Data: 2011-09-23 18:21:26 | |
Autor: Marcin N | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:
Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? Ważnym parametrem będzie ilość obrotów silników, które oba mają za sobą. Jeśli "agresywny użytkownik" prawie ciągle trzyma swój pojazd między max momentem i mocą - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zużyty od tego, który "oszczędza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów, że umrze ze starości. Chętnie posłucham jednak, co sądzą inni. |
|
Data: 2011-09-23 18:26:40 | |
Autor: DoQ | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
W dniu 23-09-2011 18:21, Marcin N pisze:
Je¶li "agresywny u¿ytkownik" prawie ci±gle trzyma swój pojazd miêdzy max Bo taka jest prawda. Dlatego niewysilone, du¿e silniki z zapasem mocy, których nie trzeba krêciæ aby wzglêdnie dynamicznie siê poruszaæ potrafi± byæ o rz±d wielko¶ci trwalsze. Do¶æ skrajnym przyk³adem niech bêdzie silnik ci±gnika siod³owego vs wysokoobrotowy silnik z motocykla. Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-09-23 18:41:48 | |
Autor: to | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
begin DoQ
Dość skrajnym przykładem niech Ale to są różne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymalną moc przy 6000 rpm nie jest stworzony do eksploatacji w zakresie 1000-3000 rpm. Dużą wtedy szansa na przedwcześnie zużyte panewki i ogólne zaszlamienie nagarem. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-23 21:15:54 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
> Ale to są różne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu
eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymalną moca dlaczego? przecież można uznać że zużycie panewek jest proporcjonalne do momentu to gdzie jest max m? w tym silniku? |
|
Data: 2011-09-24 19:20:27 | |
Autor: DoQ | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
W dniu 23-09-2011 20:41, to pisze:
Ale to s± ró¿ne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu Przedwczesne zu¿ycie panewek przy ³agodnej eksploatacji, to jaki¶ urban legend, pochodz±cy jeszcze z czasów kiedy Nysy czy inne Warszawy by³y modne na naszych drogach :) Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-09-23 23:05:12 | |
Autor: J.F. | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
Dnia Fri, 23 Sep 2011 18:21:26 +0200, Marcin N napisa³(a):
Wa¿nym parametrem bêdzie ilo¶æ obrotów silników, które oba maj± za sob±. Wlasnie sobie uzmyslowilem ze mniej obrotow ma za soba silnik ktory na wyzszym biegu jezdzil. Teraz tylko pytanie kto ich nakreci wiecej - niecierpliwy mlodzieniec ktory jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniu dociska do odciecia, czy kapelusznik, ktory pojedzie w trasie 80 na 4-tym biegu zamiast "200" na 5-tym. No dobra - 80 to moze juz na 5 jechac .. A i tak chyba obciazenia maja wiekszy wplyw. J. |
|
Data: 2011-09-24 10:35:43 | |
Autor: Przemys³aw Czaja | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
U¿ytkownik "J.F." Wa¿nym parametrem bêdzie ilo¶æ obrotów silników, które oba maj± za sob±. To ja lekko z boku tematu :) OBCI¡¯ENIA! W/g niektórych góró grupowych przy hamowaniu silikiem nic takiego nie wystêpuje! ;-) |
|
Data: 2011-09-28 23:10:01 | |
Autor: J.F. | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
Dnia Sat, 24 Sep 2011 10:35:43 +0200, Przemys³aw Czaja napisa³(a):
U¿ytkownik "J.F." patrzac jak pojazd wtedy zwalnia ... to bardzo niewielkie sa. J. |
|
Data: 2011-09-25 19:47:10 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
Dnia 23-09-2011 o 23:05:12 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³(a):
jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniuA co powiesz na na to, ¿e mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy 67 km/h - to jest jakie¶ 1300 rpm. Pzdr TG |
|
Data: 2011-09-25 19:59:29 | |
Autor: to | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
begin Tomasz Gorbaczuk
A co powiesz na na to, że mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy Jak przyspieszasz? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-25 22:51:49 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
Dnia 25-09-2011 o 21:59:29 to <to@xyz.abc> napisa³(a):
begin Tomasz Gorbaczuk Je¶li nie przyspieszam z peda³em gazu w pod³odze (przy wyprzedzaniu) - to tak w³a¶nie zmienia. Pzdr TG |
|
Data: 2011-09-25 09:23:21 | |
Autor: AZ | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
On 2011-09-23, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
A ja bym powiedzial ze ilosc wykonanych suwow to nie wszystko, wazne tuKtóre auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? sa generowane obciazenia podczas jazdy ktore wplywaja na zuzycie elementow w silniku. Pominieto tez wazna rzecz - ilosc uruchomien. Jeden odpala zimny silnik 10 razy na dzien a drugi 2 razy. Podobnie z ciezarowkami ktore stygna jak sie czas na tacho skonczy. -- Artur |