Kronika wypadków tatrzańskich

Data: 2011-09-30 12:07:22
Autor: adamw2
Kronika wypadków tatrzańskich
Nie chodzi mi o bieżące, ale z ubiegłych lat. Czy można znaleźć takie archiwum gdzieś w sieci? Znalazłem tylko za ostatnie 5 lat

Adam

Data: 2011-09-30 13:49:44
Autor: Adi
Kronika wypadków tatrzańskich
On 30 Wrz, 20:49, qbson <qq...@onet.pl> wrote:

Książka Michała Jagiełło "Wołanie w górach - wypadki i akcje ratunkowe w
Tatrach". 700 stron na ten temat poczynając od roku 1771[...]

Posiadam tę książkę i polecam każdemu, kto wybiera się w Tatry (inne
góry także).

pzdr
Adam

Data: 2011-10-02 21:31:11
Autor: qbson
W dniu 2011-09-30 22:49, Adi pisze:

[...]

Ja zawiodłem się na tej książce, ponieważ za mało w niej (zaznaczam, że przeczytałem tylko połowę) elementu edukacyjnego czyli jak można było uniknąć tych tragedii.

pzdr
qbson

Data: 2011-10-03 09:34:08
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Sun, 02 Oct 2011 21:31:11 +0200, qbson napisał(a):

Ja zawiodłem się na tej książce, ponieważ za mało w niej (zaznaczam, że przeczytałem tylko połowę) elementu edukacyjnego czyli jak można było uniknąć tych tragedii.

Przecież informacje o tym jak można było uniknąć tragedii same się
narzucają. Weźmy znany przykład Klimka Bachledy - oprócz nieposłuszeństwa
wobec przełożonego i lekkomyślności, do jego śmierci przyczyniły się
fatalna pogoda, wspinaczka bez asekuracji oraz zbyt duża wiara we własne
możliwości.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2011-10-09 11:28:34
Autor: bimki
On 3 Paź, 09:34, Jarek Kardasz <ema...@w.stop.ce> wrote:
> [...]

wobec przełożonego i lekkomyślności, do jego śmierci przyczyniły się
fatalna pogoda, wspinaczka bez asekuracji oraz zbyt duża wiara we własne

O wypadkach (i nie tylko) można też poczytać w książce "W stronę
Pysznej" - polecam.
"Wołanie w górach" bardziej dokumentalne, ale też fajne.

Data: 2011-09-30 20:50:53
Autor: qbson
Kronika wypadków tatrzańskich
Witam

W sieci nie znam, ale jest książka Michała Jagiełło "Wołanie w górach - wypadki i akcje ratunkowe w Tatrach". 700 stron na ten temat poczynając od roku 1771 - wystarczy? ;-) Lektura, moim zdaniem, nużąca, dla koneserów, że tak powiem.

pozdrawiam
qbson

Data: 2011-10-01 07:48:46
Autor: Tomek D
W dniu 2011-09-30 20:50, qbson pisze:
Witam

W sieci nie znam, ale jest książka Michała Jagiełło "Wołanie w górach -
[...] Lektura, moim zdaniem, nużąca,

Kwestia gustu.

Z materiałów drukowanych to polecam jeszcze roczniki "Wierchy" gdzie, przynajmniej w starszych tomach, umieszczano kroniki poszczególnych grup GOPR, w tym ówczesnej Grupy Tatrzańskiej.

Jest jeszcze mała książeczka:
Andrzej Matuszczyk - Wypadki przewodnickie w gĂłrach.

pzdr.
Tomek D

--
http://blogprzewodnika.blogspot.com/
Kursy przewodnikĂłw po Warszawie http://www.kursprzewodnicki.pl

Data: 2011-10-01 04:12:50
Autor: Peter
On 30 Wrz, 12:07, adamw2 <ada...@wp.pl> wrote:
Nie chodzi mi o bieżące, ale z ubiegłych lat. Czy można znaleźć takie
archiwum gdzieś w sieci? Znalazłem tylko za ostatnie 5 lat

Adam

Zobacz tu:

http://www.tatrygory.pl/articles.php?lng=pl&pg=382

Kronika wypadków tatrzańskich