Kryzysowe dętki ?

Data: 2011-09-12 06:44:16
Autor: PeJot
Kryzysowe dętki ?
Czołem.

Gumę da się złapać na postoju :) Wczoraj, ni z tego ni z owego z dętki ( 559 x 25 ) stojącego roweru  uszło gwałtownie powietrze. Pękła guma w okolicy zaworu, dętka nie nadawała się już do niczego. Była to nowiuśka Rubena, założona na ten sezon. Poprzednio w podobny sposób ( wyrwany zawór ) rozleciały mi się jakieś Hutchinsony ( ale te były lekkie, coś koło 70 gramów ) i Micheliny. Fakt, że te dętki łatwego życia nie mają, (7-8 atmosfer) , ale coś to już za dużo bubli. Macie jakieś sprawdzone typy dętek w tym wymiarze ( 559 x 25 ). Na wadze już mi nie zależy, ważne by zawory nie oddzielały się zbyt łatwo od reszty.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-09-12 09:25:10
Autor: ...::QRT::...
Kryzysowe dętki ?
Dnia Mon, 12 Sep 2011 06:44:16 +0200, PeJot napisał(a):

[...]

miałem tak swego czasu notorycznie. Faktem jest iż używałem trekingowych
dętek (choć czasami byly już naprawdę grube) 622 do opon MTB o grubości
2,0/2,2 (też 622 co by nie było :)
Od kiedy przesiadłem sie na dętki schwalbe problem ustąpił.

Data: 2011-09-12 10:10:46
Autor: PeJot
Kryzysowe dętki ?
W dniu 2011-09-12 09:25, ...::QRT::... pisze:

Od kiedy przesiadłem sie na dętki schwalbe problem ustąpił.

ZTCW dętki Shwalbe 1.9" mają *gwintowany* zawór AV ( auto ), te o których piszesz także ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-09-12 11:34:55
Autor: ...::QRT::...
Kryzysowe dętki ?
Dnia Mon, 12 Sep 2011 10:10:46 +0200, PeJot napisał(a):

W dniu 2011-09-12 09:25, ...::QRT::... pisze:

Od kiedy przesiadłem sie na dętki schwalbe problem ustąpił.

ZTCW dętki Shwalbe 1.9" mają *gwintowany* zawór AV ( auto ), te o których piszesz także ?

tak - gwint jest na całej długości wentyla a nie tylko na długość kapturka.

Data: 2011-09-12 12:06:40
Autor: PeJot
Kryzysowe dętki ?
W dniu 2011-09-12 11:34, ...::QRT::... pisze:

ZTCW dętki Shwalbe 1.9" mają *gwintowany* zawór AV ( auto ), te o
których piszesz także ?

tak - gwint jest na całej długości wentyla a nie tylko na długość kapturka.

Dzięki za odpowiedź i sugestię, wiem czego szukać.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-09-12 10:09:09
Autor: Jan Srzednicki
Kryzysowe dętki ?
On 2011-09-12, PeJot wrote:
W dniu 2011-09-12 11:34, ...::QRT::... pisze:

ZTCW dętki Shwalbe 1.9" mają *gwintowany* zawór AV ( auto ), te o
ktĂłrych piszesz takĹźe ?

tak - gwint jest na całej długości wentyla a nie tylko na długość kapturka.

Dzięki za odpowiedź i sugestię, wiem czego szukać.

Mi też jedyna dętka Rubeny, którą miałem, umarła przy wentylu (ciśnienie
na pewno nie było wysokie). Ze Schwalbe nigdy nie miałem awarii dętki
(nie licząc wykręcenia się wentyla).

Data: 2011-09-13 09:34:20
Autor: piecia aka dracorp
Kryzysowe dętki ?

Zawsze kupowałem dętki Kenda. Dopiero po ponad 6-7latach pierwszy raz urwał mi się wentyl. Aczkolwiek nie wiem ile ta dętka miała, ale może ze 2 lata.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-09-12 15:17:44
Autor: Pr0NET
Kryzysowe dętki ?
On Sep 12, 9:25 am, "...::QRT::..." <ni...@m.mejla> wrote:
> [...]

2,0/2,2 (też 622 co by nie było :)
Od kiedy przesiadłem sie na dętki schwalbe problem ustąpił.

A używasz może tych taśm na obręcze (nakleja się między obręczą a
dętką) niby Schwable na ulotce dostarczonej do dętki narysował, żę to
niby potrzebne i tak się zastawiam.

Data: 2011-09-13 10:23:37
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kryzysowe dętki ?
On Mon, 12 Sep 2011 15:17:44 -0700 (PDT)
Pr0NET <bolkow@gmail.com> wrote:

> [...]

A używasz może tych taśm na obręcze (nakleja się między obręczą a
dętką) niby Schwable na ulotce dostarczonej do dętki narysował, żę to

???
Masz na myśli te niebieskie, które się zakłada (a nie nakleja) na
obręcz? Oczywiście, że są potrzebne. Jeśli jeździsz bez, to pędź do
sklepu. Błyskawicznie wykończysz dętkę, bo się będzie wpuczać w otwory
na nyple i pękać na tych pęcherzach w najmniej odpowiednich momentach.

Wiem coś o tym, bo kiedyś przez roztargnienie nie założyłem.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-09-13 10:59:18
Autor: live_evil
Kryzysowe dętki ?
W dniu 13.09.2011 10:23, Tomasz Minkiewicz pisze:
[...]

Chyba chodziło o taśmę samoprzylepną Schwalbe. Super wytrzymała i nie
przesuwa się jak zwykła opaska.

--
live_evil

Data: 2011-09-13 11:07:48
Autor: PeJot
Kryzysowe dętki ?
W dniu 2011-09-13 10:59, live_evil pisze:

Chyba chodziło o taśmę samoprzylepną Schwalbe. Super wytrzymała i nie
przesuwa się jak zwykła opaska.

Wytrzymuje 7 atmosfer ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-09-13 11:41:11
Autor: live_evil
Kryzysowe dętki ?
W dniu 13.09.2011 11:07, PeJot pisze:
W dniu 2011-09-13 10:59, live_evil pisze:

Chyba chodziło o taśmę samoprzylepną Schwalbe. Super wytrzymała i nie
przesuwa się jak zwykła opaska.

Wytrzymuje 7 atmosfer ?

Spokojnie wytrzymuje 11 :-)

--
live_evil

Data: 2011-09-13 11:17:11
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kryzysowe dętki ?
On Tue, 13 Sep 2011 10:59:18 +0200
live_evil <usame_niechcespamu@o2.pl> wrote:

> [...]
> na nyple i pękać na tych pęcherzach w najmniej odpowiednich momentach.
> Chyba chodziło o taśmę samoprzylepną Schwalbe. Super wytrzymała i nie

Zwykła opaska się przesuwa? Może po prostu jest za wąska? Powinna być
szersza od odstępu między ściankami obręczy, bo dno nie jest płaskie.
Schwalbe gdzieś na stronie ma PDFa z dużą tabelą szerokości opasek
zalecanych do różnych obręczy. Ja w Mavicach o szerokości 18.6 mam
opaski AFAIR 23 mm, które pięknie wyściełają całe dno od ścianki do
ścianki i nie zauważyłem, żeby się przesuwały.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-09-13 15:35:10
Autor: Wojtek Sobociński
Kryzysowe dętki ?
Tomasz Minkiewicz wrote:

> [...]

na nyple i pękać na tych pęcherzach w najmniej odpowiednich momentach.

Wiem coś o tym, bo kiedyś przez roztargnienie nie założyłem.

Jeśli mówimy tu o szosowym kole to ja wątpię czy w ogóle dałoby się
dopompować do 8.5 bez opaski - raczej wywaliłoby w trakcie :)

--
Wojtek Sobociński
Raz na rowerze, raz na motorze :D

Data: 2011-09-12 22:26:36
Autor: nxs
Kryzysowe dętki ?

Użytkownik "...::QRT::..." <nie.m@m.mejla> napisał w wiadomości news:rhdcwanx5gd5.cx4ppnc6qgw6.dlg40tude.net...

Od kiedy przesiadłem sie na dętki schwalbe problem ustąpił.

Mam w swoich Herculesach dętki Schwalbe i już dwa razy w ciągu miesiąca musiałem je łatać. Jedno uszkodzenie od strony rafki, w drugiej dętce z boku tak mały otwór, że naprawdę musiałem się sprężyć, żeby go znaleźć.
Pozdrawiam.
nxs

Data: 2011-09-13 12:21:06
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Kryzysowe dętki ?
Dnia 12-09-2011 o 06:44:16 PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):

[...]

skoro wyrywa ci wentyl to znaczy że opona sie przekręca po obręczy i  ciągnie za sobą dętkę.
proponuje zasypać do opony trochę talku/pudru dla dzieci, żeby opona była  śliska od wewnątrz i nie przeciągała dętki.

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/

Data: 2011-09-13 12:58:31
Autor: ...::QRT::...
Kryzysowe dętki ?
Dnia Tue, 13 Sep 2011 12:21:06 +0200, Leszek 'QSi' Pasoń napisał(a):

[...]

Ja na ten przykład to też ćwiczyłem - zresztą zawsze talkuje opony i mi
osobiście nic to nie pomagało.
Różnica jest tak iż ja jeżdżę na niskim ciśnieniu i dętka sie przesuwa
wzglęgem obręczy tak czy owak - oczywiście to co jakiś czas to przesunięie
koryguje i korygowałem - różnica z dętkami schwalbe jest taka iż nie urywa
wentyla ni z tego ni z owego zupełnie nagle.

Data: 2011-09-14 22:22:45
Autor: Vince
Kryzysowe dętki ?
Fakt, że te dętki łatwego życia nie mają, (7-8 atmosfer)

To ja mam pytanue gdzie i jak można napompować do takiego ciśnienia (i wreszcie po co?). Toż nawet budowlane podnośniki hydrauliczne takiego ciśnienia nie mają

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-09-14 22:48:06
Autor: Krzysztof Naworyta
Kryzysowe dętki ?
Vince napisał(a):

Fakt, że te dętki łatwego życia nie mają, (7-8 atmosfer)

To ja mam pytanue gdzie i jak można napompować do takiego ciśnienia (i
wreszcie po co?).

Popatrz na opony rowerów szosowych i ich zakresy ciśnień.
A napompujesz każdą dobrą stacjonarną pompką w kilkunastu pchnięciach.
Ostatnio kpiłem ręczną sigmę i też daje radę :)
http://allegro.pl/pompka-rowerowa-sigma-lambda-studiokarolla-gdansk-i1800283014.html

W oponach MTB (26") nigdy nie przekraczałem 4,5 atm., więc nie wiem po co wątkotwórcy takie ciśnienie.
Może dużo waży a jeździ głównie po asfalcie...

Toż nawet budowlane podnośniki hydrauliczne takiego
ciśnienia nie mają

Co to ma do rzeczy? W traktorach wystarcza 1,5 atm., w autach 2, w rowerach górskich 3-4 (inni na "balonach" wolą dużo niższe), w "szosach" 7-8 i więcej...
Różne opony, różne koła, różne przekroje, różne podłoże.

--
KN

Data: 2011-09-15 07:08:31
Autor: PeJot
Kryzysowe dętki ?
W dniu 2011-09-14 22:48, Krzysztof Naworyta pisze:
Vince napisał(a):

[...]

Pisałem dokładnie o jaki rozmiar chodzi: 559 x 25. Opona 559 x 24, Kenda Kontender. Asfalt. Pompuję zwykłą stacjonarną pompką. W trasie, w razie gumy 5 atmosfery da się zrobić byle plastikowym badziewiem.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-09-15 12:37:52
Autor: Leszek 'QSi' Pasoń
Kryzysowe dętki ?
Dnia 14-09-2011 o 22:22:45 Vince <wujek_dobra_radaNOSPAM@interia.pl>  napisał(a):

Fakt, Âże te dĂŞtki Âłatwego Âżycia nie majÂą, (7-8 atmosfer)

To ja mam pytanue gdzie i jak moÂżna napompowaĂŚ do takiego ciÂśnienia (i
wreszcie po co?). ToÂż nawet budowlane podnoÂśniki hydrauliczne takiego
ciÂśnienia nie majÂą

nie wiem co rozumiesz przez "budowlany podnosnik hydrauliczny" ale jeśli  wĂłzek widłowy to tam w kołach moĹźe być nawet 8atm, w układzie  hydraulicznym podnośnika nawet 200atm.
cisnienia rzędu 4atm i wiecej są na porządku dziennym.