Kserowanie dowodu osobistego przy odbiorze dokumentów

Data: 2013-06-28 19:56:57
Autor: Karol Misiukiewicz
Kserowanie dowodu osobistego przy odbiorze dokumentów
Korzystając z tego, że jestem w Warszawie ktoś mnie prosił o to, abym mu
odebrał dokumenty z firmy. Powiedział, że wysłał upoważnienie dla mnie i mi
dadzą.
W tej firmie poprosili mnie o dowód osobisty, oczywiście dałem zrobili
xerokopie dowodu na szablonowym druku:
Ja ............ niżej podpisany kwituje odbiór niżej wymienionych
dokumentów:
1 ..........
2...........
3...........
data i mój podpis.
Naszła mnie taka refleksja, tyle w TV mówią, aby uważać, komu się daje
dokumenty do xerowania. Zapytałem tę kobietę po co im to, a ona, ze szef
kazał. Na pytanie gdzie jest ten szef, powiedziała, że chwilowo wyszedł,
wróci może za godzinę. Nie chciało mi sie czekać.

Po co to? Wiem, ze tego szefa czy tej kobiety się trzeba było zapytać przed
czym się w ten sposób zabezpieczają, a może macie jakieś pomysły czemu to
służy?

Spotkałem tam faceta co odbierał dużo dokumentów, pewnie jakas firma,
zapytałem go o to. Powiedział, że w ambasadzie Nigerii też xerują dokumety
przy wydawaniu paszporty z wizami. Powiedział, że w ambasadzie Francji aby
wejść trzeba zostawić dowód osobisty na wartowni.
Czy to jest zgodne z prawem ?
Jest na ten temat jakiś artykuł w jakiejś ustawie ?

Pozdrawiam

Data: 2013-06-29 01:15:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 28 Jun 2013, Karol Misiukiewicz wrote:

[...]

  Nie wnikam "po co to", ale z koncepcji które się nasuwają i które
zdarzyło mi się zastosować, to ręczne wpisanie w poprzek takiej
kserokopii "na potrzeby <tu nazwa firmy lub instytucji albo celu
zrobienia kserokopii>"
  Co najmniej utrudnia "nieplanowe" :> użycie takiego ksera.

Powiedział, że w ambasadzie Nigerii też xerują dokumety
przy wydawaniu paszporty z wizami. Powiedział, że w ambasadzie Francji aby
wejść trzeba zostawić dowód osobisty na wartowni.
Czy to jest zgodne z prawem ?

  Popatrz na to tak:
- jak ustalę, że wpuszczam do siebie do mieszkania tylko pod warunkiem
  otrzymania kserokopii dowodu to tego nie przeskoczysz (znaczy
  możesz nie wchodzić, przymusu nie ma)
- ambasada jest eksterytorialna, więc nie bardzo da się egzekwować
  na jej terytorium *POLSKI* zakaz zabierania dowodu osobistego
  w zastaw. Takie żądanie może być zgodne z prawem, bo to prawo
  nie będzie polskie.

Jest na ten temat jakiś artykuł w jakiejś ustawie ?

  Francuskiej? Może jest, nie mam pojęcia!
  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-30 15:20:47
Autor: m4rkiz
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message news:Pine.WNT.4.64.1306290110320.4076quad...
[...]

ale jak wejde i zarzadam zwrotu dowodu... ;)

Data: 2013-07-01 18:41:31
Autor: m4rkiz
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:kqpehs$kom$1dont-email.me...
- jak ustalę, że wpuszczam do siebie do mieszkania tylko pod warunkiem
 otrzymania kserokopii dowodu to tego nie przeskoczysz (znaczy
 możesz nie wchodzić, przymusu nie ma)
ale jak wejde i zarzadam zwrotu dowodu... ;)

 nie doczytalem ze kserokopii...

Data: 2013-06-30 15:19:19
Autor: Piotr

Użytkownik "Karol Misiukiewicz" <k.misiukiewicz@tlen.pl> napisał w wiadomości news:1ou2e5if5sc59$.ejaliqxulfem$.dlg40tude.net...
[...]

Sprawa jest prosta i opisana na stronie GIODO.
W skrócie, żadna prywatna firma nie ma podstaw do przetwarzania wszystkich informacjiz zawartch w dowodzie. Robią to przez lenistwo, nie chce się im spisać imienia i nazwiska z dowodu i porównać zdjęcia z dowodu z twarzą osoby, która go przedstawia. Na takie praktyki jest jedna rada sprawdzona przeze mnie tzn. stanowcza niezgoda na kserowanie dokumentu łącznie z informacją o nielegalności takie parktyki.
Jeśli chodzi o ambasady to w krajach UE obowiązuje jedna dyrektywa UE w tej materii. Zawsze trzeba podać podstawę prawna przetwarzania i info i kto jest administartorem danych osobowych.
W pzostałych przypadkach robisz to na włsane ryzyko.
Pozdr.

Kserowanie dowodu osobistego przy odbiorze dokumentów