Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Który silnik bÄ™dzie w lepszej kondyc ji?

Który silnik będzie w lepszej kondyc ji?

Data: 2011-09-23 18:21:26
Autor: Marcin N
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji?
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:

Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

Ważnym parametrem będzie ilość obrotów silników, które oba mają za sobą.

Jeśli "agresywny użytkownik" prawie ciągle trzyma swój pojazd między max momentem i mocą - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zużyty od tego, który "oszczędza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów, że umrze ze starości.

Chętnie posłucham jednak, co sądzą inni.

Data: 2011-09-23 18:26:40
Autor: DoQ
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
W dniu 23-09-2011 18:21, Marcin N pisze:

Je¶li "agresywny u¿ytkownik" prawie ci±gle trzyma swój pojazd miêdzy max
momentem i moc± - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zu¿yty od
tego, który "oszczêdza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów,
¿e umrze ze staro¶ci.
 Chêtnie pos³ucham jednak, co s±dz± inni.

Bo taka jest prawda. Dlatego niewysilone, du¿e silniki z zapasem mocy, których nie trzeba krêciæ aby wzglêdnie dynamicznie siê poruszaæ potrafi± byæ o rz±d wielko¶ci trwalsze. Do¶æ skrajnym przyk³adem niech bêdzie silnik ci±gnika siod³owego vs wysokoobrotowy silnik z motocykla.


Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-23 18:41:48
Autor: to
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
begin DoQ
Dość skrajnym przykładem niech
będzie silnik ciągnika siodłowego vs wysokoobrotowy silnik z motocykla.

Ale to są różne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymalną moc przy 6000 rpm nie jest stworzony do eksploatacji w zakresie 1000-3000 rpm. Dużą wtedy szansa na przedwcześnie zużyte panewki i ogólne zaszlamienie nagarem.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-09-23 21:15:54
Autor: PM
Który silnik będzie w lepszej kondycji?
> Ale to są różne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu
eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymalną moc
przy 6000 rpm nie jest stworzony do eksploatacji w zakresie 1000-3000
rpm. Dużą wtedy szansa na przedwcześnie zużyte panewki i ogólne
zaszlamienie nagarem.

a dlaczego?
przecież można uznać że zużycie panewek jest proporcjonalne do momentu
to gdzie jest max m? w tym silniku?

Data: 2011-09-24 19:20:27
Autor: DoQ
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
W dniu 23-09-2011 20:41, to pisze:

Ale to s± ró¿ne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu
eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymaln± moc
przy 6000 rpm nie jest stworzony do eksploatacji w zakresie 1000-3000
rpm. Du¿± wtedy szansa na przedwcze¶nie zu¿yte panewki i ogólne
zaszlamienie nagarem.

Przedwczesne zu¿ycie panewek przy ³agodnej eksploatacji, to jaki¶ urban legend, pochodz±cy jeszcze z czasów kiedy Nysy czy inne Warszawy by³y modne na naszych drogach :)


Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-23 23:05:12
Autor: J.F.
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji?
Dnia Fri, 23 Sep 2011 18:21:26 +0200, Marcin N napisa³(a):
Wa¿nym parametrem bêdzie ilo¶æ obrotów silników, które oba maj± za sob±.
Je¶li "agresywny u¿ytkownik" prawie ci±gle trzyma swój pojazd miêdzy max momentem i moc± - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zu¿yty od tego, który "oszczêdza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów, ¿e umrze ze staro¶ci.
Chêtnie pos³ucham jednak, co s±dz± inni.

Wlasnie sobie uzmyslowilem ze mniej obrotow ma za soba silnik ktory na
wyzszym biegu jezdzil.

Teraz tylko pytanie kto ich nakreci wiecej - niecierpliwy mlodzieniec ktory
jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniu
dociska do odciecia, czy kapelusznik, ktory pojedzie w trasie 80 na 4-tym
biegu zamiast "200" na 5-tym.

No dobra - 80 to moze juz na 5 jechac ..

A i tak chyba obciazenia maja wiekszy wplyw.

J.

Data: 2011-09-24 10:35:43
Autor: Przemys³aw Czaja
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?

U¿ytkownik "J.F."

Wa¿nym parametrem bêdzie ilo¶æ obrotów silników, które oba maj± za sob±.
Je¶li "agresywny u¿ytkownik" prawie ci±gle trzyma swój pojazd miêdzy max
momentem i moc± - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zu¿yty od
tego, który "oszczêdza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów,
¿e umrze ze staro¶ci.
Chêtnie pos³ucham jednak, co s±dz± inni.

Wlasnie sobie uzmyslowilem ze mniej obrotow ma za soba silnik ktory na
wyzszym biegu jezdzil.

Teraz tylko pytanie kto ich nakreci wiecej - niecierpliwy mlodzieniec ktory
jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniu
dociska do odciecia, czy kapelusznik, ktory pojedzie w trasie 80 na 4-tym
biegu zamiast "200" na 5-tym.

No dobra - 80 to moze juz na 5 jechac ..

A i tak chyba obciazenia maja wiekszy wplyw.

To ja lekko z boku tematu :) OBCI¡¯ENIA!
W/g niektórych góró grupowych przy hamowaniu silikiem nic takiego nie wystêpuje! ;-)

Data: 2011-09-28 23:10:01
Autor: J.F.
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
Dnia Sat, 24 Sep 2011 10:35:43 +0200, Przemys³aw Czaja napisa³(a):
U¿ytkownik "J.F."
A i tak chyba obciazenia maja wiekszy wplyw.

To ja lekko z boku tematu :) OBCI¡¯ENIA!
W/g niektórych góró grupowych przy hamowaniu silikiem nic takiego nie wystêpuje! ;-)

patrzac jak pojazd wtedy zwalnia ... to bardzo niewielkie sa.

J.

Data: 2011-09-25 19:47:10
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
Dnia 23-09-2011 o 23:05:12 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³(a):


jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniu
dociska do odciecia, czy kapelusznik, ktory pojedzie w trasie 80 na 4-tym
biegu zamiast "200" na 5-tym.

No dobra - 80 to moze juz na 5 jechac ..

A co powiesz na na to, ¿e mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy  67 km/h - to jest jakie¶ 1300 rpm.

Pzdr
TG

Data: 2011-09-25 19:59:29
Autor: to
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
begin Tomasz Gorbaczuk
A co powiesz na na to, że mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy
67 km/h - to jest jakieÅ› 1300 rpm.

Jak przyspieszasz?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-09-25 22:51:49
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
Dnia 25-09-2011 o 21:59:29 to <to@xyz.abc> napisa³(a):

begin Tomasz Gorbaczuk

A co powiesz na na to, ¿e mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy
67 km/h - to jest jakie¶ 1300 rpm.

Jak przyspieszasz?


Je¶li nie przyspieszam z peda³em gazu w pod³odze (przy wyprzedzaniu) - to  tak w³a¶nie zmienia.

Pzdr
TG

Data: 2011-09-25 09:23:21
Autor: AZ
Który silnik będzie w lepszej kondycji?
On 2011-09-23, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

Ważnym parametrem będzie ilość obrotów silników, które oba mają za sobą.

Jeśli "agresywny użytkownik" prawie ciągle trzyma swój pojazd między max momentem i mocą - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zużyty od tego, który "oszczędza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów, że umrze ze starości.

A ja bym powiedzial ze ilosc wykonanych suwow to nie wszystko, wazne tu
sa generowane obciazenia podczas jazdy ktore wplywaja na zuzycie
elementow w silniku.

Pominieto tez wazna rzecz - ilosc uruchomien. Jeden odpala zimny silnik
10 razy na dzien a drugi 2 razy. Podobnie z ciezarowkami ktore stygna
jak sie czas na tacho skonczy.

--
Artur

Który silnik będzie w lepszej kondyc ji?

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona