, licząc że będzie szybciej. Potem żeby dowiedzieć się dlaczego karetki ciągle nie ma, dzwoniłem dwukrotnie bezpo?rednio na pogotowie.

cos masz chyba nie halo z kodowaniem.

Z ciekaowsci - przełaczenie do pogotowia było duzo szybsze niz bezposrednie wdzwoninie sie na 998?

"Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze
braku władzy."   Niels Bohr

Data: 2009-08-18 14:46:46
Autor: Sempiterna
[Cross] Krew, pot i numer 112, czyli wypadek na ?mieszce rowerowej

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomo¶ci news:18082009.5816EBD9budzik61.poznan.pl...
dwukrotnie bezpo?rednio na pogotowie.

cos masz chyba nie halo z kodowaniem.

Zadeklarowane ISO, wysłane Win1250.

Z ciekaowsci - przełaczenie do pogotowia było duzo szybsze niz bezposrednie
wdzwoninie sie na 998?

Uważam, że takiego pytania nie powinno w normalnej sytuacji być... Gdybym miał jeszcze dedukować, gdzie zadzwonić w sytuacji alarmowej, to ja pier...niczę, wymiękam... to po ch..udego fi..akra telefon?
Uważam, że kontakt w każdej sytuacji, czy to napad, czy pożar, czy żona rodzi, pod 112, to rzecz naturalna jak jedzenie, picie, sranie...

(C) Tewje Mleczarz, do Boga, wskazuj±c dyskretnie na swoj± żonę Gołde.

Data: 2009-08-18 14:26:47
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail rzopa@amorki.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

nie mowie zeby sie zastanawiac, tylko pytam jaki był odzew...
Rozmawiamy juz po fakcie, wiec chyba teraz jest czas na analizy, prawda?

"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem za¶ napiecie
ma nieprzerwanie wzrastać."   Alfred Hitchcock

Data: 2009-08-18 18:49:00
Autor: Rafał Wawrzycki
[Cross] Krew, pot i numer 112, czyli wypadek na ?mieszce rowerowej
Dnia 18 sie 2009 w liście
[news:18082009.5816EBD9budzik61.poznan.pl] Budzik
[budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj] napisał(a):
cos masz chyba nie halo z kodowaniem.

Wiem, wiem. Walczę z nowym windowsem, x-news i mproxy. Ale coś nie idzie za bardzo.

Z ciekaowsci - przełaczenie do pogotowia było duzo szybsze niz
bezposrednie wdzwoninie sie na 998?

Dokladnie. Problem w tym, ze w krytycznej chwili po prostu wypadl mi numer pogotowia z glowy. Pewien bylem tylko 997 - ze policja. Ale pozostale dwa zawsze mi sie mylily :)

Data: 2009-08-18 18:55:00
Autor: Szuwaks
[Cross] Krew, pot i numer 112, czyli wypadek na ?mieszce rowerowej
Witam,

Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Xns9C6BBF6A48F9Crwawrzyckiwppl193.42.231.152...

Dokladnie. Problem w tym, ze w krytycznej chwili po prostu wypadl mi
numer pogotowia z glowy. Pewien bylem tylko 997 - ze policja. Ale
pozostale dwa zawsze mi sie mylily :)

Na który by¶ nie zadzwonił, otrzymałby¶ pomoc.
Jak my¶lę :)

Szuwaks

Data: 2009-08-18 18:52:42
Autor: Rafał Wawrzycki
[Cross] Krew, pot i numer 112, czyli wypadek na ?mieszce rowerowej
Dnia 18 sie 2009 w liście [news:h6em6d$qdd$1inews.gazeta.pl] Szuwaks [szuwaks@go2.pl] napisał(a):

Na ktory bys nie zadzwonil, otrzymalbys pomoc.
Jak mysle :)

Zapewne. Ale chodzilo o jak najszybsze dodzwonienie sie do pogotowia, bo to oni wysylaja karetki :)

Data: 2009-08-18 21:48:03
Autor: Ryszard Mikke
[Cross] Krew, pot i numer 112, czyli wypadek na ?mieszce rowerowej
Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał(a):
Dnia 18 sie 2009 w li&#65533;cie
[news:18082009.5816EBD9budzik61.poznan.pl] Budzik
[budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj] napisał(a): > cos masz chyba nie halo z kodowaniem.

Wiem, wiem. Walczę z nowym windowsem, x-news i mproxy. Ale co&#65533; nie idzie za bardzo.
> [...]

Dokladnie. Problem w tym, ze w krytycznej chwili po prostu wypadl mi numer pogotowia z glowy. Pewien bylem tylko 997 - ze policja. Ale pozostale dwa zawsze mi sie mylily :)

Budzikowi też się myl±, 998 to Straż Pożarna ;)

rmikke

Data: 2009-08-18 22:41:45
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail rmikke@WYTNIJ.gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Budzikowi też się myl±, 998 to Straż Pożarna ;)

no fakt... :)

"Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widz± tak, jak jest, tylko
udało im się znaleĽć sposób, żeby z tym żyć."  William Wharton

Data: 2009-08-19 10:26:33
Autor: Agnieszka
[...]

Ze szkolenia BHP:

Jak co¶ się dzieje to
najważniejszy jest nuemr pogotowia 999 - żeby ratować ludzi
potem numer straży 998 - żeby ratować co tam jeszcze się da
na końcu policja 997 - oni tylko przyjeżdżaj± spisać czego się nie dało uratować

;-)
Agnieszka

Data: 2009-08-19 21:15:11
Autor: Piotr D.
Agnieszka pisze:

Jak co¶ się dzieje to
najważniejszy jest nuemr pogotowia 999 - żeby ratować ludzi
potem numer straży 998 - żeby ratować co tam jeszcze się da

Dobre, wreszcie zapamiętam :)

Data: 2009-08-18 15:16:00
Autor: Jacek B.
On Tue, 18 Aug 2009 11:56:46 +0200, Budzik  <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

[...]

Dyspozytorka jest końcówk± systemu i jest niewiele winna. To tak jak na  poczcie, wszyscy wieszaj± psy na pani z okienka a one tam najciężej  pracuj±.

Jak karetka ma szybko przyjechać to się mówi, że ofiara ma ból w klatce  piersiowej. W przypadku wezwania do pacjenta z bólem w klatce piersiowej  zawsze jedzie zespół S  http://pogotowie.medykblog.pl/typy-zespolow-ratunkowych/

J.

Data: 2009-08-18 14:26:47
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail numerdwaBEZ@spamuinteria.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

taaa, systemowo masz racje, niemniej najczesciej to jest zwykłe niechciejstwo.
Co za róznica, czy sama przekaze, czy bedzie mnie probowac ł±czyc?

[...]

w takich sytuacjach, kiedy był takisilny krwotok, tez bym chyba cos takiego sciemniał. Choc pewnie zalezałoby to od opornosci dyspozytorki.
Byleby nie wykorzystywac w innych sytuacjach.

"Miło¶ć jest tryumfem wyobrażni nad inteligencj±."
Henry Louis Mencken

Data: 2009-08-18 15:28:45
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
[Cross] Krew, pot i numer 112, czyli wypadek na ?mieszce rowerowej
Jacek B. pisze:
(...)
Dyspozytorka jest końcówk± systemu i jest niewiele winna. To tak jak na poczcie, wszyscy wieszaj± psy na pani z okienka a one tam najciężej pracuj±.

Nie do końca prawda - pogadaj sobie z kilkoma a zobaczysz, że s± takie
co chc± pomóc i takie, które siedz± i traktuj± odebrany telefon jako
dopust boży.

[...]

I przez takie zgłoszenie może się okazać, że zamiast do zawału zespół S
pojedzie do opatrzenia urazów, w efekcie czego ...

Data: 2009-08-18 18:43:18
Autor: Rafał Wawrzycki
[Cross] Krew, pot i numer 112, czyli wypadek na ?mieszce rowerowej
Dnia 18 sie 2009 w liście [news:op.uyu0gy1yocis5fnr2studioarch.pl]
Jacek B. [numerdwaBEZ@spamuinteria.pl] napisał(a):
Jak karetka ma szybko przyjechać to się mówi, że ofiara ma ból w
klatce  piersiowej.

A czy sikająca dokoła krew z żyły jest mniej ważnym powodem?

Data: 2009-08-18 21:59:19
Autor: Ryszard Mikke
[Cross] Krew, pot i numer 112, czyli wypadek na ?mieszce rowerowej
Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> napisał(a):
Dnia 18 sie 2009 w li&#65533;cie [news:op.uyu0gy1yocis5fnr2studioarch.pl]
Jacek B. [numerdwaBEZ@spamuinteria.pl] napisał(a): > Jak karetka ma szybko przyjechać to się mówi, że ofiara ma ból w
> klatce  piersiowej. A czy sikająca dokoła krew z żyły jest mniej ważnym powodem?

Nie, ale żeby¶ Ty wiedział, jak się ma, to, co ludzie gadaj± przez
telefon dyspozytorowi do rzeczywisto¶ci... Dopiero co radzili Ci,
żeby w takich wypadkach najzwyczajniej w ¶wiecie okłamać dyspozytorkę -
- takich pomysłowych jest mnóstwo.

rmikke

Data: 2009-08-18 15:15:38
Autor: Mishkin
On 18 Sie, 23:59, "Ryszard Mikke" <rmi...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:

[...]

Karetka do bolesnej miesi±czki albo do wypisania recepty na lek który
się skończył.
To autentyki z pierwszej ręki od ratownika medycznego.

Mojej żonie z krwotokiem (7 miesi±c ci±ży) 112 powiedziało, że do
porodów nie jeżdż± a jakby chcieli pojechać to nie maj± karetki..

Więc wiem co autor w±tku sobie my¶lał...

B.

[Cross] Krew, pot i numer 112, czyli wypadek na ?mieszce rowerowej