Księdza "rajcowały" sekswakacje z uczennicą. Kara? "Biskup jest na urlopie"

Data: 2012-07-08 21:05:31
Autor: Przemysław W
Księdza "rajcowały" sekswakacje z uczennicą. Kara? "Biskup jest na urlopie"
Skazany na 2,5 roku w zawieszeniu za obcowanie płciowe z nastolatką ks. Roman J., mieszka spokojnie w Domu Księży Seniorów w Rzeszowie - Słocinie. Po skazaniu księdza coś się zmieni? - Biskup jest na urlopie - mówi Onetowi ks. dr Marek Dyło, rzecznik kurii. A to bp Kazimierz Górny może podejmować decyzje.
Duchownego skazano z końcem czerwca. Za co? W 2007 r. znany na Podkarpaciu ks. Roman J. zabrał małoletnią uczennicę na wakacje do Krynicy. I tam molestował ją seksualnie. Niewiele później, bo w marcu 2008 r., mówił w wywiadzie o tym, że "celibat nie jest kłodą u nogi" tylko "sprawdzoną wartością".

Co z ks. J. stało się po ogłoszeniu wyroku skazującego? Jak mówi Onetowi rzecznik kurii rzeszowskiej, ks. dr Marek Dyło, były proboszcz z Małej przebywa na terenie diecezji, a mieszka w Domu Księży Emerytów diecezji rzeszowskiej.

Czy coś w jego sytuacji się zmieni po wyroku? - Na razie nie wiem, bo biskup jest na urlopie - odpowiada. I dodaje, że doroczne zmiany personalne w diecezji następują z końcem lipca, kiedy to ogłaszane są nominacje i przesunięcia duchownych z parafii do parafii. Zmiany dotkną też i skazanego ks. Romana J.? - Biskup zawsze decyduje, jak będę miał wszystko "w papierze" to przedstawię informację.

Jak orzekł sąd, ksiądz w czasie wakacji 2007 r. zabrał uczennicę na wakacje do Krynicy. Tam dotykał nastolatkę w miejsce intymne. Aresztowany został w 2010 r. Sąd I instancji skazał go na bezwzględne więzienie, ale w apelacji wyrok złagodzono, więc duchowny pozostanie na wolności, z wyrokiem w zawieszeniu.

Obrońcą księdza był mec. Aleksander Bentkowski (związany kiedyś z PSL), minister sprawiedliwości w rządzie premiera Tadeusza Mazowieckiego.

Sam ks. Roman J. prawił w mediach o tym, jaki ksiądz być powinien: wierzący, praktykujący. - Ksiądz praktykujący to taki, który - gdy komuś o czymś mówi - to sam tak czyni - stwierdził nawet w wywiadzie dla lokalnych "Nowin". Dodawał też, że duchowny musi być "świadkiem miłości, obrońcą wartości i strażnikiem moralności". Powinien też być przywódcą, ekspertem. A także: - Ksiądz powinien być nauczycielem, psychologiem, a czasami nawet psychiatrą - perorował. Mówił też, że ksiądz musi mieć pasje, coś co go - jak się wyraził - "rajcuje". - Celibat nie jest kłodą u nogi, która nie pozwala żyć i działać. To sprawdzona wartość, dzięki której można działać skuteczniej, nie będąc obciążonym dodatkowymi obowiązkami i odpowiedzialnością.

W publikacji zamieszczonej na www diecezji parafia, w której proboszczem był ks. J, opisywana jest tak: - Mała koło Ropczyc - wieś rozłożona pomiędzy pagórkami Pogórza Karpackiego. Nad nią góruje od 1937 r. wyjątkowy w skali kraju pomnik Chrystusa Króla, który w geście błogosławieństwa trzyma nad Małą szeroko rozpostarte ręce, jak tamten z Rio de Janeiro.

Ks. J. często miewał okazje pracować wśród osób młodych. Stworzył w Rzeszowie katolickie Radio VIA. Na stronie rozgłośni nadal można przeczytać o "zapale pierwszego dyrektora radia ks. Romana J. (w oryginale napisano pełne nazwisko - red.)". J. organizował też Międzynarodowy Zlot Motocyklistów w swojej parafii.

http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/ksiedza-rajcowaly-sekswakacje-z-uczennica-kara-bis,1,5181618,wiadomosc.html

Przemek

--

"Istnieje przedsiębiorstwo produkujące kłamstwa - PiS jako partia i "Gazeta Polska", media o. Rydzyka jako narzędzie propagandy.
 I nie chodzi tu tylko o kłamstwo smoleńskie, ale o kłamstwa dotyczące wielu innych spraw:  domniemanego obecnego rozbioru Polski, mitycznego dorobku politycznego Lecha Kaczyńskiego,

Data: 2012-07-08 21:11:54
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jtclls$e35$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czego byś oczekiwał? Mają go spalić na stosie czy ukamienować?

Data: 2012-07-08 21:19:54
Autor: Przemysław W
Księdza "rajcowały" sekswakacje z uczennicą. Kara? "Biskup jest na urlopie"
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał

Czego byś oczekiwał?

Żeby jak najwięcej ludzi się dowiedziało i wyciągnęło odpowiednie wnioski.

Przemek

Data: 2012-07-08 21:26:00
Autor: abc
Księdza "rajcowały" sekswakacje z uczennicą. Kara? "Biskup jest na urlopie"
Celibat jest to forma życia polegająca na dobrowolnym zrezygnowaniu z
wchodzenia w związek małżeński. Powtarzam, chodzi o rezygnację z wchodzenia
w związek małżeński.

Bzyknięcie przez księdza jakiejś kobiety jest grzechem cudzołóstwa, a nie
złamaniem celibatu.

Data: 2012-07-08 23:02:28
Autor: Marek Czaplicki
On 2012-07-08 21:26, abc wrote:
[...]

To fajne więc, jak seks nazywa się "tylko" bzykaniem. Od tysiąca lat księża obawiają się nie tego co powinni. Czy od hierarchów będzie płynęło teraz: "bzykajcie się" na zdrowie? :-)

Data: 2012-07-09 14:44:57
Autor: Trybun
W dniu 2012-07-08 21:26, abc pisze:
[...]

A jak to się odnosi w stosunku do "bzyknięcia" faceta?

Data: 2012-07-09 16:59:07
Autor: Grzegorz Z.
abc napisał:

Bzyknięcie przez księdza jakiejś kobiety

W tym przypadku nie "kobiety" a dziecka, pedofilu.

--
"Ciężko wierzyć w coś,co spisał jakiś napruty winem i palący jakieś zioła."

Data: 2012-07-08 21:22:18
Autor: pluton
Księdza "rajcowały" sekswakacje z uczennicą. Kara? "Biskup jest na urlopie"

Czego byś oczekiwał? Mają go spalić na stosie czy ukamienować?

maja mu dac emeryture taka jak twoja i przeniesc do innej parafii,
gdzie bedzie nowe, swieze miesko.

Nullification

Data: 2012-07-08 22:12:58
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jtcmpp$t3f$1inews.gazeta.pl...

Czego byś oczekiwał? Mają go spalić na stosie czy ukamienować?

maja mu dac emeryture taka jak twoja i przeniesc do innej parafii,
gdzie bedzie nowe, swieze miesko.

Czytaj młokosie, ze zrozumieniem. Ten ksiądz  mieszka spokojnie w Domu Księży Seniorów w Rzeszowie i jak mniemam ma emeryturę. To co? Ma iść pod most? Czy na dworzec?

Data: 2012-07-13 21:18:41
Autor: pluton
> [...]

Czytaj młokosie, ze zrozumieniem. Ten ksiądz  mieszka spokojnie w Domu
Księży Seniorów w Rzeszowie i jak mniemam ma emeryturę. To co? Ma iść pod

Nie mniemaj, bo sie spocisz.
Przeczytaj jeszcze raz, co napisalem. A potem jeszcze raz.
I jeszcze raz. Az cos zrozumiesz.

Nullification

Data: 2012-07-09 09:35:00
Autor: MH
Księdza
Przemysław W <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał(a):
Skazany na 2,5 roku w zawieszeniu za obcowanie płciowe z nastolatką ks. Roman J., mieszka spokojnie w Domu Księży Seniorów w Rzeszowie - Słocinie.

============

Ci to mają "życie jak w Madrycie".

MH

Data: 2012-07-09 18:28:15
Autor: Przemysław W

Użytkownik " MH" <logiznam.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jte8k3$ae6$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jaki jest powód tego, że zmieniasz tytuł?

Przemek

Data: 2012-07-09 11:45:48
Autor: Bogdan Idzikowski
Księdza

Użytkownik " MH" <logiznam.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jte8l5$c2f$1inews.gazeta.pl...
[...]

A gdzie ma mieszkać skompromitowany ksiądz? Nie bardzo rozumiem twoich emocji związanych z tym człowiekiem. Czyżbyś chciał iść w jego ślady?

Data: 2012-07-09 23:36:07
Autor: bicz na bomble
Księdza "rajcowały" sekswakacje z uczennicš. Kara? "Biskup jest na urlopie"
A rozporki juz posprawdzal Kawsiurek ?

Kasia Tusk w jakiej dzisiaj kreacji ?

R.

Księdza "rajcowały" sekswakacje z uczennicą. Kara? "Biskup jest na urlopie"