Data: 2011-09-23 20:04:59 | |
Autor: J.F | |
Kt贸ry silnik b臋dzie w lepszej kondycji? | |
U偶ytkownik "maniac" napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:j5i4ri$2ug$2@news.task.gda.pl...
Wyobra藕my sobie sytuacj臋, w kt贸rej badamy dwa takie same A jest material badawczy, czy to takie puste gdybanie ? :-) dziesi臋cioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba posiadaj膮 benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500 RPM. Przypadek 2. Aby na pewno wie ? zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w ko艣膰 i dobija cz臋sto do mocy maksymalnej. U偶ytkownik tego samochodu nie 偶a艂uje sobie r贸wnie偶 pr臋dko艣ci - VMax = VMax licznika czyli 220 km/h. Eee, malo prawdopodobne, nie moze przeciez zawsze jezdzic z gorki :-) 100KM raczej nie pozwoli osiagnac rzeczywistych 200km/h. Auto w r臋kach tego kierowcy 艣rednio zu偶ywa 9L paliwa na 100 km w skali mierzonych 10-ciu lat, za艣 艣rednia pr臋dko艣膰 wynosi 70 km/h. Kt贸re auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji? Tu brakuje pewnych informacji - gdzie mieszka i jezdzi przypadek 2. Czy kursuje po autostradzie i zazwyczaj ma cegle na gazie, czy te 220 to widzi przez minute co pol roku. A przypadek 1 - jak czesto on schodzi ponizej 2000rpm i wciska przy tym gaz do deski. Bo zasadniczo to bym powiedzial ze wlasnie p1 mniej zuzywa silnik ... ale panewki moga nie lubic jego stylu jazdy :-) A tu masz cos na temat "diesle nie lubia wysokich obrotow" http://www.schwab-kolb.com/daimler/en/dc000206.htm W kazdym badz razie moja scierka byla wciskana do oporu przy kazdej okazji, i silnik jakos nadmiernie od tego nie cierpial :-) J. |
|