Ksenony w USA

Data: 2010-01-12 18:59:38
Autor: mister
Ksenony w USA
Witam,
Przegladam sobie ogloszenia z samochodami sprowadzonymi z USA i z tego co widze, nawet te najbardziej wypasione, nie posiadaja swiatel ksenonowych. Czy przepisy amerykanskie nie zezwalaja na takie oswietlenie?

Data: 2010-01-12 19:26:57
Autor: J.F.
Ksenony w USA
Użytkownik "mister" <bez@emaila.com> napisał w wiadomo¶ci news:hiida9$ded$1inews.gazeta.pl...
Przegladam sobie ogloszenia z samochodami sprowadzonymi z USA i z tego co widze, nawet te najbardziej wypasione, nie posiadaja swiatel ksenonowych. Czy przepisy amerykanskie nie zezwalaja na takie oswietlenie?

Jak najbardziej zezwalaja. Tylko ze:

-ktos tu pisal ze ksenony staly sie w USA niemodne .. jak sie nabywcy dowiedzieli ile kosztowac bedzie naprawa czy drobna kradziez.
-oni maja inne swiatla mijania - byc moze ksenony nie sa tak bardzo lepsze.

Bo tak po prawdzie .. zapakowac zarowki 100W [w USA tez zabronione] i swiatla sa ze az milo. Oslepiaja ? dwa razy mocniej niz 50W, czyli przy dobrej regulacji powinno byc znosnie. Trzy razy wiecej mocy zuzywaja ? Niezauwazalnie malo, szczegolnie w USA.

A osobna sprawa ze ksenonowe swiatla nie powinny byc duzo drozsze od halogenowych :-)

J.

Data: 2010-01-12 19:31:39
Autor: mirek
Ksenony w USA
Przegladam sobie ogloszenia z samochodami sprowadzonymi z USA i z tego

Bo w usa żyj± same biedoki.
W polsce mamy tego dużo. Nawet w golfach II kierownicy "już" maj± Xenonki:)

Data: 2010-01-12 20:57:57
Autor: bratPit
Ksenony w USA
Przegladam sobie ogloszenia z samochodami sprowadzonymi z USA i z tego co widze, nawet te najbardziej wypasione, nie posiadaja swiatel ksenonowych. Czy przepisy amerykanskie nie zezwalaja na takie oswietlenie?

na pewno nie s± zabronione, znam człowieka który sprowadził sobie BMW 6-tkę (now±, salonow± w okresie kiedy $ był w granicach 2zł) i ma ksenony fabryczne, jak ¶wiec± (czy po ichniejszemu czy po naszemu) nie wiem,
brat

Data: 2010-01-12 21:04:40
Autor: Jarek
Ksenony w USA
Witam!

mister pisze:
[...]

Jaki¶ czas temu miałem Chryslera 300M - słynie z kiepskich ¶wiatel, więc
wymieniłem na ksenony. Reflektory miałem gładkie, soczewkowe ze
spryskiwaczami, więc jak znalazł pod ksenony. Niestety ksenony wiele nie
pomogły. Nadal ¶wieciło słabo. Jak się poskarżyłem znajomemu
mechanikowi, to powiedział żeby zrobić regenerację odbły¶ników -
kosztowało to chyba ze 200pln ale efekt był porażaj±cy! S±dzę że nawet
bez tych ksenonów po tej operacji miałbym super ¶wiatła.

Pozdro
Jarek

Data: 2010-01-13 08:02:38
Autor: Massai
Ksenony w USA
Jarek wrote:

Witam!

mister pisze:
> [...]

kosztowało to chyba ze 200pln ale efekt był porażaj±cy! S±dzę że nawet
bez tych ksenonów po tej operacji miałbym super ¶wiatła.

A gdzie robiłe¶ tę regenerację?
Moje ¶wieczki też dramatycznie słabe...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-01-13 07:08:40
Autor: bartekkr
Ksenony w USA
[...]

Mam auto z fabrycznymi ksenonami z USA (2007 rocznik). Oczywiscie swieca symetrycznie, czyli inaczej niz w Europie i nie maja nadrukowanych zadnych numerkow homologacyjnych. Jest automatyczna regulacja przy odpalaniu na podstawie ustawienia auta, ale nie ma spryskiwaczy.

Data: 2010-01-13 08:28:57
Autor: Tadeusz
Ksenony w USA

Użytkownik "bartekkr" <> napisał w wiadomo¶ci ...

 ale nie ma spryskiwaczy.

i jest to zupełnie legalne
bo oni jako ludzie praktycznie wiedz± że te całe
spryskiwacze ¶wiateł gówno daj±, no może poza idealnym
sposobem na usyfienie maski w każdych warunkach...

Tadeusz

Data: 2010-01-13 11:31:48
Autor: Grzegorz
Ksenony w USA
Hello Tadeusz !:

Użytkownik "bartekkr" <> napisał w wiadomo¶ci ...

 ale nie ma spryskiwaczy.

i jest to zupełnie legalne
bo oni jako ludzie praktycznie wiedz± że te całe
spryskiwacze ¶wiateł gówno daj±,

Niestety jako posiadacz spryskiwaczy muszę to potwierdzić - nie ma to jak mokra g±bka albo szczota.

no może poza idealnym
sposobem na usyfienie maski w każdych warunkach...

No nie - u mnie nie syfi ani maski ani nawet szyba ;-) ! Wszystko jako¶ fajnie na boki ucieka. Za wyj±tkiem zabawy na postoju, wtedy mżawka wszędzie ...

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-01-13 10:59:11
Autor: Massai
Ksenony w USA
Grzegorz wrote:

Hello Tadeusz !:
> [...]

No nie - u mnie nie syfi ani maski ani nawet szyba ;-) ! Wszystko
jako¶ fajnie na boki ucieka. Za wyj±tkiem zabawy na postoju, wtedy

Ech, pamietam jak miałem takiego starego escorta, ułamała się rurka
spryskiwacza tylnej szyby, jak przechodziła na klapę (na górze przy
zawiasach oczywi¶cie).

Stoję sobie na ¶wiatłach, zasyfiona szyba to sobie j± spryskam, a co mi
tam.

Po chwili kto¶ mi wali w szybę, kobitka chce mnie rozedrzeć na strzępy.

Stała na s±siednim pasie, miała otwart± szybę i z tej rurki ułamanej
psiknęło dokładnie na ni± ;-)

Stanęło na 50 pln na pranie marynarki, i telefonie gdyby się nie udało
doprać...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-01-13 13:50:23
Autor: J_K_K
Ksenony w USA
Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomo¶ci news:hik7b3$gq2$1news.onet.pl...
nie ma to jak mokra g±bka albo szczota.

I owszem.
Ciekawe tylko, dlaczego coraz powszechniejsza
jest niechęć do tych urz±dzeń i zamiast zatrzymania
się i przetarcia - oslepianie innych użytkowników
(+ ew. wspomaganie się przeciwmgielnymi).

Pzdr

JKK

Data: 2010-01-13 13:25:47
Autor: to
Ksenony w USA
Tadeusz wrote:

i jest to zupełnie legalne
bo oni jako ludzie praktycznie wiedzą że te całe spryskiwacze świateł
gĂłwno dajÄ…

Nieprawda, może nie czyszczą reflektorów idealnie, ale na tyle, by nie oślepiały i świeciły w miarę dobrze.

--
cokolwiek

Data: 2010-01-13 15:27:36
Autor: Tadeusz
Ksenony w USA

Użytkownik "to" <> napisał w wiadomości ...
Tadeusz wrote:

i jest to zupełnie legalne
bo oni jako ludzie praktycznie wiedzą że te całe spryskiwacze świateł
gĂłwno dajÄ…

Nieprawda, moĹĽe nie czyszczÄ… reflektorĂłw idealnie, ale na tyle, by nie
oślepiały i świeciły w miarę dobrze.

mialem 3 samochody ze spryskiwaczami reflektorĂłw
i mam aż za dużo doświadczeń praktycznych, że ich
sens jest ĹĽaden
jak leci breja z drogi - jak teraz to trzebaby co 5 minut
sprykiwać żeby kawałek reflektora był czystszy,
poza tym maże się ta cała breja z płynem na szkle - jak
zimno i jedziesz szybciej to zamarza jeszcze :(
ogĂłlnie nieporozumienie

dużo lepszy efekt daje wytarcie kawałkiem ręcznika papierowego
nie mówiąc już o umyciu na stacji benzynowej niż to całe spryskiwanie

PS: nie widziałem jeszcze żeby fabryczne ksenony z zabrudzonych
reflektorów oślepiały - w odróżnienie od hińskiego badziewia nawet
czystego ale Ĺşle ustawionego...

Data: 2010-01-13 10:25:02
Autor: Arek (G)
Ksenony w USA
W dniu 2010-01-12 18:59, mister pisze:
[...]

Bo to wie¶niaki, u nas po remiz± to każdy na ksenonach pomyka.

A.

Ksenony w USA