Krzywe kolo w Mazdzie Demio 2002r

Data: 2012-09-12 22:59:00
Autor: kazio101
Krzywe kolo w Mazdzie Demio 2002r
Zle wykonano mi naprawe po wypadku. Nie chce opisywac calej sprawy ale po naprawie auto skrecalo w lewo i musialem ciagnac lekko kierownice w prawo aby jechac prosto. Zglosilem to i na wydruku podali mi ze jest pochylenie zero stopni. W innym warsztacie (po kilku miesiacach) gdy opowiedzialem o tym mechanik pokazal mi palcem ze kolo jest krzywo. Gorna czesc jest pochylona do srodka. Jest to dobrze widoczne z przodu gdy kola ustawione sa na wprost. Pojechalem kolejny raz z reklamacja i opisem od tamtego mechanika na pismie. Tym razem na wydruku pokazali mi pochylenie: -1stopien i 1 minuta. Reklamacji nie uwzgledniaja bo twierdza ze przeciez po naprawie bylo dobrze na wydruku!

Mam tylko jedno pytanie do Was. Czy pochylenie o jeden stopien jest widoczne golym okiem? Chce podwazyc wiarygodonisc ich badan.

Data: 2012-09-13 11:51:04
Autor: J.F
Krzywe kolo w Mazdzie Demio 2002r
U偶ytkownik "kazio101"  napisa艂 w wiadomo艣ci
Mam tylko jedno pytanie do Was. Czy pochylenie o jeden stopien jest widoczne golym okiem? Chce podwazyc wiarygodonisc ich badan.

1 stopien to odchylka gornej czesci kola o srednicy 60cm od pionu o ok 1 cm.

Rzeklbym ze niektorzy ludzie to zauwaza, inni niekoniecznie, szczegolnie jesli obserowac trzeba z boku.

Ale ... z jednej strony kolo bedzie o kilka cm od blotnika, a z drugiej o kilka+1.
To juz widac (*).  No chyba ze gorka jest dobra, dol sie rozjechal. Ale wtedy tez jest punkt odniesienia i widac.
No chyba ze sie blotnik prostowalo, albo klient nalegal na wstawienie taniego zamiennika, i nie ma sie co dziwic ze krzywo.

(*) ... widac, widac - a przeciez nie zauwazyles :-)

J.

Data: 2012-09-13 22:32:23
Autor: BartekK
W dniu 2012-09-12 23:59, kazio101 pisze:
Zle wykonano mi naprawe po wypadku. Nie chce opisywac calej sprawy ale
po naprawie auto skrecalo w lewo i musialem ciagnac lekko kierownice w
prawo aby jechac prosto.
To 偶e auto nie chce jecha膰 prosto - to nie wina braku prosto艣ci k贸艂 "w pionie" a w poziomie (zbie偶no艣膰 k贸艂, nie s膮 r贸wnoleg艂e do siebie i do tylnej osi).
Wi臋kszo艣膰 aut _ma_ mie膰 pewne ujemne k膮ty pionowo, czyli ko艂a /-- -\ , i jest to ca艂kiem prawid艂owe. Gorzej, je艣li ustawienie tego k膮ta wynika z og贸lnego pogi臋cia karoserii po wypadku, i nie jest symetryczne.

Zglosilem to i na wydruku podali mi ze jest
pochylenie zero stopni. W innym warsztacie (po kilku miesiacach) gdy
opowiedzialem o tym mechanik pokazal mi palcem ze kolo jest krzywo.
A jakby艣 zg艂osi艂, 偶e woda z kranu 艣mierdzi i jest br膮zowa, a odpowiedz by艂a by "co pan chcesz, ma +14'C wi臋c jest dobra" - to by艂oby podobnej klasy zagranie. Albo oni nie wiedz膮 co robi膮/pisz膮 (ucieka膰 od nich czym pr臋dzej), albo oboje nie bardzo wiecie i nie dogadali艣cie si臋 wcale...

Mam tylko jedno pytanie do Was. Czy pochylenie o jeden stopien jest
widoczne golym okiem? Chce podwazyc wiarygodonisc ich badan.
1 stopie艅 ju偶 zaczyna by膰 wida膰, ale mocno zale偶y to te偶 od auta i wra偶enia wizualnego ko艂o kontra jaki艣 detal karoserii - np jak idzie linia nadkola w pionie, czy auto jest kszta艂tem "beczkowate" czy w miar臋 pionowe.

Data: 2012-09-14 12:47:28
Autor: kazio101
W dniu 2012-09-13 21:32, BartekK pisze:
[...]

No to mnie zmartwi艂e艣! Zbe偶no艣膰 by艂a ustawiana dodatkowo po tej naprawie (w innym warsztacie). My艣la艂em 偶e to by艂 pow贸d 艣ci膮gania na bok. Ale zbie偶no艣c jest dobra. Pali prawid艂owo. Kiedy艣 pali艂 sporo wi臋cej jak by艂a zbie偶no艣膰 nieprawid艂owa. Czyli prawdopodobnie jakby zawieszenie jest skrzywione?

Data: 2012-09-14 15:59:22
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2012-09-14 13:47, kazio101 pisze:

[...]

Je艣li k膮t pochylenia jest z艂y i wynika z nieprawid艂owej geometri nadwozia (zak艂adam 偶e brak jest
element贸w regulacyjnych, jak to zwykle w dzisiejszych autach), to jest to ewidentnie pow贸d do reklamacji us艂ugi.

Samoch贸d po wypadku ma by膰 doprowadzony do geometrii mieszcz膮cej si臋 w fabrycznych normach!
Je艣li to by艂a pierwsza tego typu naprawa w tym aucie, spraw臋 艂atwo udowodni膰.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog膮 by膰 niepowa偶ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada膰 w cz臋艣ci

Krzywe kolo w Mazdzie Demio 2002r