Kruk był uznawany za symbol religijny, lub boga

Data: 2009-12-24 16:43:25
Autor: cytryna
Kruk był uznawany za symbol religijny, lub boga
Kruk (Corvus corax) — duży ptak osiadły z rodziny krukowatych (Corvidae). Występuje na półkuli północnej, jest najbardziej rozpowszechnionym gatunkiem spośród wszystkich krukowatych. Obecnie wyróżnia się dziesięć podgatunków, wykazujących niewielkie odmienności w morfologii – pomimo iż niedawne badania wykazały znaczne różnice genetyczne wśród populacji z różnych regionów. To jeden z dwóch największych krukowatych, obok kruka grubodziobego i prawdopodobnie najcięższy ptak z rzędu wróblowych; dojrzały kruk mierzy od 56 do 69 cm., a udokumentowana masa ciała wynosi od 0,69 do 1,63 kg. Kruki dożywają zwykle około 10-15 lat na wolności, jednak rejestrowano także osobniki w wieku ponad 40 lat[3]. Młode ptaki mogą podróżować w gromadach, jednak później tworzą pary na całe życie i razem bronią swojego terytorium.

Kruk koegzystuje z ludźmi od tysięcy lat, na niektórych obszarach rozmnożył się tak bardzo, że uważa się go za szkodnika. Zawdzięcza to swojej wszystkożernej diecie. Kruki są także wszechstronne w znajdowaniu źródeł pożywienia. Jedzą padlinę, owady i odpady spożywcze, a także ziarna zbóż, jagody czy owoce.

Na podstawie zachowań przy rozwiązywaniu problemów, gatunek ten został uznany za bardzo inteligentny[4]. Na przestrzeni wieków ptaki te odgrywały znaczącą rolę w mitologii, folklorze, sztuce i literaturze. W wielu autochtonicznych kulturach, wliczając w to ludy skandynawskie, starożytnej Irlandii i Walii, Bhutanu, północno–zachodniego wybrzeża Ameryki Północnej, Syberii, i północno–
wschodniej Azji, kruk był uznawany za symbol religijny, lub boga[5].

No i jak tu symbolowi religijnemu, ba bogowi nie życzyć worka stabilnej waluty euro pod choinkę. Wesołych Świąt Grzesiu, wiesz jak cie kochamy!

Data: 2009-12-24 08:20:59
Autor: Mariusz Merta
a ja mu życzę szybkiego powrotu do japonii...może przestanie krakać :-))
to co mnie tam uderza to duża ilość kruków...
serio...
kruczek, jedź tam i nie kracz, że ci kasy w euro nie wypłacają tylko w
innej walucie...
wymienisz sobie i wytapetuj sobie ścianę banknotami euro
Mariusz Merta

Data: 2009-12-25 01:25:16
Autor: MH
[...]

... to i ja się podepnę pod życzenia !! Życzę rychłej habilitacji !!!

MH

--

Kruk był uznawany za symbol religijny, lub boga