Książki o oświetleniu w fotografii

Data: 2010-10-17 11:28:55
Autor: Łukasz
Książki o oświetleniu w fotografii
Witam.
Chciałem kupić znajomemu książkę o oświetleniu w fotografii. Kolega nie jest zawodowym fotografem, biega po okolicy z Cannonem 350 lub 450D, czasem robi zdjęcia na weselach. W swojej biblioteczce żadnych książek na ten temat nie ma, a jakiś czas temu wspominał, iż taka pozycja by mu się przydała. Niestety ja jestem zielony w temacie, więc może moglibyście poradzić co z poniższej listy wybrać
- Oświetlenie. Warsztaty fotograficzne - Chris Bucher
- Światło i cień w fotografii - Dederko
- Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej - Michael Freeman, Tomasz    Klimkiewicz
- Światło w fotografii - magia i nauka - Steven Biver, Paul Fuqua, F. Hunter.
A może polecacie cos zupełnie innego

Pozdrawiam
Łukasz

Data: 2010-10-17 13:43:42
Autor: Paweł Pawłowicz
Ksišżki o oœwietleniu w fotografii
On Sun, 17 Oct 2010 11:28:55 +0000 (UTC), "Łukasz"
<b-lukas@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]

To jest właściwy wybór :-)

Pozdrawiam,
Paweł

Data: 2010-10-18 10:18:38
Autor: bofh@nano.pl
Ksiťşki o o�wietleniu w fotografii
On 17.10.2010 13:43, Paweł Pawłowicz wrote:
[...]

Właściwy wybór jak ktoś w studio pracuje.

--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu

Data: 2010-10-17 21:41:34
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik Łukasz napisał:

- Światło i cień w fotografii - Dederko

To nowe? Przeredagowane przez Szymona Dederko? Nie warto, kupiłem, niestety się czytać nie daje - chyba wydawca nie słyszał o takiej funkcji jak redaktor techniczny, książka w której odsyłacze nie zgadzają się z numeracja rysunków to totalna porażka wydawnicza. Jeśli już to oryginał Witolda Dederko.

--
Darek

Data: 2010-10-21 03:28:11
Autor: Czarek
Książki o oświetleniu w fotografii
On 17 Paź, 21:41, "Dariusz K. Ładziak" <dariusz.ladz...@neostrada.pl>
wrote:

> - Światło i cień w fotografii - Dederko

To nowe? Przeredagowane przez Szymona Dederko?

Nie. Jakbyś umiał czytać ze zrozumieniem, to na stronie redakcyjnej
jest podane, kto redagował.

Nie warto, kupiłem, niestety się czytać nie daje

Bo to jest książka dla ludzi rozumnych, nie dla debili. Trzeba umieć
składać literki i przepuszczać je przez mózg, a nie tylko oglądać
obrazki.

książka w której odsyłacze nie zgadzają
się z numeracja rysunków

Kolejny, wymyślony bzdet. Wylecz się z tej nienawiści, bo to już
niemodne. Od czasu do czasu jakiś kundel zaczyna ujadać na temat tej
książki, mieszając ją z błotem, ale nikt jeszcze nie napisał żadnego
konkretnego zarzutu, nie udokumentował żadnego błędu.

Jeśli już to oryginał Witolda Dederko.

Tak, jeśli ktoś chce czytać o naświetlaniu na nomogram czy o
przeliczniku czułości GOST, DIN itp. "Światło i cień w fotografii"
zawiera dokładnie ta same, istotne dla współczesnego czytelnika
informacje, co "Oświetlenie w fotografii" oraz prawie setkę nowych
rysunków i 46 fotografii, w tym Pawła Pierścińskiego. Na podstawie tej
ksiażki popełniono plagiat, wydany pod tytułem "Światła i cienie w
fotografii".

Nakład II wydania tej książki już się kończy i prawdopodobnie nie
dotrwa do Świąt.
http://fotosklepik.pl/index.php?products=product&prod_id=136
Może trzecie wydanie będzie specjalnie dla myślących inaczej; wtedy
dam Ci je w prezencie; Twój adres zapisałem w prywatnym notesie.

Czarek Dybowski

Data: 2010-10-21 13:07:32
Autor: Marek Lewandowski
Książki o oświetleniu w fotografii
On Thu, 21 Oct 2010 03:28:11 -0700 (PDT), Czarek wrote:

[ciach]

Przestań pluć jadem na każdego, kto wyraża krytykę na temat Twojego wydania
Dederki.

Marek

Data: 2010-10-21 04:41:00
Autor: Czarek
On 21 Paź, 13:07, Marek Lewandowski <loc...@poczta.onet.pl> wrote:

Przestań pluć jadem na każdego, kto wyraża krytykę na temat Twojego wydania
Dederki.

Szkoda, że nie zabierasz głosu, jak ktoś pluje jadem na niczemu nie
winną książkę :->
Nie mam nic przeciko krytyce i z wdzięcznością ją przyjmę, ale musi
być ona na jakimś poziomie merytorycznym; napisać "nie da się czytać"
każdy potrafi, tak samo jak np. (nie przymierzając) o Ulyssesie
Joyce'a czy o Wahadle Foucaulta Eco.
Umberto Eco, nie Ecco od butów.

Czarek

Data: 2010-10-31 02:16:45
Autor: romek76
Książki o oświetleniu w fotografii
Dederko jest bardzo dobry.

Data: 2010-10-21 13:22:07
Autor: bans
W dniu 2010-10-21 13:07, Marek Lewandowski pisze:

Przestań pluć jadem na każdego, kto wyraża krytykę na temat Twojego wydania
Dederki.

To taki specyficzny styl marketingu, on chyba tylko na masochistów liczy ;)

--
bans

Data: 2010-10-21 18:42:17
Autor: Dariusz K. Ładziak
wrote:

[...]

No to zrobię drobną erratę i opublikuję jeśli pozwolisz - bo porąbaliście niestety ciut redakcję.

--
Darek

Data: 2010-10-22 01:50:23
Autor: Czarek
Książki o oświetleniu w fotografii
On 21 Paź, 18:42, "Dariusz K. Ładziak" <dariusz.ladz...@neostrada.pl>
wrote:

No to zrobię drobną erratę i opublikuję jeśli pozwolisz - bo
porąbaliście niestety ciut redakcję.

Będę szczerze wdzięczny. Nad książką pracowało kilka osób, ale zawsze
można coś przeoczyć. Np. w jednej z książek przepuściliśmy straszny
błąd: "buhakowska bromografika". Zecer zapił.

Czarek

Data: 2010-10-30 08:21:06
Autor: Czarek
wrote:

No to zrobię drobną erratę i opublikuję jeśli pozwolisz - bo
porąbaliście niestety ciut redakcję.

Minęło półtora tygodnia i po raz kolejny okazało się, że pluć każdy
może, a wszelkie deklaracje pozostają bez pokrycia.

Czarek

Data: 2010-10-22 23:01:42
Autor: Jacek_P
Książki o oświetleniu w fotografii
Czarek napisal:
[ ciach ]

Czy ty umiesz cokolwiek napisać nie jadąc rynsztokiem
lub nie obrażając wszystkich dokoła? To taka twoja maniera
marketingowa?

--
Zdegustowany,

Jacek

Data: 2010-10-23 03:33:44
Autor: marek augustynski
Czarek napisal:
[ ciach ]

Czy ty umiesz cokolwiek napisać nie jadąc rynsztokiem
lub nie obrażając wszystkich dokoła? To taka twoja maniera
marketingowa?

dla ludzi rozumnych
dla myślących inaczej
ze zrozumieniem
przepuszczać przez mózg
nie dla debili
wymyślony bzdet

coś jednak da się z tego wycisnąć;)

marek

Data: 2010-11-03 00:05:19
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 22 Oct 2010 23:01:42 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

Czarek napisal:
[ ciach ]

Czy ty umiesz cokolwiek napisać nie jadąc rynsztokiem
lub nie obrażając wszystkich dokoła? To taka twoja maniera
marketingowa?

A gdzie widzisz jakikolwiek rynsztok?
Jak dla mnie ten 'rynsztok' to takie samo ujadanie durnego głąba, jak
Dariuszowe 'błedy'.

--
 _______/ /_     gg: 3524356

Książki o oświetleniu w fotografii