Data: 2010-12-03 12:00:19 | |
Autor: PL(N)umber_One | |
Ksztalt i ilosc lopat smigla | |
Witam
Zasadnicz róznica - skutkująca odmiennym kształtem łopat wentylatora i śmigła, polega na różnych warukagh pracy. Wentylator nie wykonuje ruchu postępowego, śmigło w samolocie tak, bo porusza się wraz z całym samolotem. Smigło o kształcie wentylatora (np. takiego od komputera), użyte do napędu samolotu, dawało by spory ciąg w miejscu, lecz w miarę rozpędzania się samolotu, ciąg gwałtownie by malał. Jeden z głównych problemów przy konstrukcji, czy doborze śmigła, to zapewniene optymalnych warunków pracy przy różnych prędkościach postępowych samolotu. Następny, to dostosowanie śmigła do prędkości obrotowej silnika. Silniki spalinowe wytwarzają dużą moc, w określonych przedziałach prędkości obrotowej, jest to także ograniczenie dla konstruktorów napędów i śmigieł. Dobra strona, co prawda dla modelarzy, nie mniej autorstwa znanego aerodynamika, spory rozdział poświęcony teorii smigła - zakładka "Propellers": http://www.mh-aerotools.de/airfoils/index.htm PP -- |
|
Data: 2010-12-03 13:15:10 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Ksztalt i ilosc lopat smigla | |
Smigło o kształcie wentylatora (np. takiego od komputera), użyte do napędu Acz śmigła wentylatorowe też są znane: http://en.wikipedia.org/wiki/Propfan |
|
Data: 2010-12-19 16:19:37 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Ksztalt i ilosc lopat smigla | |
"/dev/SU45" idan0f$6pv$1@inews.gazeta.pl Acz śmigła wentylatorowe też są znane: http://en.wikipedia.org/wiki/Propfan W tym poście tego wątku są Ci znane, ale w innym już nie są. :) "/dev/SU45" ie8vrb$qjt$1@inews.gazeta.pl a więc skoro silnik ODRZUTOWY i rzędy ŁOPATEK to gdzie tu jakieś śmigła? Mówiąc wulgarnie ;) -- w dupie na przykład, czyli z tyłu silnika. :) Silnik turbośmigłowy nie jest silnikiem odrzutowym, mimo że zbudowany Odrzutowym -- odrzutowe gazy spalinowe napędzają śmigła. :) jest identycznie a bywa że jest to ta sama konstrukcja (jak choćby chyba w Embraerach 145, wzięte z Allisona turbośmigł.) A przy śmigłach przeciwbieżnych wał silnika jest jeden, różnica w kierunku obrotów się bierze z przekładni - nie mylę się chyba? -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|