Data: 2009-04-04 08:34:41 | |
Autor: huri_khan | |
Kryzys i różnica cen opon | |
Witam
Jako że pogoda za oknem już wiosenna to postanowiłem zmienić opony na letnie mając nadzieje że już śniegi i mróz już się nie pojawi. W tamtym roku (kwiecień) kupiłem 2 nowe opony 195/60/R15 ContiPremium Contact2 za 260 zł/szt. W tym roku byłem przygotowany że trzeba będzie zmienić kolejne 2 i jako że byłem zadowolony z Conti to chciałem ponownie kupić te same opony i tutaj mały zonk. Równo rok po zakupie te same opony kosztują 330-350 zł. Czy walka z kryzysem polega na zwiększaniu cen ( 30% )? Uwzględniając że model jest już wprowadzony na rynek, technologia wytwarzania jest też już opanowana to ta różnica jeszcze będzie większa. P.S. Dalej szukam opon do 260 - 270 zł/szt i i zastanawiam się nad Fulda Carat Progresso -- [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094] [Astra G '1,6 16V] [SY] |
|
Data: 2009-04-04 07:22:12 | |
Autor: Jacek Rudowski | |
Kryzys i różnica cen opon | |
On 2009-04-04, huri_khan <ewrwer@wp.pl> wrote:
Czy walka z kryzysem polega na zwiększaniu cen ( 30% )? Uwzględniając że model jest już wprowadzony na rynek, technologia wytwarzania jest też już opanowana to ta różnica jeszcze będzie większa. Przeanalizuj sobie zmiany kursu walut. -- Jacek "AMI" Rudowski |
|
Data: 2009-04-04 09:46:30 | |
Autor: TomiZS | |
Kryzys i różnica cen opon | |
Czy walka z kryzysem polega na zwiększaniu cen ( 30% )? Uwzględniając że Echhhhh rozmażyłem się, jak przypomniałem sobie kursy z zeszłego roku: dolar - 2 zł, euro - 3 zł, funt - 4 zł. -- Pozdr. TOMI (Wawa Praga/Jelonki) R216 Cabrio, R420D i MG ZS 2.5 V6. |
|
Data: 2009-04-04 11:37:16 | |
Autor: huri_khan | |
Kryzys i różnica cen opon | |
Jacek Rudowski pisze:
On 2009-04-04, huri_khan <ewrwer@wp.pl> wrote:Właśnie że porównując modele Michelina i Dunlopa to różnica wynosi około 10 %. Ale znając polskie realia to pod różnicę kursu można wszystko tłumaczyć. -- [Pozdrawiam [huri-khan][GG 177094] [Astra G '1,6 16V] [SY] |
|
Data: 2009-04-04 16:51:22 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Kryzys i różnica cen opon | |
huri_khan pisze:
Właśnie że porównując modele Michelina i Dunlopa to różnica wynosi około 10 %. Ale znając polskie realia to pod różnicę kursu można wszystko tłumaczyć.Czy walka z kryzysem polega na zwiększaniu cen ( 30% )? Uwzględniając że model jest już wprowadzony na rynek, technologia wytwarzania jest też już opanowana to ta różnica jeszcze będzie większa. Rok temu euro po powiedzmy 3.50, dzis po 4.50 Rok temu 260pln to bylo ~75euro, po dzisiejszym kursie te 75euro to jak w morde strzelil 330zl wiec cena opony w euro nie zmienila sie... |
|
Data: 2009-04-07 22:11:57 | |
Autor: PepedB | |
Kryzys i różnica cen opon | |
Jacek Rudowski pisze:
On 2009-04-04, huri_khan <ewrwer@wp.pl> wrote:Ta, zwłaszcza że całkiem sporo światowych marek można kupić z przypiskiem made in Poland. Od choćby Michelin, Bridgestone... Już widzę, jakby te miały skalkulowaną cenę jak należy i Conti nie podążyłoby w tą samą stronę jakby ignorując kurs ojro... -- Pozdrawiam, Marcin Kaliński a-dres:{ksywka}(na)post.pl |
|
Data: 2009-04-08 07:54:36 | |
Autor: J.F. | |
Kryzys i różnica cen opon | |
On Tue, 07 Apr 2009 22:11:57 +0200, PepedB wrote:
Jacek Rudowski pisze: Ale kauczuk w Polsce nie rosnie. Poza tym czemu polska fabryka ma sprzedawac tanio opony w Polsce, skoro Niemcy wezma cala produkcje drogo i od reki ? J. |
|
Data: 2009-04-25 18:00:19 | |
Autor: PepedB | |
Kryzys i różnica cen opon | |
J.F. pisze:
On Tue, 07 Apr 2009 22:11:57 +0200, PepedB wrote: Wzrost ceny jednego materiału, czy półproduktu nie powoduje od razu, że cena produktu będzie o tyle samo wyższa. Czasem ze względu na ograniczenie popytu wyższą ceną warto zaniechać uzasadnionej wzrostem cen podwyżki, aby nie tracić również na ilości sprzedanych sztuk.
A bo to inny rynek? Weźmy choćby pod uwagę taką skrajność jak USA, gdzie duże samochody można kupić czasem za połowę tego co u nas. Nawet europejskie marki są tam znacznie tańsze. -- Pozdrawiam, Marcin Kaliński a-dres:{ksywka}(na)post.pl |
|