Data: 2011-09-12 06:44:16 | |
Autor: PeJot | |
Kryzysowe dętki ? | |
Czołem.
Gumę da się złapać na postoju :) Wczoraj, ni z tego ni z owego z dętki ( 559 x 25 ) stojącego roweru uszło gwałtownie powietrze. Pękła guma w okolicy zaworu, dętka nie nadawała się już do niczego. Była to nowiuśka Rubena, założona na ten sezon. Poprzednio w podobny sposób ( wyrwany zawór ) rozleciały mi się jakieś Hutchinsony ( ale te były lekkie, coś koło 70 gramów ) i Micheliny. Fakt, że te dętki łatwego życia nie mają, (7-8 atmosfer) , ale coś to już za dużo bubli. Macie jakieś sprawdzone typy dętek w tym wymiarze ( 559 x 25 ). Na wadze już mi nie zależy, ważne by zawory nie oddzielały się zbyt łatwo od reszty. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-09-12 09:25:10 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Kryzysowe dętki ? | |
Dnia Mon, 12 Sep 2011 06:44:16 +0200, PeJot napisał(a):
Czołem. miałem tak swego czasu notorycznie. Faktem jest iż używałem trekingowych dętek (choć czasami byly już naprawdę grube) 622 do opon MTB o grubości 2,0/2,2 (też 622 co by nie było :) Od kiedy przesiadłem sie na dętki schwalbe problem ustąpił. |
|
Data: 2011-09-12 10:10:46 | |
Autor: PeJot | |
Kryzysowe dętki ? | |
W dniu 2011-09-12 09:25, ...::QRT::... pisze:
Od kiedy przesiadłem sie na dętki schwalbe problem ustąpił. ZTCW dętki Shwalbe 1.9" mają *gwintowany* zawór AV ( auto ), te o których piszesz także ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-09-12 11:34:55 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Kryzysowe dętki ? | |
Dnia Mon, 12 Sep 2011 10:10:46 +0200, PeJot napisał(a):
W dniu 2011-09-12 09:25, ...::QRT::... pisze: tak - gwint jest na całej długości wentyla a nie tylko na długość kapturka. |
|
Data: 2011-09-12 12:06:40 | |
Autor: PeJot | |
Kryzysowe dętki ? | |
W dniu 2011-09-12 11:34, ...::QRT::... pisze:
ZTCW dętki Shwalbe 1.9" mają *gwintowany* zawór AV ( auto ), te o Dzięki za odpowiedź i sugestię, wiem czego szukać. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-09-12 10:09:09 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Kryzysowe dÄtki ? | |
On 2011-09-12, PeJot wrote:
W dniu 2011-09-12 11:34, ...::QRT::... pisze: Mi teĹź jedyna dÄtka Rubeny, ktĂłrÄ miaĹem, umarĹa przy wentylu (ciĹnienie na pewno nie byĹo wysokie). Ze Schwalbe nigdy nie miaĹem awarii dÄtki (nie liczÄ c wykrÄcenia siÄ wentyla). -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-09-13 09:34:20 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Kryzysowe dętki ? | |
Zawsze kupowałem dętki Kenda. Dopiero po ponad 6-7latach pierwszy raz urwał mi się wentyl. Aczkolwiek nie wiem ile ta dętka miała, ale może ze 2 lata. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2011-09-12 15:17:44 | |
Autor: Pr0NET | |
Kryzysowe dętki ? | |
On Sep 12, 9:25 am, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:
Dnia Mon, 12 Sep 2011 06:44:16 +0200, PeJot napisał(a): A używasz może tych taśm na obręcze (nakleja się między obręczą a dętką) niby Schwable na ulotce dostarczonej do dętki narysował, żę to niby potrzebne i tak się zastawiam. |
|
Data: 2011-09-13 10:23:37 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Kryzysowe dÄtki ? | |
On Mon, 12 Sep 2011 15:17:44 -0700 (PDT)
Pr0NET <bolkow@gmail.com> wrote: On Sep 12, 9:25Â am, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote: ??? Masz na myĹli te niebieskie, ktĂłre siÄ zakĹada (a nie nakleja) na obrÄcz? OczywiĹcie, Ĺźe sÄ potrzebne. JeĹli jeĹşdzisz bez, to pÄdĹş do sklepu. BĹyskawicznie wykoĹczysz dÄtkÄ, bo siÄ bÄdzie wpuczaÄ w otwory na nyple i pÄkaÄ na tych pÄcherzach w najmniej odpowiednich momentach. Wiem coĹ o tym, bo kiedyĹ przez roztargnienie nie zaĹoĹźyĹem. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-09-13 10:59:18 | |
Autor: live_evil | |
Kryzysowe dÄtki ? | |
W dniu 13.09.2011 10:23, Tomasz Minkiewicz pisze:
A uĹźywasz moĹźe tych taĹm na obrÄcze (nakleja siÄ miÄdzy obrÄczÄ a Chyba chodziĹo o taĹmÄ samoprzylepnÄ Schwalbe. Super wytrzymaĹa i nie przesuwa siÄ jak zwykĹa opaska. -- live_evil |
|
Data: 2011-09-13 11:07:48 | |
Autor: PeJot | |
Kryzysowe dÄtki ? | |
W dniu 2011-09-13 10:59, live_evil pisze:
Chyba chodziĹo o taĹmÄ samoprzylepnÄ Schwalbe. Super wytrzymaĹa i nie Wytrzymuje 7 atmosfer ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "DopĂłki nie skorzystaĹem z Internetu, nie wiedziaĹem, Ĺźe na Ĺwiecie jest tylu idiotĂłw" StanisĹaw Lem |
|
Data: 2011-09-13 11:41:11 | |
Autor: live_evil | |
Kryzysowe dÄtki ? | |
W dniu 13.09.2011 11:07, PeJot pisze:
W dniu 2011-09-13 10:59, live_evil pisze: Spokojnie wytrzymuje 11 :-) -- live_evil |
|
Data: 2011-09-13 11:17:11 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Kryzysowe dÄtki ? | |
On Tue, 13 Sep 2011 10:59:18 +0200
live_evil <usame_niechcespamu@o2.pl> wrote: W dniu 13.09.2011 10:23, Tomasz Minkiewicz pisze: ZwykĹa opaska siÄ przesuwa? MoĹźe po prostu jest za wÄ ska? Powinna byÄ szersza od odstÄpu miÄdzy Ĺciankami obrÄczy, bo dno nie jest pĹaskie. Schwalbe gdzieĹ na stronie ma PDFa z duĹźÄ tabelÄ szerokoĹci opasek zalecanych do róşnych obrÄczy. Ja w Mavicach o szerokoĹci 18.6 mam opaski AFAIR 23 mm, ktĂłre piÄknie wyĹcieĹajÄ caĹe dno od Ĺcianki do Ĺcianki i nie zauwaĹźyĹem, Ĺźeby siÄ przesuwaĹy. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-09-13 15:35:10 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
Kryzysowe dętki ? | |
Tomasz Minkiewicz wrote:
> A używasz może tych taśm na obręcze (nakleja się między obręczą a Jeśli mówimy tu o szosowym kole to ja wątpię czy w ogóle dałoby się dopompować do 8.5 bez opaski - raczej wywaliłoby w trakcie :) -- Wojtek Sobociński Raz na rowerze, raz na motorze :D |
|
Data: 2011-09-12 22:26:36 | |
Autor: nxs | |
Kryzysowe dętki ? | |
Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:rhdcwanx5gd5.cx4ppnc6qgw6.dlg40tude.net... Od kiedy przesiadłem sie na dętki schwalbe problem ustąpił. Mam w swoich Herculesach dętki Schwalbe i już dwa razy w ciągu miesiąca musiałem je łatać. Jedno uszkodzenie od strony rafki, w drugiej dętce z boku tak mały otwór, że naprawdę musiałem się sprężyć, żeby go znaleźć. Pozdrawiam. nxs |
|
Data: 2011-09-13 12:21:06 | |
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń | |
Kryzysowe dętki ? | |
Dnia 12-09-2011 o 06:44:16 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
Czołem. skoro wyrywa ci wentyl to znaczy że opona sie przekręca po obręczy i ciągnie za sobą dętkę. proponuje zasypać do opony trochę talku/pudru dla dzieci, żeby opona była śliska od wewnątrz i nie przeciągała dętki. -- Z krainy sadow w dolinie Dunajca. Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/ oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144 gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi |
|
Data: 2011-09-13 12:58:31 | |
Autor: ...::QRT::... | |
Kryzysowe dętki ? | |
Dnia Tue, 13 Sep 2011 12:21:06 +0200, Leszek 'QSi' Pasoń napisał(a):
Dnia 12-09-2011 o 06:44:16 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a): Ja na ten przykład to też ćwiczyłem - zresztą zawsze talkuje opony i mi osobiście nic to nie pomagało. Różnica jest tak iż ja jeżdżę na niskim ciśnieniu i dętka sie przesuwa wzglęgem obręczy tak czy owak - oczywiście to co jakiś czas to przesunięie koryguje i korygowałem - różnica z dętkami schwalbe jest taka iż nie urywa wentyla ni z tego ni z owego zupełnie nagle. |
|
Data: 2011-09-14 22:22:45 | |
Autor: Vince | |
Kryzysowe dętki ? | |
Fakt, że te dętki łatwego życia nie mają, (7-8 atmosfer) To ja mam pytanue gdzie i jak można napompować do takiego ciśnienia (i wreszcie po co?). Toż nawet budowlane podnośniki hydrauliczne takiego ciśnienia nie mają Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2011-09-14 22:48:06 | |
Autor: Krzysztof Naworyta | |
Kryzysowe dętki ? | |
Vince napisał(a):
Fakt, że te dętki łatwego życia nie mają, (7-8 atmosfer) Popatrz na opony rowerów szosowych i ich zakresy ciśnień. A napompujesz każdą dobrą stacjonarną pompką w kilkunastu pchnięciach. Ostatnio kpiłem ręczną sigmę i też daje radę :) http://allegro.pl/pompka-rowerowa-sigma-lambda-studiokarolla-gdansk-i1800283014.html W oponach MTB (26") nigdy nie przekraczałem 4,5 atm., więc nie wiem po co wątkotwórcy takie ciśnienie. Może dużo waży a jeździ głównie po asfalcie... Toż nawet budowlane podnośniki hydrauliczne takiego Co to ma do rzeczy? W traktorach wystarcza 1,5 atm., w autach 2, w rowerach górskich 3-4 (inni na "balonach" wolą dużo niższe), w "szosach" 7-8 i więcej... Różne opony, różne koła, różne przekroje, różne podłoże. -- KN |
|
Data: 2011-09-15 07:08:31 | |
Autor: PeJot | |
Kryzysowe dętki ? | |
W dniu 2011-09-14 22:48, Krzysztof Naworyta pisze:
Vince napisał(a): Pisałem dokładnie o jaki rozmiar chodzi: 559 x 25. Opona 559 x 24, Kenda Kontender. Asfalt. Pompuję zwykłą stacjonarną pompką. W trasie, w razie gumy 5 atmosfery da się zrobić byle plastikowym badziewiem. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-09-15 12:37:52 | |
Autor: Leszek 'QSi' PasoĹ | |
Kryzysowe dÄtki ? | |
Dnia 14-09-2011 o 22:22:45 Vince <wujek_dobra_radaNOSPAM@interia.pl> napisaĹ(a):
nie wiem co rozumiesz przez "budowlany podnosnik hydrauliczny" ale jeĹli wĂłzek widĹowy to tam w koĹach moĹźe byÄ nawet 8atm, w ukĹadzie hydraulicznym podnoĹnika nawet 200atm.Fakt, Âże te dĂŞtki Âłatwego Âżycia nie majÂą, (7-8 atmosfer) cisnienia rzÄdu 4atm i wiecej sÄ na porzÄ dku dziennym. -- Z krainy sadow w dolinie Dunajca. Zapraszam do ĹÄ cka http://www.lacko.pl/ oraz na zakupy: http://qsi-sport.pl Sledz postepy: http://sportypal.com/Workouts?user_id=80144 gg#1379297 Tlen: Cousie IRCNet: #rower #mtb nick: QSi |