Ksiądz i zakonnica

Data: 2009-11-22 18:04:44
Autor: Imiennika
Ksiądz i zakonnica
w sensie prawnym kim jest ksiądz (siostra zakonna)?
czy są jakieś urzędowe legitymacje ?

Data: 2009-11-22 18:10:02
Autor: Robert Tomasik
Ksiądz i zakonnica

Użytkownik "Imiennika" <imiennika@vp.pl> napisał w wiadomości news:395f.0000049f.4b096f2cnewsgate.onet.pl...
w sensie prawnym kim jest ksiądz (siostra zakonna)?
czy są jakieś urzędowe legitymacje ?

W odniesieniu do księży oraz zakonników, którzy mają święcenia kapłańskie (nie wszyscy je mają) legitymują się oni tzw. świadectwem celebry wydanym o ile się orientuję przez biskupa. Pozostałe osoby są członkami stowarzyszeń i również posiadają odpowiednie dokumenty. Dokumenty te nie są wydawane przez urzędy państwowe.

Data: 2009-11-22 18:28:52
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Ksiądz i zakonnica
Dnia Sun, 22 Nov 2009 18:10:02 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

często osoby duchowne unikają mandatów za jazdę bez zapiętych pasów;
nie chcę robić z tego reguły, ale odnoszę wrażenie że funkcjonariusze
organów administracji państwowej traktują osoby duchowne nieco łagodniej
niż przeciętnego obywatela.

Ucieczka w szaty duchowne była sposobem na uniknięcie zasadniczej służby
wojskowej w tamtych czasach.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_3.php

Data: 2009-11-22 18:31:38
Autor: pwz
Ksiądz i zakonnica
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> [...]
> nie chcę robić z tego reguły, ale odnoszę wrażenie że funkcjonariusze
> organów administracji państwowej traktują osoby duchowne nieco łagodniej
(...)

Wiesz o tym z doświadczenia, czy prowadziłeś/znasz na ten temat badania? Jakieś źródło?
pwz

Data: 2009-11-22 19:07:47
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Ksiądz i zakonnica
Dnia Sun, 22 Nov 2009 18:31:38 +0100, pwz napisał(a):

Wiesz o tym z doświadczenia, czy prowadziłeś/znasz na ten temat badania? Jakieś źródło?
pwz

Znajomy wiózł księdza i został zatrzymany do rutynowej kontroli drogowej.
Czytając lokalną prasę można przeczytać notki, że księdzu się upiekło.
Kolega zwrócił uwagę, że była jakaś obława lub akcja specjalna,
legitymowano praktycznie 95% przechodniów w określonym przedziale wiekowym,
a ksiądz nie został zaproszony do czynności.

http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php

Data: 2009-11-22 19:39:48
Autor: pwz
Ksiądz i zakonnica
[...]

No popatrz, a ja mam zupełnie inne doświadczenia. Mam znajomego księdza, który dostał maksymalny mandat za wykroczenie. Gdyby był 'cywilem', może by mu się upiekło.
Pytam zatem ponownie: czy ktoś prowadził/zna jakieś rzetelne badania w przedmiotowej kwestii?
pwz

Data: 2009-11-22 20:21:48
Autor: Robert Tomasik
Ksiądz i zakonnica

Użytkownik "pwz" <dyskusyjneto_wytnij@drv.pl> napisał w wiadomości news:hec0hl$rvn$1inews.gazeta.pl...
[...]

A jak sobie tego typu badania wyobrażasz?

Data: 2009-11-23 07:01:49
Autor: pwz
Ksiądz i zakonnica
Robert Tomasik pisze:
(...)
Pytam zatem ponownie: czy ktoś prowadził/zna jakieś rzetelne badania w przedmiotowej kwestii?

A jak sobie tego typu badania wyobrażasz?

Mogę zaprojektować, ale to kosztuje.
pwz

Data: 2009-11-23 21:31:46
Autor: Robert Tomasik
Ksiądz i zakonnica

Użytkownik "pwz" <dyskusyjneto_wytnij@drv.pl> napisał w wiadomości news:hed8gd$8q9$2inews.gazeta.pl...
Robert Tomasik pisze:
(...)
Pytam zatem ponownie: czy ktoś prowadził/zna jakieś rzetelne badania w przedmiotowej kwestii?
A jak sobie tego typu badania wyobrażasz?
Mogę zaprojektować, ale to kosztuje.

To po co bez sensu pytania zadajesz?

Data: 2009-11-23 22:19:39
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Ksiądz i zakonnica
Robert Tomasik pisze:
[...]

Bo to modne. Na Onecie to komentarze antychrześcijańskie można spotkać
pod dowolnymi notkami, łącznie z tymi o Islamie. Dla niektórych dzień
bez ataku na Boga, Chrystusa czy ich wyznawców to dzień stracony. No ale
powiedział Pan: Oto Ja posyłam was jak owce między wilki, bądźcie tedy
roztropni jak węże i niewinni jak gołębice. I strzeżcie się ludzi,
albowiem będą was wydawać sądom i biczować w swoich synagogach.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-11-24 16:16:48
Autor: shat
Ksiądz i zakonnica
"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:heessn$sen$1news.interia.pl...
Robert Tomasik pisze:
[...]

Daj sobie spokój z tymi katolickimi sloganami.

--
Radek

Data: 2009-11-24 16:21:36
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Ksiądz i zakonnica
shat pisze:
[...]

idź precz shatanie. Nie przestraszysz mnie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-11-24 20:02:37
Autor: Jacek_P
Ksiądz i zakonnica
Przemysław Adam Śmiejek napisal:
idĹş precz shatanie. Nie przestraszysz mnie.

Odbilo ci, Tristan?
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-11-25 09:39:43
Autor: szerszen
Ksiądz i zakonnica

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hehe4t$u8n$2srv.cyf-kr.edu.pl...

Odbilo ci, Tristan?

a czy kiedykolwiek bylo inaczej?

Data: 2009-11-25 18:59:25
Autor: Jacek_P
Ksiądz i zakonnica
szerszen napisal:
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hehe4t$u8n$2srv.cyf-kr.edu.pl...
> Odbilo ci, Tristan?
a czy kiedykolwiek bylo inaczej?

Bylo. Niestety dawno :(
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-11-26 09:01:09
Autor: szerszen
Ksiądz i zakonnica

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hejuqd$a0i$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Bylo. Niestety dawno :(

to chyba jeszcze za pierwszego piasta

Data: 2009-11-26 09:26:36
Autor: Maddy
Ksiądz i zakonnica
szerszen pisze:

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hejuqd$a0i$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Bylo. Niestety dawno :(

to chyba jeszcze za pierwszego piasta

No ja pamiętam. Słabo, słabo ale jednak...

Kolejny dowód na to, że kiedyś było lepiej a teraz wszystko schodzi na psy. :-)

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-11-25 23:57:11
Autor: Titus Atomicus
Ksiądz i zakonnica
In article <hegtd1$15n$1@inews.gazeta.pl>, "shat" <asas@ssss.pl> wrote:

> [...]
> albowiem będą was wydawać sądom i biczować w swoich synagogach.

Daj sobie spokój z tymi katolickimi sloganami.

E, to chyba z wczesnejszych czasow pochodzi.

TA

Data: 2009-11-23 15:02:37
Autor: witek
Ksiądz i zakonnica
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
[...]

ba, skądś te 5% nielegitymowanych przecież musi wziąć.

Data: 2009-11-28 15:22:33
Autor: Gotfryd Smolik news
Ksiądz i zakonnica
On Sun, 22 Nov 2009, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:

Kolega zwrócił uwagę, że była jakaś obława lub akcja specjalna,
legitymowano praktycznie 95% przechodniów w określonym przedziale wiekowym,

  Taka "akcja" stanowi nieporozumienie.
  O ile można zrozumieć, że robi się poszukiwanie z 0,5% kontrolowanych
"pasujących do wzorca", to przy 95% można z góry założyć, że sprawa
jest na tyle istotna, iż kontrolowany będzie starał się znaleźć
w tych 5%. Więc kontrolować tak naprawdę należałoby właśnie te 5%
które "nie wygląda na potrzebne" :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-23 00:27:33
Autor: Tomasz Pyra
Ksiądz i zakonnica
[...]

Dokładnie dokładnie... Zresztą gdzieś tam w oficjalnych instrukcjach dla policji jest szczegółowo napisane "sprawdzić czy nie ksiądz". Sam widziałem, na własne oczy - to film był, ale pewnie dokumentalny.

;)

Data: 2009-11-23 07:01:16
Autor: pwz
Ksiądz i zakonnica
Tomasz Pyra pisze:
[...]

Miś to był... Chyba.
pwz

Data: 2009-11-23 17:20:28
Autor: Papa Smurpfs
Ksiądz i zakonnica
Órzytkownik "Tomasz Pyra" napisał:
Dokładnie dokładnie... Zresztą gdzieś tam w oficjalnych instrukcjach dla
policji jest szczegółowo napisane "sprawdzić czy nie ksiądz". Sam
widziałem, na własne oczy - to film był, ale pewnie dokumentalny ;)

kiedyś jak był ksiądz to mieli wieszać kamień do szyi i do rzeki, a teraz
jak juz mają swoich agentów to każą jechać, ewentualnie sprawdzają czy swój,
czy nie swój i w zależności od tego odpowiednie działanie:O)

Data: 2009-11-23 10:26:52
Autor: zly
Ksiądz i zakonnica
Dnia Sun, 22 Nov 2009 18:28:52 +0100, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
napisał(a):

[...]

To raczej nie kwestia byćis funkcjonariuszem, a tego czy gościu jest
'wierzącym praktykującym'. Bo jak to to księdzu mandat dać? Wyspowiadać
bysię potem musiał., A nie daj boże jeszcze publicznie ksiądz z ambony
opowie o incydencie.

--
marcin

Data: 2009-11-23 10:35:04
Autor: Liwiusz
Ksiądz i zakonnica
zly pisze:

To raczej nie kwestia byćis funkcjonariuszem, a tego czy gościu jest
'wierzącym praktykującym'. Bo jak to to księdzu mandat dać? Wyspowiadać
bysię potem musiał.

   To jakiś grzech jest?

--
Liwiusz

Data: 2009-11-23 10:47:00
Autor: zly
Ksiądz i zakonnica
Dnia Mon, 23 Nov 2009 10:35:04 +0100, Liwiusz napisał(a):

   To jakiś grzech jest?

Występowanie przeciw księdzu i aktywne działanie na jego niekorzyść? :)
--
marcin

Data: 2009-11-23 10:49:25
Autor: Liwiusz
Ksiądz i zakonnica
zly pisze:
Dnia Mon, 23 Nov 2009 10:35:04 +0100, Liwiusz napisał(a):

   To jakiś grzech jest?

Występowanie przeciw księdzu i aktywne działanie na jego niekorzyść? :)

    Ale przecież mandat nie spełnia tych warunków :)

--
Liwiusz

Data: 2009-11-23 12:07:23
Autor: zly
Ksiądz i zakonnica
Dnia Mon, 23 Nov 2009 10:49:25 +0100, Liwiusz napisał(a):

    Ale przecież mandat nie spełnia tych warunków :)

E tam. Wczuj się w mentalność :)
--
marcin

Data: 2009-11-24 00:16:18
Autor: Robert Tomasik
Ksiądz i zakonnica

Użytkownik "zly" <bozupabylazaslona@NOpocztaSPAM.fm> napisał w wiadomości news:2v7yc6ruh7lf.dlgpiki.fixed...
Dnia Mon, 23 Nov 2009 10:49:25 +0100, Liwiusz napisał(a):

    Ale przecież mandat nie spełnia tych warunków :)
E tam. Wczuj się w mentalność :)

Zakładając, że mandat słuszny, to raczej ksiądz się powinien wstydzić,a nie policjant.

Data: 2009-11-22 18:32:47
Autor: Imiennika
Ksiądz i zakonnica

[...]

a dokumenty te dają jakieś przywileje ?
Osoba duchowna ma większe szanse ?

Data: 2009-11-22 19:06:12
Autor: spp
Ksiądz i zakonnica
Imiennika pisze:
[...]

Nie.

Osoba duchowna ma większe szanse ?

Na otrzymanie takich dokumentów? Tak. ;)

--
spp

Data: 2009-11-22 19:40:58
Autor: Robert Tomasik
Ksiądz i zakonnica

Użytkownik "Imiennika" <imiennika@vp.pl> napisał w wiadomości news:395f.000004a3.4b0975bfnewsgate.onet.pl...

[...]

Pewnie odpowiednich miejscach tak. Przykładowo podczas Mszy Świętej masz szansę na miejsce po drugiej stronie ołtarza. Z tego co wiem ma się jeszcze sznase na prawie darmowe noclegi w różnych domach zakonnych.

Osoba duchowna ma większe szanse ?

Na co? Na zbawienie duszy?

Data: 2009-11-22 19:07:43
Autor: Jacek_P
Ksiądz i zakonnica
Robert Tomasik napisal:
Na co? Na zbawienie duszy?

Na to, ze w przypadku wiekszosci przestepstw zakon wyekspediuje cie
w nieznane blizej miejsce, a wladze nie wystawia listu gonczego
w przeciwienstwie do tzw. 'zwyklego' obywatela, ktory zostanie
zadolowany profilaktycznie na 3 miesiace, a dowolny sad to przyklepie.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-11-22 20:27:26
Autor: Robert Tomasik
Ksiądz i zakonnica

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hec25v$oui$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Robert Tomasik napisal:
[...]

Co do pomocy zakonu, to nie potrafię tu zająć stanowiska. Co so listu gończego, to jest on najczęściej konsekwencją wyekspediowania gościa w n/n miejsce. I to zasadniczo nie za bardzo zależy od kogokowleik. Jak się podejrzany nie zgłąsza, to się wystawia list gończy. Oczywiście czasem może to nastąpić nieco szybciej, a czasem wolniej. W odniesieniu do osoby duchownej pewnie wolniej, ale to kwestia nie jednego, a dwóch bezskutecznych wezwań może być i tyle.

Co do aresztu, to w wypadku osoby duchownej może wchodzić w rachubę ewentualne poręczenie.

Data: 2009-11-22 23:43:12
Autor: Smok Eustachy
Ksiądz i zakonnica
Dnia Sun, 22 Nov 2009 19:40:58 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
/.../
Osoba duchowna ma większe szanse ?

Na co? Na zbawienie duszy?

Na zbawienie duszy mniejsze.

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-11-23 13:04:43
Autor: szerszen
Ksiądz i zakonnica

Użytkownik "Imiennika" <imiennika@vp.pl> napisał w wiadomości news:395f.000004a3.4b0975bfnewsgate.onet.pl...

Osoba duchowna ma większe szanse ?

na duzo nieopodatkowanej kasy napewno

Data: 2009-11-23 21:33:03
Autor: Robert Tomasik
Ksiądz i zakonnica

Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:hedu0s$re6$1news.task.gda.pl...

Osoba duchowna ma większe szanse ?
na duzo nieopodatkowanej kasy napewno
W tym szaleństwie jest pewna metoda. I tak wierni by ten podatek drugi raz zapłacili.

Ksiądz i zakonnica