Który silnik będzie w lepszej kondycji?

Data: 2011-09-23 16:24:54
Autor: maniac
Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba posiadają benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500 RPM.

Przypadek 1.
Autem jeździł kapelusznik - starszy człowiek, który nie przekraczał 3000 RPM i przy tych obrotach zmieniał też biegi na wyższe. 110 km/h to maksymalna prędkość uzyskana przez tego człowieka w przeciągu 10 lat, wtedy silnik wkręca się na obroty na poziomie 3000 RPM. Auto zużywa średnio 7L paliwa na 100 km w skali 10-ciu lat, zaś średnia prędkość to 50 km/h w badanej jednostce czasowej.

Przypadek 2.
Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać. Biegi zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu nie żałuje sobie również prędkości - VMax = VMax licznika czyli 220 km/h. Auto w rękach tego kierowcy średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w skali mierzonych 10-ciu lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.

Oba auta są serwisowane, co 10 tys. wymieniany jest olej, regularnie wymieniane części eksploatacyjne. Może by rzec, że poziom obsługi jest ten sam.

Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

--
maniac

Data: 2011-09-23 14:55:15
Autor: to
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
begin maniac
Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

Statystycznie raczej 2, ale jak będzie w konkretnym przypadku, to ciężko powiedzieć. W ciągu dziesięciu lat może się zdarzyć bardzo wiele rzeczy.

Data: 2011-09-23 16:35:02
Autor: Stefan Szczygielski
W dniu 23.09.2011 16:24, maniac pisze:
Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

Oczywiście, że przypadek 1. Zmienienie biegów przy 3000 RPM i nie przekraczanie prędkości 110 km/h w bardzo lekkim i dynamicznym aucie (skoro poleci przy 100KM 220km/h) jest na długą metę na pewno lepsze dla niego niż dochodzenie do 4500 RPM czy dobijanie do czerwonej skali.

S.

Data: 2011-09-23 17:01:55
Autor: DoQ
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
W dniu 23-09-2011 16:24, maniac pisze:

Ja bym jednak postawi³ na przypadek 1.
Silnik mniej krêcony = mniej zu¿yty. Do tego mniejsze prawdopodobieñstwo przepalenia uszczelki pod g³owica i innych awarii zwi±zanych z wy¿sz± temp.

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-23 17:17:44
Autor: Przemysław Czaja
Który silnik będzie w lepszej kondycji?

Użytkownik "maniac"

[...]

Dwa Evo - jednym jeździ sobie np. taki gość jak ja, czyli spokojnie i dostojnie i drugi evo który bierze udział w rajdach - jak Ci się wydaje, który silnik będzie w lepszym stanie po 10 latach?

Data: 2011-09-23 15:45:23
Autor: Massai
Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Przemysław Czaja wrote:

Użytkownik "maniac"

> [...]

spokojnie i dostojnie i drugi evo który bierze udział w rajdach -
jak Ci się wydaje, który silnik będzie w lepszym stanie po 10

Niewykluczone że to drugie evo, z rajdów - pewnie będzie miało już
trzeci albo i czwarty silnik, jest szansa że bÄ™dzie akurat nowy  ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-09-23 17:43:16
Autor: w_wi
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:

Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

Kiedyś przypadkowo rozmawiałem z pracownikiem serwisu jakiejś tam marki samochodów. Stwierdził on, że silniki samochodów które serwis daje na czas naprawy są w lepszym stanie niż statystyczny, przyprowadzony do serwisu. Spowodowane to było faktem, że samochodem zastępczym przeważnie jeździ się inaczej niż własnym, czyli gaz do podłogi i do przodu a nie kiedy i do tyłu.

Data: 2011-09-23 18:10:58
Autor: maniac
W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze:
[...]

Też słyszałem nie raz takie opinie i nie raz jeździłem takimi "zastępczakami", od Skody. Faktycznie ich stan techniczny jest dużo lepszy niż aut regularnie serwisowanych przez leasingobiorców... :)
Zastanawiam się po prostu, czy to nie jest tak jak z żarówkami... Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.
Silnik też chyba nie lubi być zamulony... Sam nie wiem. ;-)

--
maniac

Data: 2011-09-23 18:14:58
Autor: szufla
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?

U¿ytkownik "maniac" <tust_no1@mail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:j5ib2e$ckd$1news.task.gda.pl...
W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze:
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:

Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

Kiedy¶ przypadkowo rozmawia³em z pracownikiem serwisu jakiej¶ tam marki
samochodów. Stwierdzi³ on, ¿e silniki samochodów które serwis daje na
czas naprawy s± w lepszym stanie ni¿ statystyczny, przyprowadzony do
serwisu. Spowodowane to by³o faktem, ¿e samochodem zastêpczym przewa¿nie
je¼dzi siê inaczej ni¿ w³asnym, czyli gaz do pod³ogi i do przodu a nie
kiedy i do ty³u.

Te¿ s³ysza³em nie raz takie opinie i nie raz je¼dzi³em takimi "zastêpczakami", od Skody. Faktycznie ich stan techniczny jest du¿o lepszy ni¿ aut regularnie serwisowanych przez leasingobiorców... :)
Zastanawiam siê po prostu, czy to nie jest tak jak z ¿arówkami... Prêdzej przepala siê elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.
Silnik te¿ chyba nie lubi byæ zamulony... Sam nie wiem. ;-)

Przestan  czlowieku.

sz.

Data: 2011-09-23 18:49:47
Autor: Shrek
On 2011-09-23 18:10, maniac wrote:

Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.

Że jak?

Shrek.

Data: 2011-09-23 19:40:12
Autor: PM
Który silnik będzie w lepszej kondycji?

Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.

Że jak?

najpierw trzeba by pomyśleć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodę"
jeżeli np.  jeden ze styków żarówki to ma racjÄ™.

Data: 2011-09-24 01:35:58
Autor: Shrek
On 2011-09-23 19:40, PM wrote:

Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.

Że jak?

najpierw trzeba by pomyśleć co autor chciał powiedzieć przez "elektrodę"
jeżeli np. jeden ze styków żarówki to ma rację.

Aha. Z tym, ze dalej nie ma racji.

Shrek.

Data: 2011-09-24 10:29:37
Autor: PM
[...]

po "230V"  jest kropka i dalej nic nie ma, wiec konkretnie co Ci nie pasuje?

Data: 2011-09-24 11:49:29
Autor: Shrek
On 2011-09-24 10:29, PM wrote:

[...]

To, że "elektroda"  pracujÄ…ca na mniejszym napiÄ™ciu i prÄ…dzie przepali siÄ™ wczeÅ›niej.

Shrek

Data: 2011-09-24 16:57:12
Autor: PM
> [...]

To, że "elektroda"  pracujÄ…ca na mniejszym napiÄ™ciu i prÄ…dzie przepali siÄ™ wczeÅ›niej.

brawo!
tyle, że prąd akurat będzie większy (przy tej samej mocy)
np. żarówka amerykańska vs europejska.

chociaż w USA chyba też zrobili upgrade do 120V

Data: 2011-09-24 18:47:16
Autor: Shrek
On 2011-09-24 16:57, PM wrote:

To, że "elektroda" pracująca na mniejszym napięciu i prądzie przepali
się wcześniej.

brawo!
tyle, że prąd akurat będzie większy (przy tej samej mocy)
np. żarówka amerykańska vs europejska.

A gdzie jest napisane, że to inna żarówka?

Shrek.

Data: 2011-09-24 21:25:52
Autor: PM
[...]

A gdzie, że taka sama?
wymyślasz dodatkowe ograniczenia i zaraz bzdura! bzdura!
:->

Data: 2011-09-25 10:16:40
Autor: Shrek
On 2011-09-24 21:25, PM wrote:

[...]

Z kontekstu wątku (w której badamy dwa takie same dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km.) i wypowiedzi przedpiscy (Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V) z naciskiem na zamiast. Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i pogadamy:P

Ty wymyślasz dodatkowe założenia.

Jak już się masz czepiać to podpowiadam, że rezystancja (i impedancja) też jest zależna od temperarury żarnika, więc jak dasz mniejsze napięcie to mniej się nagrzeje i w efekcie będzie większy prąd niż wynikałoby z prostej proporcji napięć. Ale i tak przedpisca racji nie miał.

Shrek.

Data: 2011-09-25 14:57:36
Autor: PM
Który silnik będzie w lepszej kondycji?
>Wlej sobie ON do samochodu _zamiast_ benzyny i
pogadamy:P

słabo argumentujesz
wlejÄ™ sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co?

Ty wymyślasz dodatkowe założenia.

nie wymyślam, po prostu interpretuje brak założeń na korzyść stawiającego tezę
a czepiam siÄ™ czepiajÄ…cych co nie precyzujÄ… co im nie konkretnie nie pasuje
tylko walą na oślep: bzdura, debil, bałwan.

Jak już się masz czepiać to podpowiadam, że rezystancja (i impedancja)

a która to cześć impedancji sie zmienia urojona czy rzeczywista i jak ta rzeczywista się nazywa?

też jest zależna od temperarury żarnika, więc jak dasz mniejsze napięcie to mniej się nagrzeje i w efekcie będzie większy prąd niż wynikałoby z prostej proporcji napięć.

no patrz, kto by pomyślał ;-)

Ale i tak przedpisca racji nie miał.

Nie miał przy założeniu, że chodziło o podłączenie żarówki o napięciu znamionowym 230V do napięcia 110V (a tu się początkowo nie określiłeś)
Można by dywagować czy przy obniżonym napiÄ™ciu w żarówkach halogenowych zachodzi cykl regeneracji, choć podobno ponieważ parowanie żarnika też jest mniejsze to cuzamen do kupy  żywotność jednak roÅ›nie..

Data: 2011-09-25 16:37:40
Autor: Shrek
On 2011-09-25 14:57, PM wrote:

słabo argumentujesz
wlejÄ™ sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co?

_Zamiast_. Wlewasz benzynÄ™ do disla?

Data: 2011-09-25 17:21:50
Autor: PM
Który silnik będzie w lepszej kondycji?
wlejÄ™ sobie ON zamiast benzyny do samochodu z silnikiem diesla i co?

_Zamiast_. Wlewasz benzynÄ™ do disla?

ja konkretnie, LPG zamiast benzyny i działa!
a ktoś inny jeździ na ON zamiast na benzynie (bo ma inny samochód)
nie chwytasz, że nieprecyzyjnie się wyrażasz a wymagasz tego od innych?

Data: 2011-09-25 17:29:35
Autor: Shrek
On 2011-09-25 17:21, PM wrote:
słabo argumentujesz
[...]

Spoko - skoro nie rozumiesz co znaczy zamiast i co wynika z kontekstu wątku, to ja z tobą dyskutować nie zamierzam.

Shre,

Data: 2011-09-25 21:35:41
Autor: PM
[...]

to miłe.
Od wyrokowania co kto rozumie lub nie, też się powstrzymaj, tak w promocji.

Data: 2011-09-24 08:44:12
Autor: Albercik
W dniu 23.09.2011 17:43, w_wi pisze:
[...]

i skrzynie biegów tez mają w lepszym stanie..
Jakiś czas temu miałem zastępczą faworitkę, tam sprzęgła nie było trzeba używać;)

Data: 2011-09-23 18:21:26
Autor: Marcin N
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji?
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:

Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

Ważnym parametrem będzie ilość obrotów silników, które oba mają za sobą.

Jeśli "agresywny użytkownik" prawie ciągle trzyma swój pojazd między max momentem i mocą - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zużyty od tego, który "oszczędza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów, że umrze ze starości.

Chętnie posłucham jednak, co sądzą inni.

Data: 2011-09-23 18:26:40
Autor: DoQ
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
W dniu 23-09-2011 18:21, Marcin N pisze:

Je¶li "agresywny u¿ytkownik" prawie ci±gle trzyma swój pojazd miêdzy max
momentem i moc± - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zu¿yty od
tego, który "oszczêdza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów,
¿e umrze ze staro¶ci.
 Chêtnie pos³ucham jednak, co s±dz± inni.

Bo taka jest prawda. Dlatego niewysilone, du¿e silniki z zapasem mocy, których nie trzeba krêciæ aby wzglêdnie dynamicznie siê poruszaæ potrafi± byæ o rz±d wielko¶ci trwalsze. Do¶æ skrajnym przyk³adem niech bêdzie silnik ci±gnika siod³owego vs wysokoobrotowy silnik z motocykla.

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-23 18:41:48
Autor: to
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
begin DoQ
Dość skrajnym przykładem niech
będzie silnik ciągnika siodłowego vs wysokoobrotowy silnik z motocykla.

Ale to są różne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymalną moc przy 6000 rpm nie jest stworzony do eksploatacji w zakresie 1000-3000 rpm. Dużą wtedy szansa na przedwcześnie zużyte panewki i ogólne zaszlamienie nagarem.

Data: 2011-09-23 21:15:54
Autor: PM
> [...]
przy 6000 rpm nie jest stworzony do eksploatacji w zakresie 1000-3000
rpm. Dużą wtedy szansa na przedwcześnie zużyte panewki i ogólne

a dlaczego?
przecież można uznać że zużycie panewek jest proporcjonalne do momentu
to gdzie jest max m? w tym silniku?

Data: 2011-09-24 19:20:27
Autor: DoQ
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
W dniu 23-09-2011 20:41, to pisze:

Ale to s± ró¿ne silniki, zaprojektowane do konkretnego sposobu
eksploatacji. Silnik, który ma max moment przy 4500 rpm i maksymaln± moc
przy 6000 rpm nie jest stworzony do eksploatacji w zakresie 1000-3000
rpm. Du¿± wtedy szansa na przedwcze¶nie zu¿yte panewki i ogólne
zaszlamienie nagarem.

Przedwczesne zu¿ycie panewek przy ³agodnej eksploatacji, to jaki¶ urban legend, pochodz±cy jeszcze z czasów kiedy Nysy czy inne Warszawy by³y modne na naszych drogach :)

Pozdrawiam
Pawe³

Data: 2011-09-23 23:05:12
Autor: J.F.
Który silnik będzie w lepszej kondyc ji?
Dnia Fri, 23 Sep 2011 18:21:26 +0200, Marcin N napisa³(a):
Wa¿nym parametrem bêdzie ilo¶æ obrotów silników, które oba maj± za sob±.
[...]

Wlasnie sobie uzmyslowilem ze mniej obrotow ma za soba silnik ktory na
wyzszym biegu jezdzil.

Teraz tylko pytanie kto ich nakreci wiecej - niecierpliwy mlodzieniec ktory
jedzie przez miasto na trojce zeby miec lepszego kopa i przy wyprzedzaniu
dociska do odciecia, czy kapelusznik, ktory pojedzie w trasie 80 na 4-tym
biegu zamiast "200" na 5-tym.

No dobra - 80 to moze juz na 5 jechac ..

A i tak chyba obciazenia maja wiekszy wplyw.

J.

Data: 2011-09-24 10:35:43
Autor: Przemys³aw Czaja
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?

U¿ytkownik "J.F."

[...]

To ja lekko z boku tematu :) OBCI¡¯ENIA!
W/g niektórych góró grupowych przy hamowaniu silikiem nic takiego nie wystêpuje! ;-)

Data: 2011-09-28 23:10:01
Autor: J.F.
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
Dnia Sat, 24 Sep 2011 10:35:43 +0200, Przemys³aw Czaja napisa³(a):
U¿ytkownik "J.F."
A i tak chyba obciazenia maja wiekszy wplyw.

To ja lekko z boku tematu :) OBCI¡¯ENIA!
W/g niektórych góró grupowych przy hamowaniu silikiem nic takiego nie wystêpuje! ;-)

patrzac jak pojazd wtedy zwalnia ... to bardzo niewielkie sa.

J.

Data: 2011-09-25 19:47:10
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
Dnia 23-09-2011 o 23:05:12 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³(a):

[...]

A co powiesz na na to, ¿e mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy  67 km/h - to jest jakie¶ 1300 rpm.

Pzdr
TG

Data: 2011-09-25 19:59:29
Autor: to
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
begin Tomasz Gorbaczuk
A co powiesz na na to, że mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy
67 km/h - to jest jakieÅ› 1300 rpm.

Jak przyspieszasz?

Data: 2011-09-25 22:51:49
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
Dnia 25-09-2011 o 21:59:29 to <to@xyz.abc> napisa³(a):

begin Tomasz Gorbaczuk

A co powiesz na na to, ¿e mój automat w 2 litrowym dieslu wbija "6" przy
67 km/h - to jest jakie¶ 1300 rpm.

Jak przyspieszasz?

Je¶li nie przyspieszam z peda³em gazu w pod³odze (przy wyprzedzaniu) - to  tak w³a¶nie zmienia.

Pzdr
TG

Data: 2011-09-25 09:23:21
Autor: AZ
On 2011-09-23, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
[...]

A ja bym powiedzial ze ilosc wykonanych suwow to nie wszystko, wazne tu
sa generowane obciazenia podczas jazdy ktore wplywaja na zuzycie
elementow w silniku.

Pominieto tez wazna rzecz - ilosc uruchomien. Jeden odpala zimny silnik
10 razy na dzien a drugi 2 razy. Podobnie z ciezarowkami ktore stygna
jak sie czas na tacho skonczy.

--
Artur

Data: 2011-09-23 19:45:58
Autor: Maciek
Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Dnia Fri, 23 Sep 2011 16:24:54 +0200, maniac napisa³(a):

Przypadek 2.
Auto jest w rêkach cz³owieka, który wie jak z niego korzystaæ. Biegi zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w ko¶æ i dobija czêsto do mocy maksymalnej. U¿ytkownik tego samochodu nie ¿a³uje sobie równie¿ prêdko¶ci - VMax = VMax licznika czyli 220 km/h. Auto w rêkach tego kierowcy ¶rednio zu¿ywa 9L paliwa na 100 km w skali mierzonych 10-ciu lat, za¶ ¶rednia prêdko¶æ wynosi 70 km/h.

No, jesli to dla Ciebie znaczy, ze wie jak korzystac, to ja poprosze inny
zestaw pytan.

--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2011-09-23 20:04:59
Autor: J.F
Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Użytkownik "maniac"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:j5i4ri$2ug$2@news.task.gda.pl...
Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same

A jest material badawczy, czy to takie puste gdybanie ? :-)

[...]

Aby na pewno wie ?

zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu nie żałuje sobie również prędkości - VMax = VMax licznika czyli 220 km/h.

Eee, malo prawdopodobne, nie moze przeciez zawsze jezdzic z gorki :-)
100KM raczej nie pozwoli osiagnac rzeczywistych 200km/h.

Auto w rękach tego kierowcy średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w skali mierzonych 10-ciu lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.

Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

Tu brakuje pewnych informacji - gdzie mieszka i jezdzi przypadek 2.
Czy kursuje po autostradzie i zazwyczaj ma cegle na gazie, czy te 220 to widzi przez minute co pol roku.

A przypadek 1 - jak czesto on schodzi ponizej 2000rpm i wciska przy tym gaz do deski.

Bo zasadniczo to bym powiedzial ze wlasnie p1 mniej zuzywa silnik ... ale panewki moga nie lubic jego stylu jazdy :-)

A tu masz cos na temat "diesle nie lubia wysokich obrotow"
http://www.schwab-kolb.com/daimler/en/dc000206.htm

W kazdym badz razie moja scierka byla wciskana do oporu przy kazdej okazji, i silnik jakos nadmiernie od tego nie cierpial :-)

J.

Data: 2011-09-23 21:12:59
Autor: Robson
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
w pierwszym przypadku wymiana oleju co 10kkm wypada raz na 3 lata.

Data: 2011-09-24 03:40:48
Autor: scobowski
W dniu 2011-09-23 21:12, Robson pisze:
w pierwszym przypadku wymiana oleju co 10kkm wypada raz na 3 lata.

I to mo¿e byæ kluczowe, a przynajmniej - wa¿ne ;)

Anyway: w 90% przypadków - przy zakupie u¿ywanego samochodu - nie masz bladego pojêcia, jak w rzeczywisto¶ci pojazd by³ u¿ytkowany.

Ja - osobi¶cie - wola³bym kupiæ samochód od siebie :D (benzynowa V-ka, ci¶niêta ile trzeba, kupiona 10letnia przy rzeczywistym przebiegu ~200K, kolejne 100K zrobione przez 5 lat - silnik w niezmienionej kondycji <analizator spalin na przegl±dzie i g-tech pokazuj± te same wyniki albo lepsze), na krawê¿niki naje¿d¿amy 3km/h, a nie 30, studzienki omijamy, przez torowiska tramwajowe "przelatujemy"), serwisowana g³ównie samodzielnie, ¶wiadomie, kiedy jest taka potrzeba i "na czas" - nie ma sytuacji, ¿e co¶ klika, stuka albo napierdala

ni¿ kupiæ go od mojego te¶cia: sympatyczny, stateczny, wiekowy pan, je¿d¿±cy spokojnie, powiedzmy do 70km/h na Niestachowskiej (taa :D), ale potrafi±cy to robic na 3 biegu.. albo ruszaæ "przez krawê¿nik" z odciêcia na pó³sprzêgle... :D Tory, dziury w jezdni, krawê¿niki - "jak siê trafi" - bo ich ju¿ nie widzi. Olej - nigdy nie wymieniony, bo w "fachowym serwisie" do którego je¼dzi skonstatowali, ¿e dziadek, wiêc tylko kasuj±, wymian± siê nie k³opocz±..

to jak? kupujecie autko po starszym panu..?
Silnik jest czê¶ci± eksploatacyjn±. Je¶li w momencie zakupu jest sprawny (tj. osi±ga nominalne warto¶ci na vag-u, g-tech'u i analizatorze spalin) - to jest wystarczaj±co dobrze. Jak siê ewentualnie wysra - to siê w 8h przek³ada identyczny (z allegro, z gwarancj± ;) ).

Data: 2011-09-24 10:35:18
Autor: PM
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
?> Ja - osobi¶cie - wola³bym kupiæ samochód od siebie :D

heh. to chyba w równym stopniu dotyczy
Ciebie, dziadka i dresssa czy kogokolwiek.
Wiêkszo¶æ ludzi jest przekonana, ¿e ona w³a¶nie u¿ytkuje najlepiej.

Data: 2011-09-24 10:38:00
Autor: Przemys³aw Czaja
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?

U¿ytkownik "scobowski"

[...]

bredzisz :)

Data: 2011-09-26 19:22:26
Autor: scobowski
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
W dniu 2011-09-24 10:38, Przemys³aw Czaja pisze:

bredzisz :)

Wypowied¼ uzasadnij ;)

Data: 2011-09-25 20:39:23
Autor: megrims
W dniu 2011-09-24 03:40, scobowski pisze:
W dniu 2011-09-23 21:12, Robson pisze:
(ciach)

je¿d¿±cy spokojnie, powiedzmy do 70km/h na Niestachowskiej (taa :D),

No w³a¶nie!
Po Niestachowskiej to je¼dzi siê tak:

http://www.youtube.com/watch?v=nuQf9mf14hA

;)

Data: 2011-09-25 20:10:15
Autor: to
Który silnik bêdzie w lepszej kondycji?
begin megrims
No właśnie!
Po Niestachowskiej to jeździ się tak:

http://www.youtube.com/watch?v=nuQf9mf14hA

Uważaj, żeby tutejsi kapusie nie donieśli. ;)

Data: 2011-09-25 23:10:12
Autor: megrims
W dniu 2011-09-25 22:10, to pisze:
begin megrims

No właśnie!
Po Niestachowskiej to jeździ się tak:

http://www.youtube.com/watch?v=nuQf9mf14hA

Uważaj, żeby tutejsi kapusie nie donieśli. ;)

Znaczy siÄ™... ORMO?

Data: 2011-09-25 23:03:22
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-09-25 20:39, megrims pisze:
W dniu 2011-09-24 03:40, scobowski pisze:
W dniu 2011-09-23 21:12, Robson pisze:
(ciach)

jeżdżący spokojnie, powiedzmy do 70km/h na Niestachowskiej (taa :D),

No właśnie!
Po Niestachowskiej to jeździ się tak:

http://www.youtube.com/watch?v=nuQf9mf14hA

;)

To był jakiś znajomek? Czy pogoniłeś głupka w celu spuszczenia wp...lu? ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-09-25 23:23:05
Autor: megrims
[...]

Nie był znajomek. A wpierdol? Bez sensu.

Data: 2011-09-26 21:44:09
Autor: 'Tom N'
megrims w <news:j5o63p$eqn$1usenet.news.interia.pl>:

Po Niestachowskiej to je¼dzi siê tak:
http://www.youtube.com/watch?v=nuQf9mf14hA
;)
To by³ jaki¶ znajomek? Czy pogoni³e¶ g³upka w celu spuszczenia wp...lu? ;)

Nie by³ znajomek. A wpierdol? Bez sensu.

Ot po prostu paliwo sie koñczy³o i nawet na podjechanie pod dystrybutor nie
starczy³o ;P

--
Tomasz Nycz

Data: 2011-09-26 08:18:42
Autor: Marcin N
[...]

Nie odró¿niasz ¿ycia od gier komputerowych?
Ech, m³odzi...

Data: 2011-09-26 20:05:20
Autor: megrims
W dniu 2011-09-26 08:18, Marcin N pisze:
[...]

Po 40-tce to jeszcze m³odzi.

Który silnik będzie w lepszej kondycji?