Ksenony z Allegro w innym swietle?

Data: 2009-03-30 13:26:17
Autor: FoxŁódź_nspam
Ksenony z Allegro w innym swietle?

Użytkownik "Bialy" <mr-b@o2.pl.wytnijpokropce> napisał w wiadomości news:gqq46s$9n2$1srv.cyf-kr.edu.pl...
No ale mniejsza o to, bo wpadl mi troche inny pomysl do glowy. Co jesli by
/.../
nawet swiecic w miare. Tylko teraz wlasnie pytanie - czy to jest typowy
bajer w postaci substytutu do niebieskich diod, czy faktycznie taki zestaw
daje wiecej swiatla na drodze?

światła daje znacznie więcej, to gdzie ono trafi zależy od jakości palnika, jego dokładności i ustawienia świateł

Warto sie w cos takiego pakowac?

wg mnie nie, przewiduję problemy z funkcjonowniem mignięcia. xenon rozpala się wolniej od nornalnej żarówki, w momencie uruchomienia zapłonnik w przetwornicy pracuje przy największym obciążeniu, wszystko to składa się na mankament "pod tytułem" xenonom znacznie bardziej szkodzi wlączanie niż świecenie... W większości samochodów gdzie xenon napędza również światła dlugie jest to realizowane poprzez blendę - elektromagnetycznie sterowaną przysłonę która sie uchyla jeśli mają być włączone długie, to trochę przedłuża ich żywotność... kiepska przetwornica szybko wysiądzie jeśli będzie używana do czętego załączania palników...

Zeby zaoszczedzic na sugestiach dot. wymiany zarowek - mam obecnie Tungsramy
+50 bodajze i swieca naprawde fajnie, ale moze da sie po prostu 'fajniej'?

będzie fajniej, zdecydowanie fajniej, ale w pewnym momencie przetwornica padnie, i możesz nie zauwazyć wcześniejszych oznak... wtedy na tej jednej stronie nie będziesz miał długiego światła. Jeśli jednak mimo to chcesz to zrobić to polecam zaopatrzeć sie w dwie zapasowe przetwornice, a te pierwotne zamonotować w stosunkowo łatwodostępnym miescu. Wymiana wtedy nie powinna być skomplikowana, bo przetwornica jest podłączana poprzez kostki. Ja mam takiego xenona w motorze, prztwornicę mam pod kanapą. Już dwa razy wymieniałem. Prawdopodobnie właśnie dletego ze stosunkowo często jest załączana - kiedy przekręcam kluczyk światło zapala się od razu, potem rozusznik - światło wyłączane jest na czas pracy rozrusznika, jeśli nie zaskoczy za pierwszym razem - pownownie, jeślinacisnę rozursznik a motor jest na biegu i na podpórce to znowu itd...

pozdrawiam

Fox

--
FoxŁódź