Data: 2011-09-23 17:43:16 | |
Autor: w_wi | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:
Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? Kiedyś przypadkowo rozmawiałem z pracownikiem serwisu jakiejś tam marki samochodów. Stwierdził on, że silniki samochodów które serwis daje na czas naprawy są w lepszym stanie niż statystyczny, przyprowadzony do serwisu. Spowodowane to było faktem, że samochodem zastępczym przeważnie jeździ się inaczej niż własnym, czyli gaz do podłogi i do przodu a nie kiedy i do tyłu. |
|
Data: 2011-09-23 18:10:58 | |
Autor: maniac | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze:
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze: Też słyszałem nie raz takie opinie i nie raz jeździłem takimi "zastępczakami", od Skody. Faktycznie ich stan techniczny jest dużo lepszy niż aut regularnie serwisowanych przez leasingobiorców... :) Zastanawiam się po prostu, czy to nie jest tak jak z żarówkami... Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. Silnik też chyba nie lubi być zamulony... Sam nie wiem. ;-) -- maniac |
|
Data: 2011-09-23 18:14:58 | |
Autor: szufla | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
U¿ytkownik "maniac" <tust_no1@mail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:j5ib2e$ckd$1news.task.gda.pl... W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze: Przestan czlowieku. sz. |
|
Data: 2011-09-23 18:49:47 | |
Autor: Shrek | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
On 2011-09-23 18:10, maniac wrote:
Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. Że jak? Shrek. |
|
Data: 2011-09-23 19:40:12 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |

najpierw trzeba by pomyśleć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodę"Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. jeżeli np. jeden ze styków żarówki to ma rację. |
|
Data: 2011-09-24 01:35:58 | |
Autor: Shrek | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
On 2011-09-23 19:40, PM wrote:
Aha. Z tym, ze dalej nie ma racji. Shrek. |
|
Data: 2011-09-24 10:29:37 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |

po "230V" jest kropka i dalej nic nie ma, wiec konkretnie co Ci nie pasuje?najpierw trzeba by pomyśleć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodę"Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. |
|
Data: 2011-09-24 11:49:29 | |
Autor: Shrek | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
On 2011-09-24 10:29, PM wrote:
To, że "elektroda" pracująca na mniejszym napięciu i prądzie przepali się wcześniej. Shrek |
|
Data: 2011-09-24 16:57:12 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
>>>> najpierw trzeba by pomyśleć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodę"
brawo!po "230V" jest kropka i dalej nic nie ma, wiec konkretnie co Ci nie pasuje?jeżeli np. jeden ze styków żarówki to ma rację. tyle, że prąd akurat będzie większy (przy tej samej mocy) np. żarówka amerykańska vs europejska. chociaż w USA chyba też zrobili upgrade do 120V |
|
Data: 2011-09-24 18:47:16 | |
Autor: Shrek | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
On 2011-09-24 16:57, PM wrote:
To, że "elektroda" pracująca na mniejszym napięciu i prądzie przepalibrawo! A gdzie jest napisane, że to inna żarówka? Shrek. |
|
Data: 2011-09-24 21:25:52 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |

A gdzie, że taka sama?To, że "elektroda" pracująca na mniejszym napięciu i prądzie przepalibrawo! wymyślasz dodatkowe ograniczenia i zaraz bzdura! bzdura! :-> |
|
Data: 2011-09-25 10:16:40 | |
Autor: Shrek | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
On 2011-09-24 21:25, PM wrote:
A gdzie, że taka sama?To, że "elektroda" pracująca na mniejszym napięciu i prądzie przepalibrawo! Z kontekstu wątku (w której badamy dwa takie same dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km.) i wypowiedzi przedpiscy (Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V) z naciskiem na zamiast. Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i pogadamy:P Ty wymyślasz dodatkowe założenia. Jak już się masz czepiać to podpowiadam, że rezystancja (i impedancja) też jest zależna od temperarury żarnika, więc jak dasz mniejsze napięcie to mniej się nagrzeje i w efekcie będzie większy prąd niż wynikałoby z prostej proporcji napięć. Ale i tak przedpisca racji nie miał. Shrek. |
|
Data: 2011-09-25 14:57:36 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
>Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i
pogadamy:P słabo argumentujesz wleję sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co? Ty wymyślasz dodatkowe założenia. nie wymyślam, po prostu interpretuje brak założeń na korzyść stawiającego tezę a czepiam się czepiających co nie precyzują co im nie konkretnie nie pasuje tylko walą na oślep: bzdura, debil, bałwan. Jak już się masz czepiać to podpowiadam, że rezystancja (i impedancja) a która to cześć impedancji sie zmienia urojona czy rzeczywista i jak ta rzeczywista się nazywa? też jest zależna od temperarury żarnika, więc jak dasz mniejsze napięcie to mniej się nagrzeje i w efekcie będzie większy prąd niż wynikałoby z prostej proporcji napięć. no patrz, kto by pomyślał ;-) Ale i tak przedpisca racji nie miał.Nie miał przy założeniu, że chodziło o podłączenie żarówki o napięciu znamionowym 230V do napięcia 110V (a tu się początkowo nie określiłeś) Można by dywagować czy przy obniżonym napięciu w żarówkach halogenowych zachodzi cykl regeneracji, choć podobno ponieważ parowanie żarnika też jest mniejsze to cuzamen do kupy żywotność jednak rośnie.. |
|
Data: 2011-09-25 16:37:40 | |
Autor: Shrek | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
On 2011-09-25 14:57, PM wrote:
słabo argumentujesz _Zamiast_. Wlewasz benzynę do disla? |
|
Data: 2011-09-25 17:21:50 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
>> słabo argumentujesz
ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa!wleję sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co? a ktoś inny jeździ na ON zamiast na benzynie (bo ma inny samochód) nie chwytasz, że nieprecyzyjnie się wyrażasz a wymagasz tego od innych? |
|
Data: 2011-09-25 17:29:35 | |
Autor: Shrek | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
On 2011-09-25 17:21, PM wrote:
ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa!słabo argumentujesz Spoko - skoro nie rozumiesz co znaczy zamiast i co wynika z kontekstu wątku, to ja z tobą dyskutować nie zamierzam. Shre, |
|
Data: 2011-09-25 21:35:41 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |

ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa! to miłe. Od wyrokowania co kto rozumie lub nie, też się powstrzymaj, tak w promocji. |
|
Data: 2011-09-24 08:44:12 | |
Autor: Albercik | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
W dniu 23.09.2011 17:43, w_wi pisze:
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze: i skrzynie biegów tez mają w lepszym stanie.. Jakiś czas temu miałem zastępczą faworitkę, tam sprzęgła nie było trzeba używać;) |