Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta

Data: 2014-02-05 22:18:12
Autor: anacron
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
W dniu 05.02.2014 22:14, Zabist pisze:
Mam auto w benzynie 1.6.
Codziennie rano jade autkiem 2.5 km.
Wieczorem powrot - takze 2.5 km.
Auto ledwo sie rozgrzewa - jade na II biegu aby chociaz troche sie
pokrecil silnik.
Czy taka eksploatacja ma wpływ na auto?
Gdzie¶ słyszałem o tym, ze nie wyparuje woda z ukladu wydechowego
(skutek - korozja), czy cos jeszcze?
Jak dojezdzam do domu (albo jak koncze te 2.5 km) to temp. silnika
ustawia sie na optimum / ¶rodek wskaĽnika.

Szybciej się zużyje, ale ile szybciej nie wiem, chodzi o to że
procentowo więcej chodzi na niedogrzanym i niedosmarowanym silniku. Od
jakiego¶ czasu zabieram auto żony w trasy, bo jak ona prawie nie
jeĽdziła to się okazywało, że jej auto czę¶ciej się psuło niż moje
wiecznie w trasie. Dlatego teraz w zależno¶ci od kaprysu raz jedno raz
drugie.

--
anacron

Data: 2014-02-06 08:17:08
Autor: Marek
On 05.02.2014 22:18, anacron wrote:
[...]

robie tak od lat. Od czasu do czasu nalezy auto przepedzic po autostradzie i tym samym przedmuchac wydech :)

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2014-02-06 19:39:32
Autor: Pszemol
"Marek" <marras.zg@gmail.pl> wrote in message news:lcvcu7$ejm$1speranza.aioe.org...
[...]

Nie tylko wydech ale przedmuchujesz również z wilgoci miskę olejow±.

Data: 2014-02-07 12:44:14
Autor: Dawid
W dniu 2014-02-07 02:39, Pszemol pisze:

robie tak od lat. Od czasu do czasu nalezy auto przepedzic po
autostradzie i tym samym przedmuchac wydech :)

Nie tylko wydech ale przedmuchujesz również z wilgoci miskę olejow±.

A niby woda w misce olejowej to z deszczu?
Nie widziałem jeszcze nigdy wody z paruj±cego oleju, nawet gdy beczka stała i rok nie ruszana. W starych miskach olejowych na szrocie też nie, to gdzie ta woda?
Na tej grupie to już prawie scifi teorie s± tworzone, aż zaczynam się bać.

Data: 2014-02-07 11:54:06
Autor: AZ
Kr??tkie przebiegi - jakie skutki dla auta
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:
W dniu 2014-02-07 02:39, Pszemol pisze:

robie tak od lat. Od czasu do czasu nalezy auto przepedzic po
autostradzie i tym samym przedmuchac wydech :)

Nie tylko wydech ale przedmuchujesz rĂłwnieĹĽ z wilgoci miskÄ™ olejowÄ….

A niby woda w misce olejowej to z deszczu?
Nie widziałem jeszcze nigdy wody z parującego oleju, nawet gdy beczka stała i rok nie ruszana. W starych miskach olejowych na szrocie też nie, to gdzie ta woda?
Na tej grupie to już prawie scifi teorie są tworzone, aż zaczynam się bać.

To malo widziales...

http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM#t=8m20s

Co ma beczka z olejem do silnika?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-07 13:02:27
Autor: Dawid
W dniu 2014-02-07 12:54, AZ pisze:
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:
[...]

tak, tak, a świstak pije taką wodę lol

Data: 2014-02-07 12:07:31
Autor: AZ
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

To malo widziales...

http://www.youtube.com/watch?v=IGB4r7foIlM#t=8m20s

Co ma beczka z olejem do silnika?

tak, tak, a świstak pije taką wodę lol

Widac, na chemie miales nie po drodze, wiec doczytaj sobie co to jest emulsja.
A potem opowiedz wszystkim co to jest to:
<http://forum.octaviaclub.pl/files/dsc_1438_845.jpg>

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-07 13:22:02
Autor: Dawid
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

To malo widziales...

[...]

To jest gówno powstające w Twoim szrocie, jeżeli masz puszczającą uszczelkę na głowicy. Tłumaczysz to małymi przebiegami, ale niestety, masz problem.Lepiej ?

Data: 2014-02-07 12:27:54
Autor: AZ
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

To jest gówno powstające w Twoim szrocie, jeżeli masz puszczającą uszczelkę na głowicy. Tłumaczysz to małymi przebiegami, ale niestety, masz problem.Lepiej ?

To nie moje zdjecie i ja problemu nie mam. Takie samo robi sie jak jest
walnieta uszczelka i puszcza wode do oleju ale tez jak sie jezdzi
na krotkich odcinkach i woda nie ma kiedy odparowac z oleju. Jakbys troche
mial pojecie to bys wiedzial ze silnik nie jest hermetyczny.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-07 13:44:07
Autor: Dawid
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

To jest gĂłwno powstajÄ…ce w Twoim szrocie, jeĹĽeli masz puszczajÄ…cÄ…
[...]

To jest tłumaczenie ludzi, którzy za miesiąc, dwa lub pół roku, wielce zdziwieni, wymieniają uszczelkę lub całą głowicę.
Tacy jak Ty ich uspokajają, że to normalne, a w trasie np. do Niemiec nagle bęc i eurasy lecą aż miło. Płacz i zgrzytanie zębów, bo kumpel powiedział, że samochód produkuje masło, maślankę i kefir i tak ma być bo to krówka nie maszyna :-)

Data: 2014-02-07 12:49:46
Autor: AZ
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

[...]

Dobra. Masz racje. A teraz powiedz co sie dzieje z wilgocia w silniku.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-07 14:08:14
Autor: Dawid
W dniu 2014-02-07 13:49, AZ pisze:
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

[...]

Tacy jak Ty ich uspokajajÄ…, ĹĽe to normalne, a w trasie np. do Niemiec
nagle bęc i eurasy lecą aż miło. Płacz i zgrzytanie zębów, bo kumpel
powiedział, że samochód produkuje masło, maślankę i kefir i tak ma być
bo to krĂłwka nie maszyna :-)

Dobra. Masz racje. A teraz powiedz co sie dzieje z wilgocia w silniku.

Nic, bo jej brak lub jest w ilościach śladowych, minimalnych.
3 miesiące mrozów, krótkie trasy, codzienne skraplanie ( Twoja wersja)i myślisz, że w końcu utoniesz? Woda się wyleje korkiem oleju?
To nie silnik parowy.
KONIEC

Data: 2014-02-07 15:52:29
Autor: yabba
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

[...]

3 miesiÄ…ce mrozĂłw, krĂłtkie trasy, codzienne skraplanie ( Twoja wersja)i
myślisz, że w końcu utoniesz? Woda się wyleje korkiem oleju?
To nie silnik parowy.
KONIEC

Wilgoć zrobi z olejem majonez i zatka filtr w odmie. Nawet jakiś mały silnik VW miał z tym problemy, bo wilgoć się skraplała, zamarzała i coś tam pękało w głowicy czy w bloku. ASO dokładało grzałkę elektryczną.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-07 07:07:46
Autor: kogutek444
W dniu pi±tek, 7 lutego 2014 15:52:29 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
Użytkownik "Dawid" <xxx@neostada.pl> napisał w wiadomo¶ci news:52f4dabd$0$2224$65785112news.neostrada.pl...

> Dobra. Masz racje. A teraz powiedz co sie dzieje z wilgocia w silniku.

Nic, bo jej brak lub jest w ilo¶ciach ¶ladowych, minimalnych.

3 miesi±ce mrozów, krótkie trasy, codzienne skraplanie ( Twoja wersja)i

my¶lisz, że w końcu utoniesz? Woda się wyleje korkiem oleju?

To nie silnik parowy.

KONIEC

Wilgoć zrobi z olejem majonez i zatka filtr w odmie. Nawet jaki¶ mały silnik VW miał z tym problemy, bo wilgoć się skraplała, zamarzała i co¶ tam pękało w głowicy czy w bloku. ASO dokładało grzałkę elektryczn±.

-- Pozdrawiam,

yabba

Czyli twierdzisz że wody było od poziomu oleju do korka? Ciekawa teza. Nie żeby nie była niemożliwa. Majonez to się robi na korku od ¶rodka i w skrajnych przypadkach cienka warstwa na pokrywie klawiatury od ¶rodka. Jak takie co¶ może rozerwać głowicę zwłaszcza że to emulsja wody i oleju a jak woda zamarznie to mieszanina oleju i niezwykle drobnych kryształów lodu? Tam nie ma sopli ani kry tylko bardzo drobne kryształki otoczone olejem.

Data: 2014-02-09 00:54:39
Autor: yabba
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:dfaa9533-1572-49d9-8cb0-741ecaea1ebcgooglegroups.com...
[...]

Pytasz się o zatkanie odmy czy o problem z silnikiem VW?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-08 16:03:02
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 9 lutego 2014 00:54:39 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]

> drobne kryształki otoczone olejem.

Pytasz się o zatkanie odmy czy o problem z silnikiem VW?

Czasami zdania ze znakiem zapytania na końcu nie s± zdaniami pytaj±cymi.

Data: 2014-02-09 01:56:08
Autor: yabba
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:cb5ed5ad-c5cd-4490-9e16-9f43d7f5e782googlegroups.com...
> [...]

Pytasz się o zatkanie odmy czy o problem z silnikiem VW?

Czasami zdania ze znakiem zapytania na końcu nie s± zdaniami pytaj±cymi.

Nadal nie wiem czy w swojej wypowiedzi odnosisz się do zatkanej odmy czy do kłopotów z silnikiem VW.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-08 17:01:36
Autor: kogutek444
W dniu niedziela, 9 lutego 2014 01:56:08 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]

Nadal nie wiem czy w swojej wypowiedzi odnosisz się do zatkanej odmy czy do kłopotów z silnikiem VW.

Do czę¶ci bzdur jakie tu wypisano.

Data: 2014-02-09 03:56:36
Autor: yabba
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:3b0da78a-4fc7-44f8-adbf-ad4b8865da2bgooglegroups.com...
> [...]

Nadal nie wiem czy w swojej wypowiedzi odnosisz się do zatkanej odmy czy do

To co jest Twoim zdaniem bzdur±? Czy to, że robi się majonez i zatyka odmę. Czy to, że były problemy z zamarzaj±c± wilgoci± w VW?

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-07 16:25:35
Autor: Artur Maśląg
On 2014-02-07, Dawid <xxx@neostada.pl> wrote:

[...]

Nie dramatyzujmy. Majonez na krótkich trasach potrafi się robić, co
jest faktem i nie stanowi to specjalnego problemu. Prędzej będzie
"oleju" przybywać, ale niekonieczne z winy wody, a paliwa.
"Zamarzanie" odm zdarza się rzadko i najczęściej jest to przyczyna
wilgoci w silniku oraz solidnych mrozĂłw. Rzadko spotykane.

Nawet jakiś mały
silnik VW miał z tym problemy, bo wilgoć się skraplała, zamarzała i coś
tam pękało w głowicy czy w bloku. ASO dokładało grzałkę elektryczną.

Ja to znam z "autopsji" z Polo III 1.4 :P Wada konstrukcyjna i nie
tylko tego jednego silnika w tym modelu :>

Data: 2014-02-07 18:54:50
Autor: Pszemol
"Dawid" <xxx@neostada.pl> wrote in message news:52f4c70e$0$2149$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czy wiesz, że olej silnikowy poddany jest działaniu gazów spalinowych?
Czy wiesz co jest składnikiem spalin, efektem spalania węglowodorów?

Data: 2014-02-07 17:01:32
Autor: kogutek444
W dniu sobota, 8 lutego 2014 01:54:50 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:

> [...]

Czy wiesz, że olej silnikowy poddany jest działaniu gazów spalinowych?

Czy wiesz co jest składnikiem spalin, efektem spalania węglowodorów?

Czy wiesz że w czasie spalania gazu płynnego w spalinach jest wiele razy więcej H2O niż przy spalaniu benzyny albo oleju napędowego? I jako¶ wody w misce olejowej nie ma w samochodach z "gazem".

Data: 2014-02-08 13:04:06
Autor: Pszemol
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:179663c9-7adc-4ad9-afbf-f4a66cc9988fgooglegroups.com...
[...]

Nie, nie wiem. Możesz mi ten temat przybliżyć?

I co to znaczy "wiele razy więcej H2O"?
10x więcej? 25x więcej? 2x więcej?

I jako¶ wody w misce olejowej nie ma w samochodach z "gazem".

S±dzę że będzie jej tam tyle samo co w aucie zasilanym benzyn±.

p.s. tnij zbędne cytaty bo ciężko się czyta to co wysyłasz.

Data: 2014-02-06 23:27:09
Autor: J.F
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Mowisz ze mu silnik padnie np po 100kkm ?
ale przy 5km dziennie to jest 55 lat :-)

[...]

Nie klam, historie twojego auta znamy, moze i rzadko zepsute, ale za to kosztownie :-P

Ale co sie w aucie zony psulo ? bo niedogrzany olej sie na silniku konczy, chyba nawet na pompe CR nie wplywa.

No moze jeszcze olej w skrzyni lepiej pracuje jak jest rozgrzany, ale ona ma wlasne tempo ..

J.

--
anacron

Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta