Kryzys! Koncerny padają! A weź i kup teraz nowy samochód...

Data: 2009-12-13 12:18:34
Autor: Mlody
Kryzys! Koncerny padają! A weź i kup teraz nowy samochód...
Dawno mnie tu nie było bo i z czasem ostatnio u mnie kiepsko ale stwierdzilem że się podzielę ostatnimi wrażeniami...
Otóż jakiś czas temu mianowali mnie w firmie opieknem floty, ostanio wynikła potrzeba zakupu jakiegoś samochodu dla kierownika jednego z działów, on wymyślił że interesuje go Skoda Octavia najlepiej 1.4 TSI z DSG...
Odpowiedź salonu, łeee panie to będzie trzeba ze 3-4 miesiące poczekać. Problem jest taki że samochód chcemy najepiej jeszcze w grudniu i to najlepiej z kratką żeby się na odliczenie Vatu załapać, podobno jeszcze może w styczniu będzie sie dało ale im szybciej tym lepiej.
Była też opcja Hondy Accord - około 5 miesięcy czekania...
Padła też opcja żeby kupić Superba, pojechałem do salonu Skody w Płocku tak przy okazji bo akurat tego dnia wygnało mnie do Płocka, salon polecam, szybka i konkretna rozmowa po 10 minutach której siedziałem już w Superbie na jeździe próbnej która miała na prawę dobre 20 km.
Tyle że też kicha bo tak na szybko to też nie ma prawie nic...
I jak tu się dziwić że się nowe samochody nie sprzedają?
Skoro idę do salonu i mówię - Chcę taki samochód, mam kasę, leasing dostanę momentalnie!
a salon: - To daj pan te kase a po samochód to se pan przyjdź za kilka miesięcy...
Przecież to chore jest, zwłaszcza że ja nie stawiałem wymagań co do wyposażenia poza tym że musi być klima, nie wydziwiam z wzorem tapicerki, i kolorem karoserii, chcę tylko dostać cholerny samochód w przeciągu kilku tygodni a nie miesięcy...
A potem lament, ludzie nowych nie kupują, tylko używki z Niemiec - nie dziwne jak używkę znajdują w komisie, rzucają kasę na stół i wyjeżdżają samochodem, a nie czekają przez 4 miesiące na Octavie jakby to Maybach był i wzdychają do wymiętego od codziennego oglądania prospektu który na początku rozmowy dostali od dealera...

Pozdrawiam!
--
   Mlody
www.jetta.org.pl

Data: 2009-12-13 13:33:01
Autor: Cavallino
Użytkownik "Mlody" <mlody@h(tutaj 0).pl> napisał w wiadomości news:

Problem jest taki że samochód chcemy najepiej jeszcze w grudniu i to najlepiej z kratką żeby się na odliczenie Vatu załapać, podobno jeszcze może w styczniu będzie sie dało ale im szybciej tym lepiej.

Bzdura.
Zmiany w odliczeniach upadły, więc w najbliższym czasie nie ma na nie szans.

Data: 2009-12-13 15:52:23
Autor: Mlody
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:hg2mts$tdv$1news.onet.pl...
[...]

Żródło?

Pozdrawiam!

Data: 2009-12-13 15:07:14
Autor: Worek
Kryzys! Koncerny padają! A weź i kup teraz nowy samochód...
Samochody już od jakiegoś czasu to nie bułki w sklepie to nie Polonez w FSO. Przy takiej mnogości wyposażenia samochód możesz nie zobaczyć konkretnego auta na placu.
Już od jakiegoś czasu samochód jest produkowany pod konkretne zamówienie.
Czasem dilerzy robia zamówienia na konfigurację, które sie lepiej sprzedają.
Rynek Panie.

Pozdrawiam

Worek

Data: 2009-12-13 15:51:56
Autor: Mlody
Użytkownik "Worek" <worek1972@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hg2sel$4g5$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Co nie zmienia faktu że jak nie masz jakichś szczególnych wymagań to fajnie by było jakby mogli zaproponować coś na szybko a nie za parę miesięcy, zwłaszcza że rozbija się tu o zakup zwykłego kompakta.

Czasem dilerzy robia zamówienia na konfigurację, które sie lepiej sprzedają.
Rynek Panie.

No rynek, rynek, tylko że to co się lepiej sprzedaje to teraz jeszcze gorzej dostać bo trzeba czekać jeszcze dłużej.
Od ręki proponowali mi Octavkę 1.4 TSI kombi, elektryka szyb lusterek, radio i coś tam coś tam, ale bez klimy...
Jutro mam jeszcze jakieś propozycje dostać, co nie zmienia faktu że konieczność oczekiwania kilka miesięcy na zwykły popularni nie za drogi model może odstraszać.

Pozdrawiam!

Data: 2009-12-13 16:07:13
Autor: Marcin Stankiewicz
Kryzys! Koncerny padają! A weź i kup teraz nowy samochód...
Dnia Sun, 13 Dec 2009 15:51:56 +0100, Mlody na pl.misc.samochody
napisał(a):

Od ręki proponowali mi Octavkę 1.4 TSI kombi, elektryka szyb lusterek, radio i coś tam coś tam, ale bez klimy...

Bo ststystycznie im wychodzi, że taki samochód sprzeda się najszybciej.

Widocznie konfiguracja 1.4 TSI i DGS z klimą nie jest ich standardem, to i
trzeba na nią czekać. I w sumie się nie dziwię. 1.4 i DSG ?

"Będziecie silniejsze, o ile będziecie żyć w zgodzie. Jeśli zaś rozdzieli
was niezgoda, łatwo ulegniecie wrogom. Ezop (VI w. p.n.e.)"

Data: 2009-12-13 20:21:13
Autor: Pan Piskorz
Kryzys! Koncerny padają! A weź i kup teraz nowy sa mochód...
trzeba na nią czekać. I w sumie się nie dziwię. 1.4 i DSG ?

to jest turbo lub turbo + kompresor,
czemu się dziwisz?
P.

Data: 2009-12-14 11:49:33
Autor: Marcin Stankiewicz
Kryzys! Koncerny padają! A weź i kup teraz nowy samochód...

Data: 2009-12-14 13:23:08
Autor: Pan Piskorz
Kryzys! Koncerny padają! A weź i kup teraz nowy samochód...

Data: 2009-12-14 13:52:47
Autor: Marcin Stankiewicz
Kryzys! Koncerny padają! A weź i kup teraz nowy samochód...

Data: 2009-12-14 14:02:30
Autor: Pan Piskorz
Kryzys! Koncerny padają! A weź i kup teraz nowy samochód...
Dla klientów Skody liczy się to, że mają nowy samochód w "niskiej" cenie i
nikt nie będzie dopłacał kilku tysięcy za skrzynię biegów. I tyle. Skoda
doskonale o tym wie i nie kupuje na stan takich samochodów. Mają jasno
określony target, a jeśli trafi się jakiś miłośnik marki i bedzie miał
zachcianki to poczeka.

oczywiście, że nie jest to premium,
ale vw, opel lub ford również nie są,
a skoda w podobnej konfiguracji bywa droższa niż np. vw variant sprowadzany z Meksyku,

nie rozumiem też czemu klient, jeśli zapłacił po kilka tys. za lepszy silnik, radio, automatyczną klimatyzację, nie byłby skłonny zapłacić za DSG,

jaki jest ten "jasno określony target" i który z aktualnych modeli jest dla niego przeznaczony?
P.

Data: 2009-12-14 14:10:08
Autor: Marcin Stankiewicz
Kryzys! Koncerny padają! A weź i kup teraz nowy samochód...
Dnia Mon, 14 Dec 2009 14:02:30 +0100, Pan Piskorz na pl.misc.samochody
napisał(a):

nie rozumiem też czemu klient, jeśli zapłacił po kilka tys. za lepszy silnik, radio, automatyczną klimatyzację, nie byłby skłonny zapłacić za DSG,

Bo to zbędny wydatek.
jaki jest ten "jasno określony target"

Taki który nie kupuje samochodu z DSG. Jeśli by kupowali, to zaręczam Ci,
że na placach dealerów Skody stały by tabuny samochodów z tym typem skrzyni
a nie innym.

"Człowiek jest tylko trzciną, najwątlejszą w przyrodzie, ale trzciną
myślącą. Blaise Pascal (1623 - 1662)"

Data: 2009-12-14 00:13:58
Autor: AA
Kryzys! Koncerny padają! A weź i kup teraz nowy samochód...
I w sumie się nie dziwię. 1.4 i DSG ?

< 10 sek do 100km/h, cicho - jak sie ma te 7tys, to warto dolozyc do DSG, nawet chyba bardziej niz do wersji elegance

AA

Data: 2009-12-14 11:50:33
Autor: Marcin Stankiewicz
Kryzys! Koncerny padają! A weź i kup teraz nowy samochód...

Data: 2009-12-13 16:36:52
Autor: glang
Worek pisze:
[...]

odpowiadam na oba:)

http://moto.onet.pl/1584585,1,odliczenia-podatku-vat-na-razie-bez-zmian,artykul.html?node=18532
http://www.flota.com.pl/cms/?id=33793

było kilka tygodni temu głośno. przez najbliższe 6-8 mies nie powinno się nic zmienić
sam się spieszyłem i kupiłem Dodgea. Chodziłem, dzwoniłem, szukałem i znalazłem takiego jak chciałem na placu u dealera. Kolor odpowiadał, wersja też, siedziska dla dzieci, kamera cofania, twardy dysk wszystko co trzeba. Jedynie brakuje mi rolety bagażnika bo to wersja 7 osobowa homologowana na 5 osobową ciężarówkę i nawet nie ma gdzie "uczepić".
pzdr
GL

Data: 2009-12-15 11:26:18
Autor: jerry
Kryzys! Koncerny padają! A weź i kup teraz nowy samochód...
Worek natekścił posta hg2sel$4g5$1@achot.icm.edu.pl:

Już od jakiegoś czasu samochód jest produkowany pod konkretne
zamówienie. Czasem dilerzy robia zamówienia na konfigurację, które
sie lepiej sprzedają.
Gdyby to była wymyślna konfiguracja to warto poczekać, ale pakiet standardowy? Trzeba czekać aż fabrykę wybudują?
Przecież czas montażowy to ponoć kilkanaście godzin.
Tyle jest zamówień "specjalnych"?

Rynek Panie.
Rynek zadziała, jak zagłosujesz portfelem i pójdziesz do innego salonu.

Data: 2009-12-13 22:56:19
Autor: huri_khan
Mlody pisze:
[...]

Na przykładzie OPLA powiem że jakieś niecałe 2 miesiące temu skończyła się alokacja na Insignie w Polsce (która się bardzo dobrze sprzedaje), więc zamawiając w na przełomie października/listopada nie miałeś szans na odbiór w tym roku. Chyba że brałeś to co stało w salonie.
A jak chciałeś z kratką to jeszcze coś było na rzeczy z homologacją na 2010 ale szczegółów nie pamiętam.

--
[Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094]
[SY] [Astra G '1,6 16V] [opel24.com]

Data: 2009-12-14 08:33:26