Kross Crime

Data: 2010-09-22 18:12:35
Autor: Szczur
Kross Crime
Witam!
Mam proste pytanie, co jako znawcy tematu sądzicie o takim rowerze:
http://tiny.pl/hrjfr
Da się w ogóle na tym jeździć czy mam sobie odpuścić i szukać czegoś innego? Jak długo wytrzyma przy prawie codziennej jeździe po "dziurach" zarówno leśnych, polnych i miejskich, ale bez żadnego skakania. A może polecicie coś lepszego za maksymalnie 2,5tys?

--
Nic na siłę, weź większy młotek!
Pozdrawiam, Jakub Rakus

Data: 2010-09-22 18:23:24
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kross Crime
Szczur bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
A może polecicie coś lepszego za maksymalnie 2,5tys?

Moim skromnym zdaniem, lepiej kupić porządnego HT, niż marnego fulla.
Co to ma być za jazda? DH/FR czy jakieś bardziej lajtowe XC?

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-22 20:31:41
Autor: Szczur
Kross Crime
W dniu środa 22 wrzesień 2010 18:23, użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:

Moim skromnym zdaniem, lepiej kupić porządnego HT, niż marnego fulla.
Co to ma być za jazda? DH/FR czy jakieś bardziej lajtowe XC?

Mnie jednak zależy żeby to był full. Na pewno nie będę uprawiał takich cudów jak DH czy FR, ale często gęsto jeżdżę po bezdrożach można powiedzieć "na azymut", jak i w mieście po schodach ;) bo ganiam różne rzeczy z fotoaparatem.

Data: 2010-09-22 18:38:59
Autor: kml
Kross Crime

Użytkownik "Szczur" <szczur01@op.pl> napisał w wiadomości news:i7d9tj$f7i$1node1.news.atman.pl...
[...]
-- -

To jest model 2008. Daj link do tego co chcesz kupić. Nie wygląda to aż tak źle na pierwszy rzut oka, ale chciałbym zapoznać się z aktualną ofertą w tym zakresie.

kml
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-09-22 20:25:44
Autor: Szczur
Kross Crime
W dniu środa 22 wrzesień 2010 18:38, użytkownik kml napisał:

To jest model 2008. Daj link do tego co chcesz kupić. Nie wygląda to aż
tak źle na pierwszy rzut oka, ale chciałbym zapoznać się z aktualną
ofertą w tym zakresie.

Hmm, a to przeszkadza, że to model z 2008 roku? W podanym już linku jest właśnie taki jakim byłbym zainteresowany. Raczej na modele 2010 nie będzie mnie stać.

Data: 2010-09-22 20:49:12
Autor: kml
Kross Crime

Użytkownik "Szczur" <szczur01@op.pl> napisał w wiadomości news:i7dhn8$ocb$1node2.news.atman.pl...
[...]

A to sory, myślalem że dałeś link pierwszy z brzegu :) Za te 2k PLN to wcale nie wygląda tak źle. Niestety koniecznie musiałbym zobaczyć zdjęcie zwiechy z drugiej strony żeby cokolwiek mówic o tym jak to będzie/powinno/być może będzie jeździć. Bardzo ważna kwestia: zanim kupisz to poświęć ze 3 dni na wysyłanie emaliów do sklepów w Polska z pytaniem o ten rower. Kross ma bardzo wkur#####cą cechę polegającą na permanentnej zmianie specyfikacji tych samych rowerów. Przeglądałem zdjęcia i na jednych jest damper chujumuju czyli KindShock a na innych już RockShoxy.

Za 2 tys. to nie jest zła propozycja IMO, ale bez większej ilości zdjęć ciężko coś powiedzieć.

Data: 2010-09-22 20:58:26
Autor: kml
Kross Crime

http://download.bikeboard.pl/pdf/enduro_5tys.pdf rama jest taka sama więc _powinno_ być ok z jazdą.

Data: 2010-09-22 23:22:42
Autor: Szczur
Kross Crime
W dniu środa 22 wrzesień 2010 20:58, użytkownik kml napisał:

http://download.bikeboard.pl/pdf/enduro_5tys.pdf rama jest taka sama
więc _powinno_ być ok z jazdą.

Ciekawe, ciekawe :)
No dobrze, tutaj -> http://tiny.pl/hr2g1 jest model z 2008 roku, który teoretycznie ma dumper rockshoxa.
Na tej samej stronie znalazłem Crime z 2010 o 300zł droższy -> http://tiny.pl/hr2gl też ma niby dumper rockshoxa, z przodu ma większy skok (ten ma 120mm) i większą średnice tarczy hamulca.
Opłaca się dołożyć te 300zł czy lepiej nie?

Data: 2010-09-23 08:15:01
Autor: kml
Kross Crime

Użytkownik "Szczur" <szczur01@op.pl> napisał w wiadomości news:i7ds32$i32$1node1.news.atman.pl...
[...]

1. dAmper.
2. Moim zdaniem 300 zeta za 20mm skoku w Suntourze to nie jest specjalnie porywająca propozycja skoro za ~400 może sobie kupić Duro całe nowe.
3. Widzę jeszcze nieco inną budowę kół i ogumienie, ale to są detale.

Nie kupowałem w tym sklepie, ale sprawdz czy oni fizycznie mają te rowery bo, że wiszą na stronie o niczym nie świadczy w ich przypadku. Poza tym koniecznie powinieneś się przymierzyć do tego roweru. Do ceny dodaj pompkę do amortyzatora bo bez niej nic nie ustawisz w tylnym zawieszeniu.

Za 2k PLN i jak na pierwszego fulla to jest całkiem niezła sprawa.

Data: 2010-09-23 17:22:20
Autor: Szczur
Kross Crime
W dniu czwartek 23 wrzesień 2010 08:15, użytkownik kml napisał:

[...]

Heh, czyli nie ma co szaleć i lepiej zostać przy tym za 2k z możliwością ewentualnej rozbudowy? Znalazłem jeszcze na innym osprzęcie na alledrogo:
http://allegro.pl/kross-crime-totalna-wyprzedaz-lublin-i1241682614.html (tu są też zdjęcia pokazujące zawias z kąta z bliska).

No pierwszy to nie jest, to będzie drugi, pierwszy był, (może i wstyd się przyznać, ale tylko na tyle mnie było stać) jakiś Maxim za 1k, który po nie wiem ilu naprawach już prawie skończył swój żywot.

Data: 2010-09-23 17:28:09
Autor: kml
Kross Crime

Użytkownik "Szczur" <szczur01@op.pl> napisał w wiadomości news:i7frbd$sfu$1node1.news.atman.pl...

[...]

Poproś o zdjęcia zwiechy. Ja za tę kasę pewnie bym go kupił o ile rama byłaby odpowiednia dla mnie. Nie jest to och i ach, ale powinno być naprawdę ok. Szczerze mówiąc jestem pozytywnie zaskoczony tą ofertą w relacji cena -> co za to masz.

Data: 2010-09-23 17:34:03
Autor: Szczur
Kross Crime
W dniu czwartek 23 wrzesień 2010 17:28, użytkownik kml napisał:

[...]

Poprosiłem o zdjęcia, zobaczymy czy przyślą. Jeśli chodzi o ramę postaram się gdzieś u mnie w mieście (Uć) znaleźć któregokolwiek Crime'a i się przymierzyć bo widzę, że wszystkie są tylko w rozmiarze 18". Teoretycznie mogłoby pasować bo mam 1,7m wzrostu i 80cm do jajców :D.

Data: 2010-09-23 18:10:36
Autor: MadMan
Kross Crime
Dnia Thu, 23 Sep 2010 17:28:09 +0200, kml napisał(a):

Szczerze mówiąc jestem pozytywnie zaskoczony tą ofertą w relacji cena -> co za to masz.

Ja tylko pragnę zauważyć że są pewne niezgodności specyfikacja->zdjęcia.
Na przykład kaseta na zdjęciu jest Shimano i dobrze żeby akurat taka
była (SRAM są nietrwałe). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-23 18:37:53
Autor: kml
Kross Crime

Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1v1wt9whjuf5w.dlgrower.power.pl...
[...]

Norma u krossa :| Za tę kasę trzeba być na to przygotowanym. Byleby tylko kaseta...

Data: 2010-09-23 18:59:29
Autor: MadMan
Kross Crime
Dnia Thu, 23 Sep 2010 18:37:53 +0200, kml napisał(a):

[...]

8 rzędów. Wolnobiegi na 8 są raczej niespotykane. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-26 21:06:33
Autor: Szczur
Kross Crime
[...]

Oto i zdjęcia:
http://yfrog.com/afzawieszenie2j
http://yfrog.com/elzawieszenielewaj
http://yfrog.com/ngcalylewa2j

Data: 2010-09-27 11:34:11
Autor: kml
Kross Crime

Użytkownik "Szczur" <szczur01@op.pl> napisał w wiadomości news:i7o5jp$va7$1node1.news.atman.pl...
[...]

4 zawias. Możesz brać, powinno być nieźle. O ile rozmiar Ci pasuje to nie widzę przeciwskazań :)

Data: 2010-09-29 23:27:38
Autor: MarcinGoluch
Kross Crime
Spokojnie można zakup ustrojstwo. 4zawias czyli jak koledzy wyżej
napisali powinno być fajnie. Moje zastrzeżenia to damper i kij wie jak
o będzie działało.

Data: 2010-09-30 14:45:39
Autor: kml
Kross Crime

Użytkownik "MarcinGoluch" <marcingoluch@o2.pl> napisał w wiadomości news:caafb7a4-826b-40e3-bcf7-f98a8d72380328g2000yqm.googlegroups.com...
Spokojnie można zakup ustrojstwo. 4zawias czyli jak koledzy wyżej
napisali powinno być fajnie. Moje zastrzeżenia to damper i kij wie jak
o będzie działało.
--

W tej cenie nie będzie nic lepszego niż damper RS'a Przynajmniej wiadomo, że można go rozebrać i serwisować.

Data: 2010-09-23 12:59:20
Autor: zino
Kross Crime
On Wed, 22 Sep 2010 18:12:35 +0200, Szczur wrote:

[...]

Za 2,3 tys to opchnąłbym mojego Haro Sonix z rocznika 2008.
Rower wygląda +- tak:
http://ksport.pl/images/sonix.jpg
Katalogowo kosztował 3799 (http://ksport.pl/p11669,haro+sonix)

Zalety:
* Rower roku 2006 magazynu Mountain Biking
  http://www.harobikes.com/mtb/tab5.php
  http://news.bikeworld.pl/rower/artykul/2621/Haro.2008/
* Całkiem niezłe recenzje na mtbr
  <http://www.mtbr.com/cat/bikes/xc-suspensio/haro/sonix/
PRD_416587_1526crx.aspx>
* Praktycznie nówka przebieg całkowity: 100 km po Mazowszu +
  600 km po górach
* Tam gdzie domyty wygląda jak nówka sztuka.
* W sieci całkiem sporo można o nim znaleźć.

Wady:
* Rower roku 2006 magazynu to była wypasiona wersja a ja mam na:
stock:- rockshox tora 289 fork, rockshox bar 2.1 rear shock, avid Juicy 3's, travativ firex crankset, sram X7 derailer, wtb speed disk wheelset. * Tylko i wyłącznie odbiór osobisty.

W sumie to nie pali mi się by go sprzedać (trochę mi szkoda) ale już wiem, że do roku 2012 nawet na niego nie wsiądę.
A gdybym go opchnął to żona pozwoliłaby kupić mi nową szosę.

Pozdr,

Andrzej

--
There are two ways you can get exercise out of a bicycle: you can
"overhaul" it, or you can ride it. (...) The mistake some people

Data: 2010-09-23 19:05:11
Autor: Jan Srzednicki
Kross Crime
On 2010-09-23, zino wrote:
[...]

Czy dobrze widzę, że to czterozawiasowe URT? Dobrze się na tym jeździ?
:)

Data: 2010-09-24 12:59:26
Autor: zino
Kross Crime
On Thu, 23 Sep 2010 19:05:11 +0000, Jan Srzednicki wrote:

On 2010-09-23, zino wrote:
[...]

Hmm. Nie jest to czterozawiasowiec.
Jest to URT.
Suport jest połączony z ramą specjalnym linkiem który widać tu:
<http://cdn.mos.bikeradar.com/images/bikes-and-gear/bikes/
mountain/1236185943813-1l4e98on0ydfx-500-90-500-70.jpg>
Dokoła suportu są łożyska.
Więc jest to dwuzawiasowiec z URT (?)
Podobno to konstrukcja opracowana dla Santy, która w jakiś sposób trafiła do Haro.
Jak się jeździ?
Podjazdy  - b. dobrze. Zarówno na siedząco jak i na stojąco.
W miarę płasko i szybko (~25 km/h) w terenie teren z korzeniami, błotem itp. - b. dobrze - idealne warunki
Idealnie płasko i szybko (szosa) - buja (a mój damper nie ma blokady)
Idealnie płasko i 40 km/h - buja jak cholera
Zjazdy na siodełku - b. dobrze
Zjazdy z podniesionym zadkiem - dla mnie ok, ale czuć różnicę między podniesionym zadkiem a nie.

Pozdr,

Andrzej

Data: 2010-09-24 13:19:20
Autor: Jan Srzednicki
Kross Crime
On 2010-09-24, zino wrote:
[...]

Nie. Albo masz konstrukcję jednozawiasową, albo cztero. Inaczej się nie
da. Tego zdjęcia mi brakowało - teraz już wiem, przy suporcie masz dwa
zawiasy, a przy damperze masz drąga idącego w dół z kolejnymi dwoma,
więc włącznie z damperem masz 6 punktów ruchu zawieszenia.

Data: 2010-09-24 01:02:40
Autor: Martinco
Kross Crime
Szczur pisze:
[...]

Jeśli chcesz kupic Krossa, to sie pospiesz. W kolekcji na rok 2011 juz ich nie ma

--
Martinco
Rowery od A do Z - wRower.pl

Kross Crime