Krzysztof Skubiszewski nie żyje.

Data: 2010-02-08 16:57:13
Autor: Artur Borubar
Krzysztof Skubiszewski nie żyje.
Dziś o 8. rano po ciężkiej chorobie w szpitalu w Warszawie zmarł szef dyplomacji wolnej Polski - dowiedziała się Gazeta Wyborcza. Miał 83 lata.
Od zera budował polską politykę zagraniczną. Był szefem dyplomacji w rządach Tadeusza Mazowieckiego, Jana Krzysztofa Bieleckiego, Jana Olszewskiego i Hanny Suchockiej. Realizował koncepcję nowego początku w stosunkach polsko-niemieckich premiera Mazowieckiego. Uzyskał potwierdzenie polskich granic na Zachodzie. Wypisał nas z Układu Warszawskiego. To za jego czasu zaczęły się negocjacje z Unią i NATO, zaś Trójkąt Weimarski łączący Polskę, Niemcy i Francję to jego dzieło - i zaprzyjaźnionego z nim ówczesnego szefa niemieckiej dyplomacji Hansa-Dietricha Genschera.

 września 1989 r. usłyszał od Mazowieckiego słowa "proponuję panu stanowisko ministra". Wił się, wskazywał godniejszych kandydatów. Premier nie chciał ustąpić. PZPR domagała się wówczas swojego szefa dyplomacji. By wyrwać komunistom to stanowisko Mazowiecki potrzebował kandydata, którego zaakceptuje prezydent Jaruzelski. A ten Skubiszewskiego znał. Profesor w drugiej połowie lat 80. zgodził się wejść do powołanej przez Jaruzelskiego Rady Konsultacyjnej przy Przewodniczącym Rady Państwa. Chciał w ten sposób wpływać na komunistyczne władze, by w obliczu coraz głębszego kryzysu PRL poszły na ustępstwa wobec opozycji. Wcześniej, w stanie wojennym Skubiszewski działał w prymasowskiej Radzie Społecznej. W "Solidarności" był zaś tylko szeregowym członkiem. Od lat 50 był związany z Uniwersytetem Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie studiował, a potem wykładał prawo międzynarodowe. Za potępienie antysemickich czystek i inwazji Układu Warszawskiego na Czechosłowację w 1968 r. przez lata odmawiano mu profesury.

We wrześniu 1989 r., kiedy wchodził do gmachu MSZ, był jedyną nie związaną ze starym reżimem osobą w budynku. W kraju działał rząd "Solidarności", ale w garnizonach stacjonowała ciągle Armia Czerwona. Rumuński dyktator Nicolae Ceausescu nawoływał do udzielenia Polsce bratniej pomocy, palił się do tego Erich Honecker. Nowy minister miał za zadanie uspokajać sojuszników. I - jak mówił w zeszłorocznym wywiadzie dla "Gazety" - stopniowo występować z Układu Warszawskiego. - Układ trzeba było najpierw osłabić, a później go zlikwidować, i to skutecznie - za zgodą wszystkich stron. Czyli przekonać także ZSRR, że Układ jest martwy - mówił.

Początkowo wcale nie byłem pewien, czy któregoś dnia rząd nie zostanie internowany i skończy się polski eksperyment. Lecz było zbyt wiele spraw, aby myśleć o ewentualnej akcji starych sił - prof. Krzysztof Skubiszewski opowiada o przełomie roku 1989, Jaruzelskim i Papieżu oraz o tym, jak został szefem MSZ w rządzie Mazowieckiego

W lipcu 1991 r. podpis Skubiszewskiego znalazł się pod dokumentem rozwiązującym Układ Warszawski. Pół roku później rozpadł się Związek Radziecki. Skubiszewski budował stosunki z nowymi państwami - z Ukrainą, z Litwinami i Białorusinami.

Jesienią 1993 r. po wygranych przez SLD wyborach Skubiszewski odszedł z MSZ i został sędzią.- przewodniczącym międzynarodowego trybunału ds. roszczeń Iran - USA w Hadze. Razem z ośmioma arbitrami rozstrzygał spory między Amerykanami i władzami Iranu o odszkodowania za zerwane umowy. Ostatnio prowadził kilkanaście wielkich spraw. Planował spisanie pamiętników. - Muszę wrócić do Warszawy, bo tam jest archiwum MSZ. Zakończę tylko jeszcze sprawy, które rozpocząłem - mówił "Gazecie".

http://wyborcza.pl/1,75248,7537982,Krzysztof_Skubiszewski_nie_zyje.html

Przemek

--
Dość ideologii! W czasie rządów PiS liczba automatów o niskich wygranych wzrosła o 200 proc. - triumfował poseł Arłukowicz.

Data: 2010-02-08 17:15:24
Autor: brat_olin
Krzysztof Skubiszewski nie żyje.
"Artur Borubar" <brońmy RP przed pisem@op.pl> wrote

[...]

Dodajmy, ze Skubi byl zasluzonych agentem SB.
Teraz chyba mozna o tym mowic?

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2010-02-08 17:24:57
Autor: the_foe
W dniu 2010-02-08 17:15, brat_olin pisze:
Dodajmy, ze Skubi byl zasluzonych agentem SB.
Teraz chyba mozna o tym mowic?

a znow mialem nadzieje ze nikt z takimi durnymi tekstami nie wyskoczy.
Tak przy okazji wersja RM jest inna (patrz: Psycho Antoni)

--
the_foe

Data: 2010-02-08 17:33:48
Autor: Artur Borubar
Krzysztof Skubiszewski nie żyje.
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał

a znow mialem nadzieje ze nikt z takimi durnymi tekstami nie wyskoczy.

Tutaj to jest niemożliwe. Opluwaczy jest pod dostatkiem, gorzej z uzasadnieniami.

Przemek

Data: 2010-02-08 19:42:51
Autor: matusm

Użytkownik "Artur Borubar" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hkpede$v46$1news.onet.pl...
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał

a znow mialem nadzieje ze nikt z takimi durnymi tekstami nie wyskoczy.

Tutaj to jest niemożliwe. Opluwaczy jest pod dostatkiem, gorzej z uzasadnieniami.

Jak to brak uzasadnienia?????Nie ma dekomunizacji ,,,,zmarly walnie przyczynil sie do tego aby nadal,,,,,,,,,,,,,,,,
Pozdrowienia
matusm

Data: 2010-02-08 17:46:26
Autor: Prawusek

"the_foe" <the_foe@wupe.pl> wrote in message
> [...]

a znow mialem nadzieje ze nikt z takimi durnymi tekstami nie wyskoczy.
Tak przy okazji wersja RM jest inna (patrz: Psycho Antoni)

Ja mam swoją wersję.

Data: 2010-02-08 19:13:07
Autor: brat_olin
Krzysztof Skubiszewski nie żyje.
"the_foe" <the_foe@wupe.pl> wrote
brat_olin pisze:

> Dodajmy, ze Skubi byl zasluzonych agentem SB.
> Teraz chyba mozna o tym mowic?

a znow mialem nadzieje ze nikt z takimi durnymi
tekstami nie wyskoczy.

Dodam, ze Skubi pisal TEZ donosy, zreszta razem z innymi agentami-ministrami
z MSZ (choc pozytecznych idiotow tamze nie wykluczam), na rzad Kaczynskiego
i na prezydenta Kaczynskiego.  I to gdzie te donosy wysylal?  Do Niemcow!  I
przy ludziach..

Czy ktos widzial, by np. A. Fotyga, albo Macierewicz doniosili do Niemcow na
MAFIE Tuska ze Schetyna, i omerte w tychze kregach?

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2010-02-08 19:26:10
Autor: cytryna4
Krzysztof Skubiszewski nie żyje.
TW Kosk
Dodajmy, ze Skubi byl zasluzonych agentem SB.
Teraz chyba mozna o tym mowic?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

TW Kosk
Pełzająca ubekizacja sieci &laquo; Wychodźstwo:

"TW &#8222;KOSK&#8221; - JAN KRZYSZTOF SKUBISZEWSKI, syn Ludwika, ur. 8 październiak 1926 roku w Poznaniu, minister spraw zagranicznych (12.09.1989 &#8211; 25.10.1993), ukończył Wydział Prawno-Ekonomiczny Uniwersytetu Poznańskiego, profesor prawa międzynarodowego, był członkiem Prymasowskiej Rady Społecznej (1981-1984), Rady Konsultacyjnej przy gen. Jaruzelskim (1986-1989), działał w &#8220;Solidarności&#8221; oraz Wielkopolskim Klubie Politycznym &#8220;Ład i Wolność&#8221;. Został zarejestrowany pod nr 6173/64/5242 przez Departament I (wywiad) jako TW &#8222;Kosk&#8221; (prawdopodobnie błąd druku, powinno być &#8222;Kosak&#8221;), nr arch. 9669/1, nr mikrofilmu F-7974/1 oraz nr arch. J-1770, data archiwizacji 3 października 1969 roku.

W jego teczce pracy włączonej do teczki personalnej przewija się sprawa prof. Brzezińskiego; Skubiszewski był osobą przygotowywaną przez I Departament (wywiad) do dezinformacji Brzezińskiego podczas jego pobytu w PRL w 1966r. Nota bene wśród 5 osób zabezpieczających przyjazd Brzezińskiego (Skubiszewski, Ryszard Frąckiewicz, Jan Szreniawski, Hieronim Kubiak i Karol Małcużyński) było trzech tajnych współpracowników. Do współpracy z wywiadem skusiły Skubiszewskiego paszport i możliwość"

Data: 2010-02-09 08:18:43
Autor: cirrus
Użytkownik "brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hkpdaq$s05$1news.onet.pl...
[...]

W twoich ustach zaden idiotyzm nie dziwi.

--
stevep

Data: 2010-02-09 08:21:54
Autor: Artur Borubar
Krzysztof Skubiszewski nie żyje.
Użytkownik "brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> napisał

Dodajmy, ze Skubi byl zasluzonych agentem SB.

Stąd podziw Kaczyńskiego dla Jego pracy?

Przemek

Data: 2010-02-08 17:23:50
Autor: Prawusek
Krzysztof Skubiszewski nie żyje.
"Artur Borubar" <brońmy RP przed pisem@op.pl> wrote in message

Nareszcie. Jeszcze jeden perwesor od szkodzenia Polsce - NATO i UE,
Tfu!!!!!!!!

Data: 2010-02-08 19:33:36
Autor: cyc

Użytkownik "Artur Borubar" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał w wiadomości news:hkpc8q$oqm$1news.onet.pl...
[...]

Niech mu ziemia lekka bedzie !!.
Nie byl moim idolem

cyc

Data: 2010-02-08 19:40:28
Autor: u2
Krzysztof Skubiszewski nie Ĺźyje.
W dniu 2010-02-08 16:57, Artur Borubar pisze:
DziÄĽ o 8. rano po ciĂŞĹźkiej chorobie w szpitalu w Warszawie zmarÂł szef dyplomacji wolnej Polski - dowiedziaÂła siĂŞ Gazeta Wyborcza. MiaÂł 83 lata.

Już podczas swojej kadencji wyglądał na starszego schorowanego człowieka.

Data: 2010-02-08 11:43:03
Autor: Marek
On 8 Lut, 19:40, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

Już podczas swojej kadencji wyglądał na starszego schorowanego człowieka.

Wygladal na ubeka jak malo ktory umoczony ...

Data: 2010-02-08 22:06:36
Autor: boukun
[...]

Warto dodać, że było to pierwszy żydowski szef polskiego MSZ i który zapoczątkował erę wyłączności9 Żydów od 1989 roku sprawujących funkcję szefów polskiej dyplomacji. Od Skubiszewskiego tylko Żyd może być szefem polskiej dyplomacji...

boukun

Data: 2010-02-08 23:06:54
Autor: Andrzej Kokakolski
Krzysztof Skubiszewski nie żyje.
Czlowiek prawdziwie wszechstronny - potrafil jednoczesnie byc esbeckim pieskiem i opozycjonista. "Wielki patriota" - na miare Kuronia, Geremka, Michnika...

Tacy ludzie nieczesto sie rodza.

Na szczescie...

AK

Data: 2010-02-09 06:28:51
Autor: Prawusek

"Andrzej Kokakolski" <kokakolski@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message
[...]

Jeszcze dużo takich szabesgojów...

Data: 2010-02-09 08:28:55
Autor: Artur Borubar
Krzysztof Skubiszewski nie żyje.
Użytkownik "Andrzej Kokakolski" <kokakolski@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał

.. "Wielki patriota" - na miare Kuronia, Geremka,
Michnika...

ałe szczęście, że nie na miarę Kaczyńskich, Rydzyka, radiomaryjnego TW Nowaka, czy wielu, wielu duchownych donoszących do bezpieki.

Przemek

Data: 2010-02-09 09:26:51
Autor: Grzegorz Z.
Krzysztof Skubiszewski nie żyje.
A ta men[-- -- ] "z Torunia, z Polski" ciągle jeszcze żyje i mąci.

Krzysztof Skubiszewski nie żyje.