Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?

Data: 2011-02-17 02:09:39
Autor: scob
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
No bo nie kupiłem latem zafiry :P
A babsztyl chce rodzinę powiększać, a do tego a4-ka po serwisie u pewnego speca zdechła na amen i nie chce ruszyć z miejsca, gdzie stoi. Jak już ją (a4-kę, nie babę!) zepchnę do Warty, albo oddam ubogim ludziom, co to ją wypiorą i napiszą w ogłoszeniu "od starszego niemca" (z grubsza się zgadza :P) - to będę kupował autko, co ma 3 rzędy prawdziwych siedzeń: 1 rząd dorośli, 2-gi - przyszłe, potencjalne potomstwo sztuk 1 i ew. obecne, co samo się gramoli i starczy przypiąć, trzeci - obecne potomstwo, jak nie będzie chciało koło wyjca siedzieć, albo teściowa (bo na przewożenie w przyczepie zona nie daje zgody). Za trzecim rzedem: 50kg labrador retriever-a..

I teraz: zafira, scenic 1 i 2, picasso, corolka verso, touran, caddy, premacy i dacie MCV :D:D - odpadły, bo za małe, i albo nie ma trzeciego rzędu, albo "udawany"

"Suwane" drzwi są atutem, mocny, dający sobie wetknąć sekwencyjny gaz benzyniak - też. Jakieś takie prywatne uprzedzenie - wszystkie znajome mi dizle poza VAG-owymi tej zimy miały przestoje spowodowane jakimiś fuckupami.

Automatyczna skrzynia - może być, owszem, chętnie. Byle działała tak, jak ZF-ka z VAG i się nie j***ła.

Webasto - powinno być, grzana przednia szyba - chętnie.

Szyberdachy, szyba w dachu, panoramadach - chętnie. Miło się takim czymś jedzie.

Na placu boju pozostajÄ…:

- Kia Carnival :D:D (motyl, cavallino?)
Ale że węże tylnej nagrzewnicy, zacierające sie silniki od zwalonego napędu pompy oleju, ale korozja, ale żałosny Euro-NCAP.. I co to jest to CRDI? No i smierdzi mi tu oplem Sintrą..

- Voyager i klony - blachy, milion usterek, silniki niewiadomojakie, żałosny Euro-NCAP

- Espace IV - Śliiiczny. Takie pedalskie UFO ;) tylko że jest jakiś wysyp takich w niezłej cenie.. Po zeszłorocznych powodziach we francji?
2,0T benzyna albo dCi 2,2 albo 3.0...

- Eurovan (powiedzmy; wiem, że eurovan to była poprzednia generacja): C8 / 807 / ulysse / Pedra (taka pedalska nazwa :P )
Suwane drzwi, fotele jak w startreku - podoba mi się.. ale jest na "F" - bać się? A jak nie benzyniak (mmm.. 3,0 w c8), to który dizel? HDI czy JTD?

- Mazda MPV - najnowocześniej wygląda, Nikt nic nie wie, nikt nie zna. ;-/

- Mitsu Grandis - pono VAGowskie silniki, ale nikt tego na żywo nie widział i za drogi w zakupie

- previa - za droga

- Sharan (+Alhambra i Galaxy) -
minus za "uchylne" drzwi tylnie. Za to automaty ZFa - znam, lubię, nie zamęczyliśmy - więc niezłe. Fort się trafi z grzaną przednią szyba i webasto, za to TDi-ki znane, lubiane, "rozpykane" przez serwisy, bo są tego miliony. I za słabe ;/ 2,8VR6 i syncro się trafi od przypadku do przypadku.. 130-konny TDi-k jest na krawędzi dostępności finansowej.
Silnik od VAG-a, czy na TDCI i EcoTek-i też patrzeć?
1,8T w vw i seacie bardziej mi pasuje do polo i golfa, ale jak nie będzie rozsądniejszej opcji - też się nada. W kumpli a4-kach zapitala, więc od bidy napędzi i vana..

Co tu kupic? doradĹşcie. MoĹĽe jeszcze coĹ› innego?

Opinie posiadaczy będą dla mnie cenniejsze, niż teoretyków, ale i za te będę zobowiązany.
--
Scob

Data: 2011-02-17 07:59:52
Autor: Kamil 'Model'
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
W dniu 2011-02-17 02:09, scob pisze:
[...]

Na placu boju pozostaj±:

- Kia Carnival :D:D (motyl, cavallino?)
Ale że węże tylnej nagrzewnicy, zacieraj±ce sie silniki od zwalonego
napędu pompy oleju, ale korozja, ale żałosny Euro-NCAP.. I co to jest to
CRDI? No i smierdzi mi tu oplem Sintr±..

[...]

Mój bardzo dobry znajomy ma Carnivala 2,9 CRDI z 2003 roku. od nowo¶ci w jego rękach i bardzo sobie chwali. JeĽdziłem z nim sporo po Polsce (służbowo) i samochód naprawdę zrobił na mnie dobre wrażenie. Wnętrze ogromne, materiały całkiem solidne (fotele welurowe praktycznie nie nosz± ¶ladu zużycia). Silnik pracuje w miarę cicho, jest elastyczny jak na t± masę i wielko¶ć auta. Skrzynie ma manualn±, climatronik (w lato do¶ć szybko chłodzi wnętrze). Korozji brak. Ogólnie jest bardzo zadowolony z autka.

Data: 2011-02-17 08:20:04
Autor: omega_fan
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
- Sharan (+Alhambra i Galaxy) -
minus za "uchylne" drzwi tylnie.

Żadna wada. Wcale nie przeszkadza, a ma też zalety (niższa masa,
prostsza konstrukcja).

a to automaty ZFa - znam, lubiÄ™, nie
zamęczyliśmy - więc niezłe. Fort się trafi z grzaną przednią szyba i
webasto, za to TDi-ki znane, lubiane, "rozpykane" przez serwisy, bo sÄ…
tego miliony.

Co to jest "Fort" ?

Ogrzewane przednie szyby można trafić we szystkich SGA
(Sharan/Galaxy/Alhambra).
"Webasto" firmy Eberspacher jest w kaĹĽdym TDI jako dogrzewacz, moĹĽna
przerobić na pełne ogrzewanie postojowe - czasem trafia się werjsa
fabryczna pełna.
Wyjątek - auta z Włoch i być może innych krajów południowych, mogą nie
mieć dogrzewacza.

I za słabe ;/ 2,8VR6 i syncro się trafi od przypadku do
przypadku.. 130-konny TDi-k jest na krawędzi dostępności finansowej.

Bzdury. W ogĂłle chcesz MK1 czy MK2? ile masz kasy do wydania?
Na 2.0 benzyna bym nie patrzył bo rzeczywiście za słabe.
1.9 TDI AFN (110 KM) w MK1 jest juĹĽ wystarczajÄ…cy, dodatkowo kosztem ok.
800 zł można mu dodać ze 20 KM.
W MK2 silnik 1.9 TDI AUY (115 KM) jest spokojnie wystarczajÄ…cy, jak nie
to 800 zł i masz 140 KM i ~ 370 Nm i banan z gęby nie schodzi.
Silnik ASZ (130 KM) - tym lepiej.

Silnik 2.3 benzyna w Galaxy jest produkcji Forda, ma 145 KM, dobrze siÄ™
gazuje i zbiera raczej pozytywne opinie. O 2.8 VR6 siÄ™ nie wypowiem bo
nie znam, ale jeĹşdzi na pewno super.

Silnik od VAG-a, czy na TDCI i EcoTek-i też patrzeć?

TDCI to były w Galaxy MK3. W MK2 i Sharan/Alhambra były tylko diesle VW.

1,8T w vw i seacie bardziej mi pasuje do polo i golfa, ale jak nie
będzie rozsądniejszej opcji - też się nada. W kumpli a4-kach zapitala,
więc od bidy napędzi i vana..

1.8T myślę, że będzie jeździł bardzo dobrze i gazuje się bez problemów.

Polecam SGA, a z nich najbardziej polecam Galaxy - bo jest najtańsze,
przy czym wszystkie auta były składane na tej samej linii w tej samej
fabryce i w przypadku diesli różnią się tylko szczegółami zewnętrznymi i
wykończenia wnętrza.

Data: 2011-02-17 01:53:40
Autor: Grzegorz
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
On 17 Lut, 08:20, omega_fan <o...@nospam.org> wrote:

Ogrzewane przednie szyby można trafić we szystkich SGA
(Sharan/Galaxy/Alhambra).
"Webasto" firmy Eberspacher jest w każdym TDI jako dogrzewacz, można
przerobić na pełne ogrzewanie postojowe - czasem trafia się werjsa
fabryczna pełna.
Wyj±tek - auta z Włoch i być może innych krajów południowych, mog± nie
mieć dogrzewacza.

Czyli co? Włosi swoimi autami nie jeżdż± na narty? :)

Data: 2011-02-17 11:11:00
Autor: omega_fan
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
On 02/17/2011 10:53 AM, Grzegorz wrote:
[...]

:) dodatkowo w górach bywa naprawdę zimno, ale faktem jest, że spotkałem
się z SGA z silnikiem diesla, które nie miały nawet dogrzewacza -
wła¶nie import z Włoch.

Data: 2011-02-18 01:44:09
Autor: scob
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
W dniu 2011-02-17 08:20, omega_fan pisze:
- Sharan (+Alhambra i Galaxy) -
minus za "uchylne" drzwi tylnie.

Żadna wada. Wcale nie przeszkadza, a ma też zalety (niższa masa,
prostsza konstrukcja).

Wada o tyle, że odsuwane są wygodne w mieście.. imo

I za słabe ;/ 2,8VR6 i syncro się trafi od przypadku do
przypadku.. 130-konny TDi-k jest na krawędzi dostępności finansowej.

Bzdury. W ogĂłle chcesz MK1 czy MK2? ile masz kasy do wydania?
MK2 , ale z -powiedzmy- 3-4 pierwszych lat produkcji ;)

Na 2.0 benzyna bym nie patrzył bo rzeczywiście za słabe.
i nie patrzÄ™...

1.9 TDI AFN (110 KM) w MK1 jest juĹĽ wystarczajÄ…cy, dodatkowo kosztem ok.
(...)O 2.8 VR6 siÄ™ nie wypowiem bo
nie znam, ale jeĹşdzi na pewno super.

Musimy mieć nieco inny pogląd na zapotrzebowanie na moment obrotowy w samochodzie ;) Prawie super, to V6 2,8 jeździ w a4-ce. Vanisko będzie znacząco cięższe.

Polecam SGA, a z nich najbardziej polecam Galaxy - bo jest najtańsze,

Tez zauważyłem tą prawidłowość ;) Do tego co trzeci na otomoto to "ghia".

Data: 2011-02-17 08:21:31
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
[...]

Phedra... - jedna literka, a tyle zmienia... ;)

Suwane drzwi, fotele jak w startreku - podoba mi się.. ale jest na "F" -
bać się? A jak nie benzyniak (mmm.. 3,0 w c8), to który dizel? HDI czy JTD?

Bać się - bo to na "F" - więc z definicji... ;)

Wszystkie - niezależnie od znaczka na masce powstaj± w tej samej fabryce we Francji.
Wszystkie silniki też s± francuskie - i to nie zależnie od znaczka na klapie.

Z do¶wiadczenia - zawieszenie jest lekko przewymiarowane, bo wspólne z dostawczymi (Jumpy/Expert/Scudo) - więc na naszych drogach nie wybija się tak szybko.

Silniki HDi - je¶li nie s± zakatowane przez "mechaniora" to pracuj±.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-02-18 01:47:45
Autor: scob
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
W dniu 2011-02-17 08:21, Wojciech Smagowicz [ZIWK] pisze:
[...]

co wcale nie musi być wad± ;)

Silniki HDi - je¶li nie s± zakatowane przez "mechaniora" to pracuj±.

No wła¶nie mam 3 znajome autka z HDI - i użytkownicy _na silniki_ nie narzekaj± (róznie bywa z "reszt± auta") ;)

Data: 2011-02-17 08:43:43
Autor: Andrzej KaĹşmierczak
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
stałem rok wstecz przed podobnym dylematem

na placu został Carnival i Viano ze względu na wielkość - moim zdniem VAN zaczyna się wtedy gdy mozna spokojnie przejść między fotelami 1i2 rzędu do tyłu po płaskiej podłodze bez arobacji

wyszło Viano średniej długości , ASB , 2.2CDI

Carnivalem jeżdziłem wiele lat , i uważam że to niedocenione auto , temat pomp oleju to zaszłość (do 2001 roku w starym silniku ) , rurki wstawia się miedziane i jest OK - brałbym znów gdyby nie żona :-)))

przy ASB oba spalają tyle samo 9.5-10/100 bez znbaczenia miasto/trasa w moim przypadku , oba przyspieszają (to nieco przesadzone określenie ) podobnie

pozdrawiam

Andrzej

Data: 2011-02-18 01:50:48
Autor: scob
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
W dniu 2011-02-17 08:43, Andrzej KaĹşmierczak pisze:
[...]

Rózne żony, różne potrzeby ;-)
moja akurat mocno optuje za carnivalem - posiedziala w środku, i nie przeszkadza jej wnętrze jak w amerykańcu z lat '80 zeszłego wieku ani to, że samochód wygląda z zewnątrz podobnie do zdepniętej ropuchy ;)

Data: 2011-02-17 08:45:54
Autor: LEPEK
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
W dniu 2011-02-17 02:09, scob pisze:
 bÄ™dÄ™ kupowaĹ‚ autko, co ma 3 rzÄ™dy
[...]

3 prawdziwe rzędy siedzeń - zgoda.
Ale przy takiej konfiguracji wnętrza, to będziesz musiał Yorka kupić, bo bagażnika zostaje symbolicznie i to im wyżej, tym gorzej (oparcia siedzeń są pochylone przeciwnie, niż tylna szyba przecież).

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaĹ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-02-18 01:36:19
Autor: scob
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
W dniu 2011-02-17 08:45, LEPEK pisze:

3 prawdziwe rzędy siedzeń - zgoda.
Ale przy takiej konfiguracji wnętrza, to będziesz musiał Yorka kupić, bo
bagaĹĽnika zostaje symbolicznie i to im wyĹĽej, tym gorzej (oparcia
siedzeń są pochylone przeciwnie, niż tylna szyba przecież).

Pozdr,

aatam. Tak obiektywnie - to w trzecim rzędzie "na codzien" wystarczy jeden fotel, a na środku dwa - i już się robi przyjemnie ;)

Data: 2011-02-17 09:16:32
Autor: RadekNet
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
W dniu 17.02.2011 02:09, scob pisze:
- Sharan (+Alhambra i Galaxy) -
minus za "uchylne" drzwi tylnie. Za to automaty ZFa - znam, lubiÄ™, nie
[...]

Psa traktuj jako osobofotel - moj ma 23kg i jazda z pelnym zestawem foteli to zadna przyjemnosc dla psa. Ale z drugiej strony 7 osob (w tym 2 w fotelikach) plus 2 duze wozki plus pies dalo rade ;)

No i koniecznie kup wersje z obracanymi przednimi fotelami - idealna sprawa na pikniki rodzinne.

Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2011-02-18 01:52:53
Autor: scob
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
W dniu 2011-02-17 09:16, RadekNet pisze:

Psa traktuj jako osobofotel - moj ma 23kg i jazda z pelnym zestawem
foteli to zadna przyjemnosc dla psa.

sam to wiem bardzo dobrze ;)
ale "na codzien" - 2+2+1 foteli wystarczy zupełnie.

No i koniecznie kup wersje z obracanymi przednimi fotelami - idealna
sprawa na pikniki rodzinne.

Nie lepiej na trawie? ;-)
Ale teĹĽ mi siÄ™ podoba - widzialem w sharanie.

Data: 2011-02-17 09:41:16
Autor: Jarek Andrzejewski
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
On Thu, 17 Feb 2011 02:09:39 +0100, scob <997scob@tlen997.pl> wrote:

- Sharan (+Alhambra i Galaxy) -
minus za "uchylne" drzwi tylnie. Za to automaty ZFa - znam, lubię, nie zamęczyli¶my - więc niezłe. Fort się trafi z grzan± przedni± szyba i

alhambra też miewa grzanie przedniej (moja z 2004 ma).
Nie wiem tylko czy te auta spełniaj± wymaganie miejsca dla labradora,
bo przy rozłożonym 3-cim rzędzie nie ma już wiele bagażnika.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-02-17 11:48:05
Autor: kml
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
Użytkownik "scob" <997scob@tlen997.pl> napisał w wiadomości news:ijhstq$p9t$1mx1.internetia.pl...

Fiat Scudo. Poważnie :) Ostatnio w salonie był przeceniony na 98k pln brutto, praktycznie pełne wyposażenie.

kml

Data: 2011-02-18 01:53:41
Autor: scob
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
W dniu 2011-02-17 11:48, kml pisze:
Użytkownik "scob" <997scob@tlen997.pl> napisał w wiadomości

Fiat Scudo. Poważnie :) Ostatnio w salonie był przeceniony na 98k pln
brutto, praktycznie pełne wyposażenie.

nie te rejony ;)
Wszystkie omawiane auta sÄ… z zakresu 2000-2005r zaleĹĽnie od marki i rocznika..

Data: 2011-02-17 13:19:05
Autor: Laisar
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
On 17 Lut, 02:09, scob <997s...@tlen997.pl> wrote:

Za trzecim rzedem: 50kg labrador retriever-a..
[...]
- Sharan (+Alhambra i Galaxy)

To nie zadziała - wnętrze faktycznie jest większe niż w kompaktowych
minivanach a la Scenic, ale z trzema rzędami siedzeń dokładnie tak
samo nie ma żadnego bagażnika /:

....A i ten 3. rz±d wcale nie jest dużo lepszy - tyle, że mieszcz± się
dzieci do lat 12, a nie tylko do 8 d:

I teraz: zafira, scenic 1 i 2, picasso, corolka verso, touran, caddy,
premacy i dacie MCV :D:D - odpadły, bo za małe, i albo nie ma trzeciego
rzędu, albo "udawany"

Wypraszam sobie, akurat MCV-ka ma nieudawany i sumarycznie lepszy niż
S/A/G - ale fakt, że bagażnik wtedy malutki, 200 L (ustawne, ale
jednak skromne).

Data: 2011-02-18 01:56:39
Autor: scob
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
W dniu 2011-02-17 22:19, Laisar pisze:
[...]

ee, siedzialem na takim fotelu. Fakt, że nie w trasie, ale się zmiesciłem, a jestem raczej spory.
Poza tym - dorosłych będzie się tam upychać sporadycznie

co¶ jak kiedy¶ w tico mialem? ;)

Data: 2011-02-17 17:20:44
Autor: Laisar
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
On 18 Lut, 01:56, scob <997s...@tlen997.pl> wrote:
W dniu 2011-02-17 22:19, Laisar pisze:
> [Sharan (+Alhambra i Galaxy)]
> ....A i ten 3. rz±d wcale nie jest dużo lepszy - tyle, że
> mieszcz± się dzieci do lat 12, a nie tylko do 8 d:

ee, siedzialem na takim fotelu. Fakt, ze nie w trasie,

Jechalem 100 km - wystarczy mi na cale zycie...

Poza tym - doroslych bedzie sie tam upychac sporadycznie

Dzieciom oczywiscie wystarczy, ale nie nazywalbym tego "prawdziwym
trzecim rzedem" - tylko dlatego sie odezwalem (:

> [MCV 7-os]
> bagaznik wtedy malutki, 200 L (ustawne, ale jednak skromne).

cos jak kiedys w tico mialem? ;)

Byc moze - ale 3 foteliki mieszcza sie w 2. rzedzie, a wtedy jest
chyba niezgorsze 700 L... Do rolety (((:

Data: 2011-02-18 08:30:51
Autor: omega_fan
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
Byc moze - ale 3 foteliki mieszcza sie w 2. rzedzie, a wtedy jest
chyba niezgorsze 700 L... Do rolety (((:

W SGA przy wyjętych fotelach 3 rzędu do rolety jest 850 litrów,
przy maksymalnie cofniętych fotelach 2 rzędu (wtedy jest opór miejsca w
2 rzędzie, nawet jak kierowca i pasażer sobie cofn± na maksa). Jeżeli
fotele 2 rzędu przesuniesz na maksa do przodu, to do rolety masz 1200
litrów bagażnika.

Faktem jest, że przy włożonych wszystkich fotelach w SGA miejsca na
bagaż zostaje raczej symbolicznie, ale już przy 6 włożonych da się
całkiem sporo zapakować. No i te ostatnie fotele to rzeczywi¶cie nie dla
wysokich, natomiast poza tym s± całkiem ok - wymiarowo s± identyczne jak
te w 2 rzędzie. Mam 184 cm wzrostu i wchodzę do tego 3 rzędu na styk -
dłuższa trasa raczej odpada. Natomiast kolega mój, raczej szczupły i 170
cm wzrostu jechał jakie¶ 5 godzin i nie było Ľle.

Data: 2011-02-18 02:50:06
Autor: Laisar
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
On 18 Lut, 08:30, omega_fan <o...@nospam.org> wrote:

przy 6 włożonych [fotelach] da się całkiem sporo zapakować [do S/G/A]

To jest niestety spory minus daćki /: - trzeci rz±d jest tylko w
cało¶ci... No, ale taka karma - a raczej kasa (;

Co prawda w najwyższej wersji wyposażeniowej można niby położyć osobno
oparcia, ale MSZ to marnowanie miejsca - już lepiej zapakować bagaże
normalnie na jedno miejsce. Mie¶ci się całkiem sporo, tyko dostęp jest
do bani.

No i te ostatnie fotele to rzeczywi¶cie nie dla wysokich, natomiast poza
tym s± całkiem ok - wymiarowo s± identyczne jak te w 2 rzędzie.

Tylko kolana trzeba trzymać pod brod± d: - taki to już urok większo¶ci
siedzeń składanych na płasko w podłogę.

Mam 184 cm wzrostu i wchodzę do tego 3 rzędu na styk - dłuższa trasa raczej odpada.

O, to to - dlatego stanowczo protestuję nazywaniem tego "prawdziwym
trzecim rzędem" (;
Natomiast jest oczywi¶cie lepszy niż wynalazki ze sceników, touranów
czy - OMG - zwłaszcza zafiry (więc niech w±tkotwórca się akurat
cieszy, że jej nie kupił).

I żeby¶my się dobrze zrozumieli - tak W OGÓLE to S/A/G to bardzo fajne
auta, popieram w całej rozci±gło¶ci i szeroko¶ci [:

(Ale nowy Szaraczek to już mnie jednak zawiódł - to już Caddy Maxi
lepszy d: ).

Data: 2011-02-18 12:22:00
Autor: omega_fan
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
[...]

.... aaale w SGA nie masz siedzień składanych na płasko, tylko wyjmowane
w cało¶ci.

Mam 184 cm wzrostu i wchodzę do tego 3 rzędu na styk - dłuższa trasa raczej odpada.

O, to to - dlatego stanowczo protestuję nazywaniem tego "prawdziwym
trzecim rzędem" (;

Ja też nie. Prawdziwy 3 rz±d to jest w Grand Voyagerze.

Natomiast jest oczywi¶cie lepszy niż wynalazki ze sceników, touranów
czy - OMG - zwłaszcza zafiry (więc niech w±tkotwórca się akurat
cieszy, że jej nie kupił).

Dokładnie.

[...]

Tu się też zgadzam - po przesiadce z nowego Sharana do mojego
stwierdziłem, że jako¶ to moje auto obszerniejsze w ¶rodku.

Data: 2011-02-18 03:53:43
Autor: Laisar
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
On 18 Lut, 12:22, omega_fan <o...@nospam.org> wrote:

...aaale w SGA nie masz siedzen skladanych
na plasko, tylko wyjmowane w calosci.

No jak nie jak tak?

http://www.auto-types.com/images/ford/Ford_Galaxy_09s.jpg
http://www.auto-types.com/images/ford/Ford_Galaxy_59l.jpg

Data: 2011-02-18 14:14:02
Autor: omega_fan
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
On 02/18/2011 12:53 PM, Laisar wrote:
[...]

No ale co Ty mi tu przysyłasz :)
Przeciez to nowy Galaxy (MK3) a nie SGA...

Data: 2011-02-18 17:45:52
Autor: scob
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
W dniu 2011-02-18 14:14, omega_fan pisze:
[...]

aha ;-)
Nie ta generacja, nie ta kasa ;)

Data: 2011-03-01 03:06:46
Autor: Laisar
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
On 18 Lut, 14:14, omega_fan <o...@nospam.org> wrote:

> [...]

>http://www.auto-types.com/images/ford/Ford_Galaxy_59l.jpg

No ale co Ty mi tu przysyłasz :)
Przeciez to nowy Galaxy (MK3) a nie SGA...

UUUuuupsss... "Ależ wodzu, co wódz?!" (;

To ja przepraszam za zamieszanie - żadne to usprawiedliwienie, ale
żyłem w ¶więtym przekonaniu, że nie do¶ć, że generacje s± tylko dwie,
to jeszcze obie występuj± pod tymi samymi markami... Moja maksymalna
culpa ):

(Inna rzecz, że nazywanie przez Forda fejsliftingu Mk1=>Mk2
"generacj±" to jednak lekka przesada - VW był tu nieco rozs±dniejszy)..

Data: 2011-03-01 12:40:56
Autor: omega_fan
Który VAN (3 rz?dy siedze?)?
(Inna rzecz, że nazywanie przez Forda fejsliftingu Mk1=>Mk2
"generacj±" to jednak lekka przesada - VW był tu nieco rozs±dniejszy)..

De facto to tak chyba nie jest, ale lifting byl na tyle duzy ze
zwyczajowo sie przyjelo MK1-MK2.

Data: 2011-02-17 16:19:42
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
W dniu 2011-02-17 02:09, scob pisze:

- Espace IV - Ĺšliiiczny. Takie pedalskie UFO ;) tylko ĹĽe jest jakiĹ›
wysyp takich w niezłej cenie.. Po zeszłorocznych powodziach we francji?
2,0T benzyna albo dCi 2,2 albo 3.0...

Jeśli ten, to olej 2,2 i 3.0dCi.
Benzynowe 2.0T lub 2.0dCi. Plus ew. chip, jak Ci będzie mało.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-02-18 17:48:26
Autor: scob
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
W dniu 2011-02-17 02:09, scob pisze:
Na placu boju pozostajÄ…:

A taka -na przykład - Honda odyssey?
Egzotyka, ale 3,5L benzyniaczek.. SiakiĹ› STAG do tego...?

Data: 2011-02-18 22:25:31
Autor: V-Tec
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
W dniu 2011-02-18 17:48, scob pisze:
W dniu 2011-02-17 02:09, scob pisze:
Na placu boju pozostajÄ…:

A taka -na przykład - Honda odyssey?
Egzotyka, ale 3,5L benzyniaczek.. SiakiĹ› STAG do tego...?

jeździłem czymś podobnym: Toyota Sienna. Miodzio :) komfort silnika V6, fajny automat - nie czuć, że rusza, w środku cicho, przestrzennie. Wygodne fotele, na wypady rodzinne auto idealne. - polecam Hondą Odyssey też jeździłem, ale bardzo krótko, wrażenie były podobne.

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2011-02-18 22:44:04
Autor: V-Tec
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
W dniu 2011-02-17 02:09, scob pisze:
[..]
- Kia Carnival :D:D (motyl, cavallino?)

nie polecam, przynajmniej w wersji diesel - głośny. Zaraz zaraz, benzyną też chyba raz jechałem - trochę mały, o ile pamiętam. Super cichy też nie był. Toyota Sienna była fajniejsza :)

--
pozdrawiam,
W.

Data: 2011-02-19 16:34:02
Autor: scob
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
W dniu 2011-02-18 22:44, V-Tec pisze:
[...]

moĹĽe sorento albo carens? Carnival nie jest mniejszy od voyagera, moĹĽe i granda..

Data: 2011-03-10 00:20:06
Autor: scob
Kt??ry VAN (3 rzÄ?dy siedze??)?
w razie, gdyby kogoś interesowało szczęśliwe zakończenie, i żeby nie było, że zaczął wątek i sobie poszedł:
Byliśmu w Pleplepleszewie, gnieźnie i białychBłotach i gdzie tam jeszcze są zagłębia "klepaczy" :D (wsio w jeden weekend).
Jeździliśmy ulissesem, 807 i c8 też.
SUPER!-mega-wygodne auta. Są - kurwa* - cudowne. Rewelacyjnie funkcjonane. 6-cio miejscowy (2+2+2) C8 z "kapitańskimi" fotelami - to już w ogóle - poezja nad poezją.
Tempomaty, webasto (nie każdy ma prawdziwe - często handlerzowi się wydaje, że dogrzewacz na silnik to już webasto), obracane fotele 1- i 2- rzędu, nawigacje, elektrycznie otwierane tylne drzwi i klapy bagażnika. CUDO!
TYLKO.. te auta "nie jadą". Nie interesuje mnie polemika w tym temacie: moim (i żony, niestety) punktem odniesienia były dwie "obecne" i dwie "byłe" audice: R5, R5 turbo ;-), V8 i V6 - stąd lekkie zboczenia, ale mimo to: TO NIE JEDZIE. Dizle w ogóle, Benzynowe 3,0V6 - poza krytyką jeśli chodzi o benzynowy silnik, choć znacznie lepiej od dizli. Wielkość: do zaakceptowania, jak masz mosznę, ale - tym miała jeździć na codzień żona, a ta rzekła: cudo, ale kurwa* - autobus...
Były i SHARAN-owate, ale - powiedzmy sobie szczerze - przy "w miarę współczesnych" samochodach wyglądają (zarówno z zewnątrz jak i w środku) jak zapóźnione o epokę albo i dwie...

Ostatecznie - okazaĹ‚o siÄ™, ĹĽe ten trzeci rzÄ…d nie jest aĹĽ tak krytycznie i codziennie potrzebny, a suwane drzwi  - skoro sa tylko w padakowatych kijach i voyagerach ( i eurovanie) - nie sÄ… tak bardzo potzebne, jeĹ›li auto jest TYLKO 10 cm szersze niĹĽ a4 - i padĹ‚o na bardzo sympatycznie wyposaĹĽonego GRAND Scenika '06 (trzeci rzÄ…d, wiÄ™kszych niĹĽ w zafirze fotelikĂłw, pod podĹ‚ogÄ… bagaĹĽnika) z 1,9-litrowym dizelkiem 120PS (bez FAP-a). Do tego z Poznania - wiÄ™c 400Km zrobiĹ‚em bez sensu.. :D
JAKOŚ jeździ (IMO lepiej, a przynajmniej porównywalnie jak 3,0(2,9, sorki:P) litrowe, zagazowane C8), rozmiar z grubsza znośny (10cm długości więcej niż a4b5q-avant którego zastępuje).

Wolny, ale za to jeździ "za darmo" (~8 litrów ON w wyłącznie miejskiej jeździe, w trakcie "nauki jazdy dizlem" vs 19 litrów benzyny w A4aftomatquattro)
Dziecko zachwycone - siedzi wysoko, widzi cały świat z góry, ma roletki w oknach,
pies zachwycony - miejsca ma jeszcze na sukę, budę i swobodną w niej kopulację, a nawet z trzecim rzędem foteli się zmieści sam w bagażniku...
Po 2 tygodniach eksploatacji - same plusy.
Mi się strasznie podoba "hands-free" - kluczyk-karta w kieszeni - auto działa. Czujniczki ciśnienie w felgach, czujnik poziomu oleju, sam wie, jak długo ma grzać świece na mrozie - po wciśnięciu "START" zapali po nagrzaniu , a po 2 minutach w kabinie mocno grzeje..
Jestem w stanie przekonac się do takiego dizla. Do tego elastyczny, skrzynka 6-biegowa.. da się znośnie jeździc i po mieście, i poza nim (choć rozpędza się toto mozolnie, i tylko do jakichś żałosnych prędkości :P )
A ĹĽe wyglÄ…da jak orka wyrzucona na brzeg..? A ĹĽe jest mega-pipowatym tatowozem..? Trudno :P JeĹşdzi, jest pojemny, jest funkcjonalny, jeĹşdzi tanio.
Prawdopodobnie wpływ na decyzję miały bardzo pozytywne wspomnienia posiadanej niecałe pół roku coupe-tki megane dTi.. - nikt nie jest do końca obiektywny, nie?

* - wybaczcie, ale KURWA musi być w każdej wypowiedzi po polsku. Coś jak nad Niagarą:
jankes: "ooooh, how wonderful"
germański oprawca: "oooo, wunderbar"
kacap: "kakpriekrasno"
Polak: "ooo, kurwa! o ja pierdolÄ™!"