Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)

Data: 2020-04-21 23:39:48
Autor: radekp@konto.pl
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)
Dawno już nie interesuję się sprzętem, więc mam takie pytanie -- który procesor
jest obecnie najbardziej opłacalny, tzn. dostanę najwięcej mocy za jednostkę
monetarną? :)

I jeszcze drugie pytanie -- widział ktoś może porównanie procesorów pod kątem
kompresji H264/mp4? W zasadzie tylko tutaj czuję niedostatek mocy, ale przyrost
rzędu 3-4x też niespecjalnie mnie interesuje... (mam jakiś dość stary DualCore
AMD 3600+).

Data: 2020-04-22 07:39:15
Autor: Marcin Debowski

Przykład zdania, gdzie zły szyk wyrazów powoduję, że dostać można taką, jak najbardziej poprawną odpowiedź: Intel Xeon X5650 @ 2.67GHz

--
Marcin

Data: 2020-04-22 13:39:06
Autor: radekp@konto.pl
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)
Wed, 22 Apr 2020 07:39:15 GMT, w <DwSnG.5678$_u3.2921@fx15.ams1>, Marcin
Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> napisał(-a):

On 2020-04-21, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
> [...]
> jest obecnie najbardziej opłacalny, tzn. dostanę najwięcej mocy za jednostkę

Hmmm, co jest nie tak z szykiem?

Data: 2020-04-22 15:48:43
Autor: Budzik
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...

On 2020-04-21, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
> [...]
> najwięcej mocy za jednostkę monetarną? :)

Przykład zdania, gdzie zły szyk wyrazów powoduję, że dostać można

i jak jego zmiana miałaby zmieniac sens pytania a co za tym idzie równiez odpowiedz?

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2020-04-22 23:49:50
Autor: Marcin Debowski

On 2020-04-21, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
> [...]

Hmmm, co jest nie tak z szykiem?

i jak jego zmiana miałaby zmieniac sens pytania a co za tym idzie równiez odpowiedz?

Prawda, nie tylko z szykiem...który obecny procesor... Jest kupa starych, mało wydajnych, lub prądożernych, za to tanich. Uzywane Xeony można dostać na Alim prawie za bezcen. Problem z nimi jest taki, że dalej trzeba do tego dobrać płytę, a jak jest serwerowa to pewnie i odpowiednie pamięci.
 https://www.cpubenchmark.net/cpu_value_alltime.html

Z obecnych, wspomniane juz Ryzeny, np. 5/3600 mają bardzo dobry stosunek ceny do wydajności.

--
Marcin

Data: 2020-04-23 17:59:51
Autor: Budzik
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)
Użytkownik Marcin Debowski agatek@INVALID.zoho.com ...

On 2020-04-21, radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> wrote:
> [...]

Xeony można dostać na Alim prawie za bezcen. Problem z nimi jest
taki, że dalej trzeba do tego dobrać płytę, a jak jest serwerowa to
Podejrzewam ze nie musi byc obecny ale musi byc tani.
dla mnie tani to jest zakup plus uzytkowanie.
CZyli jezeli procek kosztuje dolara, ma nawet jakas w miare srednia wydajnosc ale zre prąd to nie jest najtansze rozwiazanie.

https://www.cpubenchmark.net/cpu_value_alltime.html

Z obecnych, wspomniane juz Ryzeny, np. 5/3600 mają bardzo dobry
stosunek ceny do wydajności.

ok

--
Pozdrawia... Budzik
jest mniemanie, że się nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2020-04-23 19:02:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)

"Marcin Debowski" yK4oG.32033$vu3.6503@fx21.ams1

[...]

Takie pamięci są chyba tańsze od ,,zwykłych''.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-04-23 21:24:08
Autor: Adam
[...]

Pamięci REG albo ECC tańsze od typowych DDR?
Gdzie takie widziałeś?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-24 03:59:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)

"Adam" r7sq0o$e54$1$Adam@news.chmurka.net

Pamięci REG albo ECC tańsze od typowych DDR?

Używki DDR2 ECC tańsze od typowych używek DDR2.

Chcę qpić używki DDR2 -- DIMM, nie SODIMM. Tak
~8 GiB co najmniej. Do blaszaka kupionego chyba
w 2008 r. Blaszak ma teraz 1 GiB i WXP; chcę tam
postawić 64W10. (pewnie żywcem skopiuję z Acera;
gdy wstawię do Acera Seagaty, podczepię po prostu
Toshibę wyjętą z Acera do blaszaka i skopiuję
partycję systemową na dysk 3.5"...)

W Polsce używki DDR2 DIMM jak na lekarstwo, ale w Chinach są...

Gdzie takie widziałeś?

W necie.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-04-24 10:56:09
Autor: ąćęłńóśźż
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)
Ile razy szukałem pamięci (zaczynając od ebay.com) to serwerowe zawsze były tańsze, nie wiem czemu.

-- -- -
Gdzie takie widziałeś?

Data: 2020-04-24 10:59:49
Autor: Budzik
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

Ile razy szukałem pamięci (zaczynając od ebay.com) to serwerowe
zawsze były tańsze, nie wiem czemu.

Pewnie dlatego ze nie ma popytu na uzywki

--
Pozdrawia... Budzik
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

Data: 2020-04-25 01:33:19
Autor: Marcin Debowski
On 2020-04-24, Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

Ile razy szukałem pamięci (zaczynając od ebay.com) to serwerowe
zawsze były tańsze, nie wiem czemu.

Pewnie dlatego ze nie ma popytu na uzywki

Myślę, że nie ma dużego popytu na stare płyty serwerowe czy ogólnie stare serwery. Tu trzeba być hobbystą bo częściej niż żadziej, nie ma żadnego praktycznego powodu, aby mieć taki sprzęt. Nowy kosztuje w kosmos, stary na procesorową wydajność obecnych, nieserwerowych, średniej lub niskiej klasy, bywa cholernie głośny i prądożerny, może wymagać szafy. Nie zawsze rzecz jasna, ale często.

--
Marcin

Data: 2020-04-28 00:52:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)

"Marcin Debowski" zrMoG.86077$rdx.25589@fx04.ams1

trzeba być hobbystą bo częściej niż żadziej, nie ma
żadnego praktycznego powodu, aby mieć taki sprzęt.

Tanie DDRx. ;)
IMO rzadziej.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-04-28 20:41:22
Autor: Adam
W dniu 2020-04-24 o 12:59, Budzik pisze:
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

Ile razy szukałem pamięci (zaczynając od ebay.com) to serwerowe
zawsze były tańsze, nie wiem czemu.

Pewnie dlatego ze nie ma popytu na uzywki

Teraz tak patrze, do jednego z serwerków pasowało by mi 12 szt. (tyle jest gniazd na płycie) DDR2 Reg FB ECC, dwustronne, 4GB, 667MHz, 1.8V.

No i dupa. Ani na ebay ani na allegro nie ma wyszukiwarki produktów.
Trzeba szukać na piechotę.

W każdym razie nie widzę, aby były tańsze od "cywilnych".

Inna pamięć, która by mi się przydała do laptopa:

4 szt. ECC DDR4 2133 SoDIMM 16GB
Na Allegro nie widzę ani jednej 16GB, są 8GB ale w kosmicznych cenach.
Na ebay nie patrzę, bo kupuję na fakturę.

Wielokrotnie mi się zdarzało kupować pamięci ECC, ECC Reg czy buforowane i jakoś nie bardzo pamiętam, aby były w cenach porównywalnych lub niższych, niż zwykłe.

Poza tym zdarza się (z czym się osobiście spotkałem), że jakiś pacan w tytule oferty i w opisie tejże pisze o DDR2 ECC, natomiast w rzeczywistości jest to DDR2 ECC Reg.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-04-30 01:34:38
Autor: Marcin Debowski
On 2020-04-28, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

[..]
i jakoś nie bardzo pamiętam, aby były w cenach porównywalnych lub niższych, niż zwykłe.

Szukałem kilka razy pamięci jakieś 3-5 lat temu, głownie na Ebayu i również takie (że ECC są tańsze) odniosłem wrażenie. Może rynek się zmienił.

--
Marcin

Data: 2020-04-24 17:43:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)

"ąćęłńóśźż" 5ea2aa63$0$546$65785112@news.neostrada.pl

: Ile razy szukałem pamięci (zaczynając od ebay.com)
: to serwerowe zawsze były tańsze, nie wiem czemu.

Ponoć są wolniejsze. Zastanawiałem się nawet nad
qpnem serwerowej płyty głównej... Ale przeszło mi...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-04-22 08:10:06
Autor: Roman Tyczka
On Tue, 21 Apr 2020 23:39:48 +0200, radekp@konto.pl wrote:

[...]

Oba wymogi najlepiej zaspokoją procki serii Ryzen. Nie podam konkretnych
modeli, bo nie chce mi się szukać, ale masz punkt wyjścia.

Roman Tyczka

Data: 2020-04-22 09:39:19
Autor: ToMasz
W dniu 21.04.2020 o 23:39, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Piszesz "procesor", ale myślisz komputer - bo do tej płyty którą masz, wydajnego procesora nie włożysz. sprawdź sobie allegro pod kątem komputerów poleasingowych. np Amso lub setki podobnych firm. następnie wpisz w google frazę
"nazwa cpu, MHz passmark", i sprawdzaj wyniki wydajnościowe
I tak dla każdego komputera z allegro który Cię zainteresuje. za pół godziny będziesz wszystko wiedział. Dla ciekawostki zacznij od tego który teraz masz.
ja polecam
nieco droższe i7-3930K CPU
ToMasz

Data: 2020-04-22 13:39:48
Autor: radekp@konto.pl
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)
Wed, 22 Apr 2020 09:39:19 +0200, w <r7osb7$gmk$1@dont-email.me>, ToMasz
<tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał(-a):

Piszesz "procesor", ale myślisz komputer - bo do tej płyty którą masz, wydajnego procesora nie włożysz. sprawdź sobie allegro pod kątem

To wiem, ale pomysł na platformę chcę zacząć od procesora.

Data: 2020-04-22 15:50:54
Autor: miab
W dniu 22-04-2020 o 13:39, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Pisałeś coś o "opłacalności" a nie wiem czy wiesz że koszt procesora może stanowić zależnie od niego i platformy od 2%(dobry XEON) do przeszło 50%(wypasiony i9) ceny działającego komputera. To jak tu rozważać opłacalność do mocy samego procesora? Chyba że chcesz sobie z niego zrobić breloczek do bajeranckiej fury.

miab

Data: 2020-04-22 10:55:14
Autor: miab
[...]

Pewnie raczej chodzi o całość.
Z wyprzedażowych i5-i7-4xxxx(Windows 10 w pełni już/jeszcze tą generację obsługuje).
Z nowszych i nowych któreś Ryzen-y.

miab

Data: 2020-04-22 10:38:57
Autor: pioruns
On 22/04/2020 09:55, miab wrote:
[...]

Ryzen 5, serie 1600, 2600, 3600, sprawdź sobie i porównaj
wydajność/ceny, niejednokrotnie będzie biło procesory Intela,
szczególnie dodając cenę drogich płyt do procesorów intela.

[...]

Zobacz sobie ranking CPU https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
skok wydajności będziesz miał praktycznie taki jak tu punkty pokazują,
bo kompresja video jest wielowątkowa.

Pewnie raczej chodzi o całość.
Z wyprzedażowych i5-i7-4xxxx(Windows 10 w pełni już/jeszcze tą generację
obsługuje).
Z nowszych i nowych któreś Ryzen-y.

miab

Od siebie to samo polecam, kolejny już komputer składam rodzinie, będzie
oparty najprawdopodobniej o Ryzen 5 1600, bo ten ma największy stosunek
wydajności do ceny z używek. Do tego płyta używka oparta na chipsecie
B350 i demon do gier gotowy za parę stów.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-04-22 23:59:02
Autor: radekp@konto.pl
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)

Znalazłem taki wykres:
https://www.cpubenchmark.net/cpu_value_available.html#single-value

i rzeczywiście tutaj 1600 wymiata :)

Data: 2020-04-23 17:59:51
Autor: Budzik
Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)
Użytkownik pioruns cvbehaf@b2.cy ...

[...]

Mozesz podac przykład takiego zestawu za pare stówek?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2020-04-23 19:09:28
Autor: pioruns
On 23/04/2020 18:59, Budzik wrote:
[...]

Heh, sorry, może nie byłem zbyt precyzyjny - za parę stówek będziesz
miał CPU+mobo combo, tak jak pytał OP.

Ryzen 5 1600 - można wyrwać po ?50
PRIME B350-PLUS - kupiłem po ?46 ostatnim razem

Razem ok. ?100 czyli 520zł za CPU+Mobo

Oczywiście potrzebujesz resztę komponentów, im więcej masz na stanie
swoich tym lepiej :)

--
pozdrawiam,   pioruns

Data: 2020-04-24 10:01:48
Autor: miab
W dniu 23-04-2020 o 20:09, pioruns pisze:
[...]

A pamiątki?

miab

Krzywa moc/zł procesorów - gdzie "złoty punkt"? :)