Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?

Data: 2010-08-20 07:49:23
Autor: glang
Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?
Obecnie mam do pracy 5.5km (przebieg dzienny 11.2km) - droga bez korków. Silnik to Hondowskie VTi 1.6 160bhp umieszczone w 1000 KG Civicu. Latem już po 2-3 minutach (2KM) silnik był już nagrzany, zaś co będzie jak zrobi się dużo chłodniej? Pomyślałem, że więcej czasu będę spędzał na III biegu i w okolicach 2500 RPM (przy 50 KM/h) lub 3500 RPM przy II przełożeniu i takiej samej prędkości... Bardziej zależy mi na dbaniu o silnik aniżeli na niskim spalaniu. Wiem, że będę wymieniał olej co 8000 km, ale coś jeszcze mogę zrobić, co by nie zaszkodzić temu wyżyłowanemu silnikowi?

no raz w roku koniecznie musisz zabrać silnik do SPA :)
a tak powaznie to nic nie rób. co najwyżej co jakiś czas podładuj akumulator bo przy takich przebiegach może być z nim cienko
pzdr
GL

Krótkie dojazdy do pracy - jak dbać o silnik?