Ksenony z Allegro w innym swietle?

Data: 2009-03-30 14:58:44
Autor: red
Ksenony z Allegro w innym swietle?
On 2009-03-30 11:50:47 +0200, "Bialy" <mr-b@o2.pl.wytnijpokropce> said:

Warto sie w cos takiego pakowac?

W drogowych światłach z osobnymi źródłami światła nie - główny powód opisał Fox - one po prostu długo się rozpalają i dopiero po kilku sekundach uzyskują swoją właściwą barwę (efekt trochę podobny do energooszczędnych żarówek domowych).

Nie wiem jaki masz pojazd, ale jeśli brakuje Ci światła i są dostępne do niego reflektory soczewkowe, to można zaryzykować taki allegrowy xenon (i tylko do soczewki!).

Przy prawidłowym ustawieniu świateł w reflektorach soczewkowych nawet "chińskość" wykonania tych palników (np. cokól obrócony w stosunku do łuku w żarniku) nie jest szkodliwa dla innych użytkowników drogi, ani dla Ciebie, bo nadal będzie Ci poprawnie i skutecznie oświetlać drogę.

P.S. Prawda jest taka, że do xenonu i tak potrzebujesz spryskiwaczy i poziomowania, ale ostatnio zaskoczyła mnie jedna rzecz - Ford Mustang GT500 miał fabrycznie soczewki z xenonami, a brak mu spryskiwaczy. I co, legalne jest czy nie?

Data: 2009-03-30 15:05:47
Autor: JG
Ksenony z Allegro w innym swietle?
red pisze:
(...)
[...]
W Polsce nie.

pozdrawiam,
JG

Data: 2009-03-30 19:25:53
Autor: Bialy
 red napisal(a):

> [...]
| xenon (i tylko do soczewki!).
|
| Przy prawid³owym ustawieniu ¶wiate³ w reflektorach soczewkowych nawet
| "chiñsko¶æ" wykonania tych palników (np. cokól obrócony w stosunku do
| ³uku w ¿arniku) nie jest szkodliwa dla innych u¿ytkowników drogi, ani
| dla Ciebie, bo nadal bêdzie Ci poprawnie i skutecznie o¶wietlaæ drogê.
|
| P.S. Prawda jest taka, ¿e do xenonu i tak potrzebujesz spryskiwaczy i
| poziomowania, ale ostatnio zaskoczy³a mnie jedna rzecz - Ford Mustang
| GT500 mia³ fabrycznie soczewki z xenonami, a brak mu spryskiwaczy. I

Odpowiedz Foxa i Twoja sa wlasnie takimi, na jakie czekalem - rzeczowe i na temat ;)

Dzieki wielkie za sugestie. Pomysl w takim razie najprawdopodobniej zarzuce, a kase wladuje w cos bardziej pozytecznego :)

Pozdrawiam,

--
-) Bialy
( GG: 1092403