Data: 2011-06-18 19:59:14 | |
Autor: J.F. | |
Ksišżka "sam naprawiam" Etzolda... | |
On Sat, 18 Jun 2011 17:46:24 +0200, Tomasz Pyra wrote:
Kupiłem sobie książkę Etzolda "Sam naprawiam Opel Vectra III i Signum" i po prostu jakaś masakra. Ano, takie czasy. Jak złożyć zacisk hamulcowy? "Trzeba wymontować zacisk i przekazać do stacji obsługi". Moze troche przesadzil .. ale w koncu i zaciski beda elektryczne :-) Jak ustawić rozrząd w V6? "Sprawdzenie ustawienia rozrządu w widlastym silniku benzynowy 6-cylidrowym Z32SE jest skomplikowane, dlatego nie zaleca się samodzielnego wykonywania tej czynności" A nie jest tak ze "zlikwidowalismy wskazniki, trzeba specjalnego przyrzadu XXX" ? W jaki sposób sterowana jest sprężarka klimatyzacji? "Prace przy urządzeniu klimatyzacyjnym powinny być wykonywane tylko w warsztacie specjalistycznym, dlatego w tej książce nie opisano jego naprawy" No bo sprezarka steruje komputer i absolutnie nikt nie wie w jaki sposob. Dwoch ludzi ma jakie takie pojecie. Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w jakiśtamkolwiek testowych warunkach? "Kąt wyprzedzenia zapłonu jest regulowany elektronicznie przez sterownik silnika. Sprawdzenie sterownika silnika jest możliwe tylko za pomocą specjalistycznych przyrządów diagnostycznych" Testowych warunkow przeciez i tak nie wyprodukujesz. Trzeba przyznac ze od wielu lat zaplon sie po prostu nie przestawia. A jak odpowietrzyć pombę ABS? "Układ hamulcowy należy odpowietrzyć w stacji obsługi za pomocą specjalnego urządzenia". Bosch mogl uznac ze takie informacje nalezy trzymac przy orderach, a nawet jak ci napisze ze "w celu odpowietrzenia hamulcow nalezy do zbiorniczka podlaczyc maszynke obnizajaca cisnienie o 15kPa, a nastepnie powrot do atmosferycznego i dak w cyklu 0.5s przez 5 minut .... to co zrobisz ? Aha - i jeszcze bedzie "uruchomic procedure odpowietrzania w programie diagnostycznym". Za to pełno bardzo istotnych i pouczających instrukcji np. jak sprawdzić ciśnienie w oponie za pomocą ciśnieniomierza, jak wymienić koło na zapasowe, w jaki sposób wymienić pióra wycieraczek (chociaż tu akurat opis też jest zły), jak dolewać płynu hamulcowego (ze szczególnym naciskiem na to, żeby płynu hamulcowego nie przechowywać w butelkach po napojach, bo istnieje ryzyko wypicia szkodliwego płynu) itp. itd. Bo to wlascicielowi zostalo :-) J. |
|
Data: 2011-06-18 20:37:56 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Ksišżka "sam naprawiam" Etzolda... | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2dopv6lrfud1lr7ckc3g7qgomgd1ed0vsc4ax.com...
to, ze sie nie ustawia nie znaczy, ze nie mozna chcieć sprawdzić jaki jest i porównać z tym co powinno być...
jak ktoś już pisze taką ksiązke to nie ma znaczenia czy trzeba przy odpowietrzaniu stać na jednej ręce z koranem w drugiej i nogami zataczać kręgi ... Skoro to ksiązka sam naprawiam to powinno być napisane co i jak. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka |
|
Data: 2011-06-19 07:37:35 | |
Autor: J.F. | |
Ksiżka "sam naprawiam" Etzolda... | |
On Sat, 18 Jun 2011 20:37:56 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Skoro czujnik jest fabryczny, a komputer nie zglasza bledu "rom checksum error" - tzn ze jest tyle co powinno byc :-) A jak odpowietrzyć pombę ABS? "Układ hamulcowy należy odpowietrzyć w No to przeciez jest - podlaczyc do odpowiedniego urzadzenia i odpowietrzac. Urzadzenie dostepne na kazdej ASO :-) J. |
|
Data: 2011-06-19 11:40:50 | |
Autor: venioo | |
Ksi�şka "sam naprawiam" Etzolda... | |
W dniu 2011-06-19 07:37, J.F. pisze:
No to przeciez jest - podlaczyc do odpowiedniego urzadzenia i Tylko wtedy tytul powinien brzmiec "Sam jade do ASO" Swoja droga ksiazki Etzolda swietnie sprawialy sie w starych teutonskich klocach. Vectre/Calibre na srubki mozna bylo rozkrecic i spowrotem zlozyc. Mondeo MkI/MkII tez ksiazka dawala rade. Ale tak jak przedpiscy pisali - inne czasy, inne samochody. Dlatego do dzisiaj jakos nie spieszno mi przesiadac sie na jakies nowosci :) -- venioo GG:198909 Sprzedam Alfa Romeo 156 1.6ts 120KM '00 |
|
Data: 2011-06-18 21:11:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ksišżka "sam naprawiam" Etzolda... | |
W dniu 2011-06-18 19:59, J.F. pisze:
Jak ustawić rozrząd w V6? "Sprawdzenie ustawienia rozrządu w widlastym Różnie to bywa - tu akurat trzeba tylko zablokować koła wałków. Można samemu coś tam wyrzeźbić, ale gdyby ktoś napisał co, to pewnie udałoby się już pierwsze podejście. Zdając się na własną wynalazczość zazwyczaj udaje się dopiero któreś kolejne W jaki sposób sterowana jest sprężarka klimatyzacji? "Prace przy Tzn. ja i kto? :) Bo jak potrzebowałem tej wiedzy, to dałem radę ją zdobyć "na macanego". Ale na początku bardzo brakowało mi choćby opisania zasady działania sterowania sprężarką. Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w jakiśtamkolwiek testowych Ale takie punkty referencyjne się przydają - zwłaszcza jak rozbierzesz, złożysz i coś nie działa. A jak odpowietrzyć pombę ABS? "Układ hamulcowy należy odpowietrzyć w Można w kilku słowach opisać o co chodzi. Bo być może chodzi tylko o to że odpowietrzyć trzeba to nadciśnieniowo Może trzeba przy tym popuszczać też przewody przy pompie. A może trzeba przestawić pompę elektrycznie lub elektronicznie w jakiś magiczny tryb odpowietrzania. |
|
Data: 2011-06-18 19:37:21 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
KsiĹĄĹźka "sam naprawiam" Etzolda... | |
On Sat, 18 Jun 2011 21:11:14 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Różnie to bywa - tu akurat trzeba tylko zablokować koła wałków. Przy czym większość zamiast wystrugać sobie przyrząd, będzie i tak kombinować ze śrubokrętami, kluczami, etc. A że się np. kółko ze spieków ukruszy, to drobiazg. Ale takie punkty referencyjne się przydają - zwłaszcza jak rozbierzesz, złożysz i coś nie działa. Punkty referencyjne, ale w jakich warunkach? A jeśli czujnik jest montowany tylko w jednej, ustalonej pozycji, a cała korekta ma miejsce po stronie elektroniki? Można w kilku słowach opisać o co chodzi. A jak ktoś nie zrozumie i popsuje, to będzie mógł się porzucać w kierunku autora/wydawcy? A może trzeba przestawić pompę elektrycznie lub elektronicznie w jakiś magiczny tryb odpowietrzania. Wypowiadając magiczne zaklęcie przez lewe ramię. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-06-18 21:55:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Ksišżka "sam naprawiam" Etzolda... | |
W dniu 2011-06-18 21:37, Robert Rędziak pisze:
On Sat, 18 Jun 2011 21:11:14 +0200, Tomasz Pyra No ale to jest właśnie ta cenna wiedza. Bo ja tam wiem że patenciarskie blokady rozrządu najlepiej robić z drewna. Gdyby było o tym w książce to pewnie niejednemu by się udało. A tak to w książce się dowie tylko że trzeba mieć zagadkową blokadę "XRF-31337", wciśnie jakiś łom i popsuje. Ale takie punkty referencyjne się przydają - zwłaszcza jak rozbierzesz, Wystarczy podać na wolnych obrotach, nawet z jakimś +-. A jeśli czujnik No zazwyczaj tak właśnie jest, tylko jak jednak dochodzi do tej sytuacji że silnik jednak nie chodzi, to trzeba obskoczyć podstawowe parametry pracy silnika żeby stwierdzić co jest nie tak. A do tego trzeba mieć jakieś wartości referencyjne. Można w kilku słowach opisać o co chodzi. To by się nie udało chyba nawet w USA ;) |
|
Data: 2011-06-19 02:22:28 | |
Autor: Robert RÄdziak | |
KsiĹĄĹźka "sam naprawiam" Etzolda... | |
On Sat, 18 Jun 2011 21:55:17 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote: Punkty referencyjne, ale w jakich warunkach? W jakiej temperaturze otoczenia/na dolocie? Przy jakim ciśnieniu atmosferycznym? Itp, etc... No zazwyczaj tak właśnie jest, tylko jak jednak dochodzi do tej sytuacji że silnik jednak nie chodzi, to trzeba obskoczyć podstawowe parametry pracy silnika żeby stwierdzić co jest nie tak. Czyli mierzysz przy prędkości obrotowej rozruchu, gdzie kąt wyprzedzenia zapłonu może i prawdopodobnie będzie inny niż na wolnych obrotach. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-06-19 07:54:58 | |
Autor: J.F. | |
Ksiżka "sam naprawiam" Etzolda... | |
On Sat, 18 Jun 2011 21:55:17 +0200, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-06-18 21:37, Robert Rędziak pisze: No ale co - chcialbys rysunkow konstrukcyjnych tej blokady zeby sobie samemu wystrugac ? Wystarczy podać na wolnych obrotach, nawet z jakimś +-.Ale takie punkty referencyjne się przydają - zwłaszcza jak rozbierzesz,Punkty referencyjne, ale w jakich warunkach? A nie prosciej zalozyc ze oryginalny czujnik, montowany w jeden mozliwy sposob daje odpowiedni punkt referencyjny ? No zazwyczaj tak właśnie jest, tylko jak jednak dochodzi do tej sytuacji że silnik jednak nie chodzi, to trzeba obskoczyć podstawowe parametry pracy silnika żeby stwierdzić co jest nie tak. Do tego wystarczy zwykly stroboskop. Silnik jakos chodzil bedzie nawet na sporo przestawionym zaplonie. Albo miernik energii iskry. Masz ? J. |
|
Data: 2011-06-19 07:47:48 | |
Autor: J.F. | |
Ksiżka "sam naprawiam" Etzolda... | |
On Sat, 18 Jun 2011 21:11:14 +0200, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-06-18 19:59, J.F. pisze: A oczywiscie dysponujesz w domu frezarka zeby cos rzezbic. I w celu zaoszczedzenia paru zl, bedziesz dwa dni przyrzad rzezbil. W jaki sposób sterowana jest sprężarka klimatyzacji? "Prace przy Ten kto pisal zalozenia i programista ktory to programowal Bo jak potrzebowałem tej wiedzy, to dałem radę ją zdobyć "na macanego". No ba, mozna dziecko posadzic i zdekoduje program z komutera sterujacego, i bedzie wiedzial lepiej od programisty :) Ale na początku bardzo brakowało mi choćby opisania zasady działania sterowania sprężarką. Bo sie juz nie publikuje. Komputer robi to dobrze, uwzgledniajac wiele czynnikow. Dawniej tez nie miales np rozrysowanych krzywek na walkach. Ale takie punkty referencyjne się przydają - zwłaszcza jak rozbierzesz, złożysz i coś nie działa.Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w jakiśtamkolwiek testowychTestowych warunkow przeciez i tak nie wyprodukujesz. A nie napisali "w celu rozebrania silnika udaj sie do autoryzowanego serwisu" ? :-) I mozliwe ze nawet oni tego specjalistycznego sprzetu nie maja. Bosch mogl uznac ze takie informacje nalezy trzymac przy orderach, a No i co - dysponujesz odpowiednim komputerem zeby przestawic ? pompka zeby odpowiednie cisnienie zrobic ? Udaj sie do stacji obslugi, i nie pytaj jak wymienic zaciski, bo nie odpowietrzysz potem :-) J. |