Kryptowaluta

Data: 2019-04-22 00:53:07
Autor: Marcin Debowski
Kryptowaluta
On 2019-04-20, Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl> wrote:
Z braku laku piszę na tą grupę, zobaczymy jakie będą efekty. Otóż, jak
wiadomo, ilość bitcoinów jest ograniczona z definicji. Co jakiś czas
jednak zdarza się że ktoś umiera zabierając do grobu hasła, czyli
możliwość operowania jakąś kwotą. Znika ona bez śladu. Znając tempo,

Dlaczego znika?
można przewidzieć że za kilkadziesiąt lat wszystkie BTC znikną :)

Kiedyś ludzie zakopywali i zaskarpetowywali pieniadzę. W tym banknoty. Część z tegoh znikała dużo bardziej niż poprzez utratę hasła.

Ciekawe czy twórca systemu przewidział to zjawisko? Lub może użytkownicy
coś zaradzili?

Ja się bedziej zastanawiam jak wygląda kwestia formalnego udowodnienia posiadania tych środków i dysponowania nimi w przypadku braku hasła.

--
Marcin

Data: 2019-04-22 08:48:56
Autor: z
Kryptowaluta
Bez sensu ta dyskusja :-)

Jak ktoś zgubił BTC to ma problem.

Jak takie zgubienie wpłynie na cały system BTC - NIJAK ;-)

Jak udowodnić że się miało zgubione BTC.
Taka samo jak rzeczone dolary  zakopane w ziemi.
Nie potrafisz ich wykopać to ich nie masz.

Data: 2019-04-22 09:20:44
Autor: dantes
Kryptowaluta
Dnia Mon, 22 Apr 2019 08:48:56 +0200, z napisał(a):

[...]

Spoko.
Znajdą się specjaliści... .
I "napiszą" sobie 447BTC... ;).

Data: 2019-04-22 20:47:29
Autor: J.F.
Kryptowaluta
[...]

Tylko widzisz - dolary drukuje sia latwo.
Mozesz sobie gubic, palic, prac, a dolarow nie zabraknie.

Ale kiedys dolar byl zloty.
Jakbys zakopal w ogrodku i zapomnial - ty nie masz, ale nikt nie ma.
Jakby tak wszyscy zapomnieli, to nagle zloto zniknelo i nie ma.

Na szczescie w ogrodku kopie sie latwo i ktos to znajdzie, a kopalnie
zlota ciagle wydobywaja nowe.

J.

Data: 2019-04-22 21:10:00
Autor: z
Kryptowaluta
W dniu 2019-04-22 o 20:47, J.F. pisze:

Tylko widzisz - dolary drukuje sia latwo.

Poczytaj jak łatwo się dodrukowuje krypto. Raz przez nowe waluty, dwa przez modyfikacje trzy przez rozłamy.
Dobrze zabezpieczony banknot jest dużo trudniej "pomnożyć"

Data: 2019-04-22 22:13:16
Autor: dantes
Kryptowaluta
Dnia Mon, 22 Apr 2019 21:10:00 +0200, z napisał(a):

W dniu 2019-04-22 o 20:47, J.F. pisze:

Tylko widzisz - dolary drukuje sia latwo.

Poczytaj jak łatwo się dodrukowuje krypto.
Raczej drukuje inne.

Jeśli ktoś dodrukowuje BTC... to... dajesz:

Raz przez nowe waluty,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Wężykiem.

dwa przez modyfikacje
Dajesz...:

trzy przez rozłamy.
Dajesz...:

Dobrze zabezpieczony banknot jest dużo trudniej "pomnożyć"
"- Ahle dhlaczhegho nie phomnhożyc?"
"- Pan usiądzie..."
"- Pan sphocznie..."
"- Pan phoczeka..."
"- ... się zahlatwi."

Data: 2019-04-23 09:20:27
Autor: nadir
Kryptowaluta
W dniu 2019-04-22 o 22:13, dantes pisze:

Poczytaj jak łatwo się dodrukowuje krypto.
Raczej drukuje inne.

Jeśli ktoś dodrukowuje BTC... to... dajesz:

Ależ on nic nie napisał o BTC, tylko o krypto ogólnie.
A wszystkie te inne kryptowaluty, to właśnie dodrukowywanie.

Data: 2019-04-23 09:52:37
Autor: Jacek Maciejewski
Kryptowaluta
Dnia Tue, 23 Apr 2019 09:20:27 +0200, nadir napisał(a):

Ależ on nic nie napisał o BTC, tylko o krypto ogólnie.

W temacie zawierasz informację ogólną, w treści szczegółową, a tam
właśnie było tylko o BTC. Cholera, oduczcie się oczekiwać treści w
temacie. No i powszechnie wiadomo o ograniczonej ilości maksymalnej BTC
jak również otwartej ilości niektórych innych kryptowalut.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-04-23 10:22:47
Autor: nadir
Kryptowaluta

W temacie zawierasz informację ogólną, w treści szczegółową, a tam
właśnie było tylko o BTC. Cholera, oduczcie się oczekiwać treści w
temacie.

Oto całe zdanie:
"Poczytaj jak łatwo się dodrukowuje krypto. Raz przez nowe waluty, dwa przez modyfikacje trzy przez rozłamy."
Gdzie tu masz coś o BTC?

No i powszechnie wiadomo o ograniczonej ilości maksymalnej BTC

Co z tego skoro można równolegle wprowadzić kolejną walutą z ograniczoną ilością maksymalną?

Data: 2019-04-23 11:28:25
Autor: Jacek Maciejewski
Kryptowaluta
Dnia Tue, 23 Apr 2019 10:22:47 +0200, nadir napisał(a):

Oto całe zdanie:
"Poczytaj jak łatwo się dodrukowuje krypto. Raz przez nowe waluty, dwa przez modyfikacje trzy przez rozłamy."
Gdzie tu masz coś o BTC?
Czy ty aby wiesz z kim o kim gadasz? :)

Co z tego skoro można równolegle wprowadzić kolejną walutą z ograniczoną ilością maksymalną?
Ale nie ma przymusu używania.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-04-23 13:07:08
Autor: nadir
Kryptowaluta

Czy ty aby wiesz z kim o kim gadasz? :)

A jakie to ma znaczenie? Jak zadaje prawidłowe pytania, to wypadałoby na nie odpowiedzieć.

Ale nie ma przymusu używania.

Na razie nie ma przymusu w ogóle używania kryptowalut. Ale jak będzie(przymus), to będą miały takie same wady i zalety co obecnie używane wirtualne pieniądze.

Data: 2019-04-23 13:14:59
Autor: J.F.
Kryptowaluta
Użytkownik "nadir"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cbef1dc$0$485$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No i widzisz - wtedy ich ograniczona ilosc moze sie okazac powazna wadą ... choc dla niektorych to moze byc zaleta.

A ginace kody zmniejszajace ilosc, to bedzie jeszcze powazniejsza wada ....

J.

Data: 2019-04-23 15:36:58
Autor: Jacek Maciejewski
Kryptowaluta
Dnia Tue, 23 Apr 2019 13:07:08 +0200, nadir napisał(a):

A jakie to ma znaczenie? Jak zadaje prawidłowe pytania, to wypadałoby na nie odpowiedzieć.

Przejrzałem parę twoich postów i nie zauważyłem pytajnika, więc nie ma
na co odpowiadać. Ty za to przypisujesz mi słowa których nie napisałem.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-04-23 16:16:52
Autor: u2
Kryptowaluta

W dniu 2019-04-23 o 09:52, Jcek Maciejew pisze:

> W temacie zawierasz informację ogólną, w treści szczegółową, a tam
> właśnie było tylko o BTC. Cholera, oduczcie się oczekiwać treści w
> temacie.

Oto całe zdanie:
> [...]

Co z tego skoro można równolegle wprowadzić kolejną walutą z ograniczoną ilością maksymalną?

George Orwell :

Data: 2019-04-23 09:56:41
Autor: dantes
Kryptowaluta
[...]

A co go tak bronisz?
To jakiś Twój wafelek?

Oczywiście, że napisał...
bo BTC to krypto,
a nie każde krypto to BTC.

A geniusz, gdzieś poczytał cyt.: "jak łatwo dodrukowuje się krypto"
i próbuje tą ciemnotę wciskać ludziom.

Data: 2019-04-23 10:46:07
Autor: nadir
Kryptowaluta
W dniu 2019-04-23 o 09:56, dantes pisze:

A co go tak bronisz?
To jakiś Twój wafelek?

Może tak, może nie?

Oczywiście, że napisał...
bo BTC to krypto,
a nie każde krypto to BTC.

Przede wszystkim BTC nie jest jedynym i ostatnim krypto, a tu jest pies pogrzebany.

A geniusz, gdzieś poczytał cyt.:
"jak łatwo dodrukowuje się krypto"
i próbuje tą ciemnotę wciskać ludziom.

To teraz taka historyja:
Jesteś prezesem banku narodowego kraju X, oświadczasz wszem i wobec, że od jutra będzie w kraju X funkcjonowała jedynie nowa waluta, powiedzmy Dukat Milenium, o założonej z góry maksymalnej ilości miliona sztuk. W przyszłości co by się nie działo nie da się dodrukować ani centa, więc nie będzie inflacji.
Po pięciu czy dziecięciu latach okazuje się z różnych powodów, że ten ten milion Dukatów to jednak za mało, wprowadzasz więc równolegle drugą walutę Dukat Milenium Bis, ma inny kształt, rozmiar i wagę. Jedynie co ma wspólnego z tym pierwszym, to z góry założony limit, może być taki sam, czyli milion. Obie waluty są jednak wymienne/zamienne i pełnowartościowe w kraju X. No i teraz pytanie, czy w kraju X doszło do inflacji czy nie?

Data: 2019-04-23 11:18:47
Autor: dantes
Kryptowaluta
Dnia Tue, 23 Apr 2019 10:46:07 +0200, nadir napisał(a):

W dniu 2019-04-23 o 09:56, dantes pisze:

A co go tak bronisz?
To jakiś Twój wafelek?

Może tak, może nie?

Yhm.

Oczywiście, że napisał...
bo BTC to krypto,
a nie każde krypto to BTC.

Przede wszystkim BTC nie jest jedynym i ostatnim krypto, a tu jest pies pogrzebany.

Wnioskowanie z poprzednika...  się kłania.

Yhm...
Pies?
A jaki?

Łyżew?

A może Dupelek?

[...]

Twierdzisz, że Prezes Banku może złożyć takie oświadczenie?
Jestem, kurwa, wstrząśnięty!

powiedzmy Dukat Milenium,

Widzę, że Waść stosujecie zasadę przyczynowości wstecznej.

o założonej z góry maksymalnej ilości miliona sztuk.
Szok.

W przyszłości co by się nie działo nie da się dodrukować ani centa,
Centa Waść powiadasz... robi się ciekawie...
Cały drżę z podniecenia...

więc nie będzie inflacji.

"-Napławde?"

Po pięciu czy dziecięciu latach okazuje się z różnych powodów,

To po pięciu czy po dziesięciu?

Musisz się Waść zdecydować, wszak to Waści historyja.
Pięć lat kombinowania i  ktoś Waści natrzaska ryja!

że ten ten milion Dukatów to jednak za mało,

Warto będzie dla takiego zachodu
ryzykować pensyję dla cyrulika.
Co to swym kozikiem lica ponacina
że Waść będziesz jak Ibisz za młodu?

wprowadzasz więc równolegle drugą walutę Dukat Milenium Bis, ma inny kształt, rozmiar i wagę.

A z jakiego metalu... skład procentowy Waść znacie
bo jeśli nie to na koniec ostaną się jeno Waści gacie.

[...]

Waść prawisz tak zawile, że nie pojmuję...
Oleum ordynuję...
A gdy działanie poskutkuje...
Pytaj Waść Hanki Bufetowej co zera redukuje.

Data: 2019-04-23 12:46:19
Autor: nadir
Kryptowaluta
W dniu 2019-04-23 o 11:18, dantes pisze:

Jestem, kurwa, wstrząśnięty!

A potrafisz odpowiedzieć wprost, bez rozmydlania, na zadane pytanie?
Jeżeli nie, to kurwa, nie odpowiadaj!

Data: 2019-04-23 13:03:44
Autor: nadir
Kryptowaluta
W dniu 2019-04-23 o 12:55, dantes pisze:

WON.

No i dokładnie tyle jesteś w stanie z siebie wyszczekać.

Data: 2019-04-23 13:10:42
Autor: dantes
Kryptowaluta
Dnia Tue, 23 Apr 2019 13:03:44 +0200, nadir napisał(a):

W dniu 2019-04-23 o 12:55, dantes pisze:

WON.

No i dokładnie tyle jesteś w stanie z siebie wyszczekać.

Idź na "korki" do Hanki Bufetowej... dzieciaku.

Powodzenia...
Będzie Ci potrzebne.

Data: 2019-04-22 23:27:59
Autor: J.F.
Kryptowaluta
[...]

A to akurat latwo i trudno.
Dobrze zabezpieczony banknot jest dużo trudniej "pomnożyć"

ale ja o mnozeniu przez rzad, to latwo.

J.

Data: 2019-04-22 21:32:38
Autor: dantes
Kryptowaluta
Dnia Mon, 22 Apr 2019 20:47:29 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

DOKI 1000?
Pytania się mnożą - jakby to powiedział Antoni;
- I skąd bierzesz papier bawełniany?

Mozesz sobie gubic, palic, prac, a dolarow nie zabraknie.

DOKI 1000 po "refubie"?

Ale kiedys dolar byl zloty.
Tylko "president" "zlał się w galoty"
jak na reklamie HEYAH...

Jakbys zakopal w ogrodku i zapomnial - ty nie masz, ale nikt nie ma.
Jakby tak wszyscy zapomnieli, to nagle zloto zniknelo i nie ma.

No jak, kurwa, zniknęło...
przecież jest w ogródku!

Na szczescie w ogrodku kopie sie latwo i ktos to znajdzie,
Polecisz jakąś dobrą "saperkę".

a kopalnie
zlota ciagle wydobywaja nowe.
A giełdy...
sprzedają tzw. "złoto papierowe".

Aaa.... byłbym zapomniał...
używasz jakiegoś prymitywnego sprzętu
czy magnetometru protonowego?

Data: 2019-04-22 23:17:52
Autor: J.F.
Kryptowaluta
Dnia Mon, 22 Apr 2019 21:32:38 +0200, dantes napisał(a):
[...]

Ze starych szmat. A papieru tak duzo nie trzeba - wystarczy zer
dolozyc.

Zreszta teraz nie trzeba banknotow - przestawi sie bity w komputerach.

[...]

W ogrodku jest, a w obiegu nie ma.

a kopalnie
zlota ciagle wydobywaja nowe.
A giełdy...
sprzedają tzw. "złoto papierowe".

A banki wydaja banknoty :-)

J.

Data: 2019-04-23 07:05:01
Autor: dantes
Kryptowaluta
Dnia Mon, 22 Apr 2019 23:17:52 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Ze starych szmat.

Yhm.

A papieru tak duzo nie trzeba - wystarczy zer
dolozyc.

Byleby nie z przodu...
Prawda?

Zreszta teraz nie trzeba banknotow - przestawi sie bity w komputerach.

Yhm.
Byleby zera były po właściwej stronie.

[...]

Czyli jest...
Zatem nie zniknęło

a kopalnie
zlota ciagle wydobywaja nowe.
A giełdy...
sprzedają tzw. "złoto papierowe".

A banki wydaja banknoty :-)

Tylko że "złoto papierowe" to złoto, które kopalnie wykopią
w ciągu najbliższych 5-6 lat... .
A banknoty "powstają" nie przez pracę,
jak te pierwsze "dólary" na Dzikim Zachodzie,
kiedy to kopacz złota zanosił urobek do Banku,
a bankier dawał mu potwierdzenie na papierze,
tylko przez kreację długu... z lewarem: 1/10.

Co z tą saperką?

Bo o model magnetometru protonowego nawet nie pytam... .

Data: 2019-04-22 08:59:52
Autor: Jacek Maciejewski
Kryptowaluta
Dnia Mon, 22 Apr 2019 00:53:07 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

Dlaczego znika?
Formalnie nie znika ale nikt jej nigdy nie użyje. Od kogo kupisz BTC
kiedy zniknie w grobie hasło do ostatniego BTC?

Kiedyś ludzie zakopywali i zaskarpetowywali pieniadzę. W tym banknoty. Część z tegoh znikała dużo bardziej niż poprzez utratę hasła.
Ale władca otwierał skarbiec i bił nowe monety.

Ja się bedziej zastanawiam jak wygląda kwestia formalnego udowodnienia posiadania tych środków i dysponowania nimi w przypadku braku hasła.
Komu chcesz cokolwiek udowadniać?

--
Jacek
I hate haters.