"Księga czarnej propagandy" Tuska-tez mi nowina Balcerowicza przeciez kazdy wie ze Tusk klamal od zawsze!

Data: 2011-03-09 02:56:22
Autor: muto2100
"Księga czarnej propagandy" Tuska-tez mi nowina Balcerowicza przeciez kazdy wie ze Tusk klamal od zawsze!
Data: 2011-03-09 13:40:49
Autor: u2
"Księga czarnej propagandy" Tuska-tez mi nowina Balcerowicza przeciez kazdy wie ze Tusk klamal od zawsze!
W dniu 2011-03-09 11:56, muto2100 pisze:
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/ksiega-czarnej-propagandy-tuska,1,4205621,wiadomosc.html

Znowu Balcerowicz ma rację, ale świnie u koryta tak są w koryto
zapatrzone, że nie słuchają rad mądrzejszych od nich.

"Były minister finansów Leszek Balcerowicz skrytykował rząd Donalda
Tuska nie tylko za plany reformy OFE, ale także za sposób prezentacji
tych planów i sposób dyskusji z ludźmi, którzy się z nimi nie zgadzają.
- Chodzi o bardzo ważną wartość. O poziom intelektualny i moralny debaty
publicznej. Będziemy odnosić się do rządowych sposobów demonstracji
planów. Nazwałbym to "białą księgą czarnej propagandy" rządu Tuska -
zapowiedział Balcerowicz na konferencji prasowej w Katowicach.

- Reforma emerytalna to najważniejsza reforma, jakiej dokonaliśmy w XXI
wieku - przekonywał Balcerowicz.

Według byłego ministra rząd wyjaśniając potrzebę reformy OFE stawiał
"mocne tezy" o jej konieczności. Uzasadniał ją m.in. potrzebą naprawy
całego systemu emerytalnego, który za kilka lat stanie się niewydolny. -
Im mocniejsza jest teza tym mocniejsze powinny być dowody. Inaczej to
czysta demagogia - stwierdził. Jednocześnie zarzucił też zwolennikom
reformy OFE "przypisywanie mu poglądów niewypowiedzianych".

"Niegodziwością" Balcerowicz określił zadawanie pytań o to "komu to
(krytyka planów reform rządu Donalda Tuska - red.) służy". - Za
socjalizmu służyło się CIA jeśli ośmieliło się krytykować władzę - mówił.

- Co jest lepsze dla rozwoju gospodarczego Polski? Czy drastyczne,
trwałe obcięcie składek do OFE, czy powolne reformy? - pytał Balcerowicz
i od razu udzielił odpowiedzi: "przyjęcie wariantu rządowego jest
gorsze". Odniósł się w ten sposób do przedstawionego przez siebie planu
powolnego reformowania systemu emerytalnego, z którym nie zgodził się rząd.

Uzasadniając swoje zdanie Balcerowicz zaznaczył, że "wariant reform",
który zaproponował, "jest możliwy". - Pokazaliśmy cele, których
wcielenie w życie umożliwia obniżenie deficytu i przyśpieszenie rozwoju
gospodarczego - stwierdził.

Obecnie do OFE trafia 7,3 proc. składki emerytalnej. Rząd proponuje, by
od 2011 r. do 2012 r. część przekazywana do OFE w gotówce stanowiła 2,3
proc., a na subkonto w ZUS 5 proc. W 2013 r. do OFE miałoby być
przekazywane 2,8 proc., a do ZUS 4,5 proc., w 2014 r. 3,1 proc. - do ZUS
2,8 proc. W 2015 i 2016 r. byłoby to 3,3 proc. do OFE i 4 proc. do ZUS.
Od 2017 ten poziom miał wynosić 3,5 proc. OFE i 3,8 proc. ZUS."

Data: 2011-03-09 14:16:31
Autor: Azxse

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d777557$0$2502$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Balcerowicz to stary komuch. Znów jest dla was autorytetem? Jak Gierek dla prezesa?

AAA

Data: 2011-03-09 15:16:59
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Azxse" <azxse@fristunit.uk> napisał w wiadomości news:4d777db1$0$2508$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Balcerowicz broni fajnej i łatwej kasy. To tylko tyle i aż tyle.

"Księga czarnej propagandy" Tuska-tez mi nowina Balcerowicza przeciez kazdy wie ze Tusk klamal od zawsze!