Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta

Data: 2014-02-05 22:14:53
Autor: Zabist
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Mam auto w benzynie 1.6.
Codziennie rano jade autkiem 2.5 km.
Wieczorem powrot - takze 2.5 km.
Auto ledwo sie rozgrzewa - jade na II biegu aby chociaz troche sie pokrecil silnik.
Czy taka eksploatacja ma wpływ na auto?
Gdzieś słyszałem o tym, ze nie wyparuje woda z ukladu wydechowego (skutek - korozja), czy cos jeszcze?
Jak dojezdzam do domu (albo jak koncze te 2.5 km) to temp. silnika ustawia sie na optimum / środek wskaźnika.

Data: 2014-02-05 22:18:12
Autor: anacron
W dniu 05.02.2014 22:14, Zabist pisze:
[...]

Szybciej się zużyje, ale ile szybciej nie wiem, chodzi o to że
procentowo więcej chodzi na niedogrzanym i niedosmarowanym silniku. Od
jakiegoś czasu zabieram auto żony w trasy, bo jak ona prawie nie
jeździła to się okazywało, że jej auto częściej się psuło niż moje
wiecznie w trasie. Dlatego teraz w zależności od kaprysu raz jedno raz
drugie.

--
anacron

Data: 2014-02-06 08:17:08
Autor: Marek
On 05.02.2014 22:18, anacron wrote:
[...]

robie tak od lat. Od czasu do czasu nalezy auto przepedzic po autostradzie i tym samym przedmuchac wydech :)

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-02-06 19:39:32
Autor: Pszemol
"Marek" <marras.zg@gmail.pl> wrote in message news:lcvcu7$ejm$1speranza.aioe.org...
[...]

Nie tylko wydech ale przedmuchujesz również z wilgoci miskę olejową.

Data: 2014-02-07 12:44:14
Autor: Dawid
W dniu 2014-02-07 02:39, Pszemol pisze:

robie tak od lat. Od czasu do czasu nalezy auto przepedzic po
autostradzie i tym samym przedmuchac wydech :)

Nie tylko wydech ale przedmuchujesz również z wilgoci miskę olejową.

A niby woda w misce olejowej to z deszczu?
Nie widziałem jeszcze nigdy wody z parującego oleju, nawet gdy beczka stała i rok nie ruszana. W starych miskach olejowych na szrocie też nie, to gdzie ta woda?
Na tej grupie to już prawie scifi teorie są tworzone, aż zaczynam się bać.

Data: 2014-02-07 11:54:06
Autor: AZ
Kr??tkie przebiegi - jakie skutki dla auta
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:
[...]

To malo widziales...

http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM#t=8m20s

Co ma beczka z olejem do silnika?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-07 13:02:27
Autor: Dawid
W dniu 2014-02-07 12:54, AZ pisze:
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:
[...]

tak, tak, a świstak pije taką wodę lol

Data: 2014-02-07 12:07:31
Autor: AZ
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

To malo widziales...

http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM#t=8m20s

Co ma beczka z olejem do silnika?

tak, tak, a świstak pije taką wodę lol

Widac, na chemie miales nie po drodze, wiec doczytaj sobie co to jest emulsja.
A potem opowiedz wszystkim co to jest to:
<http://forum.octaviaclub.pl/files/dsc_1438_845.jpg>

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-07 13:22:02
Autor: Dawid
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

To malo widziales...

[...]

To jest gówno powstające w Twoim szrocie, jeżeli masz puszczającą uszczelkę na głowicy. Tłumaczysz to małymi przebiegami, ale niestety, masz problem.Lepiej ?

Data: 2014-02-07 12:27:54
Autor: AZ
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

To jest gówno powstające w Twoim szrocie, jeżeli masz puszczającą uszczelkę na głowicy. Tłumaczysz to małymi przebiegami, ale niestety, masz problem.Lepiej ?

To nie moje zdjecie i ja problemu nie mam. Takie samo robi sie jak jest
walnieta uszczelka i puszcza wode do oleju ale tez jak sie jezdzi
na krotkich odcinkach i woda nie ma kiedy odparowac z oleju. Jakbys troche
mial pojecie to bys wiedzial ze silnik nie jest hermetyczny.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-07 13:44:07
Autor: Dawid
W dniu 2014-02-07 13:27, AZ pisze:
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

[...]

To jest tłumaczenie ludzi, którzy za miesiąc, dwa lub pół roku, wielce zdziwieni, wymieniają uszczelkę lub całą głowicę.
Tacy jak Ty ich uspokajają, że to normalne, a w trasie np. do Niemiec nagle bęc i eurasy lecą aż miło. Płacz i zgrzytanie zębów, bo kumpel powiedział, że samochód produkuje masło, maślankę i kefir i tak ma być bo to krówka nie maszyna :-)

Data: 2014-02-07 12:49:46
Autor: AZ
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

[...]

Dobra. Masz racje. A teraz powiedz co sie dzieje z wilgocia w silniku.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-07 14:08:14
Autor: Dawid
W dniu 2014-02-07 13:49, AZ pisze:
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

[...]

bo to krĂłwka nie maszyna :-)

Dobra. Masz racje. A teraz powiedz co sie dzieje z wilgocia w silniku.

Nic, bo jej brak lub jest w ilościach śladowych, minimalnych.
3 miesiące mrozów, krótkie trasy, codzienne skraplanie ( Twoja wersja)i myślisz, że w końcu utoniesz? Woda się wyleje korkiem oleju?
To nie silnik parowy.
KONIEC

Data: 2014-02-07 15:52:29
Autor: yabba
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

[...]

Wilgoć zrobi z olejem majonez i zatka filtr w odmie. Nawet jakiś mały silnik VW miał z tym problemy, bo wilgoć się skraplała, zamarzała i coś tam pękało w głowicy czy w bloku. ASO dokładało grzałkę elektryczną.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-07 07:07:46
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 7 lutego 2014 15:52:29 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]

Wilgoć zrobi z olejem majonez i zatka filtr w odmie. Nawet jakiś mały silnik VW miał z tym problemy, bo wilgoć się skraplała, zamarzała i coś tam pękało w głowicy czy w bloku. ASO dokładało grzałkę elektryczną.

Czyli twierdzisz że wody było od poziomu oleju do korka? Ciekawa teza. Nie żeby nie była niemożliwa. Majonez to się robi na korku od środka i w skrajnych przypadkach cienka warstwa na pokrywie klawiatury od środka. Jak takie coś może rozerwać głowicę zwłaszcza że to emulsja wody i oleju a jak woda zamarznie to mieszanina oleju i niezwykle drobnych kryształów lodu? Tam nie ma sopli ani kry tylko bardzo drobne kryształki otoczone olejem.

Data: 2014-02-09 00:54:39
Autor: yabba
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości news:dfaa9533-1572-49d9-8cb0-741ecaea1ebcgooglegroups.com...
[...]

Pytasz się o zatkanie odmy czy o problem z silnikiem VW?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-08 16:03:02
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 9 lutego 2014 00:54:39 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]

> drobne kryształki otoczone olejem.

Pytasz się o zatkanie odmy czy o problem z silnikiem VW?

Czasami zdania ze znakiem zapytania na końcu nie są zdaniami pytającymi.

Data: 2014-02-09 01:56:08
Autor: yabba
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości news:cb5ed5ad-c5cd-4490-9e16-9f43d7f5e782googlegroups.com...
> [...]

Pytasz się o zatkanie odmy czy o problem z silnikiem VW?

Czasami zdania ze znakiem zapytania na końcu nie są zdaniami pytającymi.

Nadal nie wiem czy w swojej wypowiedzi odnosisz się do zatkanej odmy czy do kłopotów z silnikiem VW.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-08 17:01:36
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 9 lutego 2014 01:56:08 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]

Nadal nie wiem czy w swojej wypowiedzi odnosisz się do zatkanej odmy czy do kłopotów z silnikiem VW.

Do części bzdur jakie tu wypisano.

Data: 2014-02-09 03:56:36
Autor: yabba
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości news:3b0da78a-4fc7-44f8-adbf-ad4b8865da2bgooglegroups.com...
> [...]

Nadal nie wiem czy w swojej wypowiedzi odnosisz się do zatkanej odmy czy do

To co jest Twoim zdaniem bzdurą? Czy to, że robi się majonez i zatyka odmę. Czy to, że były problemy z zamarzającą wilgocią w VW?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-07 16:25:35
Autor: Artur Maśląg
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

[...]

Nie dramatyzujmy. Majonez na krótkich trasach potrafi się robić, co
jest faktem i nie stanowi to specjalnego problemu. Prędzej będzie
"oleju" przybywać, ale niekonieczne z winy wody, a paliwa.
"Zamarzanie" odm zdarza się rzadko i najczęściej jest to przyczyna
wilgoci w silniku oraz solidnych mrozĂłw. Rzadko spotykane.

Nawet jakiś mały
silnik VW miał z tym problemy, bo wilgoć się skraplała, zamarzała i coś
tam pękało w głowicy czy w bloku. ASO dokładało grzałkę elektryczną.

Ja to znam z "autopsji" z Polo III 1.4 :P Wada konstrukcyjna i nie
tylko tego jednego silnika w tym modelu :>

Data: 2014-02-07 18:54:50
Autor: Pszemol
"Dawid" <xxx@neostada.pl> wrote in message news:52f4c70e$0$2149$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czy wiesz, że olej silnikowy poddany jest działaniu gazów spalinowych?
Czy wiesz co jest składnikiem spalin, efektem spalania węglowodorów?

Data: 2014-02-07 17:01:32
Autor: kogutek444
W dniu sobota, 8 lutego 2014 01:54:50 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:

> [...]

Czy wiesz, że olej silnikowy poddany jest działaniu gazów spalinowych?

Czy wiesz co jest składnikiem spalin, efektem spalania węglowodorów?

Czy wiesz że w czasie spalania gazu płynnego w spalinach jest wiele razy więcej H2O niż przy spalaniu benzyny albo oleju napędowego? I jakoś wody w misce olejowej nie ma w samochodach z "gazem".

Data: 2014-02-08 13:04:06
Autor: Pszemol
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:179663c9-7adc-4ad9-afbf-f4a66cc9988fgooglegroups.com...
[...]

Nie, nie wiem. Możesz mi ten temat przybliżyć?

I co to znaczy "wiele razy więcej H2O"?
10x więcej? 25x więcej? 2x więcej?

I jakoś wody w misce olejowej nie ma w samochodach z "gazem".

Sądzę że będzie jej tam tyle samo co w aucie zasilanym benzyną.

p.s. tnij zbędne cytaty bo ciężko się czyta to co wysyłasz.

Data: 2014-02-06 23:27:09
Autor: J.F
Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup
[...]

Mowisz ze mu silnik padnie np po 100kkm ?
ale przy 5km dziennie to jest 55 lat :-)

[...]

Nie klam, historie twojego auta znamy, moze i rzadko zepsute, ale za to kosztownie :-P

Ale co sie w aucie zony psulo ? bo niedogrzany olej sie na silniku konczy, chyba nawet na pompe CR nie wplywa.

No moze jeszcze olej w skrzyni lepiej pracuje jak jest rozgrzany, ale ona ma wlasne tempo ..

J.

--
anacron

Data: 2014-02-05 22:55:21
Autor: ToMasz
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
W dniu 05.02.2014 22:14, Zabist pisze:

Czy taka eksploatacja ma wpływ na auto?
Tak, negatywny, ale nie zabije go natychmiast.
Jeśli jedna 2.5km jest problemem nie do pokonania na piechotę, ja bym się na Twoim miejscu nie przejmował autem tylko sobą

ToMasz

Data: 2014-02-05 22:57:07
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 5 Feb 2014 22:14:53 +0100, Zabist napisał(a):

[...]

Zależy o jakim wpływie myślisz.

Bo gdybyś przejeżdżał dziennie 2x20km dziennie, to przez pierwsze 2.5km
działo by się dokładnie to samo co dzieje się u Ciebie obecnie, a przez
pozostałe 17.5km samochód nadal by się w jakimś stopniu zużywał, podczas
gdy Twój się nie zużywa.

Co do stylu jazdy - jeździj normalnie, jazda na niskim biegu "żeby się
pokręcił" do niczego nie prowadzi.

To że przez pierwsze kilometry, niedogrzany samochód rozgrzewa się
bardziej, to prawda.
Ale Ty robiąc 1500km rocznie, przez 10 lat przejedziesz ledwo 15000km.
Na pewno samochód będziesz miał pod każdym względem mniej zużyty niż gdybyś
jeździł więcej.

Natomiast owszem - Twoje 15000km w 10 lat zużyje samochód bardziej, niż
gdyby to było 15000km w pół roku zrobione w długich trasach.
Ale nie ma żadnego powodu żeby np. bez celu jeździć samochodem w koło domu
po to żeby robić przebiegi.

Gdzieś słyszałem o tym, ze nie wyparuje woda z ukladu wydechowego (skutek - korozja), czy cos jeszcze?

Myślę że nie ma się czym przejmować - nie sądzę żeby skorodował szybciej
niż w samochodzie używanym więcej.

Jeszcze mogą być problemy z akumulatorem - trudno powiedzieć czy przez
2.5km zdąży się naładować akumulator, no ale jeżeli nie masz problemów z
rozruchem w mrozach, to ok. Ewentualnie od czasu do czasu będziesz musiał
doładować go prostownikiem.

Data: 2014-02-05 14:09:28
Autor: kogutek444
W dniu środa, 5 lutego 2014 22:57:07 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]

rozruchem w mrozach, to ok. Ewentualnie od czasu do czasu będziesz musiał

Nic nie będzie musiał z akumulatorem robić. Robię połowę jego przebiegu i to nie codziennie. Zero problemów z akumulatorem, chyba że to 126p z prądnica.

Data: 2014-02-05 23:37:35
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
doładować go prostownikiem.

Nic nie będzie musiał z akumulatorem robić. ..

Jasne, po prostu szybciej go wyrzuci.

Data: 2014-02-06 19:41:36
Autor: Pszemol
"Czesław Wiśniak" <czewi@nima.pl> wrote in message news:lcuekc$hu3$1node1.news.atman.pl...
doładować go prostownikiem.

Nic nie będzie musiał z akumulatorem robić. ..

Jasne, po prostu szybciej go wyrzuci.

Nie przesadzajmy... typowy alternator daje dużo prądu.
Wystarczy aby w kilka minut doładować to co ubyło
z niego przy rozruchu.

Data: 2014-02-07 07:57:03
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Nie przesadzajmy... typowy alternator daje dużo prądu.
Wystarczy aby w kilka minut doładować to co ubyło
z niego przy rozruchu.

Mylisz sie, zwlaszcza w zimie. Zakleb sie w temat.

Data: 2014-02-07 08:40:39
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Mylisz sie, zwlaszcza w zimie. Zakleb sie w temat.

zagłęb miało być ;)

Data: 2014-02-07 09:16:21
Autor: RoMan Mandziejewicz
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Hello Czesław,

Friday, February 7, 2014, 7:57:03 AM, you wrote:

Nie przesadzajmy... typowy alternator daje dużo prądu.
Wystarczy aby w kilka minut doładować to co ubyło
z niego przy rozruchu.
Mylisz sie, zwlaszcza w zimie.

Wydajność alternatora zimą się nie zmniejsza...

Zakleb sie w temat.

?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-07 09:22:11
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Zakleb sie w temat.

?

Spieszylem sie rano :)

Data: 2014-02-07 09:30:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Hello Czesław,

Friday, February 7, 2014, 9:22:11 AM, you wrote:

Zakleb sie w temat.
?
Spieszylem sie rano :)

W piątek? Toż to już prawie weekend - trzeba rozważnie dzień
przeżywać ;)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-07 14:47:18
Autor: sqlwiel
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta

Mylisz sie, zwlaszcza w zimie.

Wydajność alternatora zimą się nie zmniejsza...

Ale zdolność akumulatora do łykania energii - tak.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-02-07 06:04:35
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 7 lutego 2014 14:47:18 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:

> Wydajność alternatora zimą się nie zmniejsza...

Ale zdolność akumulatora do łykania energii - tak.

-- Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Czas potrzebny do uzupełnienia ładunku jest mniej więcej taki jak długo piszczy pasek w sztukach nówkach nie śmiganych tych co jak niemiec sprzedawał to płakał.

Data: 2014-02-07 16:19:04
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta

Czas potrzebny do uzupełnienia ładunku jest mniej więcej taki jak długo piszczy pasek w sztukach nówkach nie >śmiganych tych co jak niemiec sprzedawał to płakał.

Mylisz sie

Data: 2014-02-07 07:43:17
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 7 lutego 2014 16:19:04 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
>Czas potrzebny do uzupełnienia ładunku jest mniej więcej taki jak długo >piszczy pasek w sztukach nówkach nie >śmiganych tych co jak niemiec >sprzedawał to płakał.

Mylisz sie

Słyszałem ze niemiec płakał. Myślisz że nie płakał?

Data: 2014-02-07 16:20:16
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Ale zdolność akumulatora do łykania energii - tak.

Dokladnie.

Data: 2014-02-07 07:47:06
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 7 lutego 2014 16:20:16 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> Ale zdolność akumulatora do łykania energii - tak.

Dokladnie.

jak maleje zdolność do łykania to i maleje zdolność do oddawania. Jak jest w stanie oddać tyle że odpali to i tyle potrafi łyknąć. Proste jak budowa cepa.

Data: 2014-02-07 17:35:12
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
jak maleje zdolność do łykania to i maleje zdolność do oddawania.

Slusznie, wlasnie dlatego niezadbane czyli niedoladowane przez caly rok, zasiarczone akumulatory przewaznie padaja zaraz na poczatku zimy czyli w niskich temperaturach kiedy  to ich pojemnosc drastycznie maleje i zamiast np. 6 lat akumulator jest do wyrzucenia po 3.

Jak jest w stanie oddać tyle że odpali to i tyle potrafi łyknąć.

Tak potrafi,  tylko ze na krotkich trasach nie moze, zwlaszcza w niskich temperaturach.

Proste jak budowa cepa.

Dla mnie tak :)

Data: 2014-02-07 09:39:47
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 7 lutego 2014 17:35:12 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> [...]

Tak potrafi,  tylko ze na krotkich trasach nie moze, zwlaszcza w niskich temperaturach.

Dla mnie tak :)

Czy jesteś przygotowany mentalnie i masz odpowiednie wiadomości żeby policzyć ile ubywa w akumulatorze energii jeśli rozruch sprawnego silnika benzynowego ( tylko nie wpierdalaj się z jakimiś rozjebanymi dizlami bo temat jest o silniku benzynowym) trwa max 3 sekundy i pobiera w tym czasie rozrusznik 150A.

Data: 2014-02-07 18:57:57
Autor: sqlwiel
W dniu 2014-02-07 16:47, kogutek444@gmail.com pisze:
[...]

Pies ma 4 nogi i krowa ma 4 nogi, więc pies to krowa?  ;)

Właśnie w tym ból, że zimny w krótkim czasie nie zdąży się nachapać tyle, co ciepły.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-02-07 10:23:46
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 7 lutego 2014 18:57:57 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:

> [...]

Pies ma 4 nogi i krowa ma 4 nogi, więc pies to krowa?  ;)

Właśnie w tym ból, że zimny w krótkim czasie nie zdąży się nachapać tyle, co ciepły.

Pomimo tego że udowodniłeś że pies to krowa w dalszym ciągu nie wiadomo ile jest to tyle w przypadku akumulatora.

Data: 2014-02-07 10:55:16
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 7 lutego 2014 19:49:44 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
>Pomimo tego że udowodniłeś że pies to krowa w dalszym ciągu nie wiadomo ile >jest to tyle w przypadku >akumulatora.

Czy ty myslisz ze suche wyliczenie, choc proste rozwiaze problem ?

Gdyby z akumulatora przy 25*C przy rozruchu ubywalo powiedzmy 0.2Ah to liczylibysmy jego zuzycie tylko iloscia cykli, a ze w naszych warunkach sprawa nie jest tak prosta jak budowa cepa to mozesz sobie przeczytac tu:

http://expom-kwidzyn.pl/wp-content/uploads/2010/07/Wplyw-Stanu-Akumulatora-Na-mo%C5%BCliwo%C5%9Bci-rozruchu-pojazd%C3%B3w-.pdf

i posluchac madrego goscia tu:

http://www.youtube.com/watch?v=ALTHlPfP-2A

Na razie wiadomo ze nie potrafisz policzyć ile ubywa. To chyba wyczerpuje możliwość merytorycznej dyskusji.

Data: 2014-02-07 19:54:47
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Na razie wiadomo ze nie potrafisz policzyć ile ubywa. To chyba wyczerpuje możliwość merytorycznej dyskusji.

To policz, czekam.

Data: 2014-02-07 13:05:33
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 7 lutego 2014 19:54:47 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
>Na razie wiadomo ze nie potrafisz policzyć ile ubywa. To chyba wyczerpuje >możliwość merytorycznej dyskusji.

To policz, czekam.

Kiedyś policzyłem i drugi raz nie muszę. Ty nigdy nie liczyłeś i dlatego pierdoły piszesz. Nie mam żadnego celu w tym żebyś dzięki mnie wiedział więcej.

Data: 2014-02-07 23:07:43
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta

Kiedyś policzyłem i drugi raz nie muszę. Ty nigdy nie liczyłeś i dlatego pierdoły piszesz. Nie mam żadnego celu w >tym żebyś dzięki mnie wiedział więcej.

HAHAHA. To dopiero trzeba miec tupet, miales szanse wybrnac z twarza. Trzeba bylo chociaz napisac, ze sie o prawie 100% pomylilem, ze to nie 0.2 tylko 0.12Ah, a tu sie okazuje, ze ty zwykly blazen jestes co pojecia nie ma o prostej budowie cepa.
Myslal kogut o niedzieli....do szkoly gimbusie jeden :)

Data: 2014-02-07 14:43:55
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 7 lutego 2014 23:07:43 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> [...]

Myslal kogut o niedzieli....do szkoly gimbusie jeden :)

Jednak policzyłeś. każda metoda jest dobra żeby osiągnąć cel. To teraz oszacuj bo policzenie wymagało by użycia bardzo zaawansowanych środków technicznych w jakim czasie taki ubytek zostanie uzupełniony przez alternator który według danych technicznych potrafi przy wcale nie wysokiej prędkości obrotowej dać 75A. Co więcej on potrafi w sprzyjających warunkach te 75A wbić bezpośrednio w akumulator bo żaden ogranicznik prądu od wyjścia alternatora do klemy akumulatora nie istnieje. Jak byś nie wiedział jaki jest prąd ładowania akumulatora po odpaleniu silnika możesz założyć nowy temat i zwyczajnie o to spytać. Nie jest wstydem czegoś nie wiedzieć. Wstyd jest wtedy jak można się tego dowiedzieć a tego się nie robi.

Data: 2014-02-08 00:52:16
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta

Myslal kogut o niedzieli....do szkoly gimbusie jeden :)

Jednak policzyłeś. każda metoda jest dobra żeby osiągnąć cel. To teraz oszacuj...

Nie potrafiles policzyc przykladu ktory sam zaproponowales i ty chcesz cos szacowac ? Oszacuj sobie najpierw ilosc szarych komorek.
Do szkoly gimbusie.

Data: 2014-02-07 16:04:26
Autor: kogutek444
W dniu sobota, 8 lutego 2014 00:52:16 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

> [...]

Nie potrafiles policzyc przykladu ktory sam zaproponowales i ty chcesz cos szacowac ? Oszacuj sobie najpierw ilosc szarych komorek.

Znowu nie wiesz? Do tego zachowujesz się jak prawdziwy Wieśniak. Wiem ze ci nie w kapelusik, ups w beret z antenką powinno być, że zostałeś przyłapany na tym że pierdolisz. Dla wyjaśnienia "pierdolić" to słowo tak stare jak język polski, oznacza opowiadanie głupot albo bajek, mijanie się z prawdą itp.

Data: 2014-02-08 08:02:28
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

ROTFL
Glupek i nieuk jestes. Zrobiles z siebie frajera bo nie potrafisz liczyc prostych rzeczy i stad ta twoja nerwica :)

Data: 2014-02-07 19:51:37
Autor: Czesław Wiśniak

http://www.youtube.com/watch?v=PPVOwPjBs48

Data: 2014-02-07 09:25:43
Autor: Tomasz Stiller
On Fri, 07 Feb 2014 09:16:21 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

[...]

Ale zwiększa się zapotrzebowanie na energię w samochodzie jeżdżącym zimą: elektryczne dogrzewacie silnika, pracujące świece żarowe, częściej używany nadmuch, ogrzewanie szyb i lusterek, foteli itp. Tomek

Data: 2014-02-07 11:44:11
Autor: Czesław Wiśniak
Kr??tkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Ale zwiększa się zapotrzebowanie na energię w samochodzie jeżdżącym zimą:
elektryczne dogrzewacie silnika, pracujące świece żarowe, częściej
uĹźywany nadmuch, ogrzewanie szyb i lusterek, foteli itp.

Kluczowe  jest to, ze akumulator na mrozie ma znacznie mniejsza pojemnosc, silnik potrzebuje znacznie wiecej pradu do rozruchu i ladowanie przebiega znacznie wolniej, dlatego akumulator w zimie dostaje potwornie po dupie jesli ktos jezdzi na krotkich trasach.
Bylo o tym gadane w dlugim watku rok albo 2 lata temu.

Data: 2014-02-05 23:40:01
Autor: Budzik
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Użytkownik Zabist besioc@wp.pl ...

[...]
Bardzo fajnie odpowiedział ci Tomek Pyra.
Ja tylko dodam, aby jezdzic takim samochodem jaki cie stac, zeby sie takimi rzeczami nie trza było przejmować. :)

Data: 2014-02-06 08:09:57
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-02-06 00:40,  *Budzik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

A ja do końca przekonany nie jestem.
Po pierwsze silnik się dobrze nie rozgrzeje, co spowoduje, że z czasem resztki z paliwa spływające po gładzi cylindrów rozrzedzą olej. Będzie się tez skraplać woda i produkować "masło". Dobre rozgrzanie silnika zapobiega takim efektom.
Druga sprawa to smarowanie - potrafię sobie wyobrazić miejsca do których nie dotrze olej zwłaszcza w zimie - kolejne odpalania na zimno spotęgują ten efekt - dłuższa trasa pozwala na pełne przepłukanie silnika gorącym olejem.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-02-06 08:52:21
Autor: AZ
On 2014-02-06, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:

[...]

Watpie. To, ze woda nie ma 90 st nie znaczy, ze w srodku nie ma cieplejszego
miejsca - benzyna jest lotna i spokojnie odparuje. Faktycznie problemem,
moze byc skraplajaca sie woda po zgaszeniu silnika

[...]

He? Olej jest juz wszedzie po paru sekundach od uruchomienia, nawet przy
mrozach -20.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 10:54:05
Autor: Maciek
W dniu 2014-02-06 08:09, Mirek Ptak pisze:
[...]
Sugerujesz, że w samochodzie twórcy wątku smarowanie ma jakąś formę
rozbryzgową, czy może w ramach "naprawy" efektu spalania litra oleju na
100km zastosowano jakiś "uszczelniacz", który skutecznie uniemożliwia
przepływ oleju w układzie smarowania?

Maciek

Data: 2014-02-06 10:03:53
Autor: AZ
On 2014-02-06, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
[...]

Nie, pewnie mysli, ze to smarowanie towotem ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 11:16:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Hello AZ,

Thursday, February 6, 2014, 11:03:53 AM, you wrote:

[...]

Przy -25 marny olej wiele od towotu się nie różni.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-06 10:33:59
Autor: AZ
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Nie, pewnie mysli, ze to smarowanie towotem ;-)

Przy -25 marny olej wiele od towotu się nie różni.

Ale to chyba jakis zajezdzony w dieslu 15W40? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 12:31:58
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, February 6, 2014, 11:33:59 AM, you wrote:

Nie, pewnie mysli, ze to smarowanie towotem ;-)
Przy -25 marny olej wiele od towotu się nie różni.
Ale to chyba jakis zajezdzony w dieslu 15W40? ;-)

Nie musi być zajeżdżony - wsadź do zamrażalnika trochę mineralnego
14W40 - to naprawdę robi się gęste. Ale w niczym to nie zmienia faktu,
że gęsty olej lepiej jest przetłaczany przez pompę olejową i wyższe
ciśnienie (każdy właściciel Poldka potwierdzi) pozwala dotrzeć w
sensownym czasie wszędzie.

Bardziej bym się obawiał zrywania filmu olejowego na panewkach przy
wysokiej temperaturze, dużym obciążeniu i niskim ciśnieniu oleju niż
przy tych kilku obrotach rozruchu na bardzo zimno.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-06 11:43:04
Autor: AZ
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
[...]

No wiem, ze sie robi geste co nie zmienia faktu ze pompa to zassie i pchnie gdzie trzeba a wracajacy bedzie juz mnie gesty.

Data: 2014-02-06 12:53:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Ale ja się tylko do towotu odnosiłem...

[...]

Zapomniałem dopisać - szczególnie przy rzadkim syntetyku klasy 5W30
na przykład.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-06 12:01:07
Autor: AZ
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Dokladnie.

Zapomniałem dopisać - szczególnie przy rzadkim syntetyku klasy 5W30
na przykład.

Ale na takim oleju sa niskie straty, performans rosnie, spalanie spada,
jest ekologicznie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 13:14:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Tylko dlaczego w upały tak jakoś dzwoni? A na 5W40 już nie dzwoni...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-07 00:16:41
Autor: AA
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 12:31:58 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

[...]

Bardzo ciekawe jest to, co piszesz. Wyższe opory przy przetłaczaniu gęstego oleju powodują, że jest on przetłaczany lepiej i szybciej dociera do np. głowicy?

Serio pytam, bo nie do końca rozumiem, co masz na myśli, a kawę dopiero zaczynam. Możesz rozwinąć i wyjaśnić?

pozdr
Adam

Data: 2014-02-07 09:29:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Hello AA,

Friday, February 7, 2014, 9:16:41 AM, you wrote:

14W40 - to naprawdę robi się gęste. Ale w niczym to nie zmienia faktu,
że gęsty olej lepiej jest przetłaczany przez pompę olejowš i wyższe
ciœnienie (każdy właœciciel Poldka potwierdzi) pozwala dotrzeć w
sensownym czasie wszędzie.
Bardzo ciekawe jest to, co piszesz. Wyższe opory przy przetłaczaniu
gęstego oleju powodujš, że jest on przetłaczany lepiej i szybciej
dociera do np. głowicy?

Wskaż w moim wywodzie „szybciej”. Ja jedynie pisałem o wyższym
ciœnieniu i każdy, kto jeŸdził dłużej samochodem ze wskaŸnikiem
ciœnienia oleju zna to zjawisko.

Serio pytam, bo nie do końca rozumiem, co masz na myœli, a kawę
dopiero zaczynam. Możesz rozwinšć i wyjaœnić?

ObudŸ się i przeczytaj jeszcze raz.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-07 14:22:49
Autor: AA
W dniu piątek, 7 lutego 2014 09:29:36 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

> [...]

> dociera do np. głowicy?

Wskaż w moim wywodzie "szybciej". Ja jedynie pisałem o wyższym
ciśnieniu i każdy, kto jeździł dłużej samochodem ze wskaźnikiem
ciśnienia oleju zna to zjawisko.

Napisałeś "wyższe ciśnienie pozwala dotrzeć w sensownym czasie wszędzie" i "gęsty olej jest lepiej przetłaczany", co możnaby sparafrazować jako "wyższe ciśnienie pozwala olejowi dotrzeć wszędzie szybciej". Tak?

pozdr
AA

Data: 2014-02-07 23:27:36
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, February 7, 2014, 11:22:49 PM, you wrote:

> [...]
wszędzie" i "gęsty olej jest lepiej przetłaczany", co możnaby
sparafrazować jako "wyższe ciśnienie pozwala olejowi dotrzeć

Wyciągasz zbyt daleko idące wnioski, za dużo czytasz między wierszami i
za dużo wycinasz bez wskazania wycięcia.

Przeczytaj WPROST to, co napisałem - bez swoich kombinacji.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-06 11:27:06
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-02-06 10:54,  *Maciek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Gdzieś kiedyś czytałem, że do *niektórych* miejsc w zimie świeży olej dociera całkiem późno bo na zimno jest bardzo gęsty - element jest oczywiście smarowany, ale tym co zostało z poprzedniego "zasilenia"

Data: 2014-02-06 10:38:25
Autor: AZ
On 2014-02-06, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:

[...]

To jakies brednie, owszem sa miejsca gdzie olej dochodzi z opoznieniem
ale to sa czasy rzedu sekund a nie minut.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-05 23:40:20
Autor: Andrzej Lawa
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
W dniu 05.02.2014 22:14, Zabist pisze:
Mam auto w benzynie 1.6.

Znaczy się trzymasz samochód w benzynie? Po co?

Data: 2014-02-05 23:40:00
Autor: Budzik
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Użytkownik Andrzej Lawa alawa.news@lechistan.com ...

Mam auto w benzynie 1.6.

Znaczy się trzymasz samochód w benzynie? Po co?

Zeby sie A.L. miał do czego przyczepić!
MSPANC

Data: 2014-02-06 00:46:36
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.02.2014 00:40, Budzik pisze:
Użytkownik Andrzej Lawa alawa.news@lechistan.com ...

Mam auto w benzynie 1.6.

Znaczy się trzymasz samochód w benzynie? Po co?

Zeby sie A.L. miał do czego przyczepić!
MSPANC

A.L. to się kto inny podpisuje, dzwońcu.

Data: 2014-02-06 00:41:10
Autor: Budzik
[...]

Przeprosiłbym za ten skrót, gdyby nie epitet na końcu.
To ze ktoś inny się tak podpisuje nie sprawia, ze to nie sa równiez Twoje inicjały. Chamie!

Data: 2014-02-07 14:10:41
Autor: Adam Wysocki
Andrzej Lawa <alawa.news@lechistan.com> wrote:

Mam auto w benzynie 1.6.

Znaczy się trzymasz samochód w benzynie? Po co?

Żeby nie zardzewiał.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-02-06 07:54:11
Autor: sqlwiel
W dniu 2014-02-05 22:14, Zabist pisze:
Mam auto w benzynie 1.6.
Codziennie rano jade autkiem 2.5 km.
Wieczorem powrot - takze 2.5 km.

Niech się wypowiedzą uczeni teoretycy jakie-to te liczby są, ale OIDP 90% zużycia silnika przypada na pierwsze 5 minut pracy zimnego silnika, albo jakoś-tak.
Ale teraz już nie silnik jest najsłabszym ogniwem, zwłaszcza przy takim jeżdżeniu.
Układ wydechowy - pewno i gnije, ale to tanie jest.
O akumulator też bym się martwił.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-02-06 10:14:13
Autor: Zabist
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
dzieki wszystkim za info.
Na szczescie idzie wiosna. Kupie rower aby nim smigac te 2.5 km :-)

Data: 2014-02-06 10:38:13
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Na szczescie idzie wiosna. Kupie rower aby nim smigac te 2.5 km :-)

Ja myslalem, ze ty masz jakas wyzsza potrzebe jezdzenia tych 2,5km, np. wozenie niepelnosprawnego, a tobie zwyczajnie nie chcialo sie dupy ruszyc ?
Czlowieku, na 2,5km to nawet nie potrzebujesz zadnego roweru. Zdrowszy bedzie spacer, przeciez to gora 15min na piechote.

Data: 2014-02-06 02:14:24
Autor: Najstarszy Syn Księdza Proboszcza
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Czlowieku, na 2,5km to nawet nie potrzebujesz zadnego roweru. Zdrowszy bedzie spacer, przeciez to gora 15min na piechote.

2.5km zdrowy człowiek, idąc szybko, jest w stanie przejść w jakieś 35-40 minut.

W 15 minut to 2.5km nawet nie przebiegniesz....

Data: 2014-02-06 11:26:56
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta

2.5km zdrowy człowiek, idąc szybko, jest w stanie przejść w jakieś 35-40 minut.

W 15 minut to 2.5km nawet nie przebiegniesz....

Bieg truchtem to jest 10km/h, idac szybko 5 czyli niech bedzie te 30min. To co to jest ? Idealny spacer z rana :)
Ech, gdybym mial do roboty te 2,5km :/

Data: 2014-02-06 12:28:33
Autor: Pablo Eldiablo
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 11:26:56 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

Bieg truchtem to jest 10km/h, idac szybko 5 czyli niech bedzie te 30min. To co to jest ? Idealny spacer z rana :)

Ech, gdybym mial do roboty te 2,5km :/

Parkuj samochod 2,5km od domu, jak tylko tego idealnego spaceru brakuje Ci do pełni szczescia. ;-)
pablo

Data: 2014-02-06 21:35:29
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta

Parkuj samochod 2,5km od domu, jak tylko tego idealnego spaceru brakuje Ci do pełni szczescia. ;-)
pablo

Dobry pomysl. W sumie zakupy na garba do wora mozna wziac a dzieci pod pachy ;)

Data: 2014-02-08 23:54:42
Autor: jerzu
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
On Thu, 6 Feb 2014 21:35:29 +0100, Czesław Wiśniak <czewi@nima.pl>
wrote:

Dobry pomysl. W sumie zakupy na garba do wora mozna wziac a dzieci pod pachy ;)

Ale kogo to? To tylko 2,5 kilometra, na zdrowi Ci to wyjdzie :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-09 01:09:29
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Ale kogo to? To tylko 2,5 kilometra, na zdrowi Ci to wyjdzie :)

Nie wiem kogo to, ty widze potrzebujesz do tego dostawczaka :).

Data: 2014-02-09 11:20:22
Autor: jerzu
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
On Sun, 9 Feb 2014 01:09:29 +0100, Czesław Wiśniak <czewi@nima.pl>
wrote:

Ale kogo to? To tylko 2,5 kilometra, na zdrowi Ci to wyjdzie :)

Nie wiem kogo to, ty widze potrzebujesz do tego dostawczaka :).

Na pewno nie na 2,5 kilometra :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-06 23:31:34
Autor: X-Man
[...]

dzisiaj szedłem sobie 2.8km (sprawdzone z google maps) pieszo bo zostawiłęm auto
w warsztacie zajęło mi jakies 27 minut czyli prędkość piechura to 6km/h,
biegnąc pewnie z 15-20, rowerem 20-30

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-02-07 00:42:50
Autor: J.F
Użytkownik "X-Man"  napisał w wiadomości grup
dzisiaj szedłem sobie 2.8km (sprawdzone z google maps) pieszo bo zostawiłęm auto
w warsztacie zajęło mi jakies 27 minut czyli prędkość piechura to 6km/h,
biegnąc pewnie z 15-20, rowerem 20-30

Proponuje sie przebiegnac z zegarkiem w reku.
Zobaczymy ile ci zajmie przebycie tych 2.8km :-)

Okazja bedzie, bo trzeba przeciez odebrac auto :-)

J.

Data: 2014-02-07 12:52:04
Autor: Dawid
W dniu 2014-02-07 00:31, X-Man pisze:

w warsztacie zajęło mi jakies 27 minut czyli prędkość piechura to 6km/h,
biegnąc pewnie z 15-20, rowerem 20-30

To ten rower prowadzisz, czy jak?
Pieszo 27, a rowerem do 30 min?
Następny naukowiec  :-)

Data: 2014-02-07 14:44:40
Autor: Miroo
W dniu 2014-02-07 12:52, Dawid pisze:
[...]

Autor pewnie pisał o prędkości, a nie czasie.

Pozdrawiam

Data: 2014-02-06 11:56:24
Autor: Marcin N
W dniu 2014-02-06 11:14, Najstarszy Syn Księdza Proboszcza pisze:
[...]

Szybkim marszem człowiek idzie DOKŁADNIE 1 km w 10 minut. 100m w minutę. To jest szybkość 6 km/h.

2.5 km to 25 minut.
Tego, że 2.5 km nie da się przebiec w 15 minut - nie skomentuję.

--
MN

Data: 2014-02-06 03:23:01
Autor: Najstarszy Syn Księdza Proboszcza
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 11:56:24 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]

> W 15 minut to 2.5km nawet nie przebiegniesz....

Szybkim marszem człowiek idzie DOKŁADNIE 1 km w 10 minut. 100m w minutę. To jest szybkość 6 km/h.

Dopsze, szybki, energiczny marsz to będzie 5-7km/h. Do uzyskania przez zdrowego człowieka, który trochę trenuje - czyli maszeruje przynajmniej godzinę dziennie, codziennie.

A teraz pytanko:  potrafisz odróżnić szybki marsz od 15 minutowego spacerku z rana?

Tego, że 2.5 km nie da się przebiec w 15 minut - nie skomentuję.

Jogging - forma truchtu lub biegu w wolnym tempie. Głównym celem joggingu jest poprawa sprawności i wydolności fizycznej bez nadmiernego wysiłku. Za jogging uważa się bieg z prędkością 7-9 km/h.

Data: 2014-02-06 11:27:02
Autor: AZ
On 2014-02-06, Najstarszy Syn Księdza Proboszcza <roburb@gmail.com> wrote:
 Tego, Ĺźe 2.5 km nie da się przebiec w 15 minut - nie skomentuję.

Jogging - forma truchtu lub biegu w wolnym tempie. Głównym celem joggingu jest poprawa sprawności i wydolności fizycznej bez nadmiernego wysiłku. Za jogging uważa się bieg z prędkością 7-9 km/h.

Co daje 1,75-2,25km na 15 minut.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-08 12:05:59
Autor: J.F.
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Dnia Thu, 6 Feb 2014 03:23:01 -0800 (PST), Najstarszy Syn Księdza
[...]

Nie, do uzyskania praktycznie przez kazdego.

J.

Data: 2014-02-06 19:37:54
Autor: MadMan
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Dnia Thu, 6 Feb 2014 02:14:24 -0800 (PST), Najstarszy Syn Księdza
Proboszcza napisał(a):

2.5km zdrowy człowiek, idąc szybko, jest w stanie przejść w jakieś 35-40 minut.

Widać chory jestem, bo taką odległość to w 25 minut robię...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-02-06 21:42:31
Autor: J.F
Użytkownik "Najstarszy Syn Księdza Proboszcza"  napisał w wiadomości
2.5km zdrowy człowiek, idąc szybko, jest w stanie przejść w jakieś 35-40 minut.

Chory czlowiek.  Zdrowy te 6km/h wyciaga i 2.5 km to 25 minut.

W 15 minut to 2.5km nawet nie przebiegniesz....

to by bylo 10km/h czyli 4h/40km.
Zawodowcy przebiegaja maraton w nieco ponad 2h, a 4h to nie jest powod do dumy nawet dla amatora.

Zawodowcy przebiegaja 10km ponizej 30 minut, a 3 km w ok 8.

J.

Data: 2014-02-06 21:46:50
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-06 21:42, J.F pisze:
[...]

Jasne, biegają w garniturach, po czym siadają za biurkiem do pracy...

Data: 2014-02-06 21:56:57
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Jasne, biegają w garniturach, po czym siadają za biurkiem do pracy...

Na rower garnitur tez chyba nie jest zbyt wygodny, nie ?
Tylko czy wszyscy pracuja w garniturach ?

Data: 2014-02-06 02:25:01
Autor: Iguan_007
On Thursday, February 6, 2014 7:38:13 PM UTC+10, Czesław Wiśniak wrote:

bedzie spacer, przeciez to gora 15min na piechote.

Tyle ze tempo 6min/km to jest lekki bieg, nie spacer. Spacerem bedzie okolo pol godziny. To wcale nie znaczy, ze komus nie chce sie "dupy ruszyc". Jesli dla kogos liczy sie czas to jednak skorzysta z jakies szybszego srodka transportu.

Pozdrawiam,   Iguan   --
Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2014-02-06 20:00:08
Autor: Budzik
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Użytkownik Czesław Wiśniak czewi@nima.pl ...

[...]

Od razu zapisuj sie na olimpiade jak ty tak chodzisz...

Data: 2014-02-06 21:15:03
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
ROTFL
Od razu zapisuj sie na olimpiade jak ty tak chodzisz...

Chyba nie mialbym szans bo chodziarze 2,5 km robia w 10min

Data: 2014-02-06 21:30:03
Autor: Budzik
[...]

No to masz tylko 5 minut straty!
Bez treningu i przy zwykłym spacerze.
To pomysl, co bedzie, jak poćwiczysz! :)

Data: 2014-02-06 21:20:25
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2014-02-06 10:14, Zabist pisze:
dzieki wszystkim za info.
Na szczescie idzie wiosna. Kupie rower aby nim smigac te 2.5 km :-)

Bardzo rozsądne rozwiązanie :-)

Nawet bez kondycji przejedziesz to w maksymalnie kwadrans.
Przy spokojnym tempie nawet się nie spocisz.
Korzyści dla zdrowia są oczywiste, przyjemność gwarantowana.

Pamiętaj tylko aby kupić rower, który nie będzie psującym się złomem.
No i taki, którego nie będą chcieli Ci zaraz ukraść.
Solidne przypięcie typu u-lock zazwyczaj jest najskuteczniejsze. Jak nie chcesz go wozić, możesz trzymać w pracy.

W razie co, pytaj, doradzę :-)

Mówię to jako praktyk, jeździłem rowerem do pracy jak miałem
800m, 3 km, 10km, 20 km. Samochód stoi pod domem i czeka na okazjonalne jazdy kiedy jest naprawdę potrzebny :-)

Seco

Data: 2014-02-06 21:41:15
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-06 21:20, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
[...]

W zakresie zdrowia - prawda, przyjemności też, ale jest pewien
problem. Tutaj na grupie niektórzy (a może jest ich nawet więcej)
uważają, że rowerzysta nie ma prawa się po drodze poruszać, a jak
tam jest, to ma do rowu spierniczać przed samochodem, bo go spowalnia.

(...)
Mówię to jako praktyk, jeździłem rowerem do pracy jak miałem
800m, 3 km, 10km, 20 km. Samochód stoi pod domem i czeka na okazjonalne
jazdy kiedy jest naprawdę potrzebny :-)

No, ja aż tak ortodoksyjny nie jestem ;) Niestety do pracy i okolic to
samochód jest mi potrzebny (bądź chce mi się wygodnie przemieszczać),
niemniej tak do dojazdów do pracy na te kilka km to spoko - pod pewnymi
warunkami. Niestety godziny pracy itd. to nie etat, więc rower
zazwyczaj odpada. Co innego poza pracą - tutaj piechotką, rowerem,
KM itd. Luksus panie ;)

Data: 2014-02-07 08:53:41
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2014-02-06 21:41, Artur Maśląg pisze:
[...]

Wiem, że są tacy. Ale to jest ich problem i muszą sobie z nim radzić ;-)
Dobrego kierowcy rower nie spowolni. Chyba, ze jest jakoś wybitnie wąsko,z przeciwka korek itd. Ale to sporadyczne sytuacje, przynajmniej w DC. A wtedy staram się jednak puścić większe samochody. Mniejsze sobie radzą. nawet nie zliczę ile razy kierowcy "TIRów" dziękowali mi awaryjnymi :-)

Całe szczęście, na ulicach widzę coraz lepszą współprace i uprzejmość
pomiędzy rowerzystami a kierowcami, będzie coraz lepiej. Bardzo chciałbym, aby jednak niektórzy rowerzyści z większym szacunkiem podchodzili do przepisów PORD.

(...)
[...]

Ja od zawsze miałem ten luksus, że mogłem jeździć do pracy rowerem/samochodem/zbiorkomem. Wybierałem rower, bo wolałem na rowerze.
Jeżeli ktoś nie ma takiej możliwości/zdrowia/ochoty aby rowerować, pozostają inne środki transportu. Wolny wybór, o to chodzi, każdy jedzie jak chce i jak może :-)

Seco

Data: 2014-02-07 18:01:29
Autor: Cavallino

Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Ale wybór też jest jeśli chodzi o grupy na które się pisze.
I jak się chce pisać o rowerach, to robi się to na grupie rowerowej.
Zacznij się wreszcie TU udzielać o samochodach, a skończ o rowerach.

Data: 2014-02-07 20:55:05
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2014-02-07 18:01, Cavallino pisze:

[...]

Słuszna uwaga, że to grupa o samochodach :-)
Dlatego też pisuję tutaj o samochodach.

Czasem się tu zdarzy poboczny wątek o rowerach i czasem się w takim wypowiem.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2014-02-07 21:11:11
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-07 20:55, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
[...]

Konikiem się nie przejmuj - to jeden z tych, co to rowerzystów do rowów
wpędza, a rowery są jak najbardziej częścią ruchu drogowego i do tego
nie ma nic złego, by w wątkach pobocznych o rowerach podyskutować
- czy to w kwestii rekreacyjnej, bagażnikowej czy czysto komunikacyjnej
:)

Data: 2014-02-07 22:32:24
Autor: Cavallino

Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:52f53a1c$0$2357$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zacytowałem cały Twój wpis - nic o samochodach, wszystko z pozycji rowerzysty.
Chodzi o to, żeby TU pisać z pozycji odwrotnej.

Data: 2014-02-08 11:38:38
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki

napisał w wiadomości grup
W dniu 2014-02-07 18:01, Cavallino pisze:

Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl>
napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Wiem, że są tacy. Ale to jest ich problem i muszą sobie z nim radzić
;-)
[...]

Niby racja. Aczkolwiek, o szacunku do PORD pisałem z punktu widzenia kierowcy, któremu niekiedy przeszkadzają "wyczyny" rowerzystów.

Chodzi o to, żeby TU pisać z pozycji odwrotnej.

Racja. Piszemy tu głównie o samochodach, czasem zjedzie na rowery, politykę, inne OT, ale potem wróci na samochody. I dobrze, grupa samochodowa.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2014-02-06 13:56:48
Autor: kogutek444
W dniu środa, 5 lutego 2014 22:14:53 UTC+1 użytkownik Zabist napisał:
[...]

Skutkiem ubocznym takich krótkich jazd jest koszmarnie wysokie spalanie, zwłaszcza zimą. Nie 20% a 200%.

Data: 2014-02-07 23:57:14
Autor: uzytkownik
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
W dniu 2014-02-05 22:14, Zabist pisze:
Mam auto w benzynie 1.6.

A ja mam auto w Gazie i zastanawiam się w jaki sposób je sprowadzić do Polski z Palestyny :)

Data: 2014-02-07 15:02:06
Autor: kogutek444
W dniu piątek, 7 lutego 2014 23:57:14 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
W dniu 2014-02-05 22:14, Zabist pisze:

> Mam auto w benzynie 1.6.

A ja mam auto w Gazie i zastanawiam się w jaki sposób je sprowadzić do Polski z Palestyny :)

Wykombinuj laskę Mojżesza to sobie dojedziesz.

Data: 2014-02-08 21:12:19
Autor: Bugatti
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta - DO?WIADCZENIE
Użytkownik "Zabist"  napisał w wiadomości:

Witam

[...]

Stwierdzam z doświadczenia auta "z rodziny".
Silnik 2.4 VVT-i (2007)

Od 6 lat auto przejechało ok. 20 tys km.
4 razy jechało na jednym "cyklu" 350 km (najdalej)
4 razy na jedym cyklu 70 km
ok 15x 100 km

pozostały przebieg auto uzyskuje pokonując 3-4 razy w tygodniu dystans max. 1.5 km, następnie <1 km (do sklepu) i z powrotem do domu ok. 1.5 km.

Efekt:
oprócz oczywiście dużego spalania, zauważalnie tłumik zrobił się trochę czarny z sadzy. Podczas uruchamiania ze względu na niską temperaturę mieszanki największy udział objętościowy mają węglowodory HC i sadza. Podczas uruchamiania silnika wspólczesne układy zasilania paliwem i ich sprzężenie z sondą lambdą sprawiają że przy rozruchu komputer aby rozgrzać katalizator (celem zwiększenia jego efektywności) podnosi czas otwarcia wtryskiwacza (dawkę) oraz obroty silnika.
Krótkie dystanse powodują niedogrzanie katalizatora, co z kolei sprawia spadek jego efektywności, który uwidacznia wizualnie się m.in w postaci zaczernienia tłumika.

Zaczernienie tłumika spowodowało że w jego wnętrzu osiadło trochę sadzy, co z kolei spowodowało mniejszy przepływ spalin. Sprawia to, że po tych 6 latach eksploatacji silnik pracuje nieco głośniej podczas obciążenia (na biegu jałowym jest ok) - ja to zauważam, bo znam te auto...ale gdy ktoś inny zasiądzie do auta to nie dostrzeże żadnej różnicy.

W kwestii dynamiki ja nie widzę zmian...mierzyłem osiągi auta na początku i po latach i nie odnotowałem spadku w przyspieszeniu w zakresie wyższych prędkości.

Podsumowując:

Jeśli użytkujesz autko na krótkich dystansach, to postaraj się przynajmniej 1 w tyg. pojechać nim na dłuższy dystans (> 10 km) i wówczas podciągnać go kilkanaście razy do wyższych obrotów pod obciążeniem po to aby rozgrzać katalizator i przepalić sadzę z całego układu wydechowego.
I druga sprawa staraj się aby samochód był garażowany i to najlepiej w suchym miejscu, gdyż w szczególności w zimie (gdzie mamy dużą wilgotość względną) po zgaszeniu silnika gorące spaliny nadal wychodzą z silnika. Różnica temperatur między wnętrzem ukł. wydechowego a otoczeniem powoduje skraplanie sie wody, która powoduje gromadząc się w "wydechu" powoduje powstawanie korozji.

Pozdr.

Bugatti.

Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta