Kross Trans Alp vs. Kross Alta

Data: 2009-04-17 14:48:27
Autor: artur
Kross Trans Alp vs. Kross Alta
Witam,

Swego czasu pytałem szanownych kolegów o opinie nt. roweru Kross Alta - za
wszystkie uwagi serdecznie dziękuję.

Bardzo się napaliłem na ten rowerek (z porównań "na papierze" jest on
bezkonkurencyjny jeśli chodzi o stosunek wyposażenie/cena), ale okazało się,
że są ogromne problemy z jego dostępnością (brak męskich 19") - producent
poinformował mnie na początku kwietnia, że BYĆ MOŻE pod koniec miesiąca ruszy
produkcja. Jestem skłonny na niego poczekać powiedzmy do końca maja, ale jeśli
nadal nie będzie dostępny...

No właśnie, pomyślałem o niższym modelu - Trans Alp. No i zwracam się z prośbą
o pomoc - czy warto czekać na Alta
(http://www.kross.pl/577-g522-k2172-alta.html), czy zaoszczędzić 350 zł i
wziąć Trans Alpa (http://www.kross.pl/577-g522-k2175-trans_alp.html)? O samo
350 zł w kieszeni nie chodzi, bo rower kupuję na wiele lat ;-)

Artur

Data: 2009-04-17 14:51:00
Autor: artur
Kross Trans Alp vs. Kross Alta
Zapomniałem jeszcze podać cen:

Alta - 2.000 zł
Trans Alp - 1.650 zł

Artur

Data: 2009-04-17 15:36:29
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-04-17, vanKeck <lwkozdroj@gmail.com> wrote:
On 17 Kwi, 16:51, "artur" <aaas...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Zapomniałem jeszcze podać cen:

Alta - 2.000 zł
Trans Alp - 1.650 zł

ładna ta Alta...:) przy okazji zaglądnąłem na Trans Pacifica
i ....żeby zestawić tylną przerzutkę Deore z wolno biegiem MF-TZ21 to
tego bym się nigdy nie spodziewał..:/

Tylna Deore to taka ogólna popierdółka jest. Szybko łapie luzy, kółeczka
się błyskawicznie zacierają..

Data: 2009-04-17 19:58:33
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kross Trans Alp vs. Kross Alta
Panie Jan Srzednicki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrnguh8ft.2col.w_at_wrzask_dot_ploak.pl> przy ul....

On 2009-04-17, vanKeck <lwkozdroj@gmail.com> wrote:
[...]

Pod "błyskawicznie", jak rozumiem, podciągasz więcej niż 6500km, tak?

Data: 2009-04-17 19:07:33
Autor: Jan Srzednicki
On 2009-04-17, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:
[...]

Przejeździłem na niej jakieś 1500km. W tym okresie musiałem
przesmarowywać te nieszczęsne kółeczka ze 4 razy.

Data: 2009-04-17 21:25:43
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kross Trans Alp vs. Kross Alta
Panie Jan Srzednicki, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:slrnguhkrl.2col.w_at_wrzask_dot_ploak.pl> przy ul....

On 2009-04-17, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:
[...]

Ja przejeździłem wspomniane 6500km bez żadnego serwisowania przerzutki.

Data: 2009-04-17 21:33:41
Autor: artur
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
> [...]

> przesmarowywać te nieszczęsne kółeczka ze 4 razy.

Ja przejeździłem wspomniane 6500km bez żadnego serwisowania przerzutki.

Koledzy, a co powiecie w temacie tego postu? Warto czekać na Alta?

Data: 2009-04-18 14:03:53
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kross Trans Alp vs. Kross Alta
Panie artur, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gsasjk$3kc$1inews.gazeta.pl> przy ul....

Koledzy, a co powiecie w temacie tego postu? Warto czekać na Alta?

Ja bym zaczekał, ale miej świadomość, że producent może mówić, że będzie
albo nie będzie, a realia swoją drogą... Jak rozglądałem się za rowerem to
pan w sklepie powiedział mi, że Unibike od dwóch miesiący zapowiadał powrót
wybranego przeze mnie roweru (któraś ichnia crossówka) "już za 2-3
tygodnie".
Poza tym, to Ci powiem od razu: siodło w jednym i drugim rowerze jest do
wymiany, a jeżeli będziesz chciał wsadzić na bagażnik trochę więcej sakw to
licz się z zakupem nowego bagażnika, bo ten od Krossa jest cholernie
niestabilny. No i nie rozumiem fenomenu ładowania amortyzowanej sztycy do
rowerów trekkingowych. Mnie wygodniej na twardej.

Data: 2009-04-17 19:59:19
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kross Trans Alp vs. Kross Alta
Panie vanKeck, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

[...]

A myślisz, że dlaczego wywaliłem cały napęd? ;-)

Data: 2009-04-18 15:07:28
Autor: Maciek \"Sołtys\"
artur pisze:
[...]

dzisiaj byłem w sklepie kupować rower z koleżanką
zapytaj może tam mają
http://www.mudserwis.com/kross-trans-alp-28-2009-p-237.html

--
Maciek "Sołtys"
Kraków

Data: 2009-04-18 16:30:01
Autor: AL
Maciek "Sołtys" pisze:
artur pisze:
[...]

a ja widze tu:
http://www.nartyrowery.pl/produkt/zobacz/77,1539,1911,1916,7557/rower_kross_alta_model_2009_licznik_i_wysylka_gratis
ze Alta jest dostepna
- jedynie meski 19" na zamowienie

Ale jak kupowalem w tym roku rowery, tez wybrany kolor (TransAlpa) byl na zamowienie, co oznaczalo, ze czekalem na niego < tydzien.
Zadzwon i spytaj

--
pozdr
Adam (AL)