Ksenony - jak to jest

Data: 2009-11-21 23:25:23
Autor: Tomasz Pyra
Ksenony - jak to jest
Verox pisze:
Witajcie, Szukałem po archiwum, ale w końcu nie znalazłem podobnego tematu, może
otrzaskani grupowicze pomogą :-) Uprzedzając pieniaczy - nie, nie planuję
wiejskiego tuningu, wkurza mnie wymiana żarówek, chciałbym mieć też jaśniej. Wiem że mocowanie lamp HID jest dozwolone, pod warunkiem posiadania układu
samopoziomującego - a co w przypadku kiedy cały samochód (cytryna C5 mkII) ma
samopoziomowanie ? Czy zakup zestawu z alledrogo i jego montaż jest legalny ?

Zakup i montaż jest legalny.
Jazda po drogach publicznych już nie - te palniki nie mają znaku homologacji "e" (chociaż nie jestem na 100% pewny czy tym wymogiem objęte są żarówki, ale sądzę że tak), do tego homologacja Twojego samochodu dla posiadanych przez Ciebie reflektorów zapewne obejmuje tylko klasyczne żarówki halogenowe jako źródło światła.

Sprzedawca pokazuje tam mnóstwo certyfikatów

To żadne certyfikaty - kupa śmiechu.
ISO9001 to np. norma określająca sposób zarządzania przedsiębiorstwem.
CE to certyfikat bezpieczeństwa użytkowania.
Ten e24 to mi w ogóle wygląda na jakiś kant obliczony na to żeby wyglądać podobnie do znaku europejskiej homologacji drogowej e Irlandii.
Te dwa pozostałe to nie wiem, ale też pewnie nic lepiej.

Brakuje homologacji drogowej e. Takiego znaku:
http://dojazdydziennej.com.pl/photos/system_images/large/system_image_16.jpg
(numerek może być inny).

Ja wiem że można kupić orginały, o takie:

http://www.allegro.pl/item811865085_citroen_c5_c_5_komplet_bi_xenon_bi_xenony_ksenon.html

I tak właśnie należy zrobić.
Po prostu to nie kosztuje 1700zł dla jaj.
Jak chcesz kup te ksenony, a swoje obecne sprzedaj - też są zapewne sporo warte i już nie będzie to aż takie drogie.

może można jakoś niewygórowanym kosztem doświetlić sobie droge ?

Najtaniej tutaj:
http://hellfire.blogkierowcy.pl/2008/09/04/ciemnosc-widze-czyli-swiatla-zle-swieca/

Data: 2009-11-22 15:17:14
Autor: ALGI
Ksenony - jak to jest
Dnia Sat, 21 Nov 2009 23:25:23 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

Zakup i montaż jest legalny.

Tak.
Stąd można sobie wsadzić miliard HIDów czy żarówek 100W i szaleć offroad !
:)

Jazda po drogach publicznych już nie -
O to to własnie :)

te palniki nie mają znaku homologacji "e" (chociaż nie jestem na 100% pewny czy tym wymogiem objęte są żarówki, ale sądzę że tak),

Zazwyczaj to co sprzedawcy pokazują to homologacja na przetwornicę że nie
zakłóca elektroniki....

do tego homologacja Twojego samochodu dla posiadanych przez Ciebie reflektorów zapewne obejmuje tylko klasyczne żarówki halogenowe jako źródło światła.

Dokładnie.

[...]

Ano ano... tamto e24 może być na elektrykę/przetwornicę...

[...]

+ samopoziomowanie + oczyszczanie....

Data: 2009-11-22 19:34:49
Autor: Tomasz Pyra
Ksenony - jak to jest

[...]

A samopoziomowanie to nie jest już w takim reflektorze?
To jak to jest rozwiązane?

A oczyszczanie to akurat prosta sprawa, zwłaszcza że często jest i przy żarówkach.

Data: 2009-11-23 22:09:04
Autor: ALGI
Ksenony - jak to jest
Dnia Sun, 22 Nov 2009 19:34:49 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

+ samopoziomowanie + oczyszczanie....

A samopoziomowanie to nie jest już w takim reflektorze?
To jak to jest rozwiązane?

Najczęściej jest czujnik ugięcia na wahaczach który daje informacje co
silniczek korekcyjny ma zrobić. W końcu taki reflektor to nie wróżka ;)

A oczyszczanie to akurat prosta sprawa, zwłaszcza że często jest i przy żarówkach.

Tak i w zimę jak syf leci na szybę/reflektory to super sprawa. Aczkolwiek
często żre płyn baaaardzo szybko.

Ksenony - jak to jest