Który silnik będzie w lepszej kondyc ji?

Data: 2011-09-23 17:43:16
Autor: w_wi
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji?
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:

Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

Kiedyś przypadkowo rozmawiałem z pracownikiem serwisu jakiejś tam marki samochodów. Stwierdził on, że silniki samochodów które serwis daje na czas naprawy są w lepszym stanie niż statystyczny, przyprowadzony do serwisu. Spowodowane to było faktem, że samochodem zastępczym przeważnie jeździ się inaczej niż własnym, czyli gaz do podłogi i do przodu a nie kiedy i do tyłu.

Data: 2011-09-23 18:10:58
Autor: maniac
W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze:
[...]

Też słyszałem nie raz takie opinie i nie raz jeździłem takimi "zastępczakami", od Skody. Faktycznie ich stan techniczny jest dużo lepszy niż aut regularnie serwisowanych przez leasingobiorców... :)
Zastanawiam się po prostu, czy to nie jest tak jak z żarówkami... Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.
Silnik też chyba nie lubi być zamulony... Sam nie wiem. ;-)

--
maniac

Data: 2011-09-23 18:14:58
Autor: szufla
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?

U¿ytkownik "maniac" <tust_no1@mail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:j5ib2e$ckd$1news.task.gda.pl...
W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze:
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:

Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

Kiedy¶ przypadkowo rozmawia³em z pracownikiem serwisu jakiej¶ tam marki
samochodów. Stwierdzi³ on, ¿e silniki samochodów które serwis daje na
czas naprawy s± w lepszym stanie ni¿ statystyczny, przyprowadzony do
serwisu. Spowodowane to by³o faktem, ¿e samochodem zastêpczym przewa¿nie
je¼dzi siê inaczej ni¿ w³asnym, czyli gaz do pod³ogi i do przodu a nie
kiedy i do ty³u.

Te¿ s³ysza³em nie raz takie opinie i nie raz je¼dzi³em takimi "zastêpczakami", od Skody. Faktycznie ich stan techniczny jest du¿o lepszy ni¿ aut regularnie serwisowanych przez leasingobiorców... :)
Zastanawiam siê po prostu, czy to nie jest tak jak z ¿arówkami... Prêdzej przepala siê elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.
Silnik te¿ chyba nie lubi byæ zamulony... Sam nie wiem. ;-)

Przestan  czlowieku.

sz.

Data: 2011-09-23 18:49:47
Autor: Shrek
On 2011-09-23 18:10, maniac wrote:

Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.

Że jak?

Shrek.

Data: 2011-09-23 19:40:12
Autor: PM
Który silnik będzie w lepszej kondycji?

Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.

Że jak?

najpierw trzeba by pomyśleć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodę"
jeżeli np.  jeden ze styków żarówki to ma racjÄ™.

Data: 2011-09-24 01:35:58
Autor: Shrek
On 2011-09-23 19:40, PM wrote:

Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.

Że jak?

najpierw trzeba by pomyśleć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodę"
jeżeli np. jeden ze styków żarówki to ma rację.

Aha. Z tym, ze dalej nie ma racji.

Shrek.

Data: 2011-09-24 10:29:37
Autor: PM
[...]

po "230V"  jest kropka i dalej nic nie ma, wiec konkretnie co Ci nie pasuje?

Data: 2011-09-24 11:49:29
Autor: Shrek
On 2011-09-24 10:29, PM wrote:

[...]

To, że "elektroda"  pracujÄ…ca na mniejszym napiÄ™ciu i prÄ…dzie przepali siÄ™ wczeÅ›niej.

Shrek

Data: 2011-09-24 16:57:12
Autor: PM
> [...]

To, że "elektroda"  pracujÄ…ca na mniejszym napiÄ™ciu i prÄ…dzie przepali siÄ™ wczeÅ›niej.

brawo!
tyle, że prąd akurat będzie większy (przy tej samej mocy)
np. żarówka amerykańska vs europejska.

chociaż w USA chyba też zrobili upgrade do 120V

Data: 2011-09-24 18:47:16
Autor: Shrek
On 2011-09-24 16:57, PM wrote:

To, że "elektroda" pracująca na mniejszym napięciu i prądzie przepali
się wcześniej.

brawo!
tyle, że prąd akurat będzie większy (przy tej samej mocy)
np. żarówka amerykańska vs europejska.

A gdzie jest napisane, że to inna żarówka?

Shrek.

Data: 2011-09-24 21:25:52
Autor: PM
[...]

A gdzie, że taka sama?
wymyślasz dodatkowe ograniczenia i zaraz bzdura! bzdura!
:->

Data: 2011-09-25 10:16:40
Autor: Shrek
On 2011-09-24 21:25, PM wrote:

[...]

Z kontekstu wątku (w której badamy dwa takie same dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km.) i wypowiedzi przedpiscy (Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V) z naciskiem na zamiast. Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i pogadamy:P

Ty wymyślasz dodatkowe założenia.

Jak już się masz czepiać to podpowiadam, że rezystancja (i impedancja) też jest zależna od temperarury żarnika, więc jak dasz mniejsze napięcie to mniej się nagrzeje i w efekcie będzie większy prąd niż wynikałoby z prostej proporcji napięć. Ale i tak przedpisca racji nie miał.

Shrek.

Data: 2011-09-25 14:57:36
Autor: PM
Który silnik będzie w lepszej kondycji?
>Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i
pogadamy:P

słabo argumentujesz
wlejÄ™ sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co?

Ty wymyślasz dodatkowe założenia.

nie wymyślam, po prostu interpretuje brak założeń na korzyść stawiającego tezę
a czepiam siÄ™ czepiajÄ…cych co nie precyzujÄ… co im nie konkretnie nie pasuje
tylko walą na oślep: bzdura, debil, bałwan.

Jak już się masz czepiać to podpowiadam, że rezystancja (i impedancja)

a która to cześć impedancji sie zmienia urojona czy rzeczywista i jak ta rzeczywista się nazywa?

też jest zależna od temperarury żarnika, więc jak dasz mniejsze napięcie to mniej się nagrzeje i w efekcie będzie większy prąd niż wynikałoby z prostej proporcji napięć.

no patrz, kto by pomyślał ;-)

Ale i tak przedpisca racji nie miał.

Nie miał przy założeniu, że chodziło o podłączenie żarówki o napięciu znamionowym 230V do napięcia 110V (a tu się początkowo nie określiłeś)
Można by dywagować czy przy obniżonym napiÄ™ciu w żarówkach halogenowych zachodzi cykl regeneracji, choć podobno ponieważ parowanie żarnika też jest mniejsze to cuzamen do kupy  żywotność jednak roÅ›nie..

Data: 2011-09-25 16:37:40
Autor: Shrek
On 2011-09-25 14:57, PM wrote:

słabo argumentujesz
wlejÄ™ sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co?

_Zamiast_. Wlewasz benzynÄ™ do disla?

Data: 2011-09-25 17:21:50
Autor: PM
Który silnik będzie w lepszej kondycji?
wlejÄ™ sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co?

_Zamiast_. Wlewasz benzynÄ™ do disla?

ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa!
a ktoś inny jeździ na ON zamiast na benzynie (bo ma inny samochód)
nie chwytasz, że nieprecyzyjnie się wyrażasz a wymagasz tego od innych?

Data: 2011-09-25 17:29:35
Autor: Shrek
On 2011-09-25 17:21, PM wrote:
słabo argumentujesz
[...]

Spoko - skoro nie rozumiesz co znaczy zamiast i co wynika z kontekstu wątku, to ja z tobą dyskutować nie zamierzam.

Shre,

Data: 2011-09-25 21:35:41
Autor: PM
[...]

to miłe.
Od wyrokowania co kto rozumie lub nie, też się powstrzymaj, tak w promocji.

Data: 2011-09-24 08:44:12
Autor: Albercik
W dniu 23.09.2011 17:43, w_wi pisze:
[...]

i skrzynie biegów tez mają w lepszym stanie..
Jakiś czas temu miałem zastępczą faworitkę, tam sprzęgła nie było trzeba używać;)

Który silnik będzie w lepszej kondyc ji?