Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "z łoty punkt"? :)

Data: 2020-04-22 09:39:19
Autor: ToMasz
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "z łoty punkt"? :)
W dniu 21.04.2020 o 23:39, radekp@konto.pl pisze:
Dawno już nie interesuję się sprzętem, więc mam takie pytanie -- który procesor
jest obecnie najbardziej opłacalny, tzn. dostanę najwięcej mocy za jednostkę
monetarną? :)

I jeszcze drugie pytanie -- widział ktoś może porównanie procesorów pod kątem
kompresji H264/mp4? W zasadzie tylko tutaj czuję niedostatek mocy, ale przyrost
rzędu 3-4x też niespecjalnie mnie interesuje... (mam jakiś dość stary DualCore
AMD 3600+).

Piszesz "procesor", ale myślisz komputer - bo do tej płyty którą masz, wydajnego procesora nie włożysz. sprawdź sobie allegro pod kątem komputerów poleasingowych. np Amso lub setki podobnych firm. następnie wpisz w google frazę
"nazwa cpu, MHz passmark", i sprawdzaj wyniki wydajnościowe
I tak dla każdego komputera z allegro który Cię zainteresuje. za pół godziny będziesz wszystko wiedział. Dla ciekawostki zacznij od tego który teraz masz.
ja polecam
nieco droższe i7-3930K CPU
ToMasz

Data: 2020-04-22 13:39:48
Autor: radekp@konto.pl
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)
Wed, 22 Apr 2020 09:39:19 +0200, w <r7osb7$gmk$1@dont-email.me>, ToMasz
<tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał(-a):

Piszesz "procesor", ale myślisz komputer - bo do tej płyty którą masz, wydajnego procesora nie włożysz. sprawdź sobie allegro pod kątem

To wiem, ale pomysł na platformę chcę zacząć od procesora.

Data: 2020-04-22 15:50:54
Autor: miab
W dniu 22-04-2020 o 13:39, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Pisałeś coś o "opłacalności" a nie wiem czy wiesz że koszt procesora może stanowić zależnie od niego i platformy od 2%(dobry XEON) do przeszło 50%(wypasiony i9) ceny działającego komputera. To jak tu rozważać opłacalność do mocy samego procesora? Chyba że chcesz sobie z niego zrobić breloczek do bajeranckiej fury.

miab

Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "z łoty punkt"? :)