Data: 2011-09-23 16:24:54 | |
Autor: maniac | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba posiadają benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500 RPM.
Przypadek 1. Autem jeździł kapelusznik - starszy człowiek, który nie przekraczał 3000 RPM i przy tych obrotach zmieniał też biegi na wyższe. 110 km/h to maksymalna prędkość uzyskana przez tego człowieka w przeciągu 10 lat, wtedy silnik wkręca się na obroty na poziomie 3000 RPM. Auto zużywa średnio 7L paliwa na 100 km w skali 10-ciu lat, zaś średnia prędkość to 50 km/h w badanej jednostce czasowej. Przypadek 2. Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać. Biegi zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu nie żałuje sobie również prędkości - VMax = VMax licznika czyli 220 km/h. Auto w rękach tego kierowcy średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w skali mierzonych 10-ciu lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h. Oba auta są serwisowane, co 10 tys. wymieniany jest olej, regularnie wymieniane części eksploatacyjne. Może by rzec, że poziom obsługi jest ten sam. Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? -- maniac |
|
Data: 2011-09-23 14:55:15 | |
Autor: to | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
begin maniac
Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? Statystycznie raczej 2, ale jak będzie w konkretnym przypadku, to ciężko powiedzieć. W ciągu dziesięciu lat może się zdarzyć bardzo wiele rzeczy. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-23 16:35:02 | |
Autor: Stefan Szczygielski | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
W dniu 23.09.2011 16:24, maniac pisze:
Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? Oczywiście, że przypadek 1. Zmienienie biegów przy 3000 RPM i nie przekraczanie prędkości 110 km/h w bardzo lekkim i dynamicznym aucie (skoro poleci przy 100KM 220km/h) jest na długą metę na pewno lepsze dla niego niż dochodzenie do 4500 RPM czy dobijanie do czerwonej skali. S. |
|
Data: 2011-09-23 17:01:55 | |
Autor: DoQ | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
W dniu 23-09-2011 16:24, maniac pisze:
Ja bym jednak postawi³ na przypadek 1. Silnik mniej krêcony = mniej zu¿yty. Do tego mniejsze prawdopodobieñstwo przepalenia uszczelki pod g³owica i innych awarii zwi±zanych z wy¿sz± temp. Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-09-23 17:17:44 | |
Autor: Przemysław Czaja | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
Użytkownik "maniac" Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba posiadają benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500 RPM. Dwa Evo - jednym jeździ sobie np. taki gość jak ja, czyli spokojnie i dostojnie i drugi evo który bierze udział w rajdach - jak Ci się wydaje, który silnik będzie w lepszym stanie po 10 latach? |
|
Data: 2011-09-23 15:45:23 | |
Autor: Massai | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
Przemysław Czaja wrote:
Niewykluczone że to drugie evo, z rajdów - pewnie będzie miało już trzeci albo i czwarty silnik, jest szansa że będzie akurat nowy ;-) -- Pozdro Massai |
|
Data: 2011-09-23 17:43:16 | |
Autor: w_wi | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:
Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? Kiedyś przypadkowo rozmawiałem z pracownikiem serwisu jakiejś tam marki samochodów. Stwierdził on, że silniki samochodów które serwis daje na czas naprawy są w lepszym stanie niż statystyczny, przyprowadzony do serwisu. Spowodowane to było faktem, że samochodem zastępczym przeważnie jeździ się inaczej niż własnym, czyli gaz do podłogi i do przodu a nie kiedy i do tyłu. |
|
Data: 2011-09-23 18:10:58 | |
Autor: maniac | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze:
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze: Też słyszałem nie raz takie opinie i nie raz jeździłem takimi "zastępczakami", od Skody. Faktycznie ich stan techniczny jest dużo lepszy niż aut regularnie serwisowanych przez leasingobiorców... :) Zastanawiam się po prostu, czy to nie jest tak jak z żarówkami... Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. Silnik też chyba nie lubi być zamulony... Sam nie wiem. ;-) -- maniac |
|
Data: 2011-09-23 18:14:58 | |
Autor: szufla | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
U¿ytkownik "maniac" <tust_no1@mail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:j5ib2e$ckd$1news.task.gda.pl... W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze: Przestan czlowieku. sz. |
|
Data: 2011-09-23 18:49:47 | |
Autor: Shrek | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
On 2011-09-23 18:10, maniac wrote:
Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. Że jak? Shrek. |
|
Data: 2011-09-23 19:40:12 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |

najpierw trzeba by pomyśleć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodę"Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. jeżeli np. jeden ze styków żarówki to ma rację. |
|
Data: 2011-09-24 01:35:58 | |
Autor: Shrek | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
On 2011-09-23 19:40, PM wrote:
Aha. Z tym, ze dalej nie ma racji. Shrek. |
|
Data: 2011-09-24 10:29:37 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |

po "230V" jest kropka i dalej nic nie ma, wiec konkretnie co Ci nie pasuje?najpierw trzeba by pomyśleć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodę"Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V. |
|
Data: 2011-09-24 11:49:29 | |
Autor: Shrek | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
On 2011-09-24 10:29, PM wrote:
To, że "elektroda" pracująca na mniejszym napięciu i prądzie przepali się wcześniej. Shrek |
|
Data: 2011-09-24 16:57:12 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
>>>> najpierw trzeba by pomyśleć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodę"
brawo!po "230V" jest kropka i dalej nic nie ma, wiec konkretnie co Ci nie pasuje?jeżeli np. jeden ze styków żarówki to ma rację. tyle, że prąd akurat będzie większy (przy tej samej mocy) np. żarówka amerykańska vs europejska. chociaż w USA chyba też zrobili upgrade do 120V |
|
Data: 2011-09-24 18:47:16 | |
Autor: Shrek | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
On 2011-09-24 16:57, PM wrote:
To, że "elektroda" pracująca na mniejszym napięciu i prądzie przepalibrawo! A gdzie jest napisane, że to inna żarówka? Shrek. |
|
Data: 2011-09-24 21:25:52 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |

A gdzie, że taka sama?To, że "elektroda" pracująca na mniejszym napięciu i prądzie przepalibrawo! wymyślasz dodatkowe ograniczenia i zaraz bzdura! bzdura! :-> |
|
Data: 2011-09-25 10:16:40 | |
Autor: Shrek | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
On 2011-09-24 21:25, PM wrote:
A gdzie, że taka sama?To, że "elektroda" pracująca na mniejszym napięciu i prądzie przepalibrawo! Z kontekstu wątku (w której badamy dwa takie same dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km.) i wypowiedzi przedpiscy (Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V) z naciskiem na zamiast. Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i pogadamy:P Ty wymyślasz dodatkowe założenia. Jak już się masz czepiać to podpowiadam, że rezystancja (i impedancja) też jest zależna od temperarury żarnika, więc jak dasz mniejsze napięcie to mniej się nagrzeje i w efekcie będzie większy prąd niż wynikałoby z prostej proporcji napięć. Ale i tak przedpisca racji nie miał. Shrek. |
|
Data: 2011-09-25 14:57:36 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
>Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i
pogadamy:P słabo argumentujesz wleję sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co? Ty wymyślasz dodatkowe założenia. nie wymyślam, po prostu interpretuje brak założeń na korzyść stawiającego tezę a czepiam się czepiających co nie precyzują co im nie konkretnie nie pasuje tylko walą na oślep: bzdura, debil, bałwan. Jak już się masz czepiać to podpowiadam, że rezystancja (i impedancja) a która to cześć impedancji sie zmienia urojona czy rzeczywista i jak ta rzeczywista się nazywa? też jest zależna od temperarury żarnika, więc jak dasz mniejsze napięcie to mniej się nagrzeje i w efekcie będzie większy prąd niż wynikałoby z prostej proporcji napięć. no patrz, kto by pomyślał ;-) Ale i tak przedpisca racji nie miał.Nie miał przy założeniu, że chodziło o podłączenie żarówki o napięciu znamionowym 230V do napięcia 110V (a tu się początkowo nie określiłeś) Można by dywagować czy przy obniżonym napięciu w żarówkach halogenowych zachodzi cykl regeneracji, choć podobno ponieważ parowanie żarnika też jest mniejsze to cuzamen do kupy żywotność jednak rośnie.. |
|
Data: 2011-09-25 16:37:40 | |
Autor: Shrek | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
On 2011-09-25 14:57, PM wrote:
słabo argumentujesz _Zamiast_. Wlewasz benzynę do disla? |
|
Data: 2011-09-25 17:21:50 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
>> słabo argumentujesz
ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa!wleję sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co? a ktoś inny jeździ na ON zamiast na benzynie (bo ma inny samochód) nie chwytasz, że nieprecyzyjnie się wyrażasz a wymagasz tego od innych? |
|
Data: 2011-09-25 17:29:35 | |
Autor: Shrek | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
On 2011-09-25 17:21, PM wrote:
ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa!słabo argumentujesz Spoko - skoro nie rozumiesz co znaczy zamiast i co wynika z kontekstu wątku, to ja z tobą dyskutować nie zamierzam. Shre, |
|
Data: 2011-09-25 21:35:41 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |

ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa! to miłe. Od wyrokowania co kto rozumie lub nie, też się powstrzymaj, tak w promocji. |
|
Data: 2011-09-24 08:44:12 | |
Autor: Albercik | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
W dniu 23.09.2011 17:43, w_wi pisze:
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze: i skrzynie biegów tez mają w lepszym stanie.. Jakiś czas temu miałem zastępczą faworitkę, tam sprzęgła nie było trzeba używać;) |
|
Data: 2011-09-23 18:21:26 | |
Autor: Marcin N | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:
Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? Ważnym parametrem będzie ilość obrotów silników, które oba mają za sobą. Jeśli "agresywny użytkownik" prawie ciągle trzyma swój pojazd między max momentem i mocą - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zużyty od tego, który "oszczędza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów, że umrze ze starości. Chętnie posłucham jednak, co sądzą inni. |
|
Data: 2011-09-23 18:26:40 | |
Autor: DoQ | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
W dniu 23-09-2011 18:21, Marcin N pisze:
Je¶li "agresywny u¿ytkownik" prawie ci±gle trzyma swój pojazd miêdzy max Bo taka jest prawda. Dlatego niewysilone, du¿e silniki z zapasem mocy, których nie trzeba krêciæ aby wzglêdnie dynamicznie siê poruszaæ potrafi± byæ o rz±d wielko¶ci trwalsze. Do¶æ skrajnym przyk³adem niech bêdzie silnik ci±gnika siod³owego vs wysokoobrotowy silnik z motocykla. Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-09-23 18:41:48 | |
Autor: to | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
begin DoQ
Dość skrajnym przykładem niech Ale to są różne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymalną moc przy 6000 rpm nie jest stworzony do eksploatacji w zakresie 1000-3000 rpm. Dużą wtedy szansa na przedwcześnie zużyte panewki i ogólne zaszlamienie nagarem. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-23 21:15:54 | |
Autor: PM | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
> Ale to są różne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu
eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymalną moca dlaczego? przecież można uznać że zużycie panewek jest proporcjonalne do momentu to gdzie jest max m? w tym silniku? |
|
Data: 2011-09-24 19:20:27 | |
Autor: DoQ | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
W dniu 23-09-2011 20:41, to pisze:
Ale to s± ró¿ne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu Przedwczesne zu¿ycie panewek przy ³agodnej eksploatacji, to jaki¶ urban legend, pochodz±cy jeszcze z czasów kiedy Nysy czy inne Warszawy by³y modne na naszych drogach :) Pozdrawiam Pawe³ |
|
Data: 2011-09-23 23:05:12 | |
Autor: J.F. | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
Dnia Fri, 23 Sep 2011 18:21:26 +0200, Marcin N napisa³(a):
Wa¿nym parametrem bêdzie ilo¶æ obrotów silników, które oba maj± za sob±. Wlasnie sobie uzmyslowilem ze mniej obrotow ma za soba silnik ktory na wyzszym biegu jezdzil. Teraz tylko pytanie kto ich nakreci wiecej - niecierpliwy mlodzieniec ktory jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniu dociska do odciecia, czy kapelusznik, ktory pojedzie w trasie 80 na 4-tym biegu zamiast "200" na 5-tym. No dobra - 80 to moze juz na 5 jechac .. A i tak chyba obciazenia maja wiekszy wplyw. J. |
|
Data: 2011-09-24 10:35:43 | |
Autor: Przemys³aw Czaja | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
U¿ytkownik "J.F." Wa¿nym parametrem bêdzie ilo¶æ obrotów silników, które oba maj± za sob±. To ja lekko z boku tematu :) OBCI¡¯ENIA! W/g niektórych góró grupowych przy hamowaniu silikiem nic takiego nie wystêpuje! ;-) |
|
Data: 2011-09-28 23:10:01 | |
Autor: J.F. | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
Dnia Sat, 24 Sep 2011 10:35:43 +0200, Przemys³aw Czaja napisa³(a):
U¿ytkownik "J.F." patrzac jak pojazd wtedy zwalnia ... to bardzo niewielkie sa. J. |
|
Data: 2011-09-25 19:47:10 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
Dnia 23-09-2011 o 23:05:12 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³(a):
jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniuA co powiesz na na to, ¿e mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy 67 km/h - to jest jakie¶ 1300 rpm. Pzdr TG |
|
Data: 2011-09-25 19:59:29 | |
Autor: to | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
begin Tomasz Gorbaczuk
A co powiesz na na to, że mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy Jak przyspieszasz? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-25 22:51:49 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
Dnia 25-09-2011 o 21:59:29 to <to@xyz.abc> napisa³(a):
begin Tomasz Gorbaczuk Je¶li nie przyspieszam z peda³em gazu w pod³odze (przy wyprzedzaniu) - to tak w³a¶nie zmienia. Pzdr TG |
|
Data: 2011-09-25 09:23:21 | |
Autor: AZ | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
On 2011-09-23, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
A ja bym powiedzial ze ilosc wykonanych suwow to nie wszystko, wazne tuKtóre auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? sa generowane obciazenia podczas jazdy ktore wplywaja na zuzycie elementow w silniku. Pominieto tez wazna rzecz - ilosc uruchomien. Jeden odpala zimny silnik 10 razy na dzien a drugi 2 razy. Podobnie z ciezarowkami ktore stygna jak sie czas na tacho skonczy. -- Artur |
|
Data: 2011-09-23 19:45:58 | |
Autor: Maciek | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
Dnia Fri, 23 Sep 2011 16:24:54 +0200, maniac napisa³(a):
Przypadek 2. No, jesli to dla Ciebie znaczy, ze wie jak korzystac, to ja poprosze inny zestaw pytan. -- Maciek Karkulowsia³ zwartusia³ Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2011-09-23 20:04:59 | |
Autor: J.F | |
Który silnik będzie w lepszej kondycji? | |
Użytkownik "maniac" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j5i4ri$2ug$2@news.task.gda.pl...
Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same A jest material badawczy, czy to takie puste gdybanie ? :-) dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba posiadają benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500 RPM. Przypadek 2. Aby na pewno wie ? zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu nie żałuje sobie również prędkości - VMax = VMax licznika czyli 220 km/h. Eee, malo prawdopodobne, nie moze przeciez zawsze jezdzic z gorki :-) 100KM raczej nie pozwoli osiagnac rzeczywistych 200km/h. Auto w rękach tego kierowcy średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w skali mierzonych 10-ciu lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h. Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? Tu brakuje pewnych informacji - gdzie mieszka i jezdzi przypadek 2. Czy kursuje po autostradzie i zazwyczaj ma cegle na gazie, czy te 220 to widzi przez minute co pol roku. A przypadek 1 - jak czesto on schodzi ponizej 2000rpm i wciska przy tym gaz do deski. Bo zasadniczo to bym powiedzial ze wlasnie p1 mniej zuzywa silnik ... ale panewki moga nie lubic jego stylu jazdy :-) A tu masz cos na temat "diesle nie lubia wysokich obrotow" http://www.schwab-kolb.com/daimler/en/dc000206.htm W kazdym badz razie moja scierka byla wciskana do oporu przy kazdej okazji, i silnik jakos nadmiernie od tego nie cierpial :-) J. |
|
Data: 2011-09-23 21:12:59 | |
Autor: Robson | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
w pierwszym przypadku wymiana oleju co 10kkm wypada raz na 3 lata.
R |
|
Data: 2011-09-24 03:40:48 | |
Autor: scobowski | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
W dniu 2011-09-23 21:12, Robson pisze:
w pierwszym przypadku wymiana oleju co 10kkm wypada raz na 3 lata.I to mo¿e byæ kluczowe, a przynajmniej - wa¿ne ;) Anyway: w 90% przypadków - przy zakupie u¿ywanego samochodu - nie masz bladego pojêcia, jak w rzeczywisto¶ci pojazd by³ u¿ytkowany. Ja - osobi¶cie - wola³bym kupiæ samochód od siebie :D (benzynowa V-ka, ci¶niêta ile trzeba, kupiona 10letnia przy rzeczywistym przebiegu ~200K, kolejne 100K zrobione przez 5 lat - silnik w niezmienionej kondycji <analizator spalin na przegl±dzie i g-tech pokazuj± te same wyniki albo lepsze), na krawê¿niki naje¿d¿amy 3km/h, a nie 30, studzienki omijamy, przez torowiska tramwajowe "przelatujemy"), serwisowana g³ównie samodzielnie, ¶wiadomie, kiedy jest taka potrzeba i "na czas" - nie ma sytuacji, ¿e co¶ klika, stuka albo napierdala ni¿ kupiæ go od mojego te¶cia: sympatyczny, stateczny, wiekowy pan, je¿d¿±cy spokojnie, powiedzmy do 70km/h na Niestachowskiej (taa :D), ale potrafi±cy to robic na 3 biegu.. albo ruszaæ "przez krawê¿nik" z odciêcia na pó³sprzêgle... :D Tory, dziury w jezdni, krawê¿niki - "jak siê trafi" - bo ich ju¿ nie widzi. Olej - nigdy nie wymieniony, bo w "fachowym serwisie" do którego je¼dzi skonstatowali, ¿e dziadek, wiêc tylko kasuj±, wymian± siê nie k³opocz±.. to jak? kupujecie autko po starszym panu..? Silnik jest czê¶ci± eksploatacyjn±. Je¶li w momencie zakupu jest sprawny (tj. osi±ga nominalne warto¶ci na vag-u, g-tech'u i analizatorze spalin) - to jest wystarczaj±co dobrze. Jak siê ewentualnie wysra - to siê w 8h przek³ada identyczny (z allegro, z gwarancj± ;) ). |
|
Data: 2011-09-24 10:35:18 | |
Autor: PM | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
?> Ja - osobi¶cie - wola³bym kupiæ samochód od siebie :D
heh. to chyba w równym stopniu dotyczy Ciebie, dziadka i dresssa czy kogokolwiek. Wiêkszo¶æ ludzi jest przekonana, ¿e ona w³a¶nie u¿ytkuje najlepiej. |
|
Data: 2011-09-24 10:38:00 | |
Autor: Przemys³aw Czaja | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
U¿ytkownik "scobowski" w pierwszym przypadku wymiana oleju co 10kkm wypada raz na 3 lata.I to mo¿e byæ kluczowe, a przynajmniej - wa¿ne ;) bredzisz :) |
|
Data: 2011-09-26 19:22:26 | |
Autor: scobowski | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
W dniu 2011-09-24 10:38, Przemys³aw Czaja pisze:
bredzisz :) Wypowied¼ uzasadnij ;) |
|
Data: 2011-09-25 20:39:23 | |
Autor: megrims | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
W dniu 2011-09-24 03:40, scobowski pisze:
W dniu 2011-09-23 21:12, Robson pisze:(ciach) je¿d¿±cy spokojnie, powiedzmy do 70km/h na Niestachowskiej (taa :D), No w³a¶nie! Po Niestachowskiej to je¼dzi siê tak: http://www.youtube.com/watch?v=nuQf9mf14hA ;) |
|
Data: 2011-09-25 20:10:15 | |
Autor: to | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
begin megrims
No właśnie! Uważaj, żeby tutejsi kapusie nie donieśli. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-09-25 23:10:12 | |
Autor: megrims | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
W dniu 2011-09-25 22:10, to pisze:
begin megrims Znaczy siÄ™... ORMO? |
|
Data: 2011-09-25 23:03:22 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
W dniu 2011-09-25 20:39, megrims pisze:
W dniu 2011-09-24 03:40, scobowski pisze: To był jakiś znajomek? Czy pogoniłeś głupka w celu spuszczenia wp...lu? ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-09-25 23:23:05 | |
Autor: megrims | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
W dniu 2011-09-25 23:03, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
W dniu 2011-09-25 20:39, megrims pisze: Nie był znajomek. A wpierdol? Bez sensu. |
|
Data: 2011-09-26 21:44:09 | |
Autor: 'Tom N' | |
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji? | |
megrims w <news:j5o63p$eqn$1usenet.news.interia.pl>:
Po Niestachowskiej to je¼dzi siê tak:To by³ jaki¶ znajomek? Czy pogoni³e¶ g³upka w celu spuszczenia wp...lu? ;) Nie by³ znajomek. A wpierdol? Bez sensu. Ot po prostu paliwo sie koñczy³o i nawet na podjechanie pod dystrybutor nie starczy³o ;P -- Tomasz Nycz |
|
Data: 2011-09-26 08:18:42 | |
Autor: Marcin N | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
W dniu 2011-09-25 20:39, megrims pisze:
W dniu 2011-09-24 03:40, scobowski pisze: Nie odró¿niasz ¿ycia od gier komputerowych? Ech, m³odzi... |
|
Data: 2011-09-26 20:05:20 | |
Autor: megrims | |
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji? | |
W dniu 2011-09-26 08:18, Marcin N pisze:
W dniu 2011-09-25 20:39, megrims pisze: Po 40-tce to jeszcze m³odzi. |
|