Ksiądz wykorzystał seksualnie 100 dzieci. Szokujący raport o Kościele!!!

Data: 2009-11-26 21:35:16
Autor: Roger Perejro
Ksiądz wykorzystał seksualnie 100 dzieci. Szokujący raport o Kościele!!!
Kościół katolicki w Irlandii krył swoich księży, którzy molestowali i seksualnie wykorzystywali dzieci - czytamy na stronach "Daily Telegraph". Wniosek taki płynie z opublikowanego właśnie raportu na temat nadużyć Kościoła katolickiego w tym kraju.
Dokument pt. "Raport na temat stosunku władz kościelnych i świeckich do zarzutów i podejrzeń seksualnego wykorzystywania dzieci w archidiecezji w Dublinie" liczy 700 stron. Komisja pod kierownictwem sędzi Yvonne Murphy analizowała przypadki 46 księży od 1975 r., ale faktycznie sięgnęła do lat 40. XX w. Fragmenty raportu utajniono w związku z możliwymi procesami karnymi.

Prace nad nim trwały trzy lata.

W latach 1975 - 2004 państwo roztoczyło nad duchownymi coś co możnaby określić mianem parasola ochronnego. Dzięki temu przez dziesięciolecia przestępcy seksualni w sutannach byli bezkarni. Jak wynika z raportu, polityka taka miała za zadanie utrzymanie dobrych relacji państwo - Kościół katolicki. Wobec duchownych prawa zatem nie egzekwowano.

700 stron szokującego raportu ws. przestępstw seksualnych

Jak pisze "DT", przez trzy lata specjalna komisja badała kościelne archiwa. Prześwietlano również zaangażowanie państwowych służb, w tym policji. Badano działania biskupów - szczególną wagę przywiązano do roli 46 księży z dublińskiej archidiecezji.

Obecne władze z ministrem sprawiedliwości, Dermotem Ahernem, na czele apelują do poszkodowanych przez duchownych o to, aby zgłaszali się na policję i składały zeznania.

To, co jest bulwersujące w raporcie, to stwierdzenia, że duchowni, którzy seksualnie wykorzystywali dzieci, byli przez swoich zwierzchników przenoszeni do innych parafii. I na tym sprawa się kończyła. Już słychać głosy, że treść jest wstrząsająca i będzie szokować.

Raport jest co prawda gotowy od kilku miesięcy, ale władze czekały z publikacją do czasu decyzji Sądu Najwyższego. Na jego wniosek niektóre części dokumentu zostały zatajone, ze względu na dobro postępowania.

Wniosek z raportu jest prosty: policja w stosunku do przestępstw seksualnych księży stosowała politykę "o nic nie pytaj, o niczym nie mów". Organa państwa przymykały oczy, a kościelne władze tuszowały sprawy.

Cztery nazwiska okryte hańbą

Dokument szczególnie uderza w czterech arcybiskupów. Są to: John Charles McQuaid (zmarły w 1973 roku), Dermot Ryan (zmarł w 1984 r.), Kevin McNamara (1987 r.) i kardynał Desmond Connell (obecnie już na emeryturze).

Pierwsze akta ws. zwyrodniałych czynów księży zostały wydane przez wspomnianego kardynała w 1995 roku. W archiwach leżały już wtedy materiały, z których wynikało, że istnieją udokumentowane skargi przeciwko 28 duchownym.

100 dzieci molestowanych. 25 lat gwałtów

O tych jak i wielu innych sprawach biskupi wiedzieli. Śledczy w dokumencie napisali np., że jeden z księży przyznał się do molestowania ponad 100 dzieci. Inny przyznał się, że dopuszczał się takich czynów w odstępie dwóch tygodni w czasie 25 lat posługi. Jedna ze skarg dotyczyła księdza, który następnie przyznał się do wykorzystywania co najmniej sześciorga innych dzieci.

W jednym przypadku policji zajęło 20 lat, zanim zdecydowała się na wszczęcie postępowania przeciwko księdzu. W kilku sytuacjach policja poinformowała władze diecezjalne o przypadkach niewłaściwego stosunku księży do dzieci, zamiast je zbadać we własnym zakresie.

To już drugi tego typu raport opublikowany w Irlandii. Pierwszy, już opublikowany w maju, dotyczył zakonnic, które znęcały się nad dziećmi mieszkającymi w domach opieki.

Od czasu ujawnienia przypadków wykorzystywania dzieci i znęcania się nad nimi przez duchownych, kościół katolicki w Irlandii zobowiązał się do wypłacenia ponad 160 milionów euro na odszkodowania dla pokrzywdzonych.

Tajemnicza polisa Kościoła

Z faktu, iż archidiecezja w 1987 r. wykupiła polisę ubezpieczeniową z myślą o nieletnich poszkodowanych przez księży, raport wyciąga wniosek, że hierarchowie byli świadomi, iż skandale związane z seksualnym wykorzystywaniem nieletnich będą dla Kościoła kosztowne. W tym czasie czterech arcybiskupów wiedziało o skargach na 17 księży.

- Aż do połowy lat 90. archidiecezja w Dublinie zajęta była przede wszystkim utrzymywaniem tajemnicy, unikaniem skandalu, ochroną reputacji Kościoła i zachowaniem aktywów majątkowych. Wszystkie inne sprawy, w tym szkody moralne wyrządzone małoletnim ofiarom były na drugim planie - stwierdza raport.

Schwarzcharakter seksafer w Kościele katolickim

Arcybiskup Dublina, krytykowany jest od wielu lat z powodu stanowiska, jakie zajął w sprawie molestowania dzieci przez księży. W 2002 roku kardynał uznał jednak, że "poważnie zbłądził", nie postępując właściwie w sprawie księży oskarżanych o pedofilię. Poprosił o "wybaczenie za te braki".

Arcybiskup Dublina zlecił w 1995 roku poszukiwania w archiwach Kościoła, w wyniku których podał policji nazwiska 17 księży z diecezji dublińskiej, oskarżanych o pedofilię.

Nazywając seksualne nadużycia wobec dzieci "niewypowiedzianym złem", kardynał Desmond Connell w liście do wiernych diecezji dublińskiej napisał: - Mimo wysiłków, jakie podjęliśmy w przeszłości, nie zdołaliśmy radzić sobie z tym we właściwy sposób.

- Głęboko ubolewam nad błędami, jakich sam się dopuściłem w próbach poszukiwania rozwiązań tego problemu - powiedział kardynał Connell.

Przyznał, że działanie w wielu instancjach (kościelnych) nie było wystarczająco szybkie i zdecydowane, przy czym nie z powodu celowych zaniedbań, lecz z powodu nieodpowiedniego pojmowania nawrotowej natury pedofilii.

Kardynał Sean Brady: głębokie ubolewanie Kościoła

Kardynał Sean Brady, stojący na czele Kościoła katolickiego w Irlandii, wyraził "głębokie ubolewanie" ws. raportu potępiającego Kościół za lata milczenia na temat przemocy wobec dzieci w placówkach religijnych. Publikacja tego dokumenty miała miejsce kilka miesięcy temu.

W liczącym 2600 stron raporcie rządowej Komisji ds. Przemocy wobec Dzieci, opublikowanym po 9 latach badań, napisano, że tysiące dzieci było bitych i gwałconych w placówkach prowadzonych w Irlandii przez Kościół katolicki od lat 30. XX w. Według raportu molestowanie seksualne i gwałty były powszechne w instytucjach dla chłopców, a przedstawiciele Kościoła zachęcali do karania poprzez bicie i wielokrotnie chronili pedofilów przed aresztowaniem.

Kardynał przyznał, że raport zawiera "haniebny katalog okrucieństw: zaniedbania, przemoc seksualna, fizyczna i psychiczna wobec dzieci".

Zakony wypłaca ofiarom pieniądze

Pięć zakonów męskich i żeńskich ogłosiło, że przekaże znaczne sumy pieniędzy na specjalny fundusz powierniczy dla ofiar wykorzystywania seksualnego i na związany z nim fundusz poradnictwa.

Irlandzki Kościół przyjął wytyczne w sprawie ochrony dzieci w 1996 r., po ujawnieniu dwa lata wcześniej pierwszych przypadków seksualnego wykorzystywania nieletnich przez księży. W 2006 r., w następstwie dalszych przypadków ujawnionych w diecezji Ferns, Kościół powołał niezależne ciało NBSC (National Board for the Safeguarding of Children) zajmujące się ochroną młodocianych w Kościele.

http://wiadomosci.onet.pl/2085361,12,ksiadz_wykorzystal_seksualnie_100_dzieci_szokujacy_raport_o_kosciele,item.html

Przemek

--

"Sprawa Barbary Blidy. Prokuratura wyjaśniająca samobójstwo posłanki SLD przygotowała zarzuty dla generała Witolda M., byłego szefa ABW za rządów PiS. To on rozkazał filmować zatrzymywanych. Przez wiele lat bliski wspólpracownik Lecha Kaczyńskiego. W ciągu dwóch lat awansował z porucznika na generała".

Data: 2009-11-26 21:37:50
Autor: Roger Perejro
Ksiądz wykorzystał seksualnie 100 dzieci. Szokujący raport o Kościele!!!

Użytkownik "Roger Perejro" <brońmy RP przed pisem@op.pl> napisał

Kościół katolicki w Irlandii krył swoich księży, którzy molestowali i seksualnie wykorzystywali dzieci ....

Wielebny Hesku, oobrońco sutannowych meneli, broń tych, których się czepiam!

Przemek

Data: 2009-11-26 22:26:35
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Thu, 26 Nov 2009 21:37:50 +0100, Roger Perejro napisał(a):

[...]

.... no i Ty Piotrze - tropicielu zgrzesiowych obsesji nt kleru - czepnij
się i pana Kaweckiego.

Data: 2009-11-27 12:29:56
Autor: =heÂŽsk=
Ksi±dz wykorzystał seksualnie 100 dzieci. Szokuj ±cy raport o Ko¶ciele!!!
On Thu, 26 Nov 2009 21:37:50 +0100, "Roger Perejro" <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

> KoÂściĂł? katolicki w Irlandii kry? swoich ksi??y, ktĂłrzy molestowali i > seksualnie wykorzystywali dzieci ....

Wielebny Hesku,

 molestowany przez wielebnych rogerku

oobro?co sutannowych meneli,

 meneli ? a niby dlaczego? poglebiasz efekt ? ;o)))

bro? tych, ktĂłrych si? czepiam!

 ty sie czepiasz, ty mmasz po prostu fiola na tym pukcie.
 klecha 30 lat temu poglaskal chloptasia po glowce a ten
 dzis sobie cudownie przypomnial, ze to bylo molestowanie!

--

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2009-11-26 22:50:30
Autor: Piotr
Dnia Thu, 26 Nov 2009 21:35:16 +0100, Roger Perejro napisał(a):

http://wiadomosci.onet.pl/2085361,12,ksiadz_wykorzystal_seksualnie_100_dzieci_szokujacy_raport_o_kosciele,item.html

To mówisz warzywny, że koniec schronienia dla zboczków pod osłoną sutanny?
Najwyższy czas.
No, to przybędzie skór w klubach dla pedziów.
Piotr

Data: 2009-11-27 12:29:56
Autor: =heÂŽsk=
Ksi±dz wykorzystał seksualnie 100 dzieci. Szokuj ±cy raport o Ko¶ciele!!!
On Thu, 26 Nov 2009 21:35:16 +0100, "Roger Perejro" <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

KoÂściĂł? katolicki w Irlandii kry? swoich ksi??y, ktĂłrzy molestowali i seksualnie wykorzystywali dzieci - czytamy na stronach "Daily Telegraph".

 psychologaia zna okreslenia na nagle odzyskanie pamieci przez  molestowanych rzekomo przed latami dzieci, dzis 50/60-letnich  kolesi ktorzy wyczuli doskonala okazje do nachapania sie kasy  od czarnych. co raz jakis zapijaczony dziadyga poddany praniu
 mozgu przypomina sobie, ze klecha maniplulowal mu siusiakiem.
 zjawisko przybiera na sile. to juz objaw histerii wsrod lewactwa.
 moglbyc napisac rownie dobrze, ze wykorzystal 112 dzieci w tym
 98 chlopcow! brzmialoby to bardziej wiarygodnie. tak okragla  liczba jak 100 to zwykla lipa. napisz w odpowiedzi, ze tych  dzieciakow bylo setki, a moze nawet tysiace. to zrobi efekt!