Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "kto pierwszy"

Data: 2009-05-28 04:35:44
Autor: ZbyszekZ
Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "kto pierwszy"
Proste skrzyżownie drogi z pierszeństwem przejazdu z drogą
podporządkowaną.
Dwa samochody jadące w przeciwnych kireunkach drogą podprządkowaną.
Pierszy jedzie prosto, drugi skręca w lewo w drogę z pierwszeństwe.
Kto pierwszy?
1. Bo jedzie prosto, a drugi jest po jego lewej stronie, więc prawą ma
wolną.
2. Drugi bo skręcając w lewo znalazł się na drodze z pierszeństwem,
więc reguła wolnej prawej strony już go nie obowiązuje.

Pytanie jest oczywiście wynikiem nadużycia alkocholu (nie za
kierownicą), ale jakoś zaczęło mnie męczyć.

--
ZZ@private

Data: 2009-05-28 13:39:27
Autor: Dysiek
Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "kto pierwszy"
Kto pierwszy?
1. Bo jedzie prosto, a drugi jest po jego lewej stronie, więc prawą ma
wolną.

Moim zdaniem :-)

Pozdrawiam
Dysiek

Data: 2009-05-28 04:58:46
Autor: ZbyszekZ
On May 28, 1:39 pm, "Dysiek" <b...@brak.pl> wrote:
>Kto pierwszy?
>1. Bo jedzie prosto, a drugi jest po jego lewej stronie, więc prawą ma
>wolną.

Moim zdaniem :-)

Bym się bym i zgodził, ale gdyby tak się złożyło że droga
podporządkowana ma rozdzielone pasy ruchu np. wysepką, to oczywiste
jest że prawdziwe jest rozwiązanie 2. Stąd dylemat, czy taka wysepka
może mieć wpływ na inną interpretację przepisów?

--
ZZ@private

Data: 2009-05-28 08:14:45
Autor: Tomasz Chorwat
On 28 Maj, 13:58, ZbyszekZ <zbysz...@gmail.com> wrote:
[...]

Chyba nie sądzisz, że kamyk rzucony na środek skrzyżowania, czyni to
skrzyżowanie zespołem czterech skrzyżowań?
Nie sądzisz, prawda?

Data: 2009-05-28 14:08:31
Autor: szerszen
Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "k to pierwszy"

art 25. punkt 1 ci wszystko wyjasni, oczywiscie z pord

Data: 2009-05-28 06:05:01
Autor: ZbyszekZ
On May 28, 2:08 pm, "szerszen" <szers...@tlen.pl> wrote:
Użytkownik "ZbyszekZ" <zbysz...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:b03e17f4-93d3-4726-ab48-1cbcf606bd37g37g2000yqn.googlegroups.com...

art 25. punkt 1 ci wszystko wyjasni, oczywiscie z pord

Gratuluję znajomości nr, faktycznie wyjaśnia wszystko co dotyczy dróg
równorzędnych ale to nie taka sytuacja.
Jak zwykle nasze prawo jasno wyjaśnia najmniej wątpliwą sytuację.

--
ZZ@private

Data: 2009-05-28 15:13:18
Autor: szerszen

Użytkownik "ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> napisał w wiadomości news:bd451a48-5acf-4a11-8a00-ac501c714741g19g2000yql.googlegroups.com...

Gratuluję znajomości nr, faktycznie wyjaśnia wszystko co dotyczy dróg
równorzędnych ale to nie taka sytuacja.
Jak zwykle nasze prawo jasno wyjaśnia najmniej wątpliwą sytuację.

ach, to sie tyczy ustepowania pierszenstwa podczas zmiany kierunku jazdy, wiec tyczy sie to kazdego skrzyzowania, jesli znaki nie mowia inaczej, wiec to jest wlasnie odpowiedz na twoje pytanie

Data: 2009-05-28 15:22:07
Autor: Kuba \(aka cita\)
Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "k to pierwszy"
Dysiek wydusił z siebie te słowy:

Kto pierwszy?
1. Bo jedzie prosto, a drugi jest po jego lewej stronie, więc prawą
ma wolną.

Moim zdaniem :-)

a to zdania mogą być tu podzielone?

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-05-28 14:17:07
Autor: pluton
[...]

Obaj sa w tej samej sytuacji (na drodze takiej lub owakiej). Pierwszenstwo
w takiej sytuacji ma prostak (i prawoskrętek) przed lewoskrętkiem .

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-05-28 06:08:08
Autor: ZbyszekZ
On May 28, 2:17 pm, "pluton" <zielonad...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

Obaj sa w tej samej sytuacji (na drodze takiej lub owakiej). Pierwszenstwo
w takiej sytuacji ma prostak (i prawoskrętek) przed lewoskrętkiem .

Ale jak lewoskrętek skręci to już nie jest na takiej samej drodze,
prawda?
Pojawia się problem wysepki pomiędzy pasami ruchu, która generalnie
zmienia postrzeganie drogi.

--
ZZ@private

Data: 2009-05-28 16:07:20
Autor: Robert_J
Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "k to pierwszy"
Ale jak lewoskrętek skręci to już nie jest na takiej samej drodze, prawda?

Pytasz poważnie czy żartujesz? Rozumując w Twój sposób skręcający w lewo miałby zawsze pierwszeństwo przed jadącym prosto ;-)

Pojawia się problem wysepki pomiędzy pasami ruchu, która generalnie
zmienia postrzeganie drogi.

Chyba w Twoim mniemaniu. Przeczytaj dokładnie definicję drogi, potem jezni, a potem to skonfrontuj ;-)

Data: 2009-05-28 16:56:34
Autor: Krzysiek Kielczewski
Krzyşówka - teoretycznie banalne pytania o to "kto pierwszy"
On 2009-05-28, Robert_J <rob_33@wp.pl> wrote:

Pytasz poważnie czy żartujesz? Rozumując w Twój sposób skręcający w lewo miałby zawsze pierwszeństwo przed jadącym prosto ;-)

Rozpdziłeś się: tylko na skrzyżowaniu głównej z podporządkowaną.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-05-28 18:21:21
Autor: Robert_J
Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "k to pierwszy"
Rozpdziłeś się: tylko na skrzyżowaniu głównej z podporządkowaną.

Fakt, użyłem skrótu myślowego. Oczywiście że miałem na myśli dwa auta jadące z przeciwnych stron drogą podporządkowaną :-). Ale nie zmienia to faktu że rozumowanie Kolegi jest błędne...

Data: 2009-05-28 22:53:10
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-05-28, Robert_J <rob_33@wp.pl> wrote:
[...]

No to nie wiem czy się obrazić za sugerowanie, że się mylę czy za hasło,
że nie jestem kolegą ;-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-05-29 10:07:05
Autor: Robert_J
Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "k to pierwszy"
No to nie wiem czy się obrazić za sugerowanie, że się mylę czy za hasło,
że nie jestem kolegą ;-)

Oj, widzę że muszę z Tobą rozmawiać bez skrótów myślowych ;-)))). Mówiąc Kolega miałem na myśli twórcę wątku ;-))).
Pozdr.

Data: 2009-05-29 10:45:14
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-05-29, Robert_J <rob_33@wp.pl> wrote:
[...]

Smaila widział?
;-)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-05-28 17:04:01
Autor: pluton
[...]

Zwlaszcza jak dlubie w nosie lub puszcza baka. Drugi kierowca o tym nie wie
i kolizja gotowa.

Pojawia się problem wysepki pomiędzy pasami ruchu, która generalnie
zmienia postrzeganie drogi.

Ja tam zawsze asfalt postrzegam.

pozdrawiam
pluton

Data: 2009-05-28 18:45:47
Autor: waperr

Użytkownik "ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> napisał w wiadomości news:e87dbe64-a201-4660-907d-2fc60d852cc8r37g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

ale wykonuje manewr skrętu więc cały czas musi mieć włączony kierunkowskaz (od rozpoczęcia do zakończenia czyli wjechania na pas drogi z pierwszeństwem),
to oznacza że dalej jest traktowany jako skręcający w lewo więc musi ustąpić.

pzdr

waperr

Data: 2009-05-28 14:30:13
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-05-28, ZbyszekZ <zbyszekz@gmail.com> wrote:
Pytanie jest oczywiście wynikiem nadużycia alkocholu (nie za
kierownicą), ale jakoś zaczęło mnie męczyć.

Mam nadzieję, że jak wytrzeźwiejesz to Ci się wątpliwości rozwieją...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-05-28 06:05:57
Autor: ZbyszekZ
Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "kto pierwszy"
On May 28, 2:30 pm, Krzysiek Kielczewski
On 2009-05-28, ZbyszekZ <zbysz...@gmail.com> wrote:

> Pytanie jest oczywiście wynikiem nadużycia alkocholu (nie za
> kierownicą), ale jakoś zaczęło mnie męczyć.

Mam nadzieję, że jak wytrzeźwiejesz to Ci się wątpliwości rozwieją...

Problem w tym że, wytrzeźwiałem a wątpliwości pozostały :-(

--
ZZ@private

Data: 2009-05-28 16:07:49
Autor: Robert_J
Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "k to pierwszy"
Problem w tym że, wytrzeźwiałem a wątpliwości pozostały :-(

To lepiej nie jeździj autem ;-))).

Data: 2009-05-28 07:58:20
Autor: slaweks
On 28 Maj, 16:07, "Robert_J" <rob...@wp.pl> wrote:
> Problem w tym że, wytrzeźwiałem a wątpliwości pozostały :-(

To lepiej nie jeździj autem ;-))).

Niedawno spotkałem kobiete-kierowce, która chyba rozumowała wg
drugiego krytrium i coś
na mnie krzyczała jak jej ustępowałem bo byłem tym skręcającym. Teraz
już wiem jakie było jej rozumowanie.
I była chyba trzeźwa. ;-)

Data: 2009-05-28 18:25:58
Autor: Robert_J
Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "k to pierwszy"
Niedawno spotkałem kobiete-kierowce, która chyba rozumowała wg
drugiego krytrium i coś

To jeszcze nic. Ja parę miesięcy temu w Szczecinie miałem taki motyw, że jechałem drogą z pierwszeństwem (dwujezdniowa), na skrzyżowaniu chciałem skręcić w lewo. Zatrzymałem się, bo z przeciwka jechało auto, więc musiałem je puścić. A w tym samym czasie z prawej drogi podporządkowanej nadjechał facio, wjechał na środek (na część rozdzielającą jezdnie), po czym jak ten z mojego przeciwka przejechał zaczął bezczelnie pchać mi się pod maskę, myśląc że ma pierwszeństwo ;-). Namachał się przy tym gałęziami i nawrzeszczał że szok...

Data: 2009-05-28 09:48:30
Autor: ZbyszekZ
On May 28, 6:25 pm, "Robert_J" <rob...@wp.pl> wrote:
> [...]

że ma pierwszeństwo ;-). Namachał się przy tym gałęziami i nawrzeszczał że

Echhh, zaczynam rozumieć dlaczego w USiech jest reguła kto pierwszy
ten lepszy.
Nie ma takich dylematów, a kiedyś mi sie wydawało że to może być
problem :-)

--
ZZ@private

Data: 2009-05-29 03:37:48
Autor: Rafal...
Użytkownik "ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> napisał w wiadomości news:7d2d8616-8c77-4369-9a75-8638dcdf4f8fj32g2000yqh.googlegroups.com...

Echhh, zaczynam rozumieć dlaczego w USiech jest reguła kto pierwszy
ten lepszy.
Nie ma takich dylematów, a kiedyś mi sie wydawało że to może być
problem :-)

Bo tam auto to jak dla nas buty, bez auta nigdzie się nie ruszysz. Z racji tego wytworzyła się nieco inna kultura jazdy. A i rozwiązania komunikacyjne "nieco" lepsze.

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

Data: 2009-05-28 23:55:13
Autor: ZbyszekZ
On May 29, 3:37 am, "Rafal..." <ra...@in-addr.arpa> wrote:
Użytkownik "ZbyszekZ" <zbysz...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:7d2d8616-8c77-4369-9a75-8638dcdf4f8fj32g2000yqh.googlegroups.com...

> [...]

Bo tam auto to jak dla nas buty, bez auta nigdzie się nie ruszysz. Z
racji tego wytworzyła się nieco inna kultura jazdy. A i rozwiązania

Tubylcy inaczej to tłumaczą - nie każdy wie która strona to prawa a
która lewa.

--
ZZ@private

Data: 2009-05-29 03:43:11
Autor: Rafal...
Użytkownik "ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> napisał w wiadomości news:af38b77f-90ac-4228-b549-618b44ed4065j18g2000yql.googlegroups.com...
[...]

Nie ważne jest gdzie skręcasz, co za róznica, przepis wyrażnie mówi, że skręcając w lewo masz ustąpić nadjeżdżającym z przeciwka.

Data: 2009-05-29 08:05:07
Autor: jagr
Użytkownik "Rafal..." <rafal@in-addr.arpa> napisał w wiadomości
[...]

Niekoniecznie. A jeśli droga z pierwszeństwem skręca w lewo?

Ważne jest, spod jakiego znaku wjeżdżamy na skrzyżowanie.
Obaj kierowcy w tym przykładzie wjeżdżają spod "ustąp pierwszeństwa..."
Więc lewoskręt musi przepuścić.
W przypadku rozległych skrzyżowań, gdzie już nie jest wiadomo, skąd
dany pojazd wyjechał, sprawa jest nie taka oczywista.

Data: 2009-05-29 10:47:03
Autor: Krzysiek Kielczewski
Krzy¿ówka - teoretycznie banalne pytania o to "kto pierwszy"
On 2009-05-29, jagr <jagr@WYTNIJinteria.pl> wrote:

Niekoniecznie. A jeÂśli droga z pierwszeĂąstwem skrĂŞca w lewo?

To wtedy obowiązują inne przepisy.

WaÂżne jest, spod jakiego znaku wjeÂżdÂżamy na skrzyÂżowanie.
Obaj kierowcy w tym przykÂładzie wjeÂżdÂżajÂą spod "ustÂąp pierwszeĂąstwa..."
WiĂŞc lewoskrĂŞt musi przepuÂściĂŚ.
W przypadku rozlegÂłych skrzyÂżowaĂą, gdzie juÂż nie jest wiadomo, skÂąd
dany pojazd wyjechaÂł, sprawa jest nie taka oczywista.

Dużo znasz rozległych skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej gdzie by się
było można tak pogubić?

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-05-29 02:56:33
Autor: ZbyszekZ
Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "kto pierwszy"
On May 29, 10:47 am, Krzysiek Kielczewski
On 2009-05-29, jagr <j...@WYTNIJinteria.pl> wrote:

> [...]

> dany pojazd wyjechaÂł, sprawa jest nie taka oczywista.

Dużo znasz rozległych skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej gdzie by się

Wbrew pozorom nie musi byc rozlegle.
To ktore wywolalo pytnie jest malutkie, ale droga podporzadkowana nie
przechodzi na wprost tylko jest o pas przesunieta a na dokladke
drogowcy jakos dziwacznie namalowali pasy tzn. przesuniecie robi sie
na malowanych pasach o cala szerokosc drogi podporzadkowanej.
Inne podobne to gdy wjazd i wyjazd na droge glowna jest rozdzielony
wysepka i juz sie robi wieksza przestrzeń.

--
ZZ@private

Data: 2009-05-29 14:48:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 29 May 2009, jagr wrote:

W przypadku rozległych skrzyżowań, gdzie już nie jest wiadomo, skąd
dany pojazd wyjechał, sprawa jest nie taka oczywista.

  Skrzyżowanie wcale nie musi być "rozległe".
  Mam w okolicy zwykłe skrzyżowanie drogi wojewódzkiej z powiatową, po
jednym "szerokim" pasie na drogach (ciężarówka wyprzedza rower bez
wielkiego problemu, w ramach definicji szerokości :)) jeszcze nieco
"rozciągniętych" do 2 pasów wymalowanych na części bezpośrednio
przed skrzyżowaniem.
  Jedna droga ma "uskok" - tak o pół drogi.
  Nim zmienili cykl sygnalizacji *duża* większość kierujących skręcających
w lewo wymuszała pierwszeństwo na wjeżdżających z kierunku przeciwnego,
również jadących w lewo (jadących prosto puszczali, o dziwo).
  Pasy oczywiście "na zakładkę" (jak ktoś nie rozumie, że są dwa miejsca
przecięć kierunku ruchu obu skręcających :D i pierwszeństwo w tych
miejscach jest *różne*, bo symetryczne)

  Jakoś nigdy nie mogłem zrozumieć że oni nie mogą zrozumieć... ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-29 15:07:08
Autor: neelix
[...]

Jeśli ma być banalnie to pierwszeństwo ma jadący prosto, ale diabel tkwi w szczegółach. Czasem dużo zależy od konstrukcji skrzyżowania. Może zdarzyć się, że po skręcie będziesz już na drodze z pierwszeństwem. Na pewno jest to możliwe w teorii.

neelix

Data: 2009-05-29 15:44:18
Autor: neelix

Użytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisał w wiadomości news:gvon7r$ol8$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Dodam jeszcze, ze po alkoCholu wszystko zdarzyć się może. ;-)
neelix

Data: 2009-05-30 21:34:46
Autor: Gotfryd Smolik news
Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "k to pierwszy"
On Fri, 29 May 2009, neelix wrote:

[...na skrzyżowaniu...]

Czasem dużo zależy od konstrukcji skrzyżowania. Może zdarzyć się, że po skręcie będziesz już na drodze z pierwszeństwem.

  Ano może.
  Ale to pierwszeństwa nie zmieni - pierwszeństwo wynikające
z drogi po której się jedzie (podporządkowana/z pierwszeństwem)
ustala się *przed* skrzyżowaniem.
  I dopiero jak w konkretnym miejscu z powyższego nic nie wynika,
wchodzą zasady ogólne - ustąpienia z prawej.

  A odnoszę wrażenie że spora część kierujących robi tak jak
piszesz: "już skręciłem to mam pierwszeństwo".

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-05-31 17:09:24
Autor: neelix

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0905302131290.3452quad...
[...]

Teoretycznie może zmienić. W praktyce widziałem takie wątpliwe skrzyżowanie, ale już zmienili na rondo.

 A odnoszę wrażenie że spora część kierujących robi tak jak
piszesz: "już skręciłem to mam pierwszeństwo".

Być może. Wiem, że część wyznaje wyższość "ustąp pierwszeństwa" nad "stopem".

neelix

Data: 2009-06-03 05:06:54
Autor: ZbyszekZ
On May 30, 9:34 pm, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

ustala się *przed* skrzyżowaniem.
  I dopiero jak w konkretnym miejscu z powyższego nic nie wynika,
wchodzą zasady ogólne - ustąpienia z prawej.

No właśnie, to jest taka radosna twórczość drogowców gdzie dochodzące
do głównej boczne drogi "prawie" się zbiegają:
<http://maps.google.pl/maps/ms?
ie=UTF8&hl=pl&t=h&msa=0&msid=116591182024240223284.000001121ef24fedf3669&ll=52.196096,20.896356&spn=0.003239,0.006545&z=18>

  A odnoszę wrażenie że spora część kierujących robi tak jak
piszesz: "już skręciłem to mam pierwszeństwo".

Żeby było mniej nudno często światła są wyłączone.

--
ZZ@private

Data: 2009-06-01 22:44:07
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 28 May 2009 04:35:44 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):

[...]

Ten, który jedzie prosto, a co do reszty, to sobie poczytaj PoRD. --

Krzyżówka - teoretycznie banalne pytania o to "kto pierwszy"