Krzyżowcy w sercu nowoczesności

Data: 2010-08-12 09:35:34
Autor: Bogdan Idzikowski
Krzyżowcy w sercu nowoczesności
Tradycyjna, przednowoczesna tożsamość wdarła się do serca stolicy, okopała wokół krzyża i postanowiła trwać. Heroicznie, na przekór panoszącym się w tej przestrzeni niezliczonym atrybutom nowoczesności.

To nie jest Jasna Góra ani bazylika w Licheniu, ani nawet plac pod papieskim oknem na Franciszkańskiej w Krakowie. To jest Krakowskie Przedmieście. Tuż obok, przytulony do Pałacu Prezydenckiego, epatuje swą secesyjną elegancją hotel Bristol. Parkują tam zwykle piękne auta, przechadzają się piękne panie z pięknymi panami.

Poza tym wokół same knajpy. Niektóre modne, dla lanserów. Sporo też bardziej tradycyjnych, nastawionych na zagraniczniaków. Środkiem biegnie ulica, weekendowo zamieniana w deptak. Spacerują zatem wte i we wte tłumy ludzi, krążą między pubami i restauracjami, zmierzają ku Staremu Miastu bądź w stronę Nowego Światu, często bez wyraźnego celu. Na liście atrakcji Krakowskiego Przedmieścia przybyła im ostatnio jeszcze jedna, sezonowa, więc tym bardziej pociągająca. Kilka, może kilkanaście egzotycznych postaci stale pełniących wartę pod krzyżem, palących świeczki, uzbrojonych w różańce. Inaczej ubranych niż ci z deptaka, inaczej mówiących, w ogóle innych - bo skupionych i poważnych, często wrogich wobec otoczenia. Jakby przybyli z innej planety. Czy raczej - z innej epoki.

Różańce przeciwko modnym ciuchom, cyfrowym kamerom i wypasionym rowerom.

więcej:

http://wyborcza.pl/1,75515,8236451,Krzyzowcy_w_sercu_nowoczesnosci.html

Data: 2010-08-12 00:47:24
Autor: Pistacjusz
On 12 Sie, 09:35, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@sz.home.pl> wrote:
Tradycyjna, przednowoczesna tożsamość wdarła się do serca stolicy, okopała
wokół krzyża i postanowiła trwać. Heroicznie, na przekór panoszącym się w
tej przestrzeni niezliczonym atrybutom nowoczesności.

A gdzież ta nowoczesność?
Chodzi o budki z kebabem?

Data: 2010-08-12 10:03:56
Autor: Zahir

Użytkownik "Pistacjusz" <pistacjusz@gmail.com> napisał w wiadomości news:62674431-7ac6-4b8d-b271-f34508ac3dd3d8g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

Budki z kebabem to pozostałość po rządach PiS-u! LEWICO wracaj! Czas zrobić w naszym kraju porządek!

--

Zahir

Data: 2010-08-12 01:21:14
Autor: Pistacjusz
On 12 Sie, 10:03, "Zahir" <sahibza...@gmail.com> wrote:
Użytkownik "Pistacjusz" <pistacj...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:62674431-7ac6-4b8d-b271-f34508ac3dd3d8g2000yqf.googlegroups.com...
> [...]

Chodzi o budki z kebabem?

Budki z kebabem to pozostałość po rządach PiS-u! LEWICO wracaj! Czas zrobić

A czyli dobrze zgadłem, że "nowoczesność" to te budki z kebabem.

Krzyżowcy w sercu nowoczesności