Krótki wyjazd do UK a konto walutowe

Data: 2013-11-22 02:32:42
Autor: adam.korbiela
Krótki wyjazd do UK a konto walutowe
Witam

Do tej pory nie miałem konieczno¶ci płacenia zagranic± (oprócz kilku niedużych zakupów w Amazonie), ale szykuje mi się kilka parodniowych wyjazdów do UK.

Pytanie brzmi - jakie rozwi±zanie będzie najbardziej korzystne, żeby nie tracić na prowizjach i przewalutowaniach? Domy¶lam się, że przyda mi się karta z rozliczeniem w GBP, do tego automatycznie potrzebne pewnie konto walutowe?

Obecnie mam konto w mBanku, Getinie i Alior Sync.

Adam

Data: 2013-11-22 05:18:35
Autor: Konfabulator
Krótki wyjazd do UK a konto walutowe
W mBank walutowe gratis i karta gbp na rok gratis. Gbp kupujesz w dowolnym kantorze internetowym i już. Sprawdzone, działa, bezpłatne.

Data: 2013-11-22 11:48:10
Autor: Jarek Andrzejewski
Krótki wyjazd do UK a konto walutowe
On Fri, 22 Nov 2013 02:32:42 -0800 (PST), adam.korbiela@gmail.com
wrote:

Do tej pory nie miałem konieczno¶ci płacenia zagranic± (oprócz kilku niedużych zakupów w Amazonie), ale szykuje mi się kilka parodniowych wyjazdów do UK.
je¶li limity nie s± przeszkod±, to może prepaid z BZWBK albo od
Cinkciarza (też z BZWBK, ale można zasilać taniej).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2013-11-22 15:46:36
Autor: xbartx
Krótki wyjazd do UK a konto walutowe
Dnia Fri, 22 Nov 2013 02:32:42 -0800, adam.korbiela napisał(a):

Witam

Do tej pory nie miałem konieczności płacenia zagranicą (oprócz kilku
nieduĹĽych zakupĂłw w Amazonie), ale szykuje mi siÄ™ kilka parodniowych
wyjazdĂłw do UK.

Pytanie brzmi - jakie rozwiązanie będzie najbardziej korzystne, żeby nie
tracić na prowizjach i przewalutowaniach? Domyślam się, że przyda mi się
karta z rozliczeniem w GBP, do tego automatycznie potrzebne pewnie konto
walutowe?

Obecnie mam konto w mBanku, Getinie i Alior Sync.

Możesz też po prostu kupić funty i tylko nimi płacić, skoro to wyjazdy parodniowe - no chyba że zamierzasz dużo wydać i to koliduje.
Według tego co podaje Getin na swoich stronach ich karty są przeliczane bezpośrednio z danej waluty na złotówki po kursie VISA/MC. Jak jest w praktyce to Ci nie powiem, bo nie mam ich karty. Na weekend się szykuje definitywne zamknięcie Getbanku i przeniesienie do Getin, więc za jakiś czas na pewno to sprawdzę.

Xenocide

Data: 2013-11-23 11:22:14
Autor: em
Krótki wyjazd do UK a konto walutowe
Zdaje się, że tylko Visy w Getinie s± rozliczane bezpo¶rednio wg kursu Visy.

W przypadku MC "Operacje dokonane w euro przeliczane s± bezpo¶rednio na złote polskie według kursu walut Banku, natomiast Operacje dokonane w pozostałych walutach obcych, przeliczane s± najpierw z tej waluty na euro przez organizację
MasterCard według kursu tej organizacji, a następnie przeliczane s± z euro na złote polskie według kursu walut Banku." Tak napisali w regulaminie kart.

Data: 2013-11-23 22:53:06
Autor: WAM
wrote:

jakie rozwi±zanie będzie najbardziej korzystne, żeby nie tracić na prowizjach i przewalutowaniach? Domy¶lam się, że przyda mi się karta z rozliczeniem w GBP, do tego automatycznie potrzebne pewnie konto walutowe?
https://kantor.aliorbank.pl/info/karty-walutowe - karta w GBP

WAM

Data: 2013-11-24 10:15:31
Autor: xbartx
Krótki wyjazd do UK a konto walutowe
Dnia Sat, 23 Nov 2013 11:22:14 -0800, em napisał(a):

Zdaje się, że tylko Visy w Getinie są rozliczane bezpośrednio wg kursu
Visy.

W przypadku MC "Operacje dokonane w euro przeliczane są bezpośrednio na
złote polskie według kursu walut Banku, natomiast Operacje dokonane w
pozostałych walutach obcych, przeliczane są najpierw z tej waluty na
euro przez organizację MasterCard według kursu tej organizacji, a
następnie przeliczane są z euro na złote polskie według kursu walut
Banku." Tak napisali w regulaminie kart.

Zaglądnąłem szybko do cennika i wypłata z bankomatu zagranicą kosztuje sporo, także dobry przelicznik niewiele tu pomożesz, niestety.

Xenocide

Krótki wyjazd do UK a konto walutowe