Data: 2010-12-03 13:16:13 | |
Autor: =Marcos= | |
Ksztalt i ilosc lopat smigla | |
Gdy przyjrzymy sie np. wentylatorom do procesorow, uderza duza liczba lopat, powierzchnia i specyficzny ksztalt. A przeciez metoda prob i bledow ksztalty te daly w koncu optymalny przeplyw powietrza. Czy uzycie smigiel w takim ksztalcie nie zwiekszyloby znacznie sily ciagu? Wentylator a śmigło - dwie różne rzeczy. Samoloty pasażerskie powszechnie nazywane "odrzutowymi", to samoloty wentylatorowe (konkretnie: turbowentylatorowe). Na przykład Airbus A320, Boeing 737 itp. Tam właśnie wykorzystuje się wentylatory o dużej ilości łopatek. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_turbowentylatorowy -- Marcos marek [AT] microstock . pl http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze |
|
Data: 2010-12-14 10:57:21 | |
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski | |
Ksztalt i ilosc lopat smigla | |
"=Marcos=" idamvl$6nq$1@inews.gazeta.pl Boeing 737 itp. Tam właśnie wykorzystuje się wentylatory o dużej ilości łopatek. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_turbowentylatorowy Powiedziałbym nawet, że tam jest BARDZO duża liczba łopatek. Ale te łopatki są stosunkowo cienkie -- i są podtrzymywane z obu swych końców. Zwykłe śmigło musi mieć grubsze łopatki, bo te łopatki są trzymane tylko przy osi. Na dodatek pierwsze śmigła były drewniane. Na dodatek w pokazanym prze Ciebie silniku powietrze nie ulatuje radialnie, gdyż łopatki pracują w tunelu, więc i kształt łopatek może być inny niż w zwykłych śmigłach. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
|