Kserowanie dowodu osobistego przy odbiorze dokumentów

Data: 2013-06-29 01:15:32
Autor: Gotfryd Smolik news
Kserowanie dowodu osobistego przy odbiorze dokumentów
On Fri, 28 Jun 2013, Karol Misiukiewicz wrote:

Korzystając z tego, że jestem w Warszawie ktoś mnie prosił o to, abym mu
odebrał dokumenty z firmy. Powiedział, że wysłał upoważnienie dla mnie i mi
dadzą.
W tej firmie poprosili mnie o dowód osobisty, oczywiście dałem zrobili
xerokopie dowodu na szablonowym druku:
Ja ............ niżej podpisany kwituje odbiór niżej wymienionych
dokumentów:
1 ..........
2...........
3...........
data i mój podpis.
Naszła mnie taka refleksja, tyle w TV mówią, aby uważać, komu się daje
dokumenty do xerowania.

  Nie wnikam "po co to", ale z koncepcji które się nasuwają i które
zdarzyło mi się zastosować, to ręczne wpisanie w poprzek takiej
kserokopii "na potrzeby <tu nazwa firmy lub instytucji albo celu
zrobienia kserokopii>"
  Co najmniej utrudnia "nieplanowe" :> użycie takiego ksera.

Powiedział, że w ambasadzie Nigerii też xerują dokumety
przy wydawaniu paszporty z wizami. Powiedział, że w ambasadzie Francji aby
wejść trzeba zostawić dowód osobisty na wartowni.
Czy to jest zgodne z prawem ?

  Popatrz na to tak:
- jak ustalę, że wpuszczam do siebie do mieszkania tylko pod warunkiem
  otrzymania kserokopii dowodu to tego nie przeskoczysz (znaczy
  możesz nie wchodzić, przymusu nie ma)
- ambasada jest eksterytorialna, więc nie bardzo da się egzekwować
  na jej terytorium *POLSKI* zakaz zabierania dowodu osobistego
  w zastaw. Takie żądanie może być zgodne z prawem, bo to prawo
  nie będzie polskie.

Jest na ten temat jakiś artykuł w jakiejś ustawie ?

  Francuskiej? Może jest, nie mam pojęcia!
  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-06-30 15:20:47
Autor: m4rkiz
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message news:Pine.WNT.4.64.1306290110320.4076quad...
[...]

ale jak wejde i zarzadam zwrotu dowodu... ;)

Data: 2013-07-01 18:41:31
Autor: m4rkiz
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote in message news:kqpehs$kom$1dont-email.me...
- jak ustalę, że wpuszczam do siebie do mieszkania tylko pod warunkiem
 otrzymania kserokopii dowodu to tego nie przeskoczysz (znaczy
 możesz nie wchodzić, przymusu nie ma)
ale jak wejde i zarzadam zwrotu dowodu... ;)

 nie doczytalem ze kserokopii...

Kserowanie dowodu osobistego przy odbiorze dokumentów