Krym - nurkowanie

Data: 2009-05-23 07:13:56
Autor: michal
Krym - nurkowanie
Witam,
Ktoś nurkował na Krymie?
Jak wygląda sprawa baz nurkowych? Jakieś polecane itp.

pozdrawiam
Michał

Data: 2009-05-23 16:24:36
Autor: PesTYcyD
Krym - nurkowanie
SHARMDIVER.PL wrote:
Znasz rosyjski?

Co ma piernik do wiatraka?
A jak zna rosyjski a egipsko-arabski już nie?

Data: 2009-05-23 16:33:43
Autor: SHARMDIVER.PL
Krym - nurkowanie
PesTYcyD wrote:
SHARMDIVER.PL wrote:
Znasz rosyjski?

Co ma piernik do wiatraka?
A jak zna rosyjski a egipsko-arabski już nie?

Ponieważ na Krymie mówi się głownie w tym języku.

Data: 2009-05-23 18:39:01
Autor: PesTYcyD
Krym - nurkowanie

Użytkownik "SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomości news:gv91fv$ava$1news.onet.pl...
Ponieważ na Krymie mówi się głownie w tym języku.

Skoro jedzie na Krym to chyba zdaje sobie z tego sprawę. A pytanie nie było o znajomość języka tylko o bazę do polecenia, rozumiem, że jako najbliższą poleciłbyś Egipt.

Data: 2009-05-23 18:53:56
Autor: SHARMDIVER.PL
Krym - nurkowanie
PesTYcyD wrote:
[...]

Wiesz, że właśnie w tej chwili myślałem o tym.
Widząc Polaków , którzy wyraźnie i p  o   w   o  l   i  mówią do Egipcjan w języku POLSKIM i dziwią się, że ci nic nie rozumieją myślę, że jest to jak najbardziej pytanie na miejscu.

Data: 2009-05-23 21:22:18
Autor: Dziadek Mroz
Krym - nurkowanie
Ponieważ na Krymie mówi się głownie w tym języku.
Myślę że to no problem.
rosyjski jest bpodbony.
Jak się mówi to oni rozumieją, tylko sie nie czyta dobrze (tzw cyrylic)

DM

Data: 2009-05-23 22:06:11
Autor: SHARMDIVER.PL
Krym - nurkowanie
Dziadek Mroz wrote:
[...]

Ależ oczywiście!
Dla przyładu jak w towarzystwie powiesz, że chcesz pisać a kobiecie, że podziwiasz jej urodę

Data: 2009-05-24 00:19:28
Autor: PesTYcyD
Krym - nurkowanie

Użytkownik "SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomości news:gv9kv9
Ależ oczywiście!
Dla przyładu jak w towarzystwie powiesz, że chcesz pisać a kobiecie, że podziwiasz jej urodę

Pierniczysz już takie głupoty, że można tylko ręce załamać.

Data: 2009-05-24 08:32:03
Autor: SHARMDIVER.PL
Dlaczego taki sport jak nurkowanie przyciąga plebs?

Data: 2009-05-24 08:38:29
Autor: Sysek
Dlaczego taki sport jak nurkowanie przyciąg a plebs?

Dlaczego taki sport jak nurkowanie przyciąga plebs?

Się q..... szlachcic znalazł.

sysek

Data: 2009-05-24 08:47:17
Autor: Dziadek Mroz
Dlaczego taki sport jak nurkowanie przyciąga plebs?
Się q..... szlachcic znalazł.

Akurat sie znalażł.
Jeśli spojrzysz na drzewo Czapskich, bez problemu znajdziesz tam Dudzińskich. Pisz proszę do Janka przez duże P.

DM

Data: 2009-05-24 09:33:21
Autor: SHARMDIVER.PL

http://patrz.pl/zdjecia/sysek

Data: 2009-05-24 10:34:24
Autor: PesTYcyD

Użytkownik "SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomości news:gvapkm$tu6
Dlaczego taki sport jak nurkowanie przyciąga plebs?

Widzisz znajdź sobie w takim razie inne zajęcie, na przykład szydełkowanie dla wielbłądów.

Data: 2009-05-25 21:00:17
Autor: SHARMDIVER.PL

PesTYcyD wrote:

Pierniczysz już takie głupoty, że można tylko ręce załamać.

Inne:

Data: 2009-05-25 14:30:17
Autor: Pszemol

PesTYcyD wrote:

> [...]

> zycia - takie pierdoly to sobie na Facebooku wypisuj a jak nie masz nic
> do powiedzenia w temacie watku to automat do pyska i do wody.

Zaczepiasz ludzi, traktujesz ich za głupków i bezczelnie wysyłasz
do szkoły a potem dziwisz się że ktoś Cie potraktował z buta?

Wiem, że buntujesz się przeciwko głupocie, ignorancji, braku
poszanowania profesjonalizmu i idących z nim wyższych cen
ale jeśli potencjalnych klientów będziesz traktował w taki sposób
"z góry" i poniżał ich publicznie to nie spodziewaj się miłej riposty.

Data: 2009-05-24 12:16:16
Autor: Haw
Krym - nurkowanie
SHARMDIVER.PL pisze:
Dziadek Mroz wrote:
[...]

moze stac go na prywatnego tlumacza?
nie mierz prosze wszystkich swoja miara zubozalego szlachetki.

Haw.

Data: 2009-05-24 13:20:36
Autor: SHARMDIVER.PL
Krym - nurkowanie
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Dziadek Mroz wrote:
[...]

Oczywiście,

więc może zainteresuje jego/Ciebie ta propozycja (oczywiście przetłumaczona przez prywatnego tłumacza):

It's now possible to earn affordable Bache1or, Master or Doctorate Degrees!

No Studies
No Attendance
No Waiting
No Examinations
No Hefty Fee

Earn a recognized UniversityDegree based on work or life experience from University within 10 days!
Get your desired degree on the basis of your Prior Knowledge and Life Experience.

No Experience? No Problem!

On the basis of what you already know, you can now qualify for a degree that is accepted and recognized worldwide for an affordable fee.

DOES THIS SOUND LIKE YOU?

    * You have more experience yet your colleague gets promoted?
    * Many companies where you apply for a job don't give you a call as you lack the basic education they require?
    * You struggle in relationships, as 'she' thinks you don't have a promising future?

HERE's YOUR WAY OUT:
It is now possible to earn an accredited degree on the basis of work and life experience you already have and receive your degree in just 10 days!

PLEASE CALL TODAY:

Czy już jak pisałeś w poście w tym miesiącu:

Jak jest " przyzwoicie niska " cena za nurka w Marsa Alam ?

udało Ci się uzyskać najniższą z najniższych cen w najtańszej bazie jaka jest w tej okolicy amatorze luksusu?

Data: 2009-05-24 13:31:23
Autor: krokodyl73
Krym - nurkowanie

Czy już jak pisałeś w poście w tym miesiącu:

Jak jest " przyzwoicie niska " cena za nurka w Marsa Alam ?

udało Ci się uzyskać najniższą z najniższych cen w najtańszej bazie jaka  jest w tej okolicy amatorze luksusu?

Te.. Od czego ty w koncu jestes instruktor?  Bo jak od nurkowania,to  wypierdalaj do wody. Ilez mozna przy kompie siedziec, zwlaszcza w  niedziele. Psik!

Data: 2009-05-24 15:41:54
Autor: Haw
Krym - nurkowanie
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Dziadek Mroz wrote:
[...]

[..]
PLEASE CALL TODAY:

oferta jako zywo przypomina reklamowane przez Ciebie kursy nurkowania. Dalej juz chyba pisac nie musze...

Czy już jak pisałeś w poście w tym miesiącu:

Jak jest " przyzwoicie niska " cena za nurka w Marsa Alam ?

udało Ci się uzyskać najniższą z najniższych cen w najtańszej bazie jaka jest w tej okolicy amatorze luksusu?
mylisz mnie z kims innym.
- nie jestem amatorem luskusu
- nie bylem zainteresowany uzyskaniem jakiejkolwiek ceny, tej najnizszej rowniez.

za to wqr*** mnie ludzie piszacy nie na temat. gosc pytal o cene, dostal odpowiedz w stylu "kup drozsza". nie pytal jaka ma kupic tylko ile kosztuje.

Skoro juz siegamy do historii, pragne Ci przypomniec, ze nadal nie odpisales na jedno pytanie postawione kilka lat temu: dlaczego zostawiles 2 nurkow na rafie?!?
Znajdujesz mnostwo czasu na pisanie mniejszych lub wiekszych bzdur w roznych tematach, natomiast to jedno pytanie konsekwentnie omijasz...

Haw.

Data: 2009-05-24 15:49:49
Autor: SHARMDIVER.PL
Krym - nurkowanie
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Dziadek Mroz wrote:
[...]

Haw, Haw,

Odpisałem i wyjaśniłem WIELE LAT TEMU jak wyglądała sytuacja.
Nie za bardzo mi odpowiada udowadnianie ciągle kolejnym anonimom, że nie jestem wielbłądem.

Haw, haw, haw... Miau!

Data: 2009-05-24 16:48:58
Autor: Haw
Krym - nurkowanie
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
[...]

widzisz, odrobilem prace domowa i przeczytalem Twoje "odpowiedzi" w watku:
http://miniurl.pl/48926
wynika z niego tylko tyle ze ich zostawiles. nawet "przepraszam" nie padlo. zamiast tego byla lista oszczerstw i proba zdyskredytowania dyskutanta. Nawet jesli na wszystkie Twoje pytania padloby tak, nawet jesli gosc sie notorycznie gubil, klamal odnosnie ilosci powietrza, nurkowal na kacu i wiele wiele innych (w co watpie), to zostawienie go na rafie bylo wylacznie TWOIM bledem i niczyim innym.

Nie za bardzo mi odpowiada udowadnianie ciągle kolejnym anonimom, że nie jestem wielbłądem.
tez nie czulbym sie komfortowo w Twojej skorze. ale na szczescie to nie moj problem.
nie jestem anonimem, pokazales ze potrafisz szukac w archiwum, wiec poszukaj jesli tak Cie to interesuje.

Haw, haw, haw... Miau!

wiec moze zamiast pisac bzdury idz pilnowac tych ktorych jeszcze nie pogubiles...

Haw.

Data: 2009-05-24 17:42:59
Autor: SHARMDIVER.PL
Krym - nurkowanie
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
[...]

Nie było po tym moje pełne wyjaśnienie.
Poszukaj jak Cię to interesuje.

Data: 2009-05-24 18:51:10
Autor: Haw
Krym - nurkowanie
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
[...]

http://miniurl.pl/49036
warto odpisywac w tym samym watku, pozniej google archiwizuje i powstaja niedomowienia.

co nie zmienia faktu, ze mozna jechac na Krym nie znajac rosyjskiego ;-).

Data: 2009-05-24 22:57:07
Autor: SHARMDIVER.PL
Krym - nurkowanie
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
[...]

Dlaczego spytałem o znajomość rosyjskiego? Mam tam znajomych płetwonurków, którzy nurkują bardzo ciekawie w wielce interesujących miejscach. Klub CMAS, który zrzesza pasjonatów tego pięknego sportu. Ale komunikacja tylko w języku rosyjskim (dla niego - bo o znajomość ukraińskiego nie podejrzewałem - ale on sam rozwiał wątpliwości)

Data: 2009-05-25 00:07:39
Autor: Haw
Krym - nurkowanie
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
[...]

nie mogles tak od razu? normalnie ludzie komunikuja sie "pelnymi myslami". niedomowien uzywa marketing.

Haw.

Data: 2009-05-24 17:36:06
Autor: Pszemol
Krym - nurkowanie
"Haw" <hawgroup@gmail.com> wrote in message news:gvcg67$4jt$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czy dla normalnego człowieka zapytanie o znajomość języka
jako riposta na pytanie czy znacie dobre bazy nie jest jednoznaczne
z tym że bazy mogą posługiwać się tylko ruskim albo być też
"international" i zanim zaczniemy tracić czas na pisanie szczegółów
warto zapytać jakim językiem się pytacz posługuje??

Data: 2009-05-26 00:02:09
Autor: Haw
Krym - nurkowanie
Pszemol pisze:
[...]

jesli owo zapytanie pochodzi od normalnego czlowieka to owszem masz racje. jednak "Jana z Szaram" postrzegam przez pryzmat jego poprzednich postow z okresu okolo roku. a to sie w moich kategoriach normalnosci juz nie miesci. oczywiscie mozemy teraz zaczac toczyc dluga dyskusje co jest norma a co nie, ale mysle ze powinnismy pozostawic to uznaniu czytelnikom grupy.

Pozdrawiam,
Haw.

Data: 2009-05-25 18:03:59
Autor: Pszemol
Krym - nurkowanie
"Haw" <hawgroup@gmail.com> wrote in message news:gvf47l$99t$1inews.gazeta.pl...
Pszemol pisze:
[...]

Rzeczywiście jego styl jest bardzo zaczepny, wtrąca się moim zdaniem
często w nie swoje sprawy, ale jak mniemam wynika to z frustracji
i niezadowoleniem z tego z czym się na codzień styka u swych klientów.
Chce chyba dobrze, chce nieść kaganek oświaty, ale ciężko mu to idzie
więc szybko się zniechęca i robi się wymiana zdań niegrzeczna :-)

Data: 2009-05-26 00:02:38
Autor: SHARMDIVER.PL
Krym - nurkowanie
Haw wrote:

Pozdrawiam,
Haw.

Wiesz haw, haw?

Znakomicie sobie dobrałeś "nicka"

Data: 2009-05-26 01:05:07
Autor: Haw
Krym - nurkowanie
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:

Pozdrawiam,
Haw.

Wiesz haw, haw?

Znakomicie sobie dobrałeś "nicka"
Argumentum ad personam.
EOT.

Haw.

Data: 2009-05-26 01:14:01
Autor: SHARMDIVER.PL
Krym - nurkowanie
Haw wrote:

Haw wrote:

>jesli owo zapytanie pochodzi od normalnego czlowieka to owszem masz racje. jednak "Jana z Szaram"

A co o tym powiesz?

Data: 2009-05-26 08:02:44
Autor: Alf/red/
Krym - nurkowanie
SHARMDIVER.PL pisze:
Znakomicie sobie dobrałeś "nicka"
Argumentum ad personam.

 >jesli owo zapytanie pochodzi od normalnego czlowieka to owszem masz racje. jednak "Jana z Szaram"

A co o tym powiesz?

No to to akurat nie jest argument ad personam, chociaż mówi o osobie. Wysil się, i zrozum różnicę.

--
Alf/red/

Data: 2009-05-26 07:23:55
Autor: Pszemol
Krym - nurkowanie
"Alf/red/" <alf_0904@ump.waw.pl> wrote in message news:gvfni9$t9i$1node1.news.atman.pl...
SHARMDIVER.PL pisze:
> [...]

A co o tym powiesz?

No to to akurat nie jest argument ad personam, chociaż mówi o osobie. Wysil się, i zrozum różnicę.

Zasadniczo autor podaje sposób rozumienia/interpretacji tego co napisane
na podstawie cech osobowych autora. Powiedziałbym że bardzo blisko do
argumentacji ad personam...

Data: 2009-05-27 00:25:38
Autor: Haw
Krym - nurkowanie
SHARMDIVER.PL pisze:
Haw wrote:

Haw wrote:

 >jesli owo zapytanie pochodzi od normalnego czlowieka to owszem masz racje. jednak "Jana z Szaram"

A co o tym powiesz?
ze po pierwsze nie bylo skierowande do Ciebie. po drugie wyrwales z kontekstu - zdanie mialo tlumaczyc powod mojej reakcji a nie obrazic Cie. Ale skup sie, teraz bedzie ad personam:
pozostali czytelnicy grupy zrozumieli intencje problemu, Ty jak widac nie.

haw, haw, Haw.

Data: 2009-05-23 23:05:45
Autor: Michal
Krym - nurkowanie
SHARMDIVER.PL pisze:
michal@emerdive.pl wrote:
[...]

Będąc w Czechach mam znać czeski?
Jadąc do Niemiec mam znać niemiecki?

Jak nie masz nic do powiedzenia to siedź cicho.
Na Egipt mnie nie namówisz na 100% bo z językiem u mnie krucho.

bez pozdrowień
Michał

Data: 2009-05-24 09:02:23
Autor: SHARMDIVER.PL
Krym - nurkowanie
Michal wrote:
SHARMDIVER.PL pisze:
michal@emerdive.pl wrote:

[...]

Rozumiem, że jest Ci wstyd.
Trudno, spałeś na lekcjach w szkole lub w ogóle nie uczęszczałeś?
Możesz jeszcze teraz nadrobić.
Są szkoły wieczorowe, kursy językowe zarówno w szkołach językowych jak i    książkowe czy komputerowe.
Rozumiem, iż jak wracasz np. z pracy na budowie czy z ciężkiej orki w polu to nie bardzo Ci się chce a i głowa nie przywykła do nauki ciężko pracuje ale niestety to jedyna droga.

Spróbuj te kursy: www.supermemo.pl Sam się z nich uczę i mam znakomite wyniki.

Pozdrawiam i życzę wytrwałości w pogłębianiu wiedzy (na początek, ze szkoły podstawowej)
Tutaj kupisz podręczniki

http://www.lideria.pl/Szkola-podstawowa/sklep/szukaj_kat?id_bk=860

ps. pochwal się za jakiś czas wynikami.

Trzymamy kciuki!!!

www.sharmdiver.pl

Data: 2009-05-24 14:11:22
Autor: Lukas
Krym - nurkowanie

ps. pochwal się za jakiś czas wynikami.

Trzymamy kciuki!!!

www.sharmdiver.pl

Drogi Szarmdajwerze,

Choc pisze na grupe z rzadka to jednak czytam ja na tyle dlugo zeby stwierdzic ze to co wyczyniasz ostatnimi czasy przekracza juz granice tolerancji. Wpieprzasz sie Wasc w kazdy watek probujac w malo wyszukany sposob sprzedac swoja kryptoreklame doslownie kazdemu. Ja naprawde Ci wspolczuje - domyslam sie ze beduini upominaja sie o kase, wielbladom nie ma co do zloba wlozyc a i Tobie pewnie ledwo na zupe z seafood'a z czerstwa pita starcza ale moze to wlasnie ten moment zeby pojsc do znanej wszystkim bazy w Dahab i zapytac o etat - tam podobno caly czas szukaja instruktorow. A jesli nie w smak ci praca z Polakami ktorzy patrza tylko gdzie taniej - to moze zacznij pisac na obcojezyczne grupy (byle nie rosyjskie skoro nie gawarisz pa ruskij)- tam z pewnoscia docenia najwyzsze standardy jakie proponujesz swoim gosciom. Tymczasem - sprawdz czy wielblady w szkode nie wchodza, pyknij ze 2 nury z whale sharkami i swiat od razu bedzie kolorowy!

Buzka!
Lukas

Data: 2009-05-24 15:39:44
Autor: SHARMDIVER.PL
Krym - nurkowanie
Lukas wrote:

[...]

Dokładnie tak jest!

To co samo co u Haw'a.
Tu pałacyk, tam pałacyk, czynsze rosną, służba tylko chce podwyżek, harem domaga się ciągle nowych torebek od Vuitton'a i nam biednym ledwo do pierwszego starcza (jak dadzą kredyt pod wielbłądy).

ps. Mówię, czytam, piszę (cyrylica) i uczę w języku rosyjskim

To mi zresztą "uratowało skórę" bo zacząłem nurkować w Sharm jak Polacy w ogóle nie wiedzieli za bardzo, że takie miejsce istnieje do nurkowania natomiast Rosjanie doskonale..

Za kilka dni na stronie film z Whale Shark na Ras Um Sid

Dania z owoców morza uwielbiam.

Nie całuję się z chłopcami.
Czy jesteś gejem?

Data: 2009-05-24 16:46:18
Autor: PesTYcyD
Krym - nurkowanie

Użytkownik "SHARMDIVER.PL" <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał w wiadomości
Nie całuję się z chłopcami.
Czy jesteś gejem?

Tak się zastanawiam, czy ty tylko doskonale udajesz idiotę, czy faktycznie jesteś idiotą. Chyba musisz być idiotą, skoro robisz sobie taką reklamę na grupie.

Data: 2009-05-25 22:23:45
Autor: Lot
Krym - nurkowanie
On 2009-05-25 20:50:46 +0200, "Lukas" <lukas@pisznagrupe.pl> said:

[...]

Ciekaw jestem kiedy ktoś z interlokutorów przy okazji pobytu w Sharm wymieni z najlepszym instruktorem uścisk dłoni albo inny rękoczyn.
No i czy polisa ubezpieczeniowa DAN wówczas zadziała

Lot

Data: 2009-05-25 18:04:54
Autor: Pszemol
Krym - nurkowanie
"Lot" <loti> wrote in message news:4a1afe52news.home.net.pl...
Ciekaw jestem kiedy ktoś z interlokutorów przy okazji pobytu w Sharm wymieni z najlepszym instruktorem uścisk dłoni albo inny rękoczyn.
No i czy polisa ubezpieczeniowa DAN wówczas zadziała

Po co mieliby to robić?
Jeśli ktoś musi argumentować pięścią to marnym jest dyskutantem.

Data: 2009-05-25 23:06:50
Autor: SHARMDIVER.PL
Krym - nurkowanie
On 2009-05-25 20:50:46 +0200, "Lukas" <lukas@pisznagrupe.pl> said:

[...]

Bardzo dobre pytanie.

O ile ja (i wszyscy inni profesjonaliści) bardzo się staram dowiedzieć się  co inni oferują ( bazy w Sharm el Sheikh, Dahab, safari )aby wyjść z jeszcze lepszą ofertą to jeszcze NIGDY nie zdażyło się aby ktoś z polskich "organizatorów" który przywozi grupy z Polski przyszedł do nas i zobaczył na własne oczy ofertę. Zawsze odbywa się to mniej więcej w ten sam sposób "Ile?" i tu pada albo "drogo" albo "O.K."
NIKT NIGDY z polskich "organizatorów" który był zainteresowany (najniższa cena?) ale nie skorzystał nie zadał sobie trudu będąc w Sharm, Dahab aby zobaczyć jak wyglądają bazy, ich sprzęt, kim są instruktorzy, jakość statków.

Data: 2009-05-25 23:18:49
Autor: _Slnt_
Krym - nurkowanie
SHARMDIVER.PL pisze:

O ile ja (i wszyscy inni profesjonaliści)

Aleś k. megaloman, wyrobniku! :D

jeszcze NIGDY nie zdażyło się aby ktoś z polskich "organizatorów" który przywozi grupy z Polski przyszedł do nas

Po pierwsze ortografia "profesjonalisto", po drugie nie dziwię się...

Data: 2009-05-26 18:49:06
Autor: Lukas
Krym - nurkowanie

"Lot" <loti> wrote in message news:4a1afe52news.home.net.pl...
No i czy polisa ubezpieczeniowa DAN wówczas zadziała

Nie zadziala - obejmuje tylko wypadki nurkowe  - a wody nasz nadinstruktor sadzac po ilosci postow nie widzial od miesiecy. Moze powinien sie przerzucic na szkolenia e-learningowe? Drogi JD - czy podczas najblizszego nurkowania (miejmy nadzieje ze jeszcze w tym roku) ktorys z kolegow zrobi Ci check dive'a ?

pozdrawiam,
Lukas

Krym - nurkowanie