Krotkie pytanie o olej

Data: 2009-06-01 22:57:02
Autor: ka
Krotkie pytanie o olej
Samochod: Opel Astra 2002r, benzyna 1.6. Bierze bardzo duzo oleju wiec latem praktycznie przy co drugim tankowaniu trzeba dolac (zima o dziwo prawie nic nie bral). Mniejsza o to (samochod sluzbowy, regularnie serwisowany a ASO). Aktualnie dolewany jest olej http://www.olejesamochodowe.sklep.pl/p,pl,4441,bp+visco+3000+slcf+10w40+5l.html
Czy moge zaczac dolewac
http://lotos.pl/konsumencki/produkty/oleje_silnikowe_lotos_z_formula_thermal_control/260_lotos_semisyntetic
? (stacje lotos mam bardziej po drodze :)
Oba polsyntetyczne SL/CF 10W/40, chyba tylko marka inna - ale chcialem sie upewnic.

Data: 2009-06-01 23:08:58
Autor: Moon
Krotkie pytanie o olej
ka wrote:
[...]

jak ci tyle bierze to nieistotne co lejesz.
byle się zgadzał zakres 10W40 albo 15W40 - piątki nie lej, a tym bardziej zerówki - jeszcze szybciej ucieknie.
moon

Data: 2009-06-01 23:11:47
Autor: Krzysiek Kielczewski
Krotkie pytanie o olej
On 2009-06-01, ka <sasa@see.pl> wrote:
[...]

Nie lepiej naprawić silnik?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-06-01 23:27:03
Autor: Jacek
Krotkie pytanie o olej
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnh28h0j.h7n.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2009-06-01, ka <sasa@see.pl> wrote:
[...]

gdyby aso wiedziało jak, pewnie by naprawili

Jacek

Data: 2009-06-01 15:23:59
Autor: WS
Krotkie pytanie o olej
On 1 Cze, 23:27, "Jacek" <sto...@wp.pl> wrote:

> [...]

sluzbowy? to moze latem wskazowka obrotomierza nie schodzi z
czerwonego pola? ;)

WS

Data: 2009-06-01 23:46:59
Autor: Piotrek
Krotkie pytanie o olej
gdyby aso wiedziało jak, pewnie by naprawili

nikt nie pisal ze aso bedzie wiedzialo.
trzeba jechac do dobrego mechanika a nie do wymieniaczy, on bedzie wiedzial co i jak

--
pzdr
piotrek

Data: 2009-06-01 23:34:46
Autor: ka
Krotkie pytanie o olej
Nie lepiej naprawić silnik?

a co trzebaby prawdopodobnie naprawic? moj poprzednik cos z tym probowal robic ale ponoc wyszlo ze ten typ tak ma... (bedzie tego z litr na 2kkm)

Data: 2009-06-01 23:40:26
Autor: jack
Krotkie pytanie o olej
> Nie lepiej naprawić silnik?

a co trzebaby prawdopodobnie naprawic? moj poprzednik cos z tym probowal robic ale ponoc wyszlo ze ten typ tak ma... (bedzie tego z litr na 2kkm)
To jak tyle zje to jakiegoś doktorka raczej mu nie zaszkodzisz.
pozdro.jack
Ps.tyle to mi brał fiat 125 kombi 1,3 rocznik 74.

Data: 2009-06-01 23:46:51
Autor: bratPit
Krotkie pytanie o olej

Nie lepiej naprawić silnik?

a co trzebaby prawdopodobnie naprawic? moj poprzednik cos z tym probowal robic ale ponoc wyszlo ze ten typ tak ma... (bedzie tego z litr na 2kkm)

silnik Z16SE cz Z16XE? [inaczej 8V-84KM czy 16V-100KM]
jaki _rzeczywisty_ przebieg auta?
brat

Data: 2009-06-01 23:55:38
Autor: ka
Krotkie pytanie o olej
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:h01i85$ovu$1inews.gazeta.pl...
silnik Z16SE cz Z16XE? [inaczej 8V-84KM czy 16V-100KM]
jaki _rzeczywisty_ przebieg auta?

84KM, przebieg 230.000

Data: 2009-06-02 00:54:12
Autor: Bialy
Krotkie pytanie o olej
ka napisal/a:

| 84KM, przebieg 230.000

Tak bym ostrożnie stawiał na uszczelniacze zaworowe i pierścienie. Niedawno podobną rzecz przerabiałem, ale w x16xel - brał olej jak wściekły, a po takim remoncie 0,1 - 0,2 / 1000 km.

--
-) Bialy
( GG: 1092403

Data: 2009-06-02 08:21:36
Autor: bratPit[pr]
Krotkie pytanie o olej

silnik Z16SE cz Z16XE? [inaczej 8V-84KM czy 16V-100KM]
jaki _rzeczywisty_ przebieg auta?

84KM, przebieg 230.000

no to niestety pierścienie poszły do krainy wiecznych łowów, przestanie żłopać oliwę jak się je wymieni,
niestety taką czkawką odbija się wymiana oleju co 30kkm i odchudzenie pierścieni w stosunku do starszych silników,
brat

Data: 2009-06-02 08:42:14
Autor: ka
Krotkie pytanie o olej
Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:h02gdk$iim$1inews.gazeta.pl...
no to niestety pierścienie poszły do krainy wiecznych łowów, przestanie żłopać oliwę jak się je wymieni,

jaki bedzie orientacyjny koszt czesci + wymiany?

dzieki za odpowiedzi wszystkim

Data: 2009-06-02 15:06:08
Autor: bratPit[pr]
Krotkie pytanie o olej
no to niestety pierścienie poszły do krainy wiecznych łowów, przestanie żłopać oliwę jak się je wymieni,

jaki bedzie orientacyjny koszt czesci + wymiany?

zależy od zakresu, jeżeli będziesz chciał robić szlif tulei cylindrowych tak jak napisał krzyskiek82 z wymianą pierścieni to pewnie do 3kzł, jak zaryzykujesz samą wymianę pierścieni to coś powyżej 1kzł, problem w tym żeby trafić na kogoś z głową kto robi dużo różnych silników, bo mimo że ten silnik wywodzi się ze starych oplowskich 1.6-8V to się od nich różni, ma np. metalową uszczelkę głowicy,
brat

Data: 2009-06-02 09:58:49
Autor: krzysiek82
Krotkie pytanie o olej
bratPit[pr] pisze:

[...]

a jak się wymieni tylko pierścienie to problem szybko wróci. Jedyne wyjście to kompleksowy remont szlif z honowaniem oraz sprawdzenie wału pod kątem bicia, panewki itd to max 1500zł. Pod warunkiem dostarczenia silnika a nie całego auta bo wiadomo samo się nie wyciągnie.
Problem jest tylko taki, że po takiej operacji trzeba silnik na nowo docierać, a raczej jeśli auto jest firmowe ciężko będzie bo pracownicy olewają ten temat :(

--
krzysiek82

Data: 2009-06-02 15:00:53
Autor: bratPit[pr]
Krotkie pytanie o olej
[...]

piszesz ogólnie czy konkretnie o Z16SE?
panewki w tym silniku przy 230kkm? śmiem wątpić,
o ile można rozważać szlif tulei i wymianę pierścieni to dół będzie igła,
choć byli i tacy [m.in. na kąciku astry] którzy zmieniali same pierścienie i jest OK,
było kilka przyczyn spalania oleju w tych silnikach, wadliwy montaż partii silników produkowanych na Węgrzech, wymiany oleju co 30kkm - zapiekanie pierścieni na tłokach, w końcu odchudzenie pierścieni,
brat

Data: 2009-06-02 08:51:31
Autor: Jacek
Krotkie pytanie o olej
Ty nie lej oleju tylko oddaj do naprawy.
Nie smrodź innym pod nosem. Lubisz jeździć za Kamazem?
Może tylko zapiekły sie pierścienie tłokowe (tu mozna się spodziewać niewielkich kosztów) a moze cos powazniejszego.
Jacek

Krotkie pytanie o olej