Data: 2014-02-05 23:40:01 | |
Autor: Budzik | |
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
Użytkownik Zabist besioc@wp.pl ...
Mam auto w benzynie 1.6.Bardzo fajnie odpowiedział ci Tomek Pyra. Ja tylko dodam, aby jezdzic takim samochodem jaki cie stac, zeby sie takimi rzeczami nie trza było przejmować. :) |
|
Data: 2014-02-06 08:09:57 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
Dnia 2014-02-06 00:40, *Budzik* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Użytkownik Zabist besioc@wp.pl ...A ja do końca przekonany nie jestem. Po pierwsze silnik się dobrze nie rozgrzeje, co spowoduje, że z czasem resztki z paliwa spływaj±ce po gładzi cylindrów rozrzedz± olej. Będzie się tez skraplać woda i produkować "masło". Dobre rozgrzanie silnika zapobiega takim efektom. Druga sprawa to smarowanie - potrafię sobie wyobrazić miejsca do których nie dotrze olej zwłaszcza w zimie - kolejne odpalania na zimno spotęguj± ten efekt - dłuższa trasa pozwala na pełne przepłukanie silnika gor±cym olejem. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2014-02-06 08:52:21 | |
Autor: AZ | |
Kr??tkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
On 2014-02-06, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:
Watpie. To, ze woda nie ma 90 st nie znaczy, ze w srodku nie ma cieplejszego miejsca - benzyna jest lotna i spokojnie odparuje. Faktycznie problemem, moze byc skraplajaca sie woda po zgaszeniu silnika He? Olej jest juz wszedzie po paru sekundach od uruchomienia, nawet przy mrozach -20. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-06 10:54:05 | |
Autor: Maciek | |
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
W dniu 2014-02-06 08:09, Mirek Ptak pisze:
Druga sprawa to smarowanie - potrafię sobie wyobrazić miejsca do których nie dotrze olej zwłaszcza w zimie - kolejne odpalania na zimno spotęguj± ten efekt - dłuższa trasa pozwala na pełne przepłukanie silnika gor±cym olejem.Sugerujesz, że w samochodzie twórcy w±tku smarowanie ma jak±¶ formę rozbryzgow±, czy może w ramach "naprawy" efektu spalania litra oleju na 100km zastosowano jaki¶ "uszczelniacz", który skutecznie uniemożliwia przepływ oleju w układzie smarowania? -- Pozdrawiam Maciek |
|
Data: 2014-02-06 10:03:53 | |
Autor: AZ | |
Kr??tkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
On 2014-02-06, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
Nie, pewnie mysli, ze to smarowanie towotem ;-)Druga sprawa to smarowanie - potrafię sobie wyobrazić miejsca do których nie dotrze olej zwłaszcza w zimie - kolejne odpalania na zimno spotęgują ten efekt - dłuższa trasa pozwala na pełne przepłukanie silnika gorącym olejem.Sugerujesz, że w samochodzie twórcy wątku smarowanie ma jakąś formę -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-06 11:16:35 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
Hello AZ,
Thursday, February 6, 2014, 11:03:53 AM, you wrote: Nie, pewnie mysli, ze to smarowanie towotem ;-)Druga sprawa to smarowanie - potrafię sobie wyobrazić miejsca do którychSugerujesz, że w samochodzie twórcy w±tku smarowanie ma jak±¶ formę Przy -25 marny olej wiele od towotu się nie różni. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-06 10:33:59 | |
Autor: AZ | |
Kr??tkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Ale to chyba jakis zajezdzony w dieslu 15W40? ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-06 12:31:58 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
Hello AZ,
Thursday, February 6, 2014, 11:33:59 AM, you wrote: Ale to chyba jakis zajezdzony w dieslu 15W40? ;-)Nie, pewnie mysli, ze to smarowanie towotem ;-)Przy -25 marny olej wiele od towotu się nie różni. Nie musi być zajeżdżony - wsadĽ do zamrażalnika trochę mineralnego 14W40 - to naprawdę robi się gęste. Ale w niczym to nie zmienia faktu, że gęsty olej lepiej jest przetłaczany przez pompę olejow± i wyższe ci¶nienie (każdy wła¶ciciel Poldka potwierdzi) pozwala dotrzeć w sensownym czasie wszędzie. Bardziej bym się obawiał zrywania filmu olejowego na panewkach przy wysokiej temperaturze, dużym obci±żeniu i niskim ci¶nieniu oleju niż przy tych kilku obrotach rozruchu na bardzo zimno. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-06 11:43:04 | |
Autor: AZ | |
Kr??tkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
No wiem, ze sie robi geste co nie zmienia faktu ze pompa to zassie i pchnie gdzie trzeba a wracajacy bedzie juz mnie gesty.Ale to chyba jakis zajezdzony w dieslu 15W40? ;-)Nie, pewnie mysli, ze to smarowanie towotem ;-)Przy -25 marny olej wiele od towotu się nie różni. Dokladnie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-06 12:53:49 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
Hello AZ,
Thursday, February 6, 2014, 12:43:04 PM, you wrote: No wiem, ze sie robi geste co nie zmienia faktu ze pompa to zassieNie musi być zajeżdżony - wsadĽ do zamrażalnika trochę mineralnegoAle to chyba jakis zajezdzony w dieslu 15W40? ;-)Nie, pewnie mysli, ze to smarowanie towotem ;-)Przy -25 marny olej wiele od towotu się nie różni. Ale ja się tylko do towotu odnosiłem... Bardziej bym się obawiał zrywania filmu olejowego na panewkach przyDokladnie. Zapomniałem dopisać - szczególnie przy rzadkim syntetyku klasy 5W30 na przykład. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-06 12:01:07 | |
Autor: AZ | |
Kr??tkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
On 2014-02-06, RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> wrote:
Ale na takim oleju sa niskie straty, performans rosnie, spalanie spada, jest ekologicznie. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-02-06 13:14:03 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
Hello AZ,
Thursday, February 6, 2014, 1:01:07 PM, you wrote: Ale na takim oleju sa niskie straty, performans rosnie, spalanie spada,Dokladnie.Zapomniałem dopisać - szczególnie przy rzadkim syntetyku klasy 5W30 Tylko dlaczego w upały tak jako¶ dzwoni? A na 5W40 już nie dzwoni... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-07 00:16:41 | |
Autor: AA | |
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 12:31:58 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
14W40 - to naprawdę robi się gęste. Ale w niczym to nie zmienia faktu, Bardzo ciekawe jest to, co piszesz. Wyższe opory przy przetłaczaniu gęstego oleju powoduj±, że jest on przetłaczany lepiej i szybciej dociera do np. głowicy? Serio pytam, bo nie do końca rozumiem, co masz na my¶li, a kawę dopiero zaczynam. Możesz rozwin±ć i wyja¶nić? pozdr Adam |
|
Data: 2014-02-07 09:29:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
Hello AA,
Friday, February 7, 2014, 9:16:41 AM, you wrote: 14W40 - to naprawdę robi się gęste. Ale w niczym to nie zmienia faktu,Bardzo ciekawe jest to, co piszesz. Wyższe opory przy przetłaczaniu Wskaż w moim wywodzie „szybciej”. Ja jedynie pisałem o wyższym ciśnieniu i każdy, kto jeździł dłużej samochodem ze wskaźnikiem ciśnienia oleju zna to zjawisko. Serio pytam, bo nie do końca rozumiem, co masz na myśli, a kawę Obudź się i przeczytaj jeszcze raz. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-07 14:22:49 | |
Autor: AA | |
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
W dniu pi±tek, 7 lutego 2014 09:29:36 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
Hello AA, Napisałe¶ "wyższe ci¶nienie pozwala dotrzeć w sensownym czasie wszędzie" i "gęsty olej jest lepiej przetłaczany", co możnaby sparafrazować jako "wyższe ci¶nienie pozwala olejowi dotrzeć wszędzie szybciej". Tak? pozdr AA |
|
Data: 2014-02-07 23:27:36 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
Hello AA,
Friday, February 7, 2014, 11:22:49 PM, you wrote: Napisałe¶ "wyższe ci¶nienie pozwala dotrzeć w sensownym czasie> dociera do np. głowicy?14W40 - to naprawdę robi się gęste. Ale w niczym to nie zmienia faktu,Bardzo ciekawe jest to, co piszesz. Wyższe opory przy przetłaczaniu Wyci±gasz zbyt daleko id±ce wnioski, za dużo czytasz między wierszami i za dużo wycinasz bez wskazania wycięcia. Przeczytaj WPROST to, co napisałem - bez swoich kombinacji. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2014-02-06 11:27:06 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
Dnia 2014-02-06 10:54, *Maciek* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
Druga sprawa to smarowanie - potrafię sobie wyobrazić miejsca do którychSugerujesz, że w samochodzie twórcy w±tku smarowanie ma jak±¶ formę Gdzie¶ kiedy¶ czytałem, że do *niektórych* miejsc w zimie ¶wieży olej dociera całkiem póĽno bo na zimno jest bardzo gęsty - element jest oczywi¶cie smarowany, ale tym co zostało z poprzedniego "zasilenia" Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2014-02-06 10:38:25 | |
Autor: AZ | |
Kr??tkie przebiegi - jakie skutki dla auta | |
On 2014-02-06, Mirek Ptak <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> wrote:
To jakies brednie, owszem sa miejsca gdzie olej dochodzi z opoznieniem ale to sa czasy rzedu sekund a nie minut. -- Artur ZZR 1200 |
|