Data: 2010-01-16 03:47:37 | |
Autor: Lukasz | |
Krzywe kolo :( | |
Co moze byc przyczyna z tylu kombiaka krzywego kola? Stojac na dosc rownym podlozu kolo z prawej strony przechylone jak w Trabancie.
|
|
Data: 2010-01-16 03:00:29 | |
Autor: Michał | |
Krzywe kolo :( | |
Co moze byc przyczyna z tylu kombiaka krzywego kola? Stojac na dosc rownym podlozu kolo z prawej strony przechylone jak w Trabancie. bardzo mocne uderzenie w krawężnik ? -- |
|
Data: 2010-01-16 04:39:40 | |
Autor: Lukasz | |
Krzywe kolo :( | |
W dniu 2010-01-16 04:00, Michał pisze:
bardzo mocne uderzenie w krawężnik ? Nie ukrywam ze kupilem go dzisiaj poznym wieczorem, i ze jest to liga okregówka - czyli bardzo stare auto rok 95. I takie dostalem kolo w pakiecie :) Wiec nie znam historii, jak dzialac ? :) |
|
Data: 2010-01-16 05:05:42 | |
Autor: Michał | |
Krzywe kolo :( | |
> bardzo mocne uderzenie w krawężnik ? Ja miałem takie co¶ w jeszcze starszym ;) co zrobić ? oddać do mechanika a potem żeby wyregulowali wszystkie koła. U mnie było do wyregulowania wszystkie k±ty wszystkich kół (renault) i co¶ tam małego do wymiany na czym jakas ¶ruba była - czy jako¶ tak :) (tylnie koło było "wgniecione" do ¶rodka auta). Było to do¶ć wyczuwalne >160km/h i elektornika szybciej wchodziła. Uderzenie bokiem do około 4..6km/h nie psuje tu nic, no poza wstrz±sem który zmusza klimatronik do ustawienia klapek nawiewu na nowo ;) Uderzenie od wewn±trz, wieszało cały komuter trakcji, wyłaczało absy itp... i zaczynała się lawina kontrolek i gadanina komputera. tyle wiem ;) wiem ze w lanosie jak sie uderzy to nie ma regulacji i jest Ľle. bo to nie duperel na kilkana¶cie minut (jak s± częsci), tylko co¶ do prostowania. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-01-16 05:01:09 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Krzywe kolo :( | |
Lukasz wydusił z siebie te słowy:
Co moze byc przyczyna z tylu kombiaka krzywego kola? Stojac na dosc ale piszesz o krzywym kole, czy o ustawieniu koła pod kątem w stosunku do pionu? Jak o krzywym kole jako takim - to walnąłes w krawężnik, a jesli o to, ze koło nie stoi pionowo to problem z zawieszeniem. Nie wiem jako to samochód i jakie tam jest zawieszenie, ale bardzo prawdopodobne, ze będzie to problem z zużytą sprężyną/drążkiem skrętnym. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) Omega B X25XE Prywatna prosba o rozpowszechnienie tego adresu: http://wykręćnumer.pl/ |
|
Data: 2010-01-16 05:49:26 | |
Autor: Lukasz | |
Krzywe kolo :( | |
W dniu 2010-01-16 05:01, Kuba (aka cita) pisze:
a jesli o to, Tak, tak ! Mondeo MK1 95 rok. |
|
Data: 2010-01-16 05:56:56 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Krzywe kolo :( | |
Lukasz wydusił z siebie te słowy:
W dniu 2010-01-16 05:01, Kuba (aka cita) pisze: OIDP to w Mondeo z tyłu masz sprężyny i wahacze, jesli więc sprężyna siadła to kolo będzie stało krzywo. Sprawdz zawieszenie, ew. wysokość z lewej i z prawej strony. Wg mnie najbardziej prawdopodobna jest wlasnie konieczność wymiany sprężyn, jednak nie pamiętam jak dokladnie wygląda zawieszenie w MK I. -- Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) Omega B X25XE |
|
Data: 2010-01-16 05:14:34 | |
Autor: Michał | |
Krzywe kolo :( | |
> wow chyba mi sie pomieszały kierunki, ale mam pytanie :) czy w mondeo nie ma podobnego zawieszenia z tyłu co w starym lexusie ls czyli się nie przekrzywi tylko obniży ? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/Lexus_Cutaway_LS_400.jpg bo z tego co pamiętam to ford miał lepsze zawieszenia niż vw i podobne. pozdrawiam. -- |
|
Data: 2010-01-16 13:18:49 | |
Autor: Michał Gut | |
Krzywe kolo :( | |
sprawdz wahacz - jak zdechniety i wytelepany to bedzie jak w starych punto:) kola sie beda rozjezdzac:P
|
|
Data: 2010-01-16 13:34:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Krzywe kolo :( | |
Lukasz pisze:
Co moze byc przyczyna z tylu kombiaka krzywego kola? Stojac na dosc rownym podlozu kolo z prawej strony przechylone jak w Trabancie. Przejedź kawałeczek do przodu (o pół obrotu koła) i sprawdź czy przekrzywienie się nie zmieniło - jeżeli tak, to krzywa jest felga. Natomiast jeżeli krzywe jest mocowanie koła to już trzeba tam po prostu zajrzeć i zobaczyć co tam jest krzywe - pewnie wahacz, albo któryś z punktów mocowania się oberwał. |