Krysza nad pralnią Amber Gold

Data: 2012-08-26 10:37:53
Autor: u2
Krysza nad pralnią Amber Gold
.... czyli jak to się robi w pełomafii :-)

http://zbigniewkuzmiuk.nowyekran.pl/post/71886,krysza-na-pralnia-amber-gold

Dla Platformy i premiera Tuska sprawa Amber Gold i Marcina P., może być
tym czym dla SLD i premiera Millera, była afera Rywina, zwłaszcza, że
pojawiły się już informacje, że być może firma ta i sam jej właściciel,
wspierali fundusz wyborczy PO.

 1. Mija zaledwie dwa tygodnie różnego rodzaju działań instytucji
państwowych spowodowanych ogłoszeniem przez zarząd likwidacji spółki
Amber Gold i coraz wyraźniej widać, że mieliśmy tutaj do czynienia ze
swoistą opieką tych instytucji (czyli klasyczną kryszą) nad przestępczą
działalnością tej firmy.

Były to działania opiekuńcze nad działalnością tej spółki zarówno
aparatu sądowniczego, urzędów prokuratorskich, aparatu skarbowego, a
także polityków Platformy i być może ludzi byłych służb specjalnych.

Co więcej wygląda na to że słynny już Marcin P. to klasyczny „słup”, bo
trudno sobie wyobrazić aby 28-letni człowiek ze średnim wykształceniem
ekonomicznym mający na koncie 9 wyroków skazujących i jeszcze parę lat
temu zupełnie bez grosza przy duszy, był w stanie poprowadzić firmę,
która jak mówią anonimowo agenci ABW, przez 2,5 roku mogła wykazać się
blisko 2 mld zł obrotów.

2. Minister Jarosław Gowin pofatygował się aż do Gdańska aby tam na
konferencji prasowej powiedzieć, że w tej sprawie popełnili „błędy”
tylko sędzia sądu rejonowego w Gdańsku i dwaj kuratorzy sądowi.

Ponadto zdaniem ministra powodem zarejestrowania przez człowieka
wielokrotnie skazanego aż 10 różnych spółek z jego udziałem w zarządzie
lub w radzie nadzorczej, był brak wglądu do Krajowego Rejestru Skazanych
przez sędziów rejestrowych.

Ale przecież nawet dla średnio rozgarniętego człowieka jasne jest to, że
28 -letni Marcin Plichta (vel Stefański ), człowiek z 9 wyrokami
(wszystkie w zawieszeniu między innymi za wyłudzenia w ramach spółki
Multikasa, a także za wyłudzenia kredytów na podstawione osoby), nie
może przez ponad 3 lat być szefem spółki, która gromadzi bez zezwolenia
wkłady 8 tysięcy klientów przynajmniej na sumę 80 mln zł, w sytuacji
kiedy co najmniej klika instytucji wie o jego kryminalnej przeszłości.

Tylko istnieniem wspomnianej kryszy można tłumaczyć fakt, że gdańska
prokuratura mimo doniesienia Krajowego Nadzoru Finansowego w 2009 roku,
umarza postępowanie wobec Amber Gold, a po odwołaniu się do sądu przez
KNF i uchyleniu tego umorzenia, zajmuje się ponowie sprawą dopiero po
upływie ponad 2 lat.

3. Teraz dochodzi jeszcze wątek działalności służb skarbowych. Każdy kto
prowadził nawet najmniejszych rozmiarów działalność gospodarczą
doskonale wie, że po złożeniu pierwszej deklaracji skarbowej, właściwy
dla tej działalności urząd skarbowy już bardzo upomina się o następne, a
jeżeli działalność jest większych rozmiarów to szybko się nią interesuje
właściwy Urząd Kontroli Skarbowej (tzw. policja skarbowa).

W przypadku Amber Gold mimo ogromnych rozmiarów działalności urząd
skarbowy zainteresował się dopiero po blisko 3 latach tyle tylko, że
rozpoczął kontrolę tej firmy w styczniu tego roku, a dokumenty do niej
zabrał ze spółki w połowie sierpnia, kiedy to jej zarząd zapowiedział
jej likwidację.

4. Ogromna skala działalności samej Amber Gold (jak wspomniałem blisko 2
mld zł obrotów w ciągu niecałych 3 lat) a także podmiotów z nią
powiązanych (choćby powstałych dosłownie z niczego OLT Express), pozwala
przypuszczać, że była to prowadzona na dużą skalę pralnia pieniędzy
pochodzących z nielegalnych interesów prowadzonych w kraju i za granicą
i to na pewno nie przez Marcina P.

Zaangażowanie do tych interesów syna premiera Tuska, a także jak napisał
wczorajszy tygodnik Gazeta Polska kiedyś bliskiego współpracownika Jana
Krzysztofa Bieleckiego i wsparcie udzielane spółce przez prezydenta
Gdańska Pawła Adamowicza i innych prominentnych polityków Platformy,
dawało spółce polityczną kryszę.

Rozwikłać te wszystkie powiązania może tylko sejmowa komisja śledcza i
jest duża szansa na to, że powstanie w tym Sejmie skoro chce jej jak
jeden mąż cała opozycja, a także i koalicyjny PSL, co wyraził zarówno
wicepremier Pawlak jaki były marszałek Józef Zych.

Jeżeli taka komisja powstanie to dla Platformy i samego premiera Tuska
sprawa Amber Gold i Marcina P., może być tym czym dla SLD i premiera
Millera, była afera Rywina, zwłaszcza, że pojawiły się już informacje,
że być może firma ta i sam jej właściciel, wspierali fundusz wyborczy
tej partii.

Data: 2012-08-26 10:53:15
Autor: Marek Woydak
Krysza nad pralnią Amber Gold
Dnia Sun, 26 Aug 2012 10:37:53 +0200, u2 napisa(a):

... czyli jak to si robi w peomafii :-)

http://zbigniewkuzmiuk.nowyekran.pl/post/71886,krysza-na-pralnia-amber-gold

Ten Kumiuk to jaki twj idol? Co oznacza sowo: krysza?

MW

Data: 2012-08-26 10:58:41
Autor: Marek Woydak
Krysza nad pralnią Amber Gold
Dnia Sun, 26 Aug 2012 10:37:53 +0200, u2 napisa(a):

... czyli jak to si robi w peomafii :-)

http://zbigniewkuzmiuk.nowyekran.pl/post/71886,krysza-na-pralnia-amber-gold

Zobacz tu:
http://www.gazetapolska.pl/4737-nowy-ekran-%E2%80%93-stare-metody

MW

Data: 2012-08-26 11:21:55
Autor: Gringo
Krysza nad pralni Amber Gold

"Marek Woydak" <marek2x@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:1vnrhj2kvftt3.1ggpzdwcq2v48.dlg40tude.net...
[...]

Co to ma by? Pokrtna prba uwiarygadniania PiSu?
Prawda jest taka, e gdyby nie SB, nie byoby PO i PiSu
Tymiski i Samoobrona to ruchy niezalene.

Data: 2012-08-26 11:22:58
Autor: pluton_
Krysza nad pralni Amber Gold
Tymiski i Samoobrona to ruchy niezalene.

Jak samoobora, w ktorej 90% stanu to SBki
mogla byc niezalezna ?

Nullification

Data: 2012-08-26 13:41:45
Autor: pluton_
Krysza nad pralni Amber Gold

> Jak samoobora, w ktorej 90% stanu to SBki
> mogla byc niezalezna ?

Pieprzysz, aby pieprzy. SB swoich nie wiesza.

To Lepper byl SBek  ? Premier Najjasniejszej III RP
Jaroslaw Kaczynski wiedzial o tym mianujac SBka
na wicepremiera w rzadzie Najjasniejszej III RP ?

Nullification

Data: 2012-08-26 21:32:53
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-26 11:22, pluton_ pisze:
Tymiski i Samoobrona to ruchy niezalene.
Jak samoobora, w ktorej 90% stanu to SBki
mogla byc niezalezna ?

Albo podaj przykady, albo odszczekaj..

Data: 2012-08-31 22:35:54
Autor: pluton_
Krysza nad pralni Amber Gold
> Jak samoobora, w ktorej 90% stanu to SBki
> mogla byc niezalezna ?

Albo podaj przykady, albo odszczekaj..

Przyklady czego ?

Nullification

Data: 2012-09-01 08:22:36
Autor: Trybun
W dniu 2012-08-31 22:35, pluton_ pisze:
Tymiski i Samoobrona to ruchy niezalene.
Jak samoobora, w ktorej 90% stanu to SBki
mogla byc niezalezna ?

Albo podaj przykady, albo odszczekaj..
Przyklady czego ?

Panoszcego si w szeregach Samoobrony SBczyzmu.

Data: 2012-09-01 09:44:30
Autor: pluton_
Krysza nad pralni Amber Gold

> Przyklady czego ?

Panoszcego si w szeregach Samoobrony SBczyzmu.

Nie znam.

Nullification

Krysza nad pralnią Amber Gold