Kryzys a ceny telefonów

Data: 2009-04-28 17:50:14
Autor: Kenny
Kryzys a ceny telefonów
Ciekawostka.

Wkrótce kończy mi się umowa na drugim telefonie (z którego korzysta żona). Dzisiaj dzwoniła konsultantka Ery i zaproponowała przedłużenie na gorszych warunkach niż te, które dostałem w styczniu gdy sam przedłużałem umowę (a abonamenty mieliśmy te same). Tłumaczyła, że z powodu kryzysu musieli podnieść ceny telefonów :-))) Odparłem, że przejdę do innego operatora i chyba się obraziła.
Swoją drogą ciekawe czy faktycznie muszą więcej płacić za telefony (np. przez wyższy kurs Euro) czy też podnieśli ceny tych, które są najpopularniejsze?

Kenny

Data: 2009-04-28 19:32:00
Autor: Bebe
Kryzys a ceny telefonów
Użytkownik "Kenny" <kenny_mc_cormickNOSPAM@pocztaNOSPAM.onet.pl> napisał w wiadomości news:gt797c$gtv$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

ceny podnieśli na wszystke sztuki ... poza tymi które są w cenniku a na zywo nie uświadczysz :) za erą poszedł też plus ostatnio i chyba tylko oranżada nie podniosła jeszcze... ale tam od zawsze były telefony droższe niż u konkurencji przy porównywalnych pakietach abonamentu czy innych zobowiązań.

najlepsze jest to że cena na tel który mnie interesował wzrosła z 49 na 199 zł a $$ poszedł w górę tylko o połowę... ale wiadomo że operator płaci za sprzet więcej... i mniej wiecej można wyliczyć ile kosztuje jego w hurcie aparat telefoniczny zakładając ze nie było innych czynników wpływających na zmianę ceny :)

--
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

Data: 2009-04-29 11:20:32
Autor: Tomaszek
Kryzys a ceny telefonów
Bebe pisze:
najlepsze jest to że cena na tel który mnie interesował wzrosła z 49 na 199

A to oznacza, że tamta niska cena nie była prawdziwa tzn. nie wynikała z realnej wartości telefonu tylko była sztucznie zaniżona, bo była dobra sytuacja na rynku. Teraz kryzys dupska ścisnął i trzeba się przywitać z rzeczywistością. To oczywiście tylko moje zdanie
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-04-29 12:28:26
Autor: Boombastic
Kryzys a ceny telefonów

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> napisał w wiadomości news:gt96ma$88s$2nemesis.news.neostrada.pl...
Bebe pisze:
[...]

I trzeba zachowywac sie jak polski rząd w czasie kryzysu czyli podwyższać ceny i podatki?

Data: 2009-04-29 18:23:41
Autor: qwerty
Kryzys a ceny telefonów
Użytkownik "Boombastic" <boombasticNOSPAM@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:49f82beb$0$29436$f69f905@mamut2.aster.pl...
I trzeba zachowywac sie jak polski rząd w czasie kryzysu czyli podwyższać ceny i podatki?

Jakiego kryzysu? Obecnie ceny są sztucznie podwyższane.

Data: 2009-04-29 19:11:36
Autor: Bebe
Kryzys a ceny telefonów

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gt9uun$uor$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Sztucznie i operator się cieszy bo mu klient ucieka?? popatrz na cenę dolara dzisiejsza a z listopada zeszłego roku zanim znowu coś walniesz. Operator może dopłacac do telefonu ale nie może ci go sponsorować... są granice

--
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

Data: 2009-04-30 12:36:17
Autor: cpt. Nemo
Kryzys a ceny telefonów

Użytkownik "Bebe" <ebielsko@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Operator
może dopłacac do telefonu ale nie może ci go sponsorować... są granice

Popatrz a angielscy operatorzy moga sponsowrowac ?
Zadziwiajace nieprawdaz ?
Ty wierzysz w jakies bzdury o sponsorowaniu ? Oni sobie cene telefonu
odbieraja w mocno drogich stawkach za polaczenie i co wazniejsze telefon
sponsorowany dostaje Jasio a stwaki placimy wszyscy :(

pozdrawiam,

Data: 2009-04-30 17:00:11
Autor: JoteR
Kryzys a ceny telefonów
"cpt. Nemo" napisał:

Ty wierzysz w jakies bzdury o sponsorowaniu ? Oni sobie cene telefonu
odbieraja w mocno drogich stawkach za polaczenie

30 gr./min. do wszystkich *bez wyjątku* to jest "mocno droga stawka"?
Coś chciałeś udowodnić, ale Ci to nie wyszło.

i co wazniejsze telefon sponsorowany dostaje Jasio a stwaki placimy wszyscy :(

Typowe prepaidziarskie biadolenie. A ponoć dla Was wolność jest bezcenna ;->

JoteR

Data: 2009-04-30 17:52:01
Autor: tl
Kryzys a ceny telefonów

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:gtcedt$ifh$1inews.gazeta.pl...
"cpt. Nemo" napisał:

[...]

A nie jest? Na jakiej podstawie tak sądzisz? Ja uważam, że stawka 6x mniejsza daje
godziwy zarobek. Znasz koszty minuty? Marża na jakim poziomie procentowym jest OK?

Data: 2009-04-30 18:20:26
Autor: JoteR
Kryzys a ceny telefonów
"tl" napisał:

Typowe prepaidziarskie biadolenie. A ponoć dla Was wolność jest bezcenna ;->

A nie jest? Na jakiej podstawie tak sądzisz?

Ależ uważam, że jest, przecież nieraz ten argument był podnoszony w pyskówkach prepaid vs abonament. Tym bardziej nie rozumiem, skąd takie narzekanie na cenę, jaką trzeba tę wolność i niezawisłość zapłacić ;->

Ja uważam, że stawka 6x mniejsza daje godziwy zarobek.

Aha, czyli za to, że jest jaka jest, odpowiedzialni są wredni abonamenciarze, którym biedni prepaidowcy dofinansowują aparaty "za złotówkie"? Zawstydziłem się niesłychanie bardzo. Czy za świńską grypę też już mam zacząć przepraszać? ;->

JoteR

Data: 2009-05-01 11:54:08
Autor: cpt. Nemo
Kryzys a ceny telefonów

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości

Typowe prepaidziarskie biadolenie. A ponoć dla Was wolność jest
bezcenna ;->

Psycholog amator ?

Ja mam akurat kilka telefonow w biznesowym abonamencie i uwazam ze
stawki sa za wysokie w porownaniu wlasnie z prepaidem, czyli grabia mnie
niemilosiernie syneczku.

pozdrawiam,

Data: 2009-05-01 15:21:38
Autor: JoteR
Kryzys a ceny telefonów
"cpt. Nemo" napisał:

Ja mam akurat kilka telefonow w biznesowym abonamencie i uwazam
ze stawki sa za wysokie w porownaniu wlasnie z prepaidem, czyli grabia
mnie niemilosiernie

Jeśli wziąłeś bez telefonu, to masz dużo niższe niż w prepaidzie, chyba że faktycznie dałeś się ograbić, ale to na własne życzenie (BTW: jakie były stawki w prepaidzie wtedy, gdy podpisywałeś cyrograf?). Jeśli z telefonem, to liczenie gołej stawki za minutę jest bez sensu - mnie po odliczeniu kosztów zakupu telefonu wyszło kilkanaście groszy za minutę do wszystkich bez gwiadek, o czym nawet freshowcy mogą sobie tylko pomarzyć.

syneczku.

Syneczek to ci jeszcze z jajka na jajko przeskakuje...

JoteR

Data: 2009-04-29 21:57:32
Autor: Boombastic
Kryzys a ceny telefonów

[...]

No własnie o to chodzi. Sprzedaż już tak nie rośnie i dodatkowo podwyższają ceny telefonów. Zupełnie jak polski rząd pobudza rynek poprzez dokładanie podatków.

Data: 2009-04-29 13:38:38
Autor: Bebe
Kryzys a ceny telefonów

Bebe pisze:
[...]

nie do końca - poprostu operator dopłaca stałą kwotę do konkretnej umowy i zmianę ceny telefonu przenosi na klienta. W moim wyliczeniu wyszło że do mojej umowy dopłacił do telefonu jakieś 230 zł - oczywiście cena hurtowa i tak jak pisałem założenie że nie ma innych warunków zewnętrznych wpływających na cenę

--
tylko mięczaki jedzą miód, twardziele żują pszczoły

Data: 2009-04-30 12:33:47
Autor: cpt. Nemo
Kryzys a ceny telefonów

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> napisał w wiadomości

A to oznacza, że tamta niska cena nie była prawdziwa tzn. nie wynikała
realnej wartości telefonu tylko była sztucznie zaniżona,

Klamstwo :)
Zawsze telefony byly sporo tansze u niezaleznych dostawcow niz sobie je
wyceniali operatorzy.
Glownie chodzilo o mozliwosc ustawienia sobie odpowiednio wysokiej kwoty
utraconych korzysci ktora byl obowiazany zaplacic klient zrywajacy
abonament.
Czyli poprzednie ceny byly po prostu mniej zawyzone niz obecne.

pozdrawiam,

Data: 2009-05-03 11:55:39
Autor: J.F.
Kryzys a ceny telefonów
On Wed, 29 Apr 2009 11:20:32 +0200,  Tomaszek wrote:
Bebe pisze:
[...]

Ale czemu takie glupie ? telefon kosztowal np 100 euro czyli 300zl.
Operator szacuje ze 250zl stanowilo oplacalna ulge.

Teraz telefon kosztuje 450zl.

J.

Data: 2009-05-04 08:48:38
Autor:
Kryzys a ceny telefonów

Ale czemu takie glupie ? telefon kosztowal np 100 euro czyli 300zl.
Operator szacuje ze 250zl stanowilo oplacalna ulge.

Teraz telefon kosztuje 450zl.

J.

Dokładnie tak to wygląda. Nie zmienili wysokości doatcji, korekta została
ustalona na poziomie zmiany kursu Euro. pamiętajcie, że telefony kupują raz na
jakiś czas. jeśli byli zmuszeni kupić w momenice, gdy euro oscylowało wokół
4.70 pln, to muszą to uwzględnić w cennikach

--

Kryzys a ceny telefonów