Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "k to pierwszy"

Data: 2009-05-29 15:07:08
Autor: neelix
Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "k to pierwszy"

Użytkownik "ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> napisał w wiadomości news:af38b77f-90ac-4228-b549-618b44ed4065j18g2000yql.googlegroups.com...
Proste skrzyżownie drogi z pierszeństwem przejazdu z drogą
podporządkowaną.
Dwa samochody jadące w przeciwnych kireunkach drogą podprządkowaną.
Pierszy jedzie prosto, drugi skręca w lewo w drogę z pierwszeństwe.
Kto pierwszy?
1. Bo jedzie prosto, a drugi jest po jego lewej stronie, więc prawą ma
wolną.
2. Drugi bo skręcając w lewo znalazł się na drodze z pierszeństwem,
więc reguła wolnej prawej strony już go nie obowiązuje.

Pytanie jest oczywiście wynikiem nadużycia alkocholu (nie za
kierownicą), ale jakoś zaczęło mnie męczyć.

Jeśli ma być banalnie to pierwszeństwo ma jadący prosto, ale diabel tkwi w szczegółach. Czasem dużo zależy od konstrukcji skrzyżowania. Może zdarzyć się, że po skręcie będziesz już na drodze z pierwszeństwem. Na pewno jest to możliwe w teorii.

neelix

Data: 2009-05-29 15:44:18
Autor: neelix

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:gvon7r$ol8$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Dodam jeszcze, ze po alkoCholu wszystko zdarzyć się może. ;-)
neelix

Data: 2009-05-30 21:34:46
Autor: Gotfryd Smolik news
Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "k to pierwszy"
On Fri, 29 May 2009, neelix wrote:

[...na skrzyżowaniu...]

Czasem dużo zależy od konstrukcji skrzyżowania. Może zdarzyć się, że po skręcie będziesz już na drodze z pierwszeństwem.

  Ano może.
  Ale to pierwszeństwa nie zmieni - pierwszeństwo wynikające
z drogi po której się jedzie (podporządkowana/z pierwszeństwem)
ustala się *przed* skrzyżowaniem.
  I dopiero jak w konkretnym miejscu z powyższego nic nie wynika,
wchodzą zasady ogólne - ustąpienia z prawej.

  A odnoszę wrażenie że spora część kierujących robi tak jak
piszesz: "już skręciłem to mam pierwszeństwo".

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-31 17:09:24
Autor: neelix

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0905302131290.3452quad...
[...]

Teoretycznie może zmienić. W praktyce widziałem takie wątpliwe skrzyżowanie, ale już zmienili na rondo.

 A odnoszę wrażenie że spora część kierujących robi tak jak
piszesz: "już skręciłem to mam pierwszeństwo".

Być może. Wiem, że część wyznaje wyższość "ustąp pierwszeństwa" nad "stopem".

neelix

Data: 2009-06-03 05:06:54
Autor: ZbyszekZ
On May 30, 9:34 pm, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

ustala się *przed* skrzyżowaniem.
  I dopiero jak w konkretnym miejscu z powyższego nic nie wynika,
wchodzą zasady ogólne - ustąpienia z prawej.

No właśnie, to jest taka radosna twórczość drogowców gdzie dochodzące
do głównej boczne drogi "prawie" się zbiegają:
<http://maps.google.pl/maps/ms?
ie=UTF8&hl=pl&t=h&msa=0&msid=116591182024240223284.000001121ef24fedf3669&ll=52.196096,20.896356&spn=0.003239,0.006545&z=18>

  A odnoszę wrażenie że spora część kierujących robi tak jak
piszesz: "już skręciłem to mam pierwszeństwo".

Żeby było mniej nudno często światła są wyłączone.

--
ZZ@private

Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "k to pierwszy"