Ksenony - jak to jest

Data: 2009-11-21 21:55:15
Autor: Adam Szewczak
Ksenony - jak to jest

Użytkownik "Verox" <antispam_verox@bijspamera.veroxsystems.com> napisał w wiadomości news:slrnhggg6e.8tl.antispam_veroxmatrix.veroxsystems.com...

Witajcie,

Szukałem po archiwum, ale w końcu nie znalazłem podobnego tematu, może
otrzaskani grupowicze pomogą :-) Uprzedzając pieniaczy - nie, nie planuję
wiejskiego tuningu, wkurza mnie wymiana żarówek, chciałbym mieć też jaśniej.

Wiem że mocowanie lamp HID jest dozwolone, pod warunkiem posiadania układu
samopoziomującego - a co w przypadku kiedy cały samochód (cytryna C5 mkII) ma
samopoziomowanie ? Czy zakup zestawu z alledrogo i jego montaż jest legalny ?
np takiego:

http://www.allegro.pl/item813066773_xenony_xenon_zestaw_hid_lampy_h1_h7_katowice.html

Sprzedawca pokazuje tam mnóstwo certyfikatów - jak w końcu jest z montażem
takich lamp ? Ja wiem że można kupić orginały, o takie:

http://www.allegro.pl/item811865085_citroen_c5_c_5_komplet_bi_xenon_bi_xenony_ksenon.html

ale... auto w kwietniu kończy 4 lata, zakładam że będe je wymieniał jak skończy 5 i nie chce
wydawac mi sie 1700 za kompletne lampy - następne napewno będzie z
Xenonami + dziennymi na ledach + tylnymi na ledach ale... może można jakoś
niewygórowanym kosztem doświetlić sobie droge ?

--

    Ja pod pytanie podlacze sie z innej beczki.

Jakos coraz wiecej widze samochodow z lampami "starego typu" czyli te z duza iloscia zalaman (klosze).
Gdzie swieci doslownie cala lampa, bez wyraznego odciecie, w gore w dol na boki ;P, widac ze swiatlo ma inna temperature barwowa. Czy ja dobrze rozumiem ze gosc sobie zamontowal zenony ?
Ale jak to jest, bo patrzylem na allegro i sa zenony, bi zenony itd itp. niby sie to montuje w miejsce normalnej zarowki H4, to dlaczego to tak wali dookola, w sumie niby powinno swiecic tak samo ? czy to sie przerabia lampe jakos zeby to zamontowac.

Widzialem taki zestaw HID zamontowany w przedostatniej Ibizie i bardzo przyzwoicie to swiecilo, no i nie walilo tak po oczach tym z naprzeciwka.

Czy to poprostu do starych samochod z zalozenia sie nie montuje czegos takiego. Bo mam wrazenie ze wieksza efektownosc taki zenon ma jednak przy czystym kloszu, kiedy to odblysnik reguluje katy.

?

PZDr
Adam

Data: 2009-11-21 22:54:34
Autor: ALGI
Ksenony - jak to jest
Dnia Sat, 21 Nov 2009 21:55:15 +0100, Adam Szewczak napisał(a):

    Ja pod pytanie podlacze sie z innej beczki.

Jakos coraz wiecej widze samochodow z lampami "starego typu" czyli te z duza iloscia zalaman (klosze).

Czyli reflektory ryflowane a nie gładkoszybowe.

Gdzie swieci doslownie cala lampa, bez wyraznego odciecie, w gore w dol na boki ;P, widac ze swiatlo ma inna temperature barwowa. Czy ja dobrze rozumiem ze gosc sobie zamontowal zenony ?

Mogą być zenony a mogą też być tanie gówniane chińskie żarówki.
Ludzie sobie nie zdają sprawy jak bardzo żarówka decyduje o jakości
świecenia.
Super reflektor będzie i tak gównianie świecił jak będzie w nim gówniana
żarówka.

[...]

Nie będzie świecić tak samo. Ot cały myk.
Oczywiście wielu myśli że będzie. I na takich ludziach żerują sprzedawcy.

Widzialem taki zestaw HID zamontowany w przedostatniej Ibizie i bardzo przyzwoicie to swiecilo, no i nie walilo tak po oczach tym z naprzeciwka.

Przyzwoicie co nie znaczy że dobrze tak jak powinno, nie dyskutująć już w
ogóle o legalności bo nie ma o czym tu dyskutować.

Czy to poprostu do starych samochod z zalozenia sie nie montuje czegos takiego. Bo mam wrazenie ze wieksza efektownosc taki zenon ma jednak przy czystym kloszu, kiedy to odblysnik reguluje katy.

Normalny człowiek nie zainstaluje tego czegoś w swoim samochodzie.
Target to mada-faka-tjunerzy ....

Ksenony - jak to jest