Krótkie korby

Data: 2010-06-07 07:29:04
Autor: PeJot
Krótkie korby
Czołem.

Obecnie moje dzieciaki jeżdżą na korbach z ramieniem 145, ale na przyszłość przydało by się coś dłuższego :) Czy w normalnych pieniądzach da się coś znaleźć ? Czy lepiej ( prościej ) żeby dziecko męczyło się na krótszych korbach ? Czy korby 165 mm są osiągalne ? Chodzi o mechanizm 3 rzędowy, z zębatkami np. 40-30-22 lub t.p.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-06-07 09:42:46
Autor: 666
Krótkie korby
W tej samej ramie?
Może być "ciekawie" w zakrętach...

Data: 2010-06-07 09:49:46
Autor: MadMan
Krótkie korby
Dnia Mon, 7 Jun 2010 09:42:46 +0200, 666 napisał(a):

Może być "ciekawie" w zakrętach...

E, tylko o ustawieniu korb pamiętać trzeba. Chociaż fakt, kilka razy
zaryłem pedałem o asfalt na rondzie po zmianie widelca na sztywniaka :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-06-07 11:50:00
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Krótkie korby
MadMan bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):

Jakiś dziwny jesteś.

Data: 2010-06-09 11:05:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Krótkie korby
On Mon, 7 Jun 2010, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

[...]

  ??
  Na niewielkich rondach (po 2 pasy ruchu, turbinowe, nie mam na myśli
minirond) w okolicy też muszę nieco uważać aby nie przyorać.
  Szczególnie jak akurat jest pusto/dostateczna przerwa (między pojazdami
na rondzie) do wjazdu z pełną prędkością po przełożeniu z ostrego
skrętu w prawo do lewa kąt zupełnie wystarcza do zahaczenia.
  Masz korby tak wysoko, czy po rondach mniejszych niż 200 m średnicy
nie jeździsz? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-06-07 10:46:19
Autor: PeJot
Krótkie korby
  666 pisze:
W tej samej ramie?

U syna tak ( rama na koła 26" z długą bazą, oryginalnie zestawiona z korbami 170 mm ), u córki nie, bo chcę ją posadzić na małej ramie damce na koła 26".

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-06-07 09:44:15
Autor: Marcin J.
Krótkie korby
Użytkownik "PeJot" <Pejot@o2.pl> napisał w wiadomości news:hui030$rh3$1news.onet.pl...
[...]

Zębatki trochę nie te i cena pewnie też ale długość się zgadza:
165mm: FC-2203 i inne szosowe,
160mm: FC-A050.
Oprócz tego gotowe rowerki, tam występują dziecięce wersje Altusa oidp. Jeśli chodzi o 165mm to IMO nie warto się bawić w aż takie szczegóły i lepiej od razu przejść na 170mm, które są o wiele łatwiej osiągalne.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-06-07 10:25:14
Autor: 666
Krótkie korby
Dużo damskich rowerów w mniejszych rozmiarach ram ma 165 mm.

-- -- -

Data: 2010-06-07 11:50:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Krótkie korby [ot]
666 bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Dużo damskich rowerów w mniejszych rozmiarach ram ma 165 mm.

-- -- -

| Jeśli chodzi o 165mm to IMO nie warto się bawić w aż takie szczegóły

Naucz się cytować i przycinać cytaty odpowiednio.

Data: 2010-06-07 10:34:54
Autor: PeJot
Krótkie korby
Marcin J. pisze:

Oprócz tego gotowe rowerki, tam występują dziecięce wersje Altusa oidp. Jeśli chodzi o 165mm to IMO nie warto się bawić w aż takie szczegóły i lepiej od razu przejść na 170mm, które są o wiele łatwiej osiągalne.

170 mm dziecku nie założę, bo to za długa korba i za duże zębatki. Szkoda że pomiędzy 145 a 160 nie ma nic pośredniego. Czy widział  ktoś korby 160 mm ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-06-07 10:55:18
Autor: live_evil
Krótkie korby
W dniu 2010-06-07 10:34, PeJot pisze:
Szkoda że pomiędzy 145 a 160 nie ma nic pośredniego. Czy widział ktoś
korby 160 mm ?

Widział 155 i 160mm. Stosowane są w rowerach poziomych, więc pod tym kątem szukaj.

--
live_evil

Data: 2010-06-07 12:50:17
Autor: PeJot
Krótkie korby
live_evil pisze:
[...]

Ale to będą z wielkimi zębatkami.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-06-07 13:52:04
Autor: live_evil
Krótkie korby
W dniu 2010-06-07 12:50, PeJot pisze:
live_evil pisze:
[...]

Niekoniecznie.

--
live_evil

Data: 2010-06-07 12:02:24
Autor: Marcin J.
Krótkie korby
Użytkownik "PeJot" <Pejot@o2.pl> napisał w wiadomości news:huiavf$nl8$1news.onet.pl...
Marcin J. pisze:

[...]

170mm widziałem w piątek w dwóch rowerkach młodziezowych 24" (to rozmiar kół ;). Ta długość jest dość popularna i praktycznie każda "dorosła" korba zarówno górska jak i szosowa jest oferowana w tej wersji, więc z doborem zębatek nie powinno być problemu. Nie bardzo rozumiem czego szukasz. Jeśli celem jest 165mm to 170mm jest imo akceptowalna (tym bardziej jeśli junior ciągle rośnie), jeśli 160 - to oczywiście nie jest.

Szkoda że pomiędzy 145 a 160 nie ma nic pośredniego. Czy widział  ktoś korby 160 mm ?

W rowerkach dziecięcych zdażają się różne korby, oidp w Giant'cie miałem 152mm z jedną zębatką. Jak już pisałem160mm na dwie zębatki oferuje Shimano, przynajmniej teoretycznie.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2010-06-07 12:53:15
Autor: PeJot
Krótkie korby
Marcin J. pisze:

170mm widziałem w piątek w dwóch rowerkach młodziezowych 24" (to rozmiar kół ;).

Nic nowego, dosyć typowa praktyka.

> Nie bardzo rozumiem czego
szukasz. Jeśli celem jest 165mm to 170mm jest imo akceptowalna (tym bardziej jeśli junior ciągle rośnie), jeśli 160 - to oczywiście nie jest.

Na razie chcę obadać co w ogóle jest dostępne. Córka już mi wyrasta z roweru na kołach 24", czas szukać szpeju na następny rower.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-06-07 16:22:15
Autor: 666
Krótkie korby
Nie chcesz gotowego?
M.in. Giant ma fajne i wygodne damskie (geometria, siodełko) rowerki w rozmiarach ram XS, na kołach 26''.
Z bardziej 'usportowionych' to m.in. G. Fisher seria GS (Genesisters).

-- -- -

Data: 2010-06-07 16:24:23
Autor: PeJot
Krótkie korby
  666 pisze:
Nie chcesz gotowego?

Nie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-06-07 12:03:20
Autor: kosik
Krótkie korby
W dniu 2010-06-07 10:34, PeJot pisze:
170 mm dziecku nie założę, bo to za długa korba i za duże zębatki.
Szkoda że pomiędzy 145 a 160 nie ma nic pośredniego. Czy widział ktoś
korby 160 mm ?

Sam na allegro wystawiam 155mm :)

kosik

Data: 2010-06-07 12:49:43
Autor: PeJot
Krótkie korby
kosik pisze:
[...]

Podaj mi Piotrze na priv linka.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-06-07 13:04:57
Autor: PeJot
Krótkie korby
kosik pisze:
[...]

Ale na duże blaty, za duże jak dla dziecka.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-06-07 17:13:45
Autor: Konrad Kosmowski
Krótkie korby
** PeJot <Pejot@o2.pl> wrote:

Sam na allegro wystawiam 155mm :)

Ale na duże blaty, za duże jak dla dziecka.

Przecież blaty montujesz jakie chcesz.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-06-07 19:27:46
Autor: kosik
Krótkie korby
W dniu 2010-06-07 17:13, Konrad Kosmowski pisze:
Przecież blaty montujesz jakie chcesz.

Ale to nie jest 5 śrub micro tylko standard. A tu nie ma wyboru małych blatów. Poza tym jest to korba na 2 blaty wiec najmniejszej zębatki nie ma jak zamontować.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-06-08 06:57:29
Autor: PeJot
Krótkie korby
Konrad Kosmowski pisze:
** PeJot <Pejot@o2.pl> wrote:

Sam na allegro wystawiam 155mm :)

Ale na duże blaty, za duże jak dla dziecka.

Przecież blaty montujesz jakie chcesz.

Nie ma małych blatów na duży rozstaw śrub.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-06-09 13:37:52
Autor: live_evil
Krótkie korby
W dniu 2010-06-08 06:57, PeJot pisze:
Konrad Kosmowski pisze:
** PeJot <Pejot@o2.pl> wrote:

Sam na allegro wystawiam 155mm :)

Ale na duże blaty, za duże jak dla dziecka.

Przecież blaty montujesz jakie chcesz.

Nie ma małych blatów na duży rozstaw śrub.

Można ewentualnie nabyć skrócone korby:
http://bikesmithdesign.com/Short_Cranks/IsoFlow.html

albo kupić gwintowniki i samemu skrócić.

--
live_evil

Data: 2010-06-09 14:03:03
Autor: PeJot
Krótkie korby
live_evil pisze:

albo kupić gwintowniki i samemu skrócić.

Samo skrócenie jest raczej niemożliwe, mało materiału wokoło.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Krótkie korby