Ksiądz o Niedźwieckich, " mają w sobie diabła"...

Data: 2010-05-26 18:39:19
Autor: boukun
Ksiądz o Niedźwieckich, " mają w sobie diabła"...
Proboszcz z Pozezdrza na Mazurach o dziewięcioletniej dziewczynce mówił dzieciom: - Poganka, ma w sobie diabła, pójdzie do piekła. Nie bawcie się z nią.

Słowa dotyczyły Oliwki z Harszu koło Węgorzewa, której rodzice ateiści zdecydowali, że dziewczynka nie pójdzie do pierwszej komunii. Szkolne koleżanki przestały się z nią bawić, niektóre nazywają "diablicą", choć wcześniej Oliwka była lubiana. Teraz jednak zbliża się komunia, trzeba słuchać księdza i nie wolno grzeszyć, bo grzesznice nie założą białych sukienek. Nie będą wyglądać jak księżniczki.

Mała "poganka" zapewnia:

  Staram się nie zwracać na to uwagi. Ale jest mi przykro, kiedy powtarzają mi te wszystkie niemiłe rzeczy, które mówi o mnie ksiądz.

Jej matka Anna Niedźwiecka-Medek mówi:

  Jestem ateistką, Oliwka nie jest ochrzczona i do komunii nie idzie. Nie chodzi na religię, nigdy jej to nie ciekawiło. Czułam, że będą z tym kłopoty, ale bardziej spodziewałam się ich ze strony dzieci, nie księdza. Co roku przychodzi do mnie po kolędzie i choć mam nastawienie antyklerykalne, wpuszczam go, częstuję herbatą, kawą, raz nalewką. Pomodli się, pokropi. Zdarzało mu się agitować, ale moja odmowa była stanowcza. Nie życzę sobie, by publicznie wypowiadał się na temat naszej rodziny, a zwłaszcza mówił takie głupoty o dziecku.

  Ksiądz jednak wielokrotnie opowiadał je na zebraniach dla rodziców dzieci, które przystępują do komunii świętej. Odbywały się w kościele św. Stanisława Kostki w Pozezdrzu. Jedna z matek, która brała w nich udział mówi:

    Wyczytywał listę wszystkich dzieci z dwóch klas i przy nazwisku Oliwii dodał: "Nieochrzczona poganka". Było mi przykro, ale uwagi mu nie zwróciłam, bo to mogłoby przekreślić pójście mojej córki do komunii.

  Kobieta nie podaje nazwiska w obawie przed księdzem. Jej córka przestała kontaktować się z Oliwią, bo - jak tłumaczy matka:

    Jest naładowana wiadomościami o grzechu, skołowana.

  Kobieta zapewnia, że rozmawiała z córką i wszystko wróciło do normy.

  Ksiądz Franciszek Stosik, który uczy religii w miejscowej podstawówce, kilka lat temu został przez ojca jednej z uczennic oskarżony o uderzenie dziecka. Inni uczniowie tego nie potwierdzili, ale dyrekcja powiadomiła o wszystkim kurię. Wtedy duchowny, który był zatrudniony na czas nieokreślony, nie wystąpił o przedłużenie umowy. Dwa lata temu wrócił do podstawówki. Jej dyrektorka Małgorzata Dadura mówi:

    W tym i w poprzednim roku nie było żadnych skarg. Jeżeli taki incydent faktycznie miał miejsce, a nie jest to tylko "wieść gminna", szkoła powinna interweniować. Nie jest jednak łatwo zwolnić księdza. Chroni go kodeks pracy, Karta nauczyciela, to kuria wystawia mu tzw. misję. Może łatwiej załatwić sprawę polubownie.

  Podkreśla, że w szkole oprócz katechezy rzymskokatolickiej jest też greckokatolicka oraz język ukraiński i żadne dziecko nie jest prześladowane ze względu na wyznanie. Po skardze matki Oliwii dyrektorka rozmawiała z wychowawczynią klasy. Chce zorganizować spotkanie z rodzicami i księdzem.

  Proboszcz Stosik, spytany o Oliwię, wykrzykuje tylko przez uchylone drzwi plebanii:

    To dziecko ma matkę, co mnie obchodzi, jak ona je wychowuje! Ja nic takiego nie mówiłem, co to za głupoty! Przyprowadźcie mi tu tych, co tak mówili, niech powtórzą!

    Ojciec dziewczynki, Jakub Medek planuje pozew przeciwko księdzu:

      Zachowanie tego pana - bo nie nazwę kapłanem kogoś, kto tak potraktował dziecko - narusza przepisy konstytucji dotyczące wolności sumienia i wyznania.

      http://www.gadu-gadu.pl/5475233599917946407/ksiadz-o-9-latce-ma-w-sobie-diabla1

      Dobrze, że ja nie mieszkam na wsi. Niech by mi tak tu w Świdnicy klecha buntował dzieciaki przeciwko mojemu Dawidkowi...

      Niedźwieccy to jednak najmądrzejsi Polacy...

      boukun

Data: 2010-05-26 18:51:53
Autor: Jerzy Tabortowski
Ksiądz o Niedźwieckich, " mają w sobie diabła"...
Patrz fetniaku, moja żona jest też ateistką, synowie nie wszyscy ochrzczeni, NIGDY frajerze nie mieli z tego powodu nieprzyjemności. Może to twoje nazwisko takie trefne i się czarni przywalają ?? Co za fetniak :)

Data: 2010-05-26 18:53:37
Autor: boukun

Użytkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl> napisał w wiadomości news:4bfd51a7$0$2585$65785112news.neostrada.pl...
Patrz fetniaku, moja żona jest też ateistką, synowie nie wszyscy ochrzczeni, NIGDY frajerze nie mieli z tego powodu nieprzyjemności. Może to twoje nazwisko takie trefne i się czarni przywalają ?? Co za fetniak :)

Półgłówku, zaraz coś podrzucę na temat tych twoich czarnych... Co oni za jedni...

boukun

Data: 2010-05-26 18:57:40
Autor: Jerzy Tabortowski
Ksiądz o Niedźwieckich, " mają w sobie diabła"...
Półgłówku, zaraz coś podrzucę na temat tych twoich czarnych... Co oni za
jedni...

Wsadź se swoje frajerskie niusy w dupę, co ??
Nie interesują mnie twoje szambiarskie "mądrości".

Data: 2010-05-26 21:41:38
Autor: karwanjestdebilem
Ksiądz o Niedźwieckich, " mają w sobie diabła"...

Użytkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda.pl> napisał w

Patrz fetniaku....

Bronisz tego "księdza"?

Przemysław Warzywny
--

"Wygrana w wyborach Jarosława Kaczyńskiego może spowodować, że Polska spadnie do rangi Ruandy i Burundi, a rządziłby nią "człowiek, który ma doświadczenie w hodowli zwierząt futerkowych.
Wyrok w procesie apelacyjnym w aferze gruntowej uchylony. Argumenty Mariusza Kamińskiego, b. szefa CBA, i jego zwolenników, że wszystko zgodne z prawem, upadły".

Data: 2010-05-26 13:17:00
Autor: Zygmunt Stary
Ksiądz o Niedźwieckich, " mają w sobie diabł a"...
Skąd u Ciebie boukun tyle zaufania dla żydowskiej gazety dla Polaków?
Ja np. nie wierzę w żadne zdanie tam napisane.
Podałeś jako źródło gg, ale u dołu tego źródła jest link do GW.
Gratuluję zaufania do "starszych braci".
Może jeszcze z Ciebie będą ludzie...
ZW

On 26 Maj, 21:41, "karwanjestdebilem" <Brońmy RP przed pisem@..pl>
wrote:
Użytkownik "Jerzy Tabortowski" <jurekt@edd_gazeta_wyborcza_gowno_prawda..pl>
napisał w

> Patrz fetniaku....

Bronisz tego "księdza"?

Przemysław Warzywny

Data: 2010-05-26 22:58:27
Autor: boukun

Użytkownik "Zygmunt Stary" <zygwar@gmail.com> napisał w wiadomości news:391dcf03-bfcb-4d9b-8192-40a1680172a8q8g2000vbm.googlegroups.com...
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -
Poczekamy, zobaczymy, podejrzewam, że jeszcze będzie głośno, jak ojciec dziecka wytoczy proces księdzu. Zresztą, to nie pierwszy taki przypadek, było już głośno o kiku podobnych przypadkach...

boukun

Data: 2010-05-27 09:34:05
Autor: cyc

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:htjj0m$nhe$1mx1.internetia.pl...
[...]

................<

[...]

Pozew ? Morde obilbym tak , ze do konca zycia zapamietalby nauczke a plebanie spalilbym bo jest siedliskie diabla !.

cyc

Data: 2010-05-27 02:25:06
Autor: Zygmunt Stary
On 27 Maj, 09:34, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
Użytkownik "boukun" <bou...@neostrada.pl> napisał w wiadomościnews:htjj0m$nhe$1mx1.internetia.pl...

> [...]

Pozew ? Morde obilbym tak , ze do konca zycia zapamietalby nauczke a
plebanie spalilbym bo jest siedliskie diabla !.

A jeszcze niedawno z cyc'em można było dyskutować, widać wezwanie do
"wojny domowej" robi swoje.
Jan Rem zaciera ręce.
A może to ryk bestii przed nadejściem błogosławionego Jerzego
Popiełuszki...?
ZW.
PS.
Nadal nie wierzę w żaden sąd wyrażony w GW.

Data: 2010-05-27 16:43:53
Autor: cyc

Użytkownik "Zygmunt Stary" <zygwar@gmail.com> napisał w wiadomości news:7fcf79fd-45b8-4d1e-8562-953956599fd5q23g2000vba.googlegroups.com...
> [...]

ZW.
PS.
Nadal nie wierzę w żaden sąd wyrażony w GW.

A moze uwazasz , ze bydle , klech mial prawo do wyglaszania takiej opinii o dziecku ? .
Powtarzam w cala odpowiedzialnoscia, wypralbym takiemu  morde bez zastanowienia .
To nawet nie sredniowiecze , to smierc cywilizacji !.
Sam jestem wierzacym ale mam swiadomosci tergo , ze czlowiek ma prawo do wybrania wlasnej drogi w tym tej swiatopogladowej . Bog to nie szmata , ktora slucha ksiezych wskazan kogo ma a kogo nie ma  kochac  . Jemu nie sa potrzebni podpowiadacze , tymbardziej takie prymitywy jak ksiadz o ktorym mowa . Sadze a wlasciwie jestem tego pewien , ze Jemu wystarczy to ze czlowiek zyje zgodnie z tym co jest dobre a nie tyo , czy ktos w niego wierzy , czy nie , czy chodzi do kosciola czy nie , czy daje na tace i czy utrzymuje " czarnych "darmozjadow  , czy nie .
Krzewienie wiary to jedno a publiczne ponizanie i rozpetanie nagonki na czlowieka inaczej myslacego , tymbardziej jesli czlowiekiem tym jest 8 letnie dziecko , to drugie . Nie ma slow potepienia dla tego "ksiedza " , ktory powinien od natychnmiast zostac wykopany i zagoniony do roboty w kamieniolomach tak , aby wiedzial co stracil .

cyc

Data: 2010-05-27 13:54:35
Autor: Zygmunt Stary
Ksiądz o Niedźwieckich, " mają w sobie diabł a"...
1.Trudno dyskutować o czymś, co wcale nie musiało mieć miejsca.
Nie ma potwierdzenia tego zdarzenia na forach internetowych Warmii.
A GW nie wierzę.
2. Trochę pobuszowałem na forach Węgorzewa, Giżycka i język tamtej
społeczności zdecydowanie odbiega od politpoprawności, dlatego
uwzględniając specyfikę regionu, inne jest tam znaczenie takiej
wypowiedzi, gdzie indziej nie do przyjęcia.
Polecam:
http://gazetaolsztynska.wm.pl/Uczennica-o-nauczycielce:-To-zj-a-laska-jest,96719
http://forum.wm.pl/viewtopic.php?f=159&t=30172
A tu, gdzie powinno być "głośno", do tej pory absolutna cisza...
http://forum.wm.pl/viewforum.php?f=159
Stąd dyskusja jest bezprzedmiotowa.
Pozdr. ZW

Data: 2010-05-28 08:59:48
Autor: cyc

Użytkownik "Zygmunt Stary" <zygwar@gmail.com> napisał w wiadomości news:f28b18b2-e0a8-4bc6-91d6-328474cadb06o4g2000vbo.googlegroups.com...
[...]

Nie prowadze sledztwa w sprawie i nie wiem czy zdarzenie mialo miejsce , czy nie . Dotarla do mnie informacja tutaj opisana i w oparciu o nia oceniam osobe .
Nie sadze zreszta aby byla to informacja zmyslona bo innych w podobnym stylu znamy z opisow wiele .

cyc

Ksiądz o Niedźwieckich, " mają w sobie diabła"...