Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta

Data: 2014-02-05 23:40:01
Autor: Budzik
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Użytkownik Zabist besioc@wp.pl ...

Mam auto w benzynie 1.6.
Codziennie rano jade autkiem 2.5 km.
Wieczorem powrot - takze 2.5 km.
Auto ledwo sie rozgrzewa - jade na II biegu aby chociaz troche sie
pokrecil silnik.
Czy taka eksploatacja ma wpływ na auto?
Gdzie¶ słyszałem o tym, ze nie wyparuje woda z ukladu wydechowego
(skutek - korozja), czy cos jeszcze?
Jak dojezdzam do domu (albo jak koncze te 2.5 km) to temp. silnika
ustawia sie na optimum / ¶rodek wskaĽnika.
Bardzo fajnie odpowiedział ci Tomek Pyra.
Ja tylko dodam, aby jezdzic takim samochodem jaki cie stac, zeby sie takimi rzeczami nie trza było przejmować. :)

Data: 2014-02-06 08:09:57
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-02-06 00:40,  *Budzik* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
[...]

A ja do końca przekonany nie jestem.
Po pierwsze silnik się dobrze nie rozgrzeje, co spowoduje, że z czasem resztki z paliwa spływaj±ce po gładzi cylindrów rozrzedz± olej. Będzie się tez skraplać woda i produkować "masło". Dobre rozgrzanie silnika zapobiega takim efektom.
Druga sprawa to smarowanie - potrafię sobie wyobrazić miejsca do których nie dotrze olej zwłaszcza w zimie - kolejne odpalania na zimno spotęguj± ten efekt - dłuższa trasa pozwala na pełne przepłukanie silnika gor±cym olejem.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-02-06 08:52:21
Autor: AZ
Kr??tkie przebiegi - jakie skutki dla auta
On 2014-02-06, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:

A ja do końca przekonany nie jestem.
Po pierwsze silnik się dobrze nie rozgrzeje, co spowoduje, że z czasem resztki z paliwa spływające po gładzi cylindrów rozrzedzą olej. Będzie się tez skraplać woda i produkować "masło". Dobre rozgrzanie silnika zapobiega takim efektom.

Watpie. To, ze woda nie ma 90 st nie znaczy, ze w srodku nie ma cieplejszego
miejsca - benzyna jest lotna i spokojnie odparuje. Faktycznie problemem,
moze byc skraplajaca sie woda po zgaszeniu silnika

Druga sprawa to smarowanie - potrafię sobie wyobrazić miejsca do których nie dotrze olej zwłaszcza w zimie - kolejne odpalania na zimno spotęgują ten efekt - dłuższa trasa pozwala na pełne przepłukanie silnika gorącym olejem.

He? Olej jest juz wszedzie po paru sekundach od uruchomienia, nawet przy
mrozach -20.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 10:54:05
Autor: Maciek
W dniu 2014-02-06 08:09, Mirek Ptak pisze:
[...]
Sugerujesz, że w samochodzie twórcy w±tku smarowanie ma jak±¶ formę
rozbryzgow±, czy może w ramach "naprawy" efektu spalania litra oleju na
100km zastosowano jaki¶ "uszczelniacz", który skutecznie uniemożliwia
przepływ oleju w układzie smarowania?

Maciek

Data: 2014-02-06 10:03:53
Autor: AZ
On 2014-02-06, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
[...]
Sugerujesz, ĹĽe w samochodzie twĂłrcy wÄ…tku smarowanie ma jakÄ…Ĺ› formÄ™
rozbryzgowÄ…, czy moĹĽe w ramach "naprawy" efektu spalania litra oleju na
100km zastosowano jakiĹ› "uszczelniacz", ktĂłry skutecznie uniemoĹĽliwia
przepływ oleju w układzie smarowania?

Nie, pewnie mysli, ze to smarowanie towotem ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 11:16:35
Autor: RoMan Mandziejewicz
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Hello AZ,

Thursday, February 6, 2014, 11:03:53 AM, you wrote:

[...]

Przy -25 marny olej wiele od towotu się nie różni.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-06 10:33:59
Autor: AZ
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Nie, pewnie mysli, ze to smarowanie towotem ;-)

Przy -25 marny olej wiele od towotu się nie różni.

Ale to chyba jakis zajezdzony w dieslu 15W40? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 12:31:58
Autor: RoMan Mandziejewicz

Thursday, February 6, 2014, 11:33:59 AM, you wrote:

Nie, pewnie mysli, ze to smarowanie towotem ;-)
Przy -25 marny olej wiele od towotu się nie różni.
Ale to chyba jakis zajezdzony w dieslu 15W40? ;-)

Nie musi być zajeżdżony - wsadĽ do zamrażalnika trochę mineralnego
14W40 - to naprawdę robi się gęste. Ale w niczym to nie zmienia faktu,
że gęsty olej lepiej jest przetłaczany przez pompę olejow± i wyższe
ci¶nienie (każdy wła¶ciciel Poldka potwierdzi) pozwala dotrzeć w
sensownym czasie wszędzie.

Bardziej bym się obawiał zrywania filmu olejowego na panewkach przy
wysokiej temperaturze, dużym obci±żeniu i niskim ci¶nieniu oleju niż
przy tych kilku obrotach rozruchu na bardzo zimno.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-06 11:43:04
Autor: AZ
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Nie, pewnie mysli, ze to smarowanie towotem ;-)
Przy -25 marny olej wiele od towotu się nie różni.
Ale to chyba jakis zajezdzony w dieslu 15W40? ;-)

Nie musi być zajeżdżony - wsadź do zamrażalnika trochę mineralnego
14W40 - to naprawdę robi się gęste. Ale w niczym to nie zmienia faktu,
że gęsty olej lepiej jest przetłaczany przez pompę olejową i wyższe
ciśnienie (każdy właściciel Poldka potwierdzi) pozwala dotrzeć w
sensownym czasie wszędzie.

No wiem, ze sie robi geste co nie zmienia faktu ze pompa to zassie i pchnie gdzie trzeba a wracajacy bedzie juz mnie gesty.

Bardziej bym się obawiał zrywania filmu olejowego na panewkach przy
wysokiej temperaturze, dużym obciążeniu i niskim ciśnieniu oleju niż
przy tych kilku obrotach rozruchu na bardzo zimno.

Dokladnie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 12:53:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Ale ja się tylko do towotu odnosiłem...

[...]

Zapomniałem dopisać - szczególnie przy rzadkim syntetyku klasy 5W30
na przykład.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-06 12:01:07
Autor: AZ
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Dokladnie.

Zapomniałem dopisać - szczególnie przy rzadkim syntetyku klasy 5W30
na przykład.

Ale na takim oleju sa niskie straty, performans rosnie, spalanie spada,
jest ekologicznie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-06 13:14:03
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

Tylko dlaczego w upały tak jako¶ dzwoni? A na 5W40 już nie dzwoni...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-07 00:16:41
Autor: AA
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 12:31:58 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

[...]

Bardzo ciekawe jest to, co piszesz. Wyższe opory przy przetłaczaniu gęstego oleju powoduj±, że jest on przetłaczany lepiej i szybciej dociera do np. głowicy?

Serio pytam, bo nie do końca rozumiem, co masz na my¶li, a kawę dopiero zaczynam. Możesz rozwin±ć i wyja¶nić?

pozdr
Adam

Data: 2014-02-07 09:29:36
Autor: RoMan Mandziejewicz
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Hello AA,

Friday, February 7, 2014, 9:16:41 AM, you wrote:

[...]
gęstego oleju powodują, że jest on przetłaczany lepiej i szybciej
dociera do np. głowicy?

Wskaż w moim wywodzie „szybciej”. Ja jedynie pisałem o wyższym
ciśnieniu i każdy, kto jeździł dłużej samochodem ze wskaźnikiem
ciśnienia oleju zna to zjawisko.

Serio pytam, bo nie do końca rozumiem, co masz na myśli, a kawę
dopiero zaczynam. Możesz rozwinąć i wyjaśnić?

Obudź się i przeczytaj jeszcze raz.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-07 14:22:49
Autor: AA
W dniu pi±tek, 7 lutego 2014 09:29:36 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

> [...]

> dociera do np. głowicy?

Wskaż w moim wywodzie "szybciej". Ja jedynie pisałem o wyższym
ci¶nieniu i każdy, kto jeĽdził dłużej samochodem ze wskaĽnikiem
ci¶nienia oleju zna to zjawisko.

Napisałe¶ "wyższe ci¶nienie pozwala dotrzeć w sensownym czasie wszędzie" i "gęsty olej jest lepiej przetłaczany", co możnaby sparafrazować jako "wyższe ci¶nienie pozwala olejowi dotrzeć wszędzie szybciej". Tak?

pozdr
AA

Data: 2014-02-07 23:27:36
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, February 7, 2014, 11:22:49 PM, you wrote:

> [...]
wszędzie" i "gęsty olej jest lepiej przetłaczany", co możnaby
sparafrazować jako "wyższe ci¶nienie pozwala olejowi dotrzeć

Wyci±gasz zbyt daleko id±ce wnioski, za dużo czytasz między wierszami i
za dużo wycinasz bez wskazania wycięcia.

Przeczytaj WPROST to, co napisałem - bez swoich kombinacji.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-06 11:27:06
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-02-06 10:54,  *Maciek* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Gdzie¶ kiedy¶ czytałem, że do *niektórych* miejsc w zimie ¶wieży olej dociera całkiem póĽno bo na zimno jest bardzo gęsty - element jest oczywi¶cie smarowany, ale tym co zostało z poprzedniego "zasilenia"

Data: 2014-02-06 10:38:25
Autor: AZ
On 2014-02-06, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:

[...]

Gdzieś kiedyś czytałem, że do *niektórych* miejsc w zimie świeży olej dociera całkiem późno bo na zimno jest bardzo gęsty - element jest oczywiście smarowany, ale tym co zostało z poprzedniego "zasilenia"

To jakies brednie, owszem sa miejsca gdzie olej dochodzi z opoznieniem
ale to sa czasy rzedu sekund a nie minut.

--
Artur
ZZR 1200

Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta