Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta

Data: 2014-02-06 07:54:11
Autor: sqlwiel
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
W dniu 2014-02-05 22:14, Zabist pisze:
Mam auto w benzynie 1.6.
Codziennie rano jade autkiem 2.5 km.
Wieczorem powrot - takze 2.5 km.

Niech się wypowiedzą uczeni teoretycy jakie-to te liczby są, ale OIDP 90% zużycia silnika przypada na pierwsze 5 minut pracy zimnego silnika, albo jakoś-tak.
Ale teraz już nie silnik jest najsłabszym ogniwem, zwłaszcza przy takim jeżdżeniu.
Układ wydechowy - pewno i gnije, ale to tanie jest.
O akumulator też bym się martwił.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-02-06 10:14:13
Autor: Zabist
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
dzieki wszystkim za info.
Na szczescie idzie wiosna. Kupie rower aby nim smigac te 2.5 km :-)

Data: 2014-02-06 10:38:13
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Na szczescie idzie wiosna. Kupie rower aby nim smigac te 2.5 km :-)

Ja myslalem, ze ty masz jakas wyzsza potrzebe jezdzenia tych 2,5km, np. wozenie niepelnosprawnego, a tobie zwyczajnie nie chcialo sie dupy ruszyc ?
Czlowieku, na 2,5km to nawet nie potrzebujesz zadnego roweru. Zdrowszy bedzie spacer, przeciez to gora 15min na piechote.

Data: 2014-02-06 02:14:24
Autor: Najstarszy Syn Księdza Proboszcza
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Czlowieku, na 2,5km to nawet nie potrzebujesz zadnego roweru. Zdrowszy bedzie spacer, przeciez to gora 15min na piechote.

2.5km zdrowy człowiek, idąc szybko, jest w stanie przejść w jakieś 35-40 minut.

W 15 minut to 2.5km nawet nie przebiegniesz....

Data: 2014-02-06 11:26:56
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta

2.5km zdrowy człowiek, idąc szybko, jest w stanie przejść w jakieś 35-40 minut.

W 15 minut to 2.5km nawet nie przebiegniesz....

Bieg truchtem to jest 10km/h, idac szybko 5 czyli niech bedzie te 30min. To co to jest ? Idealny spacer z rana :)
Ech, gdybym mial do roboty te 2,5km :/

Data: 2014-02-06 12:28:33
Autor: Pablo Eldiablo
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 11:26:56 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

Bieg truchtem to jest 10km/h, idac szybko 5 czyli niech bedzie te 30min. To co to jest ? Idealny spacer z rana :)

Ech, gdybym mial do roboty te 2,5km :/

Parkuj samochod 2,5km od domu, jak tylko tego idealnego spaceru brakuje Ci do pełni szczescia. ;-)
pablo

Data: 2014-02-06 21:35:29
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta

Parkuj samochod 2,5km od domu, jak tylko tego idealnego spaceru brakuje Ci do pełni szczescia. ;-)
pablo

Dobry pomysl. W sumie zakupy na garba do wora mozna wziac a dzieci pod pachy ;)

Data: 2014-02-08 23:54:42
Autor: jerzu
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
On Thu, 6 Feb 2014 21:35:29 +0100, Czesław Wiśniak <czewi@nima.pl>
wrote:

Dobry pomysl. W sumie zakupy na garba do wora mozna wziac a dzieci pod pachy ;)

Ale kogo to? To tylko 2,5 kilometra, na zdrowi Ci to wyjdzie :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-09 01:09:29
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Ale kogo to? To tylko 2,5 kilometra, na zdrowi Ci to wyjdzie :)

Nie wiem kogo to, ty widze potrzebujesz do tego dostawczaka :).

Data: 2014-02-09 11:20:22
Autor: jerzu
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
On Sun, 9 Feb 2014 01:09:29 +0100, Czesław Wiśniak <czewi@nima.pl>
wrote:

Ale kogo to? To tylko 2,5 kilometra, na zdrowi Ci to wyjdzie :)

Nie wiem kogo to, ty widze potrzebujesz do tego dostawczaka :).

Na pewno nie na 2,5 kilometra :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2014-02-06 23:31:34
Autor: X-Man
"Czesław Wiśniak" <czewi@nima.pl> wrote in message
[...]

dzisiaj szedłem sobie 2.8km (sprawdzone z google maps) pieszo bo zostawiłęm auto
w warsztacie zajęło mi jakies 27 minut czyli prędkość piechura to 6km/h,
biegnąc pewnie z 15-20, rowerem 20-30

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-02-07 00:42:50
Autor: J.F
Użytkownik "X-Man"  napisał w wiadomości grup
dzisiaj szedłem sobie 2.8km (sprawdzone z google maps) pieszo bo zostawiłęm auto
w warsztacie zajęło mi jakies 27 minut czyli prędkość piechura to 6km/h,
biegnąc pewnie z 15-20, rowerem 20-30

Proponuje sie przebiegnac z zegarkiem w reku.
Zobaczymy ile ci zajmie przebycie tych 2.8km :-)

Okazja bedzie, bo trzeba przeciez odebrac auto :-)

J.

Data: 2014-02-07 12:52:04
Autor: Dawid
W dniu 2014-02-07 00:31, X-Man pisze:

w warsztacie zajęło mi jakies 27 minut czyli prędkość piechura to 6km/h,
biegnąc pewnie z 15-20, rowerem 20-30

To ten rower prowadzisz, czy jak?
Pieszo 27, a rowerem do 30 min?
Następny naukowiec  :-)

Data: 2014-02-07 14:44:40
Autor: Miroo
W dniu 2014-02-07 12:52, Dawid pisze:
[...]

Autor pewnie pisał o prędkości, a nie czasie.

Pozdrawiam

Data: 2014-02-06 11:56:24
Autor: Marcin N
W dniu 2014-02-06 11:14, Najstarszy Syn Księdza Proboszcza pisze:
[...]

Szybkim marszem człowiek idzie DOKŁADNIE 1 km w 10 minut. 100m w minutę. To jest szybkość 6 km/h.

2.5 km to 25 minut.
Tego, że 2.5 km nie da się przebiec w 15 minut - nie skomentuję.

--
MN

Data: 2014-02-06 03:23:01
Autor: Najstarszy Syn Księdza Proboszcza
W dniu czwartek, 6 lutego 2014 11:56:24 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]

> W 15 minut to 2.5km nawet nie przebiegniesz....

Szybkim marszem człowiek idzie DOKŁADNIE 1 km w 10 minut. 100m w minutę. To jest szybkość 6 km/h.

Dopsze, szybki, energiczny marsz to będzie 5-7km/h. Do uzyskania przez zdrowego człowieka, który trochę trenuje - czyli maszeruje przynajmniej godzinę dziennie, codziennie.

A teraz pytanko:  potrafisz odróżnić szybki marsz od 15 minutowego spacerku z rana?

Tego, że 2.5 km nie da się przebiec w 15 minut - nie skomentuję.

Jogging - forma truchtu lub biegu w wolnym tempie. Głównym celem joggingu jest poprawa sprawności i wydolności fizycznej bez nadmiernego wysiłku. Za jogging uważa się bieg z prędkością 7-9 km/h.

Data: 2014-02-06 11:27:02
Autor: AZ
Kr??tkie przebiegi - jakie skutki dla auta
On 2014-02-06, Najstarszy Syn Księdza Proboszcza <roburb@gmail.com> wrote:
 Tego, Ĺźe 2.5 km nie da się przebiec w 15 minut - nie skomentuję.

Jogging - forma truchtu lub biegu w wolnym tempie. Głównym celem joggingu jest poprawa sprawności i wydolności fizycznej bez nadmiernego wysiłku. Za jogging uważa się bieg z prędkością 7-9 km/h.

Co daje 1,75-2,25km na 15 minut.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-08 12:05:59
Autor: J.F.
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Dnia Thu, 6 Feb 2014 03:23:01 -0800 (PST), Najstarszy Syn Księdza
[...]

Nie, do uzyskania praktycznie przez kazdego.

J.

Data: 2014-02-06 19:37:54
Autor: MadMan
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Dnia Thu, 6 Feb 2014 02:14:24 -0800 (PST), Najstarszy Syn Księdza
Proboszcza napisał(a):

2.5km zdrowy człowiek, idąc szybko, jest w stanie przejść w jakieś 35-40 minut.

Widać chory jestem, bo taką odległość to w 25 minut robię...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-02-06 21:42:31
Autor: J.F
Użytkownik "Najstarszy Syn Księdza Proboszcza"  napisał w wiadomości
2.5km zdrowy człowiek, idąc szybko, jest w stanie przejść w jakieś 35-40 minut.

Chory czlowiek.  Zdrowy te 6km/h wyciaga i 2.5 km to 25 minut.

W 15 minut to 2.5km nawet nie przebiegniesz....

to by bylo 10km/h czyli 4h/40km.
Zawodowcy przebiegaja maraton w nieco ponad 2h, a 4h to nie jest powod do dumy nawet dla amatora.

Zawodowcy przebiegaja 10km ponizej 30 minut, a 3 km w ok 8.

J.

Data: 2014-02-06 21:46:50
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-06 21:42, J.F pisze:
[...]

Jasne, biegają w garniturach, po czym siadają za biurkiem do pracy...

Data: 2014-02-06 21:56:57
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Jasne, biegają w garniturach, po czym siadają za biurkiem do pracy...

Na rower garnitur tez chyba nie jest zbyt wygodny, nie ?
Tylko czy wszyscy pracuja w garniturach ?

Data: 2014-02-06 02:25:01
Autor: Iguan_007
On Thursday, February 6, 2014 7:38:13 PM UTC+10, Czesław Wiśniak wrote:

bedzie spacer, przeciez to gora 15min na piechote.

Tyle ze tempo 6min/km to jest lekki bieg, nie spacer. Spacerem bedzie okolo pol godziny. To wcale nie znaczy, ze komus nie chce sie "dupy ruszyc". Jesli dla kogos liczy sie czas to jednak skorzysta z jakies szybszego srodka transportu.

Pozdrawiam,   Iguan   --
Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2014-02-06 20:00:08
Autor: Budzik
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
Użytkownik Czesław Wiśniak czewi@nima.pl ...

[...]

ROTFL
Od razu zapisuj sie na olimpiade jak ty tak chodzisz...

Data: 2014-02-06 21:15:03
Autor: Czesław Wiśniak
Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta
ROTFL
Od razu zapisuj sie na olimpiade jak ty tak chodzisz...

Chyba nie mialbym szans bo chodziarze 2,5 km robia w 10min

Data: 2014-02-06 21:30:03
Autor: Budzik
[...]

No to masz tylko 5 minut straty!
Bez treningu i przy zwykłym spacerze.
To pomysl, co bedzie, jak poćwiczysz! :)

Data: 2014-02-06 21:20:25
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2014-02-06 10:14, Zabist pisze:
dzieki wszystkim za info.
Na szczescie idzie wiosna. Kupie rower aby nim smigac te 2.5 km :-)

Bardzo rozsądne rozwiązanie :-)

Nawet bez kondycji przejedziesz to w maksymalnie kwadrans.
Przy spokojnym tempie nawet się nie spocisz.
Korzyści dla zdrowia są oczywiste, przyjemność gwarantowana.

Pamiętaj tylko aby kupić rower, który nie będzie psującym się złomem.
No i taki, którego nie będą chcieli Ci zaraz ukraść.
Solidne przypięcie typu u-lock zazwyczaj jest najskuteczniejsze. Jak nie chcesz go wozić, możesz trzymać w pracy.

W razie co, pytaj, doradzę :-)

Mówię to jako praktyk, jeździłem rowerem do pracy jak miałem
800m, 3 km, 10km, 20 km. Samochód stoi pod domem i czeka na okazjonalne jazdy kiedy jest naprawdę potrzebny :-)

Seco

Data: 2014-02-06 21:41:15
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-06 21:20, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
[...]

W zakresie zdrowia - prawda, przyjemności też, ale jest pewien
problem. Tutaj na grupie niektórzy (a może jest ich nawet więcej)
uważają, że rowerzysta nie ma prawa się po drodze poruszać, a jak
tam jest, to ma do rowu spierniczać przed samochodem, bo go spowalnia.

(...)
Mówię to jako praktyk, jeździłem rowerem do pracy jak miałem
800m, 3 km, 10km, 20 km. Samochód stoi pod domem i czeka na okazjonalne
jazdy kiedy jest naprawdę potrzebny :-)

No, ja aż tak ortodoksyjny nie jestem ;) Niestety do pracy i okolic to
samochód jest mi potrzebny (bądź chce mi się wygodnie przemieszczać),
niemniej tak do dojazdów do pracy na te kilka km to spoko - pod pewnymi
warunkami. Niestety godziny pracy itd. to nie etat, więc rower
zazwyczaj odpada. Co innego poza pracą - tutaj piechotką, rowerem,
KM itd. Luksus panie ;)

Data: 2014-02-07 08:53:41
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2014-02-06 21:41, Artur Maśląg pisze:
[...]

Wiem, że są tacy. Ale to jest ich problem i muszą sobie z nim radzić ;-)
Dobrego kierowcy rower nie spowolni. Chyba, ze jest jakoś wybitnie wąsko,z przeciwka korek itd. Ale to sporadyczne sytuacje, przynajmniej w DC. A wtedy staram się jednak puścić większe samochody. Mniejsze sobie radzą. nawet nie zliczę ile razy kierowcy "TIRów" dziękowali mi awaryjnymi :-)

Całe szczęście, na ulicach widzę coraz lepszą współprace i uprzejmość
pomiędzy rowerzystami a kierowcami, będzie coraz lepiej. Bardzo chciałbym, aby jednak niektórzy rowerzyści z większym szacunkiem podchodzili do przepisów PORD.

(...)
[...]

Ja od zawsze miałem ten luksus, że mogłem jeździć do pracy rowerem/samochodem/zbiorkomem. Wybierałem rower, bo wolałem na rowerze.
Jeżeli ktoś nie ma takiej możliwości/zdrowia/ochoty aby rowerować, pozostają inne środki transportu. Wolny wybór, o to chodzi, każdy jedzie jak chce i jak może :-)

Seco

Data: 2014-02-07 18:01:29
Autor: Cavallino

Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Ale wybór też jest jeśli chodzi o grupy na które się pisze.
I jak się chce pisać o rowerach, to robi się to na grupie rowerowej.
Zacznij się wreszcie TU udzielać o samochodach, a skończ o rowerach.

Data: 2014-02-07 20:55:05
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2014-02-07 18:01, Cavallino pisze:

[...]

Słuszna uwaga, że to grupa o samochodach :-)
Dlatego też pisuję tutaj o samochodach.

Czasem się tu zdarzy poboczny wątek o rowerach i czasem się w takim wypowiem.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2014-02-07 21:11:11
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2014-02-07 20:55, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
[...]

Konikiem się nie przejmuj - to jeden z tych, co to rowerzystów do rowów
wpędza, a rowery są jak najbardziej częścią ruchu drogowego i do tego
nie ma nic złego, by w wątkach pobocznych o rowerach podyskutować
- czy to w kwestii rekreacyjnej, bagażnikowej czy czysto komunikacyjnej
:)

Data: 2014-02-07 22:32:24
Autor: Cavallino

Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:52f53a1c$0$2357$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zacytowałem cały Twój wpis - nic o samochodach, wszystko z pozycji rowerzysty.
Chodzi o to, żeby TU pisać z pozycji odwrotnej.

Data: 2014-02-08 11:38:38
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki

napisał w wiadomości grup
W dniu 2014-02-07 18:01, Cavallino pisze:

Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl>
napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Wiem, że są tacy. Ale to jest ich problem i muszą sobie z nim radzić
;-)
[...]

Niby racja. Aczkolwiek, o szacunku do PORD pisałem z punktu widzenia kierowcy, któremu niekiedy przeszkadzają "wyczyny" rowerzystów.

Chodzi o to, żeby TU pisać z pozycji odwrotnej.

Racja. Piszemy tu głównie o samochodach, czasem zjedzie na rowery, politykę, inne OT, ale potem wróci na samochody. I dobrze, grupa samochodowa.

Pozdrawiam

Seco

Krótkie przebiegi - jakie skutki dla auta